Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK-seudulla kasvaneet, minne muuttamista siellä odotetaan koko nuoruus?

Vierailija
05.03.2017 |

"Loppuisipa lukio jo ja pääsisi pois täältä!"

Kommentit (50)

1/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minnekään, tai ainoastaan jonnekin ulkomaille. Tämä teinien suusta ja itsekin samaa mieltä.

Suomessa pysyessä siis pk-seutu on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
2/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Stadin lähiössä ei ollut tuollaista ollenkaan. Oli,me oikein tyytyväisiä asuinpaikkaamme ja Helsinkiin yleensäkin. Jotkut, minä mukaanlukien, toki muuttivat ulkomaille tai toisille paikkakunnille opiskelemaan, mutta ei sellaisesta mitenkään erityisesti puhuttu.

Helsingissä oli niin paljon viihdykettä nuorille, ettei paremmasta osannut haaveillakaan.

Tämä siis 80-90 -luvuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustaan pikkuiseen yksiöön, pääsee baarista kotiin ilman taksia :) Mitä vanhempi talo, sitä parempi. 

Vierailija
4/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britanniaan, Kanadaan tai Australiaan opiskelemaan. Toki muutkin kohteet käyvät, mutta näistä puhutaan paljon.

Vierailija
5/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet kavereista ja tutuista lähti ulkomaille! Loput odotti/säästi pääsevänsä omaan asuntoon.

Vierailija
6/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse n. 20 km Helsingistä, ja lähinnä odotan että pääsen sinne asumaan. Kyllä nytkin on ihan hyvä. Olen 15v.

Vierailija
7/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Tapiolasta (Espoo) ja siellä ei kukaan tainnut haaveilla muutosta minnekään pois Tapiolasta, omaan asuntoon Tapiolassa kyllä (ja niin moni tekikin). Osa haaveili asumisesta Stadin keskustassa tai Punavuoressa, koska voisi kävellä baarista yöksi kotiin, mutta nuohan on siis vain joku 8 km Tapiolasta.

Vierailija
8/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustaan omaan yksiöön! Lähellä kaikkea. Kulosaari toivottoman syrjässä :)

Vierailija
9/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään, tänne me kaikki haluttiin jäädä ja ollaan aikalailla jääty :) rannan läheisyyteen muutosta ehkä moni haaveili, ja sen myös toteutti.

T. Espoolainen

Vierailija
10/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa ei oltu minnekään Helsingistä muuttamassa, haaveiltiin omasta asunnosta siellä. Joku halusi ulkomaille, jokunen kävikin, mutta harva jäi.

Vierailija
11/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunginosista haaveillaan. Töölö, Ullanlinna, Kaivari. Onhan näitä, toteutumattomia haaveita. :-)

Vierailija
12/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minnekään, paitsi ehkä itse haaveilin muutosta kartanoon tai keskustaan tai ISOON lukaaliin, jossa neliöitä!

Vierailija
13/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustaan pikkuiseen yksiöön, pääsee baarista kotiin ilman taksia :) Mitä vanhempi talo, sitä parempi. 

Teillä ei ole siellä sitä että pitäisi päästä näistä ihmisistä ja tutuista kulmista eroon?

Vierailija
14/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole siellä sitä että pitäisi päästä näistä ihmisistä ja tutuista kulmista eroon?

Eipä taida olla. Miksi ihmisistä pitäisi päästä eroon? Omassa lukiossa Espoossa oli varmaan 700 ihmistä ympäri Espoota, ei niistä todellakaan kaikki olleet edes naamatuttuja. Ei minulla ole mitään tarvetta päästä heistä "eroon".

Vierailija
15/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kasvanut Larussa, 22000 asukkaan saari (silloin) ja eipä oikeastaan, vaikkakin olen ihan hyvilläni, etten asu siellä enää. Juuri siksi, ettei tartte tavata tuttuja joita ei halua nähdä.

Vierailija
16/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Ihmisiä on lähikulmillakin niin paljon (kymmeniä tuhansia) että siihen massaan hukkuu. 

Vierailija
17/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille tai pienempään kaupunkiin. Halusin juurikin päästä näkemästä samoja naamoja, joihin keskustassa ei voi välttää törmäämästä.

Vierailija
18/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla yksinomaan maalaisyttöjen ominaisuuksia?

Vierailija
19/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Kaupunkilaisnuoret akselilla Helsinki/Espoo/VAntaa haaveilevat opiskelusta ulkomailla ja kivasta omasta kämpästä keskustassa... Sen sijaan maalaisnuoret /tai pikkukaupunkien nuoret haaveilevat opiskelusta ulkomailla/toisessa kaupungissa ja muutosta "jonnekin muualle" usein joko ulkomaille tai Helsinkiin. Ja paikkana Helsinki tarkoittaa helsinki/Espoo/Vantaa. 

Tunnen paljon pikkukaupungin entisiä nuoria..  ;)

Vierailija
20/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, miksi ihmeessä olisi ollut? Helsingin tutut kulmat ovat parhaat ja rakkaat. Samoihin naamoihin täällä ei törmää jos ei halua.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi