Miksi työkaverini ei kerro eikä mainitse mitenkään vaimoaan Facebookissa?
Kertoo olevansa naimisissa muttei häneltä löydy yhtään kuvaa vaimosta. Ei myöskään päivitä ikinä tekevänsä mitään yhdessä vaimonsa kanssa eikä edes kerro vaimonsa nimeä. En oikein viitsisi kysyä asiasta häneltä koska tämä ei oikeastaan kuulu minulle mutta miksi ihminen tekee noin? Ruma ja tyhmä vaimo?
Kommentit (41)
Vaimolla on ehkä joku julkinen virka ja haluaa pitää matalaa profiilia. Vaikka joku yleinen syyttäjä.
Ei minultakaan löydy muuta kuin maininta, että olen naimisissa. Ei mieheni halua, että hänen kuviaan laitetaan nettiin. Mielestäni ihan normaalia toimintaa.
Ehkä elää kaksoiselämää ja esittää joillekin olevansa vapaa mies.
Paljon on (onneksi) fiksuja ihmisiä jotka eivät omista facebook-profiilia, eivätkä halua tulla mainituksi ja esitellyiksi kenenkään netti "sivuilla". Arvostavat omaa yksityisyyttään ja sitä elämää (oikeaa ja sisältörikasta) jota eletään netin ulkopuolella.
Arvostan facebook-vapaita ihmisiä korkealle.
Jos vaimo ei ole facessa, niin ei halua tuoda mieskään tuoda häntä sinne naisen tahtomatta. Ja taas päästään tämän keskustelusi pohjalta siihen, että facebook on tirkistelykanava :D
Koska työkaverisi vaimo ei ole facessa ja on sovittu ettei työkaverisi kerro sinne vaimostaan tai parisuhteestaan vaimon pyynnöstä. Parisuhdestatuskin on se "vaikea sanoa" ihan siksi koska sekään asia ei Zuckerbergille tai muille kuulu.
En minäkään mainitse koskaan miestäni naamakirjassa tai laita yhteisiä kuvia. Parisuhdestatustakaan ei ole. Mies saattaa joskus harvoin omassaan mut mainita nimellä vaimo, mutta kuvia ei pyynnöstäni laita, eikä miehelläkään ole suhdestatusta näkyvissä. Mun mielestä myös parisuhteessa on oikeus joihinkin täysin omiin juttuihin.
Mulla ei ainakaan työkaverit näe muuta kuin jonninjoutavat päivitykset. Vain ystävät ja sululaiset näkevät lasten ja puolison kuvia jne. Facessa on helppo luoda tälläisiä ryhmiä ja päättää kuka saa nähdä mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei minultakaan löydy muuta kuin maininta, että olen naimisissa. Ei mieheni halua, että hänen kuviaan laitetaan nettiin. Mielestäni ihan normaalia toimintaa.
Tämä. Mieheni ei edes ole facebookissa. Ja lisäisin vielä, että ei ole yksinkertaisesti tarvetta hehkuttaa kenellekään mitään halihali-pusipusi -päivityksiä. Kaksikymmentä yhdessä vietettyä vuotta puhukoon puolestaan. En julkaise myöskään mitään lapsistani, vaikka niitäkin minulla on. Enkä raportoi elämäni käänteitä ylipäätään. Lähinnä sellaisia hauskoja, yleisiä huomioita elämästä. Yksityisasiat ovat yksityisasioita muutenkin kuin pelkästään nimeltään.
Ajattelitko iskeä työkaverisi vai miksi noin paljon kiinnostaa hänen vaimonsa ulkonäkö?
Me ei miehen kanssa olla edes FB-kavereita. Kummallakaan ei ole mitään mainintaa parisuhteesta, saati kuvia toisistamme. Tällä linjalla jo 7 vuotta menty.
Vierailija kirjoitti:
Se on tullut minullekin mieleen. Näin kerran kun työkaveri ei meinannut saada silmiään irti yhdestä nuorehkosta naisesta kokouksessa.
Minäkään en pistä miehestäni kuvia tai postauksia hänestä, koska hän ei halua olla somessa. Kunnioitan hänen päätöstään. Minusta olisi törkeää tehdä toisin. Olen omana itsenäni somessa (merkintä: naimisissa) ja jokainen muu saa myös päättää omalta osaltaan, miten haluaa näkyä tai olla näkymättä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan työkaverit näe muuta kuin jonninjoutavat päivitykset. Vain ystävät ja sululaiset näkevät lasten ja puolison kuvia jne. Facessa on helppo luoda tälläisiä ryhmiä ja päättää kuka saa nähdä mitäkin.
Kuitenkin työkaveri sanoo olleensa lomalla myös vaimonsa kanssa kun kysyn häneltä asiasta. Muuten ei puhu akastaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Me ei miehen kanssa olla edes FB-kavereita. Kummallakaan ei ole mitään mainintaa parisuhteesta, saati kuvia toisistamme. Tällä linjalla jo 7 vuotta menty.
Sama meillä ja myös ystäväpiirissä suurimmalla osalla pareista. Aika yleinen ilmiö varsinkin koulutetumpien ihmisten joukossa. Noloa ja naurettavaa ovat nämä "meni kihloihin" -statukset + päivitykset "murun kanssa tehtiin sitä ja tätä". Niistä koen jonkinlaista myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko iskeä työkaverisi vai miksi noin paljon kiinnostaa hänen vaimonsa ulkonäkö?
Haluaisin tietää minkälainen vaimo hänellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tullut minullekin mieleen. Näin kerran kun työkaveri ei meinannut saada silmiään irti yhdestä nuorehkosta naisesta kokouksessa.
Miten voi esittää kaksoiselämää, jos profiilissa lukee "naimisissa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin työkaveri sanoo olleensa lomalla myös vaimonsa kanssa kun kysyn häneltä asiasta. Muuten ei puhu akastaan mitään.
No jospa se vaikka ajattelee, että sen vaimon asiat ei kuulu sulle mitenkään. Kuulostat kyllä aika veemäisen uteliaalta työkaverilta.
Mun mieheni ei ole Facebookissa eikä muuallakaan somessa, koska ei tunne siihen halua tai tarvetta. En näe mitään syytä, miksi minä hänet someen tyrkkäisin itsekään, kun aivan hyvin voin olla sitä tekemättäkin. En mä muutenkaan perheasioista juuri Facebookissa avaudu ja suurinta osaa kuvistakaan ei työkaverit näe. Ainoastaan maisemakuvat jostain matkoilta yms laitan kaikkien kavereiden nähtäville ja henkilökuvia en julkaise ollenkaan.
Koska se on työkaverisi FB-sivu, ei työkaverisi vaimon?