Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalit asumisen äänet? Lapsiperheen naapurina

Vierailija
05.03.2017 |

Alakerrassamme asuu lapsiperhe, joka huuuutaaa. Ainoa, jonka ääntä en kuule on perheen isä.

Tänään aamulla heräsin klo 8, lasten huutoon ja kämpässä juoksuun. Kun tulevat kotiin, niin siihen loppuu hiljaisuus myös meillä. Töiden jälkeen, jos makoilen hetken sohvalla, niin lasten huuto säestää rentoutumistani.
Lisäksi sisällä juostaan tömps, tömps tai muuten kolataan ja romistellaan.

Onko normaalia asumisen ääntä? Klo 21 huutoheikut menevät nukkumaan eli iltaisin minulla on puolitoista tuntia omaa rauhaa omassa kodissani ennen kun menen nukkumaan. Ja aamulla kaikki alkaa alusta.

Ehdotuksia, mitä asialle voisi tehdä?

Kommentit (355)

Vierailija
1/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 2 teiniä, joten ymmärrän kyllä, että lapsista lähtee ääntä.

Ap

Vierailija
2/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois kerrostalosta, normaaliahan se on että lapsista lähtee ääntä. Ei meillä kyllä saa huutaa eikä juosta sisällä, vaikka asumme omakotitalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerrassamme asuu lapsiperhe, joka huuuutaaa. Ainoa, jonka ääntä en kuule on perheen isä.

Tänään aamulla heräsin klo 8, lasten huutoon ja kämpässä juoksuun. Kun tulevat kotiin, niin siihen loppuu hiljaisuus myös meillä. Töiden jälkeen, jos makoilen hetken sohvalla, niin lasten huuto säestää rentoutumistani.

Lisäksi sisällä juostaan tömps, tömps tai muuten kolataan ja romistellaan.

Onko normaalia asumisen ääntä? Klo 21 huutoheikut menevät nukkumaan eli iltaisin minulla on puolitoista tuntia omaa rauhaa omassa kodissani ennen kun menen nukkumaan. Ja aamulla kaikki alkaa alusta.

Ehdotuksia, mitä asialle voisi tehdä?

Normaaleja asumisen ääniä,jos tuo häiritsee pitää muuttaa omakotitaloon.Aina joku takakireä kerrostalossa joka valittaa normaalin elämän aiheuttamista äänistä

Vierailija
4/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, normaalia. Vuokratalot tehty halvoista materiaaleista joten äänet kuuluu todella paljon selvemmin kuin laadukkaasti tehty omistusasuntotalo.

Äänet kuuluvat ihan normaaliin elämään ja lapsista lähtee enemmän ääntä. Muuta pois omakotitaloon/rauhalliseen pieneen rivariin. Ei kerrostalossa saa samaa rauhaa etenkään jos osuu naapuriksi lapsiperhe.

Vierailija
5/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, ymmärrän kyllä että ärsyttää, mutta en tiedä voiko tolle tehdä mitään muuta kuin muuttaa. Muistan, että mulle ja sisaruksille opetettiin aina pienenä, että normaalit äänet kuuluvat kerrostaloasumiseen ja naapureiden ääniä pitää sietää MUTTA jokaisella on velvollisuus myös vähän itse miettiä mimmosta mekkalaa pitää. Mielestäni naapurien huomiointi kuuluu normaaleihin käytöstapoihin, ja vanhempien pitäisi opettaa lapsilleen pikku hiljaa, ettei koko ajan voi huutaa. Erityisesti poikalapsille olisi hyödyllistä, että vanhemmat opettaisivat heillekin vähän itsesäätelyä.

Vierailija
6/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin, jos se olisi mahdollista. Omat lapseni opetin pienenä siihen, että ulkona saa juosta ja meluta, sisällä ollaan rauhallisemmin. En ymmärrä, miten nuo vanhemmat kestävät tuota meteliä. Kyllä kerrostaloon ääniä mahtuu, mutta sekin on tapakasvatusta, että otetaan muut huomioon.

Nyt kuuluu ulinaa ja kirkumista selä äidin ääni: "pojaaaat". Kumpa voisin muuttaa. Ap

Vierailija
7/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kyllä ihan osaketalossa. Ap

Vierailija
8/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan av:n tyyliin perinteistä heippalappua alakerran ilmoitustaululle.

Ihan mahdotontahan olisi käydä nätistä kysäisemässä, että voisivatko hiukan rajoittaa tuota huutamista.

Vierailija
9/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä oot koko päivän kotona? Oisko sulla liikaa aikaa??

Vierailija
10/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia ei ikinä ikinä ikinä kannata ostaa asuntoa kerrostalosta. Jos olisit vuokralla, niin varmaan lähtisit jo hippulat vinkuen? Kummaa, kun nuo omistusasuntojen omistajat arvostavat enemmän rahaa, kuin mielenrauhaa. Heidän mielestään kun vuokralla asuminen ei ole kannattaavaa...

Vierailija
11/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan av:n tyyliin perinteistä heippalappua alakerran ilmoitustaululle.

Ihan mahdotontahan olisi käydä nätistä kysäisemässä, että voisivatko hiukan rajoittaa tuota huutamista.

En usko että niitä lapsia ne laput paljon kiinnostaa. Aphan sanoi että kuuluu myös äidin komentamista..

Vierailija
12/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että asumisen äänet on ihan normaaleissa rajoissa. Ainut mitä voit tehdä on yrittää kasvattaa niitä lapsia ottamaan muut huomioon ja suuntaamaan energia jonnekin muualla. Voit esim. yrittää puhua vanhemmille että kaikki viihtyisi paremmin jos asunnoissa ei olisi niin kova meteli ja lapset saisi esim. pihalla purkaa energiaa. Voit myös toki itse yrittää ohjata lapsia toimimaan paremmin viemällä heitä vaikka läheiseen leikkipuistoon (ulos tao sisälle).

Vierailija
13/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan työssäkäyvä olen. Viikonloppuisin vietän enemmän aikaa kotona ja minulla on kyllä ystäviä ja harrastuksia 😂. Olisin edes joskus ihana olla ihan rauhassa omassa kodissa. Ap

Vierailija
14/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule. Rupeepa ryskään ja huutamaan itsekin, äläkä möllötä hiljaa siellä.

Vierailija
15/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että asumisen äänet on ihan normaaleissa rajoissa. Ainut mitä voit tehdä on yrittää kasvattaa niitä lapsia ottamaan muut huomioon ja suuntaamaan energia jonnekin muualla. Voit esim. yrittää puhua vanhemmille että kaikki viihtyisi paremmin jos asunnoissa ei olisi niin kova meteli ja lapset saisi esim. pihalla purkaa energiaa. Voit myös toki itse yrittää ohjata lapsia toimimaan paremmin viemällä heitä vaikka läheiseen leikkipuistoon (ulos tao sisälle).

Anteeks mutta... miksi olisi ap:n tehtävä kasvattaa ja viedä leikkipuistoon naapurin lapsia? Toki semmoista voi tehdä jos sellaisesta tykkää, mutta eihän se nyt hänen hommansa ole toisten lapsia ihmisten tavoille kasvattaa. Hänellä on jo omat lapset isompia ja oikeus levätä ja rentoutua kotonaan ilman jatkuvaa huutoa.

Vierailija
16/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan työssäkäyvä olen. Viikonloppuisin vietän enemmän aikaa kotona ja minulla on kyllä ystäviä ja harrastuksia 😂. Olisin edes joskus ihana olla ihan rauhassa omassa kodissa. Ap

Oih, oikein itkunaurua. Jep jep. Onko sulla menkat vai vittuiliko pomo?

Vierailija
17/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noi on ihan normaaleja elämän ääniä, ja niitä pitää sietää. Päiväsaikaan kuuluvat äänet eivät häiritse itseäni, jos ne ovat joko tuota luokkaa, tai satunnaisia. No ok, imuroinnin ääni on aina koettelemus, siitä kun pääsis eroon, niin kaikki hyvin. Onneksi naapuri on laiska siivoamaan :)

Vierailija
18/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme omakotitalossa ja väitän, ettei meistä lähde hirveää ääntä ja meteliä. Puhumme täysin normaalilla puheäänellä, emme huuda ja karju toisillemme jatkuvasti. Radiot, televisiot ym eivät soi nupit kaakossa, lapsillamme ei ole pikkumönkijöitä tms ja mopoja ei ole eikä tule.

Lapsia on kaksi tyttöä, mielestäni on myytti, että lapsiperheistä kuuluu lähteä korvia raastava meteli. Tai sitten en vain edes tajua omaa meteliämme.

Vierailija
19/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks mutta... miksi olisi ap:n tehtävä kasvattaa ja viedä leikkipuistoon naapurin lapsia? Toki semmoista voi tehdä jos sellaisesta tykkää, mutta eihän se nyt hänen hommansa ole toisten lapsia ihmisten tavoille kasvattaa. Hänellä on jo omat lapset isompia ja oikeus levätä ja rentoutua kotonaan ilman jatkuvaa huutoa.

Ei tietenkään se ole ap tehtävä, mutta se saattaisi auttaa ap ongelmaan koska oikein muuta keinoa asiaan puuttumiseen ei ole. Ei noita ääniä voi mitenkään voi lukitella normaalista elämisestä poikeaviksi ääniksi vaikka kuinka rasittavia ap:n kannalta olisivatkin.

Vierailija
20/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on vaan liian hiljaista siellä. Ei voi asua kerrostalossa, jos olettaa naapureiden olevan hipihiljaa.