Kuoleman jälkeen ei ole elämää!
Tuttuni putosi jäihin ja hukkui. Pintapelastajat hakivat pohjasta. Sydän oli pysähtynyt. Elvytys tuloksetonta. Vietiin helikopterilla sairaalaan, jossa saatiin elvytettyä. Kiitos kylmyydelle siitä, että pysyviä vaurioita ei jäänyt vaikka oli pitkään kuolleena. Sanoi, ettei muista koko hommasta mitään ja ettei kuoleman jälkeen ole mitään elämää. Se on aivan kuin olisi vain tajuttomana, mikä nyt onkin ihan loogista. Olen pahoillani, uskovaiset.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon niin niin että äärikristityt syntyvät uudelleen torakoina 😊
Miten määrittelet äärikristityt? Ei ole olemassa mitään äärikristittyjä. Sinä joko olet kristitty tai sitten et ole. Kirkkoon kuuluminen ei tarkoita, että olisit mitenkään kristitty. Usko joko on sydämessä ja elää sen mukaan tai sitten sitä ei ole. Niin minä sen määrittelen.
Harmittaa, kun ne tuomitsevat, jotka eivät ole mitenkään edes perehtyneet siihen, mitä Jeesus opetti eli miten tätä elämää pitäisi elää, jotta kaikilla olisi hyvä olla täällä pallolla jo toisiaan kunnioittaen. Uusi testamentti on se, joka on kristinuskon pohja.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni putosi jäihin ja hukkui. Pintapelastajat hakivat pohjasta. Sydän oli pysähtynyt. Elvytys tuloksetonta. Vietiin helikopterilla sairaalaan, jossa saatiin elvytettyä. Kiitos kylmyydelle siitä, että pysyviä vaurioita ei jäänyt vaikka oli pitkään kuolleena. Sanoi, ettei muista koko hommasta mitään ja ettei kuoleman jälkeen ole mitään elämää. Se on aivan kuin olisi vain tajuttomana, mikä nyt onkin ihan loogista. Olen pahoillani, uskovaiset.
Tiesitkö, että Raamattu on kanssasi samaa mieltä. Suurin osa uskovaisista ei vain ymmärrä Raamattua oikein. Se on erittäin väärin ymmärretty kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon raamatun sanaan ja kuoleman jälkeen ei ole enää aikaa vaan ikuisuus, joten kai se menee niin, että kuollut pääsee sinne heti tavallaan, koska sitä aikaa ei enää ole. Oli se sitten meidän näkökulmasta se aika tai ei. Liittyykö tämä jotenkin kvanttiteoriaan, mihin en ole perehtynyt, enkä sitä tajua.
Joku vois kertoa?
No, Raamatun mukaan Jeesus sanoi toiselle hänen kanssaan ristillä olevista rikollisista, että jo tänään olet kanssani paratiisissa. :-) Uskon tuohon, että taivaaseen pääsee heti, koska aika on Jumalalle ihan erilainen kuin meille. Tähän on yksi tuttuni saanut jonkinlaisen todisteen kokiessaan kerran ajan pysähtymisen... Kuulosti kuulemma siltä, että jossain valtava kello lakkasi käymästä ja myöhemmin lähti käyntiin taas.
Lopullinen tuomio tulee vasta sitten tuomiopäivänä, ja ainakin sen jälkeen ihminen saa taas ruumiin kuten Jeesuskin. Kannattaa kuunnella Radio Deitä, jos ei jaksa lukea Raamattua. Eilen illalla siellä oli puhetta juuri tästä asiasta.
Olen ollut uskovainen jo lapsesta asti, eikä siihen kyllä mitään aikaa ja resursseja ole tarvinnut tuhlata kuten tuolla edellä joku väitti. Pikemminkin on rahoittava ajatus, että sitten joskus pääsee taivaaseen. Mielestäni olisi kamalan ahdistavaa elää uskoen siihen, ettei kuoleman jälkeen ole mitään, tyhjyyttä vain. En kenelläkään kuitenkaan tuputa uskoani, vaan annan kaikkien uskoa kuten haluavat. Joten antakaa minunkin uskoa näin, kiitos.
Huomaan kyllä, että olet "ollut uskovainen jo lapsesta asti".
Usko on kumminkin jatkuva kehitysprosessi, jossa ihmisen täytyy olla altis Jumalan muokattavaksi.
Sitä ei tapahdu tapauskovaiselle, eli ihmislähtöistä sillisalaattiohjelmaa tarjoavaa radiota kuuntelevalle tai väkisin Raamattua tavaavalle.
Lapsenuskoa osoittaa kirjaimellinen käsityksesi Jeesuksen sanoista ryövärille. Saat toki "uskoa" mitä haluat. Uskotko kaiken muunkin Raamatussa sanotun ihan kirjaimellisesti? Vai valitset kirsikat? ;-)
Kehotan Sinuakin suhtautumaan elämän ja kuoleman kysymyksiin ihan vakavasti. Usko ei ole harrastus tai lifestyle. Jeesus vaatii sinut kokonaan, jos haluat olla Hänen omansa, myös kuoleman hetkellä.
Väärin. Jeesus ei vaadi mitään muuta kuin uskoa. Ja ei, en ole tapauskovainen, vaan olen oikeasti uskossa. Koska tarkoituksesi on selkeästi vain pilkata eikä edes yrittää ymmärtää, niin en ala sinulle mitään selittelemään. ;-)
Olen töissä noin 10v sitten joutunut kuunteleemaan tota radio deitä. Hirveetä helvetin pelottelua ainakin silloin. Itse todellakin haluaisin, että kuoleman jälkeen ei olisi mitään tietoisuutta, vaan kaikki olisi ohi, mutta kun en usko jumalaan, niin kohtalonani on kai sitten ikuinen helvetti. Aika helvetin epäreilua. Onpa rakastava jumala. Tänks a lot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli filmi täysin poikki kun kävin lähellä kuolemaa. Ei siis vain yksinkertaisesti ollut yhtään mitään
Niin olitko siis kuollut vai et?
Niin, tuon saman olotilan (filmi poikki) voi saavuttaa myös ryyppäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä noin 10v sitten joutunut kuunteleemaan tota radio deitä. Hirveetä helvetin pelottelua ainakin silloin. Itse todellakin haluaisin, että kuoleman jälkeen ei olisi mitään tietoisuutta, vaan kaikki olisi ohi, mutta kun en usko jumalaan, niin kohtalonani on kai sitten ikuinen helvetti. Aika helvetin epäreilua. Onpa rakastava jumala. Tänks a lot.
Kyllähän sä uskot Jumalaan, koska "pelkäät" joutuvasi helvettiin. Helvettihän on kristinuskon mukaan paikka, johon ihminen joutuu kuolemansa jälkeen. Ja koska uskot helvetin olemassaoloon, uskot sen myötä kristinuskoon =Jumalaan! Mulla sama juttu vaikka en edes kirkkoon kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän ollutkaan kuollut kokonaan. Ei sinne taivaaseen heti pääse, jos ei ole oikeasti kuollut.
Minä uskon kuitenkin ikuiseen elämään Jeesukseen uskomisen kautta. Anna minun uskoa ja usko sinä mitä haluat. Eivät kaikki koe tai muista niitä rajatilakokemuksia kuitenkaan.
Ai, että jos on vielä enemmän kuollut niin sitten meneekin parempaan suuntaan? :D Oletko koskaan yhtään miettinyt kuinka järjetöntä tuo on? Eikä lääketiede edes tunne mitään "kokonaan kuolemista". Mitä se tarkoittaa?
Minä tunnen sieluni sisälläni. Se on sanojen ulottumattomissa, jonkinlaista syvyyttä, värähtelyä, olemista, herkistymistä hetkissä, rakkautta, yhteyttä kaikkeen elämään...Se on eri asia kuin luonteeni, ammattini tai nimeni, henkilohistoriani. Koen vahvasti olevani muuta kuin keho. Keho on tarpeen tässä fyysisessä maailmassa toimimisessa, mutta ei ainoa tai kaikki mitä on. Tämä asia on ollut minulle totta aina, ei tarvitse pelätä kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin leikkauksessa jossa sydän pysähtyi.
Katselin itseäni ja kaikkea ulkopuolelta ja tajusin että olen kuollut.
Silti se tuntui ihan samalta kuin tämäkin oleminen.
No höpö höpö. Et ollut kokonaan kuollut vaan näit unta. Muuten et olisi tuota kirjoittamassa.
On kyllä niin sööttiä kuinka aikuiset ihmiset pelkäävät kuolemista. Mitä sitten, jos kuoleman jälkeen ei ole elämää? Tajuttomana ollessa ei haittaa. Eivät eläimetkään mieti tällaisia ja käy jossain temppelissä rukoilemassa sunnuntaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen oli koomassa reilun kuukauden aivoverenvuodon vuoksi, ja ainoa mitä hän muistaa siltä ajalta oli tapahtumat hetkeä ennen vuotoa. Vai pitääkö olla totaalisen kuollut että tajuaa jotain? :D
Kyllä. Tajuttomuus ei ole sama kuin kuolema ja sielu pysyy ruumiissa, kunnes ihminen oikeasti kuolee. Tosin on tehty" koe", jossa aivotoiminta ja sydän pysäytettiin ja henkilö koki ja näki kaiken, vaikka oli kliinisesti kuollut.
Mitään tuollaista koetta ei ole tehty paitsi ehkä TV 7:n saarnaajien lorinoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen on simuloidussa kuolleessa tilassa öisin. Ukkosen ohikin on helppo nukkua ja olla muistamatta siitä yhtään mitään.
Juuri näin. Useita tunteja menee, että hupsis vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei toi liity kristinuskoon mitenkään.
Kuoleman jälkeen saattaa olla elämää, mutta ei mitään Jeesukseen liittyvää.
Se, että kuoleman "jälkeen" olisi mitään on täysin järjetöntä. Meidän tietoisuus on aivojen luoma illuusio ja kun aivot kuolevat ei ole enää mitään. Sama kuin jos tietokoneesta hajoaa prosessori.
Siinähän sulla on ilmielävä esimerkki, et on kuoleman jälkeistä elämää, jos kaveris kerran jo kuoli ja sit heräs taas henkiin. Sillä on nyt kuoleman jälkeinen elämä menossa.
Meidän tietoisuus on aivojen luoma illuusio ja kun aivot kuolevat ei ole enää mitään. Sama kuin jos tietokoneesta hajoaa prosessori.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän ollutkaan kuollut kokonaan. Ei sinne taivaaseen heti pääse, jos ei ole oikeasti kuollut.
Minä uskon kuitenkin ikuiseen elämään Jeesukseen uskomisen kautta. Anna minun uskoa ja usko sinä mitä haluat. Eivät kaikki koe tai muista niitä rajatilakokemuksia kuitenkaan.
Ei ole mitään "rajatilaa". Tuo on taas sitä uskonnollista huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Eikö raamatun mukaan sinne taivaan riemuun tai helvetin kauhuun pääse vasta sitten kun maailmaloppu on tullut? Sitä ennen kaikki pötköttää haudassaan ja venaa kun jumala ja jesse päättää minne ne joutuu.
Siellä on aika iso vastaanottokeskus Jumalalla ja Jessellä. Minä ainakin rikon paikat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpön löpön. Usko tuo minulle iloa ja rauhaa, enkä murehdi siksi kaikkea jonninjoutavaa. Se, mitä annan resursseistani uskolle, saan tuplana takaisin. Rahaani "tuhlaan" avustusjärjestöille.
Syytä onkin tuhlata rahat avustusjärjestöille, että voidaan auttaa uskonsotien uhreja..
Uskonnot saavat aikaan ainoastaan eripuraa, sotia ja kärsimystä.
Ei sun kaveri ollut kuollut, varmasti jotkut elintoiminnot on täytynyt pelata, jos hänet saatiin elvytettyä.
Kun ihminen on kuollut ja kaikki elintoiminnot lakanneet, hän ei todella saada eloon.
Ja kyllä kuolleen ruumiissakin tapahtuu kaikenlaista.
Ja en tuolla tietomäärällä ja kokemuksella ottaisi kantaa, onko kuoleman jälkeen elämää vai ei. Pitäisi saada enemmän tutkimustietoa, jo nyt oleville tutkimuksille.
Ja tuskin sun kaverin sydän on ollut pysähdyksissä, jos ei ole tullut vakavia vaurioita.
Huomaan kyllä, että olet "ollut uskovainen jo lapsesta asti".
Usko on kumminkin jatkuva kehitysprosessi, jossa ihmisen täytyy olla altis Jumalan muokattavaksi.
Sitä ei tapahdu tapauskovaiselle, eli ihmislähtöistä sillisalaattiohjelmaa tarjoavaa radiota kuuntelevalle tai väkisin Raamattua tavaavalle.
Lapsenuskoa osoittaa kirjaimellinen käsityksesi Jeesuksen sanoista ryövärille. Saat toki "uskoa" mitä haluat. Uskotko kaiken muunkin Raamatussa sanotun ihan kirjaimellisesti? Vai valitset kirsikat? ;-)
Kehotan Sinuakin suhtautumaan elämän ja kuoleman kysymyksiin ihan vakavasti. Usko ei ole harrastus tai lifestyle. Jeesus vaatii sinut kokonaan, jos haluat olla Hänen omansa, myös kuoleman hetkellä.