Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoleman jälkeen ei ole elämää!

Vierailija
06.03.2017 |

Tuttuni putosi jäihin ja hukkui. Pintapelastajat hakivat pohjasta. Sydän oli pysähtynyt. Elvytys tuloksetonta. Vietiin helikopterilla sairaalaan, jossa saatiin elvytettyä. Kiitos kylmyydelle siitä, että pysyviä vaurioita ei jäänyt vaikka oli pitkään kuolleena. Sanoi, ettei muista koko hommasta mitään ja ettei kuoleman jälkeen ole mitään elämää. Se on aivan kuin olisi vain tajuttomana, mikä nyt onkin ihan loogista. Olen pahoillani, uskovaiset.

Kommentit (147)

21/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on elvytetty sairauskohtauksen jälkeen ja toisen kerran hoitovirheestä johtuvista syistä. Ei mitään "I can see the light" -muistikuvia kummaltakaan kerralta tai muutakaan, mikä viittaisi kuoleman jälkeiseen elämään tai johonkin paratiisiin tmv. Ainoa minkä muistan tuon hoitovirhe-elvytyksen jälkeen, että tuntui todella vaikealta herätä enkä millään meinannut jaksaa avata silmiä.

Vierailija
22/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös niitä, jotka muistavat tuolta ajalta. On myös nykyisin tutkimuksia, jotka alustavasti viittaavat siihen, että tietoisuus ei pääty kuolemaan. (Southamptonin yliopisto, Parnia). Jotkut fysiikan teoreetikot ovat lisäksi pohtineet, että kvanttimekaniikka mahdollistaisi tietoisuuden säilymisen. Ei kannata olla noin umpimielinen ap.

Toisekseen ne, jotka uskovat kuoleman jälkeiseen elämään, eivät häviä. Jos tietoisuus sammuu, se sammuu ja that's it. Eivät koskaan tiedä olevansa väärässä. Jos taas kuoleman jälkeen on elämää, se on harmillisempaa niille, jotka eivät siihen uskoneet ja huomaavat olleensa väärässä. Uskoville win-win.

No kyllä ne häviävät, jotka uskovat kuoleman jälkeiseen elämään. Eivät suoranaisesti, mutta koska heidän on suorastaan pakko tuhlata rahansa ja resurssinsa siihen uskomukseen liittyvään pelleilyyn.

Ja höpön löpön. Usko tuo minulle iloa ja rauhaa, enkä murehdi siksi kaikkea jonninjoutavaa. Se, mitä annan resursseistani uskolle, saan tuplana takaisin. Rahaani "tuhlaan" avustusjärjestöille.

Sekoitat nyt kaikki joihinkin maallisiin lahkoihin ja unohdat, että ihan "tavallinen pulliainen", kuten vaikkapa minä, tavallinen kliinisen farmakologian-planttu voi olla uskossa.

Eli ehei, ystäväiseni, eivät häviä. Ja jos tietoisuus sammuu, et pääse edes sanomaan "mitäs minä sanoin", koska sinua ei enää ole. Katsotaan, pääsenkö minä. Et voi olla varma ;)

Täälläkin yksi tavan ppulliainen, sosionomi amk ja tällä hetkellä kehitysvammatyössä. Evl-kirkon jäsen ja rahat jotka "tuhlaan" tähän menevät 1. kirkollisveroon, jolla rahoitetaan suuresti arvostamaani diakoniaa tai lapsityöytä 2. Heikki Hurstille heitän aika ajoin lahjoituksen eli ihan suoraan ihmisten hädän lieventämiseksi ja 3. itseeni eli käyn silloin tällöin viettämässä viikoloppuja jossain kristillisessä leirikeskuksessa ja nautin, imen itseeni voimaa, rakkautta ja rauhaa Raamatun sanasta, musiikista, laulamisesta, hyvästä ruuasta (ts. valmiista ruokapöydästä), saunomisesta, puhtaisiin lakanoihin nukkumisesta, ympäröivästä luonnosta jne.

win -tilanne jo eläessä, ja kuollessa myös win, mtta jos nyt jostain syystä sen jälkeen ei mitään olekaan, niin olenpahan elänyt onnellisen ja omannäköiseni elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisuus on aikaa ja aika on vääristymä tässä maailmankaikkeudessa. Kun maailmankaikkeus tuhoutuu, tuhoutuu aika ja tuhoutuu kaikki mitä on ollut. Eli mitään ei koskaan ollutkaan, puff vaan. 😄

Vierailija
24/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi liity kristinuskoon mitenkään.

Kuoleman jälkeen saattaa olla elämää, mutta ei mitään Jeesukseen liittyvää.

Vierailija
25/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin leikkauksessa jossa sydän pysähtyi.

Katselin itseäni ja kaikkea ulkopuolelta ja tajusin että olen kuollut.

Silti se tuntui ihan samalta kuin tämäkin oleminen.

Kerro lisää? Muuttiko tämä kokemus elämääsi erilaiseksi? Olitko silloin minkä ikäinen? Nämä asiat ovat kiinnostavia ja olen katsonut dokkareitakin aiheesta.

Vierailija
26/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tuonpuoleiseen olemiseen, koska tiedän, että ns. kummituksia on olemassa. Meidän perheelle kummitukset ovat paljastaneet itsensä monet kerrat. Olenkin ajatellut, että he haluavat siten tavallaan tiedottaa perhettämme siitä, että kaikki ei pääty kuolemaan. 

Vierailija
27/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova tarve sinulla tuntuu olevan vakuutella. Uskovaisille vaiko kuitenkin itsellesi?

Vierailija
28/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen oli koomassa reilun kuukauden aivoverenvuodon vuoksi, ja ainoa mitä hän muistaa siltä ajalta oli tapahtumat hetkeä ennen vuotoa. Vai pitääkö olla totaalisen kuollut että tajuaa jotain? :D

Vierailija
29/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tuonpuoleiseen olemiseen, koska tiedän, että ns. kummituksia on olemassa. Meidän perheelle kummitukset ovat paljastaneet itsensä monet kerrat. Olenkin ajatellut, että he haluavat siten tavallaan tiedottaa perhettämme siitä, että kaikki ei pääty kuolemaan. 

Paljastaneet itsensä..? Härskejä kummituksia teillä :D

Vierailija
30/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon raamatun sanaan ja kuoleman jälkeen ei ole enää aikaa vaan ikuisuus, joten kai se menee niin, että kuollut pääsee sinne heti tavallaan, koska sitä aikaa ei enää ole. Oli se sitten meidän näkökulmasta se aika tai ei. Liittyykö tämä jotenkin kvanttiteoriaan, mihin en ole perehtynyt, enkä sitä tajua.

Joku vois kertoa?

No, Raamatun mukaan Jeesus sanoi toiselle hänen kanssaan ristillä olevista rikollisista, että jo tänään olet kanssani paratiisissa. :-) Uskon tuohon, että taivaaseen pääsee heti, koska aika on Jumalalle ihan erilainen kuin meille. Tähän on yksi tuttuni saanut jonkinlaisen todisteen kokiessaan kerran ajan pysähtymisen... Kuulosti kuulemma siltä, että jossain valtava kello lakkasi käymästä ja myöhemmin lähti käyntiin taas.

Lopullinen tuomio tulee vasta sitten tuomiopäivänä, ja ainakin sen jälkeen ihminen saa taas ruumiin kuten Jeesuskin. Kannattaa kuunnella Radio Deitä, jos ei jaksa lukea Raamattua. Eilen illalla siellä oli puhetta juuri tästä asiasta.

Olen ollut uskovainen jo lapsesta asti, eikä siihen kyllä mitään aikaa ja resursseja ole tarvinnut tuhlata kuten tuolla edellä joku väitti. Pikemminkin on rahoittava ajatus, että sitten joskus pääsee taivaaseen. Mielestäni olisi kamalan ahdistavaa elää uskoen siihen, ettei kuoleman jälkeen ole mitään, tyhjyyttä vain. En kenelläkään kuitenkaan tuputa uskoani, vaan annan kaikkien uskoa kuten haluavat. Joten antakaa minunkin uskoa näin, kiitos.

Vierailija
31/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen oli koomassa reilun kuukauden aivoverenvuodon vuoksi, ja ainoa mitä hän muistaa siltä ajalta oli tapahtumat hetkeä ennen vuotoa. Vai pitääkö olla totaalisen kuollut että tajuaa jotain? :D

Kyllä. Tajuttomuus ei ole sama kuin kuolema ja sielu pysyy ruumiissa, kunnes ihminen oikeasti kuolee. Tosin on tehty" koe", jossa aivotoiminta ja sydän pysäytettiin ja henkilö koki ja näki kaiken, vaikka oli kliinisesti kuollut.

Vierailija
32/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös niitä, jotka muistavat tuolta ajalta. On myös nykyisin tutkimuksia, jotka alustavasti viittaavat siihen, että tietoisuus ei pääty kuolemaan. (Southamptonin yliopisto, Parnia). Jotkut fysiikan teoreetikot ovat lisäksi pohtineet, että kvanttimekaniikka mahdollistaisi tietoisuuden säilymisen. Ei kannata olla noin umpimielinen ap.

Toisekseen ne, jotka uskovat kuoleman jälkeiseen elämään, eivät häviä. Jos tietoisuus sammuu, se sammuu ja that's it. Eivät koskaan tiedä olevansa väärässä. Jos taas kuoleman jälkeen on elämää, se on harmillisempaa niille, jotka eivät siihen uskoneet ja huomaavat olleensa väärässä. Uskoville win-win.

No kyllä ne häviävät, jotka uskovat kuoleman jälkeiseen elämään. Eivät suoranaisesti, mutta koska heidän on suorastaan pakko tuhlata rahansa ja resurssinsa siihen uskomukseen liittyvään pelleilyyn.

Ja höpön löpön. Usko tuo minulle iloa ja rauhaa, enkä murehdi siksi kaikkea jonninjoutavaa. Se, mitä annan resursseistani uskolle, saan tuplana takaisin. Rahaani "tuhlaan" avustusjärjestöille.

Sekoitat nyt kaikki joihinkin maallisiin lahkoihin ja unohdat, että ihan "tavallinen pulliainen", kuten vaikkapa minä, tavallinen kliinisen farmakologian-planttu voi olla uskossa.

Eli ehei, ystäväiseni, eivät häviä. Ja jos tietoisuus sammuu, et pääse edes sanomaan "mitäs minä sanoin", koska sinua ei enää ole. Katsotaan, pääsenkö minä. Et voi olla varma ;)

Just nuo avustusjärjestöt on sitä pelleilyä.

Vierailija
33/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai.

Vierailija
34/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tajuttomuus ei ole sama kuin kuolema ja sielu pysyy ruumiissa, kunnes ihminen oikeasti kuolee. Tosin on tehty" koe", jossa aivotoiminta ja sydän pysäytettiin ja henkilö koki ja näki kaiken, vaikka oli kliinisesti kuollut.

Tuo nyt kuulostaa melko hölmöltä.

Vierailija
35/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän näissä  hölmöä onkin, että toiset tuntee muka jotain kokevansa ja toiset ei sitten mitään. Ilmeisesti nämä kokijat ovat jotain ainutlaatuisia tyyppejä. 

Vierailija
36/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just nuo avustusjärjestöt on sitä pelleilyä.

Niin...kannattahan se materialistin mieluummin panostaa ripsihuoltoon ja silikonitisseihin sekä kuntosaliin + tekorusketukseen, vai?

Vierailija
37/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isän sydän pysäytettiin leikkauksen aikana, eikä sillä ole mitään muistikuvaa siitä hetkestä :/

Vierailija
38/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isän sydän pysäytettiin leikkauksen aikana, eikä sillä ole mitään muistikuvaa siitä hetkestä :/

Isälläsi aivot toimivat kuitenkin ja sydänkin oli tuettuna tavallaan. Ei tuo ole kuolema, eikä siitä saa niitä kokemuksia. Ja kaikki eivät niitä saa muutenkaan.

Vierailija
39/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rauhoittava eikä rahoittava.

T. numero 30

Vierailija
40/147 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon niin niin että äärikristityt syntyvät uudelleen torakoina 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme