Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalit asumisen äänet? Lapsiperheen naapurina

Vierailija
05.03.2017 |

Alakerrassamme asuu lapsiperhe, joka huuuutaaa. Ainoa, jonka ääntä en kuule on perheen isä.

Tänään aamulla heräsin klo 8, lasten huutoon ja kämpässä juoksuun. Kun tulevat kotiin, niin siihen loppuu hiljaisuus myös meillä. Töiden jälkeen, jos makoilen hetken sohvalla, niin lasten huuto säestää rentoutumistani.
Lisäksi sisällä juostaan tömps, tömps tai muuten kolataan ja romistellaan.

Onko normaalia asumisen ääntä? Klo 21 huutoheikut menevät nukkumaan eli iltaisin minulla on puolitoista tuntia omaa rauhaa omassa kodissani ennen kun menen nukkumaan. Ja aamulla kaikki alkaa alusta.

Ehdotuksia, mitä asialle voisi tehdä?

Kommentit (355)

Vierailija
181/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapset asuvat alakerrassa. Jos ne tömistelisivät yläkerrassa meteli olisi kahta kauheampi. Olen huomannut, että joissakin perheissä keskusteleminen hoidetaan huutamalla ja se ei todellakaan ole normaalia asumisen ääntä vaan erittäin huonoa käytöstä.

Huono käytöson huonoa käytöstä, mutta toisaalta ihan normaaliin elämään kuuluvaa että kaikissa perheissä käytöstavat ei ole yhtä hyviä tai lapsia ei samalla tavalla opeteta käyttäytymään hiljaa kuin jossakin muualla.

" kaikissa perheissä käytöstavat ei ole yhtä hyviä"

Tarkoitatko tällä nyt sitä ettei teidän lasten tarvitse huomiota tai välittää muista? Oma napa vaan.

Vierailija
182/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaikka tungettaisiin ne kuulosuojaimet kurkusta alas niille vanhemmille jotka antavat lastensa terrorisoida muita yötä päivää.

Sovitaan niin että sä voit tulla yrittämään tuota jos uskallat.

Katsotaan miten käy. Saat tulla tohon ovelle mylvimään ja sulla on oikeus yrittää syöttää niitä kuulosuojaimia vaikka lapsieni kitaan, mutta mä teen kaikkeni estääkseni sen.

Sopii tulla. Odottelen.

T: Lihaksikas 41v perheen iskä

Olen jo tulossa.

T: Vielä lihaksikkaampi iskä

Todella aikuismaista käytöstä molemmilta!

Ei ihme jos lapsetkaan ei osaa käyttäytyä, kun mallina on kaksi riidanhaastajaa.

Olen puolitoista metrinen nainen. Anteeksi että heitin vitsin tähän keskusteluun :(

Luulin tuota ensimmäistä lihaksikasta isää vitsiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin lastensuojeluilmoituksen. ei ole normaalia, että lapset huutaa kovaan ääneen aamusta iltaan, eiköhän vanhemmissa ole vikaa ja paljon. Lasten elinoloissa on vikaa, jos vanhemmat ei osaa kasvattaa. 

Tiedän perheen josta on tehty metelin vuoksi neljä lasua ja jokainen todettu turhaksi.

Aika kalliiksi käy hyvä systeemi kun turhaan tehdään lasuja.

Jää oikeasti apua tarvitsevat apua saamatta :(

Lasu kannattaa tehdä aina kun herää huoli lapsen elinympäristöstä. Se että koti on aiemmin tarkastettu ei takaa sitä etteikö siellä myöhemmin olisi jotain vialla.

Ja ei nuo vierailut mitään mukavia tapahtumia perheelle ole, joten toivottavasti saavat hieman miettimään elämäänsä tekojaan. Ellei sostyöntekijä vain hymistele tilanteessa jos esim. Perhe käyttäytyy uhkaavasti.

Vierailija
184/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille netissä rikosilmoitus asunnossa tapahtuvasta häiritsevästä elämästä. Esim. Lähisuhdeväkivaltaepäilys.

Vierailija
185/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa haastamaan lapsiperheen kanssa. Se on hävitty matsi.

Esimerkiksi oma mieheni sanoi että saa vastavuoroisesti huudattaa musiikkia ja paukuttaa seiniä. Meitä ei haittaa. Mieheni ja minä olemme todella tolerantteja melulle näiden lasten takia. Kuuroksi on tullut melusta.

Sen lisäksi mies sanoi että jos oikein harmittaa ja on pakko avautua niin saa tulla ovelle niin hän opastaa pihalle ottamaan matsia niin saadaan pahimmat raivot taltutettua. Mies on tosiaan kamppailulajien expertti ja mielellään rauhottaa kuumakalleja.

Tämä edellyttää tietenkin sen että minä todistan naapurin tulleen uhkailemaan lapsiamme ovelle ja mies tekee tälle uhkailulle stopin.

Ap. Tervetuloa uhkailemaan perhettämme mies kyllä hoitelee sinut.

Sanoisin, että mieleltään vajaa kirjoittaa näin. Huh huh

En nyt tiedä. Vastapuoli uhkaili tunkea kuulosuojaimet meluavan perheen kurkkuun.

Mielestäni tuollainen vastaus on ihan aiheellinen. Jos vastapuoli uhoaa niin metsä vastaa.

Kummallista kun pitää uhkailla isännöitsijällä, poliisilla, lasulla, mutta ei uskalleta tulla asiallisesti kertomaan ongelmaa. Asiallisena tarkoitan sitä ettei tulla haukkumaan kakaroiksi tai heittäydytä dramaattiseksi siinä ovella.

Eikö aikuiset ihmiset todellakaan osaa toimia kerrostalossa ilman viranomaisia tai ulkopuolista apua?

Vierailija
186/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi oma mieheni sanoi että saa vastavuoroisesti huudattaa musiikkia ja paukuttaa seiniä. Meitä ei haittaa. Mieheni ja minä olemme todella tolerantteja melulle näiden lasten takia. Kuuroksi on tullut melusta.

Sen lisäksi mies sanoi että jos oikein harmittaa ja on pakko avautua niin saa tulla ovelle niin hän opastaa pihalle ottamaan matsia niin saadaan pahimmat raivot taltutettua. Mies on tosiaan kamppailulajien expertti ja mielellään rauhottaa kuumakalleja.

Tämä edellyttää tietenkin sen että minä todistan naapurin tulleen uhkailemaan lapsiamme ovelle ja mies tekee tälle uhkailulle stopin.

Ei helvata millaiset ihmiset saa lisääntyä! Tää teksti on aika sairasta. Häiritsevää että meidän normaalien lapset kasvaa samassa maailmassa näiden väkivaltaan yllyttäjien lasten kanssa.

Vierailija
187/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujot ihmiset uhoaa. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä. Vastapuoli uhkaili tunkea kuulosuojaimet meluavan perheen kurkkuun.

Mielestäni tuollainen vastaus on ihan aiheellinen. Jos vastapuoli uhoaa niin metsä vastaa.

Kummallista kun pitää uhkailla isännöitsijällä, poliisilla, lasulla, mutta ei uskalleta tulla asiallisesti kertomaan ongelmaa. Asiallisena tarkoitan sitä ettei tulla haukkumaan kakaroiksi tai heittäydytä dramaattiseksi siinä ovella.

Eikö aikuiset ihmiset todellakaan osaa toimia kerrostalossa ilman viranomaisia tai ulkopuolista apua?

Ne kuulosuojaimet tais kyllä tulla paljon myöhemmin kun joku meluperse oli ottanut jo useammin väkivallan esille.

Eli kyllä, metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Vierailija
188/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kaupunkilaislapset ovat pullukoita. Vanhemmat varoo kuollakseen ääniä, ja lapset ohjataan kotona piirtämään, katselemaan TV:tä, pelaamaan tai leikkimään hiljaa paikallaan.

Lapset ei saa näkyä eikä kuulua. Sotkea ei saa, majaa ei voi rakentaa. Palloa ei saa potkia pihassa, kun seinään voi jäädä jälki likaisesta pallosta, tai naapuri valittaa paukkeesta.

Lumipallosotaa ei saa leikkiä, eikä littaa tai polttopalloa. Keinumatti on kielletty. Toisaalta puistoon ei saa lähteä ilman vanhempia, ja naapurin lapset menee sinne eri aikaan.

Toisaalta puistossakin on kyseiset leikit kielletty, koska taaperoita täytyy varoa ja Heinä-Marian hippivanhemmat ei halua sotaa leikittävän missään muodossa.

Tajuatteko ollenkaan, kuinka kalliiksi yhteiskunnalle tulee nämä hiljaiset näkymättömät lapset?

Lasten kuuluu leikkiä, riehuakin. Heidän kuuluu kiukutella ja uhmata. Heidän kuuluu nauraa ja jopa kiljua onnesta. Lasten kuuluu juosta, kiivetä, kaatua ja joskus jopa tippua.

Normaalilla perheellä ei ole varaa viedä lapsiaan päivittäin uimahalliin, HopLopiin, kiipeilypaikkoihin ja Parkourradoille.

Lapsuus on liikkumista ja metelöimistä. Siitä kasvetaan hillittyyn aikuisuuteen ajallaan.

Osui ja upposi! Täyttä asiaa. Ja lapsia on erilaisia eli ärsyttää myös ne tekopyhät vanhemmat jotka muka ihmettelevätt kun "ei se minun hiljainen tyttöni ikinä juossut tai huutanut...." no eipä, mutta entäs jos sulla olisi ollut pari vilkasta poikaa tuon tytön sijaan?

Tai se menee jo liian pitkälle, että lasten iloiset leikit ja kiljahdukset ärsyttää kun leikkivät pihalla. Oikeasti, jos tuollainen on paheksuttavaa joidenkin mielestä, niin ehdottomasti pitäisi olla omat talot ja pihat niille, jotka eivät kestä normaaleja lasten ääniä, joihin kuuluu myöskin nauru, itku, joskus kiljahdukset ja huuto ja juokseminen. Paljon positiivisempi mielikuva kun lapset nököttämässä jonkun tabletin tai telkun edessä sisällä.

Ymmärrän että kukaan ei haluaisi häirintyä omassa asunnossaan ja toisaalta en usko että monikaan vanhempi on täysin välinpitämätön niistä äänistä, joita omat lapset saattavat aiheuttaa, mutta tiettyjen rajojen sisällä se vaan kuuluu normaaliin elämään ne lasten äänet ja niiden kestäminen. Ei se ole kivaa lapsiperheellekään, joutua jonkun hiljaisen sinkun naapuriks,i joka on itse hiirenhlijaa. Tällöin on monesti mielessä se, että kuinka paljon lapset saattavat häiritä metelillä ja kuinkakohan paljon tuo naapuri siitä häiriintyy, mutta siitä huolimatta ei ole oikein naapurilta odottaa sitä äänettömyyttä ja näkymättömyyttä lapsilta vaikka itse olisikin tuollainen naapurina.

Kasvattaa lapsia pitää joo, mutta monilla vanhemmilla on terve suhtautuminen lapsiin, johon ei kuulu se että heidän pitäisi olla näkymättömiä ja äänettömiä eli turha odottaa että vanhemmat edes haluaisivat kasvattaa heitä edellämainitunlaisiksi, koska se ei ole normaalia.

Vierailija
189/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin lastensuojeluilmoituksen. ei ole normaalia, että lapset huutaa kovaan ääneen aamusta iltaan, eiköhän vanhemmissa ole vikaa ja paljon. Lasten elinoloissa on vikaa, jos vanhemmat ei osaa kasvattaa. 

Tiedän perheen josta on tehty metelin vuoksi neljä lasua ja jokainen todettu turhaksi.

Lasu kannattaa tehdä aina kun herää huoli lapsen elinympäristöstä. Se että koti on aiemmin tarkastettu ei takaa sitä etteikö siellä myöhemmin olisi jotain vialla.

Ja ei nuo vierailut mitään mukavia tapahtumia perheelle ole, joten toivottavasti saavat hieman miettimään elämäänsä tekojaan. Ellei sostyöntekijä vain hymistele tilanteessa jos esim. Perhe käyttäytyy uhkaavasti.

Voi myös epäillä lasun tekijää häiriköinnistä. Usein monta kerta perättömän lasun tehnyt onkin osoittautunut häiriköksi.

Vierailija
190/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuulosuojaimet tais kyllä tulla paljon myöhemmin kun joku meluperse oli ottanut jo useammin väkivallan esille.

Ei tässä taida ihan kronologiaa olla tai sellaista aikajärjestystä että se toinen puoli on pyhä ja toinen ei ole pyhä, koska se ensin ja se myöhemmin ja melupersekin vielä.

Näkisin että jos ei meteliä kestä niin voi mennä neuvottelemaan naapurin kanssa asiasta ja jos asialle ei ole mitään tehtävissä kuten yleensä ei ole niin vastapuoli laittaa ne kuulosuojat päähänsä sen sijaan että työntäisi niitä meteliä tuottavan lapsen kitaan.

Ap:n tyyliset ihmiset tiedetään. Ei heille mikään riitä siksi eivät uskalla tulla asiasta neuvottelemaan. Ei näille edes kannata antaa periksi. Oppivat aikanaan käyttäytymään.

Ketään ei voi pakottaa muuttamaan mihinkään ja ketään ei voi pakottaa hiljaiseksi mitenkään. Tämä on se kylmä fakta joka pitää ymmärtää. Se voi olla eräille todella vaikea pala purtavaksi, mutta jos kokeilee pureksia sitä pienissä paloissa niin ehkä se menee helpommin jakeluun sitten? Vai mitä?

Vierailija
191/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kaupunkilaislapset ovat pullukoita. Vanhemmat varoo kuollakseen ääniä, ja lapset ohjataan kotona piirtämään, katselemaan TV:tä, pelaamaan tai leikkimään hiljaa paikallaan.

Lapset ei saa näkyä eikä kuulua. Sotkea ei saa, majaa ei voi rakentaa. Palloa ei saa potkia pihassa, kun seinään voi jäädä jälki likaisesta pallosta, tai naapuri valittaa paukkeesta.

Lumipallosotaa ei saa leikkiä, eikä littaa tai polttopalloa. Keinumatti on kielletty. Toisaalta puistoon ei saa lähteä ilman vanhempia, ja naapurin lapset menee sinne eri aikaan.

Toisaalta puistossakin on kyseiset leikit kielletty, koska taaperoita täytyy varoa ja Heinä-Marian hippivanhemmat ei halua sotaa leikittävän missään muodossa.

Tajuatteko ollenkaan, kuinka kalliiksi yhteiskunnalle tulee nämä hiljaiset näkymättömät lapset?

Lasten kuuluu leikkiä, riehuakin. Heidän kuuluu kiukutella ja uhmata. Heidän kuuluu nauraa ja jopa kiljua onnesta. Lasten kuuluu juosta, kiivetä, kaatua ja joskus jopa tippua.

Normaalilla perheellä ei ole varaa viedä lapsiaan päivittäin uimahalliin, HopLopiin, kiipeilypaikkoihin ja Parkourradoille.

Lapsuus on liikkumista ja metelöimistä. Siitä kasvetaan hillittyyn aikuisuuteen ajallaan.

Aika hyvin vetäisit tän ihan ääripäähän. Tajuat kai itsekkin että tekstisi on naurettava.

Vierailija
192/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että Ap:n alakerran lapset ja perhe ei tarvitse apua? Jos lapset huutaa aamusta iltaan, niin kyllä, lapsilla voi olla joku hätä. Olen itse ollut ennen lastenhoitaja ja nyt opiskelen opettajaksi. Oma kokemus on, että lapset, joita ei kotona yhtään kasvateta, saavat muutakin laiminlyöntiä osakseen. Henkinen laiminlyönti on sekin laiminlyöntiä ja rajat on rakkautta.

Voi, etkö tiedä että tuo on sossun lempiohje melkein että lapselle ei saa antaa periksi, pitää huudattaa, ei saa pelätä raivareita, pidä kiinni vaan ja anna huutaa. Jos jos luulet että sossu pyytää hiljempaa olemaan niin epäilen. Tietenkin jos taustalla on jotain aivan muuta kuten esim. väkivaltaa esim. lapsia kohtaan niin sitten asiat voikin muuttua parempaan mutta monesti taitaa olla niin että näissä tapauksissa joissa on ilmoitettu lasu pelkän itkun ja melun takia se on vaan sitä normaalia lapsiperheiden itkuja ja oikkuja joita ei kaikki oikein ymmärrä. Varsinkaan lapsettomat tai jotkut hiljaisten lasten vanhemmat.

Vierailija
193/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei riitä resurssit huolehtia lapsista vie ne takaisin kenneliin.

Piti ihan googlettaa kenneli.

Vertaatko lapsia oikeasti koiriin tai koirankoppiin?

Kennel on koirankoppi jos oikein ymmärsin?

Tai jäikö minulla jotain tuosta letkautuksesta tajuatmatta. Mikä oli vitsinä?

Lapset on koiria vai siis mikä?

Lapsivihaajat ehkä tajusi vitsin. Minä en.

Vierailija
194/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä taida ihan kronologiaa olla tai sellaista aikajärjestystä että se toinen puoli on pyhä ja toinen ei ole pyhä, koska se ensin ja se myöhemmin ja melupersekin vielä.

Näkisin että jos ei meteliä kestä niin voi mennä neuvottelemaan naapurin kanssa asiasta ja jos asialle ei ole mitään tehtävissä kuten yleensä ei ole niin vastapuoli laittaa ne kuulosuojat päähänsä sen sijaan että työntäisi niitä meteliä tuottavan lapsen kitaan.

Ap:n tyyliset ihmiset tiedetään. Ei heille mikään riitä siksi eivät uskalla tulla asiasta neuvottelemaan. Ei näille edes kannata antaa periksi. Oppivat aikanaan käyttäytymään.

Ketään ei voi pakottaa muuttamaan mihinkään ja ketään ei voi pakottaa hiljaiseksi mitenkään. Tämä on se kylmä fakta joka pitää ymmärtää. Se voi olla eräille todella vaikea pala purtavaksi, mutta jos kokeilee pureksia sitä pienissä paloissa niin ehkä se menee helpommin jakeluun sitten? Vai mitä?

Nopeasti laskin neljä uhkaavaa viestiä "väärinajatteliota" kohtaan. Taas se metsä ja huutelu. Ja kyse taisi olla työntämisestä niiden vanhempien kitaan jotka eivät lapsiaan kasvata.

Vierailija
195/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös epäillä lasun tekijää häiriköinnistä. Usein monta kerta perättömän lasun tehnyt onkin osoittautunut häiriköksi.

Tee lasu nimettömänä. Se on ihan tavallinen käytäntö.

Voit ilmoittaa nimettömänä myös esim. Lasten kouluun ja hoitopaikkaaan että epäilet kaltoinkohtelua. Vanhempien työpaikalle myös nimetön ilmianto perheen sisäisistä ongelmista. Vastuuntuntoinen työnantaja ottaa puheeksi.

Vierailija
196/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi käydä niin että tuollaisen häirikköperheen autoon ilmestyy naarmuja. Alkaa iskää tympiä kun maalipinta on jatkuvasti pilalla.

Vierailija
197/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa jo neuvotaan että lapsen pitää saada huutaa ja itkeä tuntitolkulla jos ei saa asiaansa periksi. Ei pidä antaa periksi muuten lapsi oppii saamaan haluamansa läpi.

Lapsi voi kuulemma huutaa neljäkymmentäminuuttia putkeen jos ei saa jotain lelua tai karkkia mutta pitää antaa huutaa ja oppia elämässä pettymyksiin.

Sama ohje sopii myös näille naapureille jotka eivät saa haluamaansa hiljaisuutta aikaan silloin kun haluavat. Mielestäni silloin pitää naapurin vain oppia pettymään ja itkemään huono olo pois.

Vierailija
198/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee lapsiperheiden elämisen äänissä vain yksi asia. potkumopot. tajuavatko vanhemmat, miten helvetllinen meteli siitä kuuluu kun PinjaPetteri alkaa potkutella klo 7 lauantaiaamuna pitkin asuntoa?!

Vanhemmat varmasti tietävät tuon ja melu on vielä kovempi itse asunnossa kuin sinulle kantautuneena.

Turhaan päivittelet että tietävätkö. Voin taata että tietävät todellakin ja melua on varmasti yritetty vähentää mutta ei sitä lasta voi kahlitakaan ja ei lelujakaan voi ottaa pois vain sen takia että se häiritsee vanhempia tai herkkää naapuria.

Oma on vikansa jos ostaa metelöivä leluja tai antaa leikkiä sisällä tuollaisilla ulkoleluilla. Ei kenenkään muun pitäisi kärsiä toisten tyhmistä valinnoista.

Jos päiväsaikaan moposta lähtee ääntä niin ei se ole kärsimystä.

Todellinen kärsimys on sitä kun tulet mylvimään kotiini ja yrität estää lastani ajelemasta mopolla. Sitten tiedät mikä on kärsimystä.

Tän on pakko olla provo. Ei tollaisella ole lapsia. Viety pois kun hakkaa niitä.

Vierailija
199/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee lapsiperheiden elämisen äänissä vain yksi asia. potkumopot. tajuavatko vanhemmat, miten helvetllinen meteli siitä kuuluu kun PinjaPetteri alkaa potkutella klo 7 lauantaiaamuna pitkin asuntoa?!

Vanhemmat varmasti tietävät tuon ja melu on vielä kovempi itse asunnossa kuin sinulle kantautuneena.

Turhaan päivittelet että tietävätkö. Voin taata että tietävät todellakin ja melua on varmasti yritetty vähentää mutta ei sitä lasta voi kahlitakaan ja ei lelujakaan voi ottaa pois vain sen takia että se häiritsee vanhempia tai herkkää naapuria.

Oma on vikansa jos ostaa metelöivä leluja tai antaa leikkiä sisällä tuollaisilla ulkoleluilla. Ei kenenkään muun pitäisi kärsiä toisten tyhmistä valinnoista.

Jos päiväsaikaan moposta lähtee ääntä niin ei se ole kärsimystä.

Todellinen kärsimys on sitä kun tulet mylvimään kotiini ja yrität estää lastani ajelemasta mopolla. Sitten tiedät mikä on kärsimystä.

Kunnon öykkäri. Kasvattaa koulukiusaajia jotka eivät anna muille oppimisrauhaa. Väkivaltainenkin vielä.

Vierailija
200/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut ongelman soittamalla musiikkia niin kovaa että lapsen huuto peittyy. Tämä perhe on tästä tietenkin käynyt valittamassa, mutta valitettavasti en jaksa pitkän päivän jälkeen kuulla sitä jatkuvaa itkua ja huutoa. Lupasin lopettaa musiikin heti kun heiltä hiljenee myös, ei tapahtunut muuta kuin suuttumista.