Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äskeiseen julkkisselviytyjaketjuun lisäys

Vierailija
05.03.2017 |

Äskeinen ketju poistettiin, toivon että tämä ei poistuisi heti koska kirjoitin ajatuksella tämän, taisi tuo ketju mennä liian arvostelevaksi modejen silmissä mutta tämä ei ole arvostelua, joten:
En ole itsekään mikään ammattimainen Erä-Johanna, mutta viihdyn paljon luonnossa, olen käynyt vaeltamassa ja retkillä, ja olen nähnyt ihmisten reagoivan eräolosuhteissa odottamattomiin tilanteisiin kuten kanootin kaatumiseen tai eksymiseen erittäin yllättävillä tavoilla.  Fiksukin ihminen joka ei ole tottunut eräelämään voi joutua paniikkiin luonnossa pienessäkin odottamattomassa tilanteessa. Silloin järki seisahtuu ja ihminen voi tehdä ja puhua melko hulluja asioita, toiminta menee eteenpäin jotenkin konemaisesti, ihmisen ajantaju voi alkaa heittää ja hänen on vaikea vastaanottaa mitään hienovaraisia ehdotuksia tai neuvoja, vaan seuralaisten pitää puuttua tilanteeseen määrätietoisesti ja stopata se hölmöily, perustella useaan kertaan ja topakasti että nyt tehdään näin, koska....  
Myös nälkä ja epävarmuus ruuasta voi laittaa säännölliseen elämäntapaan tottuneen nuoren miehen täysin sekaisin, entinen mieheni oli tällainen vaikka oli muuten mukava tyyppi, muuttui ihan hirviöksi jos lämmin ateria lykkäytyi yli parilla tunnilla. :D
Makwanin arkielämä on todennäköisesti kurinalaista, perustuu harjoitusrutiineihin, levon ja ruoan säännöllisyyteen, ravitsemus on tarkoin suunniteltua ja aina samanlaista. Eli koko tuo arjen rutiinikehikko poissa ja nälkä vatsassa tyyppi  on varmasti mennyt heikoille ja tilapäisesti maalaisjärki on väistynyt taka-alalle sen räpistelyn tieltä, mitä telkkarissa nähtiin. Hänenkin kohdalla ehkä olisi auttanut jokin jämäkkä aikalisätyyppinen keskustelu, jotta kaveri olisi saanut kiinni turvallisuuden tunteesta.  Ei mulla muuta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla