Miten sitseille pukeudutaan?
Minkälainen pukukoodi sitseille on? Mistä opiskelijabudjetilla löytää sopivia vaatteita? Ostavatko opiskelijat jokaiseen tapahtumaan eri vaatteet?
Kommentit (13)
Pistä ne haalarit, jotka jokadella opiskelijalla on.
Miehellä tumma puku, naisella ei täyspitkää iltapukua, vaan lyhyempi. Opiskelijat eivät todellakaan hanki uutta pukua joka tilaisuuteen.
Meillä pukeudutaan haalariin + sitsien teeman mukaisiin asusteisiin, opiskelen kauppakorkeassa. Kannattaa varmaan selvittää etukäteen ainejärjestöstä käytäntö, ettei ole pikkumustassa haalareiden keskellä tai toisinpäin.
No riippuu ihan sitseistä, meidän sitseillä on yleensä ollut joku teema, jonka mukaan pukeudutaan. Elämänkoulu-sitseille pukeuduttiin aika eri tavalla, kuin Antiikki-sitseille. Fuksi-sitseillä pykukoodi oli tumma puku/cocktailmekko, joillain sitseillä ei ole pukukoodia lainkaan.
Milloin noi sitsit on alkaneet? Kun opiskelin yliopistossa, ei ollut mitää sitsejä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin noi sitsit on alkaneet? Kun opiskelin yliopistossa, ei ollut mitää sitsejä.
Mä olen ainakin 80-luvun alkupuolella sitsannut ahkerasti
Mun tyttärellä oli muutaman kerran iltapukuja, usein ihan tavallisia parempia vaatteita. Onneksi äidin ompelemat kelpasi:) Niitä tulikin tehtyä muutama, pari vielä tallessa. Pitäisikin myydä seuraavalle juhlijalle
Riippuu teemasta. Viimeksi kun järkkäsin sitsit, oli teemana salakapakka, joten itselläni ainakin oli charlestonmekko, paljettipanta sulalla, satiinikäsineet, helmirannekoru ja helmikaulakoru.
Nevöhööd. Turussa opiskelin 90-luvulla.
Iltapuku kirppikseltä.