Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK-seudulla kasvaneet, minne muuttamista siellä odotetaan koko nuoruus?

Vierailija
05.03.2017 |

"Loppuisipa lukio jo ja pääsisi pois täältä!"

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilleen (mieluiten ihan keskustaan tottakai, koska baarit ja shoppailumahdollisuudet löytyy sieltä) sekä sitten tietysti ulkomaille. Näin ainakin itselläni ja omassa kaveri- sekä tuttavapiirissäni oli, Helsingissä olen siis koko lapsuuteni ja nuoruuteni elänyt.

Vierailija
42/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua muuttaa mihinkään, paitsi ehkä eläkkeellä palmun alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveillut muutosta mihinkään, Helsinki on kotikaupunkini. En muista kenenkään muunkaan haaveilleen. Jotkut lähiöissä asuvat haaveilivat ja haaveilevat edelleen ydinkeskustaan muuttamisesta.

Vierailija
44/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pikkukaupungin tyttönä haaveilin Helsingistä ja tänne muutinkin 10v sitten. Paljon tuli kavereita perässä. Tunnen paljon myös paljaisjalkaisia helsinkiläisiä ja eivät he kyllä ole koskaan edes ajatelleen muuttavansa pois, ulkomaat on ainoa vaihtoehto.

Tavallaan ymmärrän tämän hyvin - Helsingissä on niin paljon kaikkea ja koska väkeä on niin paljon, niin se että törmäät sattumalta tuttuun kadulla on suhteellisen epätodennäköistä. Ja koska Helsinki on vahvasti jakautunut eri alueisiin, tarjoaa se myös kaupungin sisällä uusi paikkoja.

Tavallaan taas se on mielestäni aika sääli, että he eivät ole koskaan kokeneet sitä vatsanpohjassa tuntuvaa jännitystä kun asettuu tänne "isoon maailmaan" ja se tuttu&turvallinen jää taakse. Mielestäni olen onnekas, kun olen saanut kokea sen kotikonnuilta kauas muuton ja nuorena se kasvattikin kovasti. On tosi vaikea miettiä mitä oma elämä olisikaan, jos sitä olisi jäänyt synnyinseudulleen asumaan.

Vierailija
45/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopulla haaveiltiin Tukholmasta ja Lontoosta ainakin.

Jotkut lähtivätkin.

Itse olin aika arka, en haaveillut lähtemisestä.

Hyvä elämä on ollut täällä Helsingissä.

Vierailija
46/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa helsinkiläisistä haaveilee muutosta "maalle", siis ollessaan aikuisia, teinit ei taida sellaisesta haaveilla. Mutta kun ei "maalla" ole töitä, niin haaveeksi se jää. Sitten muutetaan jonnekin Nummelaan omakotitaloon, ja kärsitään liian pitkästä työmatkasta.. Mutta mihin sitä muka voisi haaveilla muuttavansa pk-seudulta ollessaan lukiossa? Ulkomaille toki, joku Lontoo ja Pariisi kuulostaa hienolta, mutta harva sellaisesta oikeasti haaveilee, jotkut tietysti. Mutta on hassu ajatus, että haaveilisi vaikka Oulusta tai Tampereesta :D . Saati Kouvolasta :D . Jos asuu Kirstinmäessä tai Kontulassa teininä, niin luultavasti haaveilee muutosta Leppävaaraan tai Haagaan tms, tai vaikka Punavuoreen, eli siis vähän "siistimmälle" asuinalueelle. 

Vierailija
47/50 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/50 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan alle 2km Helsingin keskustasta ja olin niin innoissani kun päästiin tähän muuttamaan, kun tytön koulumatka bussi-metro-yhdistelmästä lyheni kävelymatkaksi ja miehen työmatka myös bussi-metrosta kävelymatkaksi. Kuvittelin, että tyttö kävisi lukion loppuun keskustakoulussa ja asuisi meidän kanssa vielä pari ensimmäistä opiskeluvuotta. Mutta niin vain kävi, että tyttö lähti erikoislukioon maaseudulle ja käy kotona vain joka toinen viikonloppu (koska joka toinen viikonloppu on koulua). Etukäteen ajateltiin, että hän asuu lukion jälkeen meidän kanssa jonkun aikaa, mutta jotenkin siinä kävi niin, että ostettiin hänelle asunto johon hän muuttaa kirjoitusten jälkeen. Hän ei ole shoppailija eikä bilettäjä ja preferoi neliöitä sijainnin kustannuksella, joten lähiö kutsuu häntä lukion jälkeen.

Kyllä hänkin haaveili ulkomailla opiskelusta, mutta sain puhuttua järkeä. Suomessa on ainakin tietyillä aloilla todella hyvä koulutus, joten en näe miksi pitäisi upottaa asunnon verran rahaa ulkomaiseen koulutukseen - eikä meillä olisi ollut sellaiseen mahdollisuuttakaan.

Vierailija
49/50 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme halua muuttaa minnekkään muualle!

Vierailija
50/50 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme