Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkaverini ei kerro eikä mainitse mitenkään vaimoaan Facebookissa?

Vierailija
05.03.2017 |

Kertoo olevansa naimisissa muttei häneltä löydy yhtään kuvaa vaimosta. Ei myöskään päivitä ikinä tekevänsä mitään yhdessä vaimonsa kanssa eikä edes kerro vaimonsa nimeä. En oikein viitsisi kysyä asiasta häneltä koska tämä ei oikeastaan kuulu minulle mutta miksi ihminen tekee noin? Ruma ja tyhmä vaimo?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei miehen kanssa olla edes FB-kavereita. Kummallakaan ei ole mitään mainintaa parisuhteesta, saati kuvia toisistamme. Tällä linjalla jo 7 vuotta menty.

Sama meillä ja myös ystäväpiirissä suurimmalla osalla pareista. Aika yleinen ilmiö varsinkin koulutetumpien ihmisten joukossa. Noloa ja naurettavaa ovat nämä "meni kihloihin" -statukset + päivitykset "murun kanssa tehtiin sitä ja tätä". Niistä koen jonkinlaista myötähäpeää.

Mitä noloa on ilmoittaa vaikkapa kihlauksesta Facebookissa? Itse en ole tällaista tehnyt (niin kuin nyt edes voisin kun olen sinkku), mutta moni kaveri kyllä ilmoittaa kihlauksesta / naimisiinmenosta / lapsen syntymästä Facebookissa. Minusta tämä on mukavaa, kun voin seurata tuttujen elämää ilman jatkuvaa henkilökohtaista yhteydenpitoa jokaiseen erikseen. Kiva tietää miten heillä menee elämässä yleisesti, sitten kun tapaa ohimennen jossain niin ei tarvitse koko elämäkertaa käydä läpi kuulumisia vaihtaakseen.

Ehkä tosiaan joku hehkutus teinityyliin tai todella intiimien yksityiskohtien levittely on kiusallista, kun kaverit on about kolmekymppisiä eikä minustakaan ihan kaikkea tarvitse jakaa. Mutta että tavalliset päivitykset elämän kulusta..? En ymmärrä noloutta niissä. Kaikki eivät halua jakaa elämäänsä somessa, mikä on ihan ok. Mutta miksi tuo kihlauksesta kertominen on muka noloa? Tai joku lomakuva jossa näkyy että ollaan puolison kanssa syömässä. Ei häiritse minua lainkaan, kiva tietää mitä puuhailevat. En ymmärrä miksi se olisi noloa.

Ei se olekaan. Tuollaiset muiden päivityksiä arvostelevat tykkäävät vain nostaa itseään jalustalle. Kai sekin on yksi tapa pitää itseään parempana ihmisenä, siis se että ei jaa itsestään somessa mitään. Näiden ihmisten mielestä sellaiset, jotka käyttävät somea siihen mihin se on alunperin tarkoitettu, ovat vain yksinkertaisia ja huomionkipeitä. Ajattelevat vain "kehtaa tuokin kuvitella että jotakuta kiinnostaa sen elämä" ja tuhahtavat happamasti. Ja ovat itse jotenkin hyveellisiä siksi, että heillä yksityisyyden rajat ovat erilaiset. Ainut oikea tapa toimia on se heidän tapansa, muu on noloa ja väärin.

Noh, itse en näe mitään hävettävää siinä, että jaan 43 Facebook-kaverilleni päivityksiä itse kasvattamistani kukista, kauniista kakusta lempikahvilassa, telttaretkestä kumppanin kanssa tai uudesta reseptistä jota kokeilin. Jaan asioita, joita haluan näille ihmisille jakaa, enkä jaksa uskoa että kukaan näistä pitää sitä erityisen nolona. Kuitenkin suurin osa päivityksistäni herättää mielenkiintoa ja saa samanhenkiset ihmiset keskustelemaan näistä jakamistani aiheista. Joskus näihin aiheisiin kuuluu myös parisuhteeseeni liittyvät asiat. Jos se on jonkun mielestä noloa, niin se on sitten hänen ongelmansa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän