Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalit asumisen äänet? Lapsiperheen naapurina

Vierailija
05.03.2017 |

Alakerrassamme asuu lapsiperhe, joka huuuutaaa. Ainoa, jonka ääntä en kuule on perheen isä.

Tänään aamulla heräsin klo 8, lasten huutoon ja kämpässä juoksuun. Kun tulevat kotiin, niin siihen loppuu hiljaisuus myös meillä. Töiden jälkeen, jos makoilen hetken sohvalla, niin lasten huuto säestää rentoutumistani.
Lisäksi sisällä juostaan tömps, tömps tai muuten kolataan ja romistellaan.

Onko normaalia asumisen ääntä? Klo 21 huutoheikut menevät nukkumaan eli iltaisin minulla on puolitoista tuntia omaa rauhaa omassa kodissani ennen kun menen nukkumaan. Ja aamulla kaikki alkaa alusta.

Ehdotuksia, mitä asialle voisi tehdä?

Kommentit (355)

Vierailija
341/355 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei tässä on sanottu et kaikki saa meluta. Me tykätään kovaäänisestä seksistä eli kukaan ei saa tulla valitaa jos niiden herkät lapset saa kuunnella meidän dirty talkia päiväuniaikaan.

Vierailija
342/355 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me muutetaan kevään aikana toiseen asuntoon juuri naapurina olevan lapsiperheen takia. Ajateltiin, että päästään itse helpommalla, kun muutetaan. Vasta kun oltiin jo irtisanottu asunto, niin isännöitsijä otti yhteyttä ja kysyi syytä muuttoon. Oltiin siis aiemmin oltu häneen yhteydessä naapurien takia. Sanoi, että jos oltaisiin oikeasti haluttu jäädä asuntoon, niin ois kannattanut viedä juttu eteenpäin esimerkiksi pitämällä melupäiväkirjaa ja kirjaamalla desibelitasoja ylös. Hän olisi avustanut asiassa. Ei jaksettu vaan enää alkaa siihen rumbaan.

Naapurissa siis kaksi ala-asteikäistä poikaa, joita ei juuri viedä ulos leikkimään eikä taida olla mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia. Melu on sen mukainen.. No, kun muutamme, niin naapuri tulee löytämään autostaan pari naarmua sekä postilaatikostaan haisevan yllätyksen.

Luuletteko olevanne turvassa kun muutatte jonnekin. Aika nopeasti saa paikannettua missä asutte.

Turvassa? Siis miltä? Ei me ajateltu naapurille kertoa, että kuule, käytiin naarmuttamassa sun auto. Se oliskin näky, kun poliisi kutsuttaisiin paikalle ottamaan sormenjälkiä postilaatikosta ja labranäytteitä koiran kakasta :D

Eipä se naapuri tuossa tilanteessa mitään voi, hänellä on todistustaakka eikä ajateltu jäädä rysän päältä kiinni.

Eli teitä on kaksi.

Aikaisemmassa viestissä olit mummeli ja yksin. Nyt teitä on siis kaksi.

Luepa ensimmäinen viestini, johon vastasit, uudestaan. Olen koko ajan kirjoittanut "me". Kyllä, meitä on kaksi eikä kumpikaan ole mummeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/355 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa väki huutaa kuin teuraaksi menevät siat.

Katsokaa vaikka miten perheet kommunikoi nykyään keskenään ruokamarketissa.

Perheen isä huutaa kysyvästi perheen äidiltä "No mitä me syödään tänään??!", äiti kysyy huutaen lapselta "Birjo-Betteri saa päättää mitä syödään, että miten olisi tällainen........??!" ja lapsi huutaa vastauksensa että "Yök mä en aio syödä tota!!!". Kaikki edellämainitut seisovat noin kahden metrin päässä toisistaan ja huutavat ihan kuin aidan yli toiseen kortteliin.

Ihan kuin koko poppoolla olisi 90-vuotiaan vanhuksen kuulotaso.

Muualla päin maailmaa en ole tuollaista wt-tyylistä huutamista koskaan nähnyt.

Vierailija
344/355 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
345/355 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa väki huutaa kuin teuraaksi menevät siat.

Katsokaa vaikka miten perheet kommunikoi nykyään keskenään ruokamarketissa.

Perheen isä huutaa kysyvästi perheen äidiltä "No mitä me syödään tänään??!", äiti kysyy huutaen lapselta "Birjo-Betteri saa päättää mitä syödään, että miten olisi tällainen........??!" ja lapsi huutaa vastauksensa että "Yök mä en aio syödä tota!!!". Kaikki edellämainitut seisovat noin kahden metrin päässä toisistaan ja huutavat ihan kuin aidan yli toiseen kortteliin.

Ihan kuin koko poppoolla olisi 90-vuotiaan vanhuksen kuulotaso.

Muualla päin maailmaa en ole tuollaista wt-tyylistä huutamista koskaan nähnyt.

Meilläkin on sukurasitteena korvat joita pitäisi käydä lääkärillä tyhjentämässä vähintään keran kuukaudessa.

Muuten ei kuule mitään. Ei kuule edes puhetta ja pitää alkaa huutamaan. Huuto on eräs oire joka kertoo että korvat on tukossa. Lääkäri kertoi että suomalaisilla on geenisairautena korvien tukkoisuus ja siitä johtuu myös alttius korvatulehduksille.

Samasta syystä täällä pohojalassa puhutaaan huutamala!

Eli olkaa ylpeitä suomalaisuudesta. Armeijassakin huudetaan koska se antaa jämäkän vaikutelman isänmaallisuudesta.

Vierailija
346/355 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun kylmän viileesti sohvalla ja puren hermostuneesti purukumia. Katselen kelloa ja mietin että pitäisikö käydä ostamassa röökiä vaikka lopetin. No en ole käynyt kymmeneen vuoteen vaikka joka päivä tekee mieli käydä ostamassa röökiä metelin vuoksi jota olen kärsinyt jo saman verran.

Nostan farkkuja ylemmäs kainaloon ja painan aluspaidan tiukasti boxereiden sisään suojaamaan sisäreunat.

Asetan jakkaran keskelle olohuonetta ja teen agressiivisen latauksen ja tömäytyksen kattoon rystysillä. PAU PAU!

Tuijottelen hetken kattoa ja kääntelen päätä kuin pulu purren purukumia joka on viisituntia vanha.

Mitään ei kuulu. Taisi mennä jakeluun. Rauhaa kestää korkeintaan neljä päivää ja meteli jatkuu. Istun taas tyypillisesti samettisella sohvallani ja oikealla puolella on norsunluinen tupakkapöytä. Käytän sitä nykyään lähinnä purukumipöytänä. Kuitenkin joskus purkka loppuu ja pitää kammata hiukset taakse ja ajaa parta. Lähteä vähän ostoksille ja mukaan tulee tietenkin halpaa laakeria. Huitaisen ne nopeasti kämpillä lärviin ja alan kävelemään jakkaran ympäri neljäkymmentä kertaa vaihtaen aina puolta kahdenkymmenen paikkeilla. Kuitenkin katse kokoajan kohotettuna kattoon. Tässä maanisessa vaiheessa minulla kuluu kymmeniä purukumipakkauksia.

Rekisteröin jokaisen melun äänen vihkooni ja mittaan desipelejä. Televisiosta tulisi Avara luonto mutta ärsyttävä lapsiperhe pitää saada ulos tästä kerrostalosta. Eivät osaa lajitella roskiakaan.

Vierailija
347/355 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hiljaista. Äsken vanhemmat huusivat itkevälle lapselle että hiljaa hiljaa hiljaa.

Kuulin selvästi kuinka lasta uhkailtiin että jos itku ei lopu niin poliisit tulevat ja vievät pois koska naapurit luulevat että lapsella ei ole hyvä olla.

Tähänkö on tultu että kotona ei saa itkeä ja huutaa? Vanhemmat sitten uhkailevat naapureilla ja sosiaaliviranomaisilla että sinut viedään pois jos et hiljene.

Kamalaa.

Vierailija
348/355 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikeasti ihan pers*estä, että kerrostalossa kaikki muut joutuu sopeutumaan lapsiperheen meteliin. Ihan kohtuunta suorastaan.

Tämä korostuu meillä, kun mieheni on yötöissä ja näin ollen meillä on päivisin hiljaista. Tai ainakin pitäisi olla. Yläkerrassa juostaan ympyrää, kiljutaan mihin kellonaikaan hyvänsä (yleensä klo 06-01), pidetään järkyttävää meteliä rappukäytävässä, paukutetaan pattereita, soitetaan meidän ovikelloa ja juostaan karkuun, heitellään raketteja parvekkeelta, isä huutaa, äiti huutaa, poika huutaa.

Kotona saa rentoutua vain harvoin. Olen myös kokeillut korvatulppia, ei auta. Ja kyllä, muutamme pois heti kun mahdollista, eikä enää ikinä kerrostaloon.

Vierailija
349/355 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallista metelöintiä puolustelematta...anna minun nauraa, vai eivät lapset muka ennen metelöineet?

Oikeasti, aina on ollut metelöiviä lapsia. Ennen lapsiperheitä oli enemmän joten osattiin suhtautua asiaan järkevämmin.

Silloin oli närkästystä metelistä ja muusta, mutta ehkä juuri sen takia, että lapsia oli melkein joka perheellä se oli normaalia.

Vierailija
350/355 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ihan kunnossa? Ensinnäkin monissa valituksissa paistaa ihan selvästi ylenpalttinen liioittelu. Kyllä varmaan lapsiperheistä ääntä lähtee mutta en usko että täällä ilmoitetut yksityiskohdat on kaikilta osin totta kuten esim. että huutoa ja melua on kellon ympäri tyyliin aamusta kuudelta keskiyöhön. Tai että jotain systemaattista pattereiden hakkaamista tapahtuisi. Tiedätte vaan itsekin että jos valittaisit niin kuin asiat oikeasti on niin teille naurettaisiin koska mitään erityistä mekkalaa ei ole edes ollut, sellaista joka poikkeaisivat juuri niistä normaaleista äänistä kuten lasten leikkiminen ja joskus jopa satunnainen huutaminen rai itkeminen. Mutta hullujen kanssa on turha käydä keskustelua. Täällä voi huudella mitä tahansa kannattaa muidenkin ymmärtää että asiat on usein täällä väritetty palvelemaan jonkun omia mielipiteitä tai saadakseen negatiivisia kommentteja jotain tiettyä asiaa tai ryhmää kohti. Olen oppinut itse jo aikoja sitten että tyhmien ihmisten kanssa ei kannata ikinä väitellä varsinkaan tällaisilla palstoilla missä kuka tahansa voi satuilla miten huvittaa.

Vierailija
351/355 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tuttua. Olen yksinasuva ihminen, kuuntelen aina esim. musiikin kuulokkeilla, koska talossa (omistus) on huono äänieristys. Pitkään sain nauttia rauhasta, nyt on sitten ylä ja alapuolella lapsiperhettä tarjolla.

Helvetillinen melu, ei tosin onneksi koko ajan. Ei paljon naurata, kun yritän illalla lukea työhön / omaan alaan liittyvää monimutkaista teknistä tekstiä englanniksi ja yläkerran kakara vasaroi jollain (?) lattiaa. AIVAN JOKA HELVETIN PAUKAUS KUULUU. Kuullostaa aivan siltä kuin joku tekisi muutaman metrin päässä remonttia.

Vierailija
352/355 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te ihan kunnossa? Ensinnäkin monissa valituksissa paistaa ihan selvästi ylenpalttinen liioittelu. Kyllä varmaan lapsiperheistä ääntä lähtee mutta en usko että täällä ilmoitetut yksityiskohdat on kaikilta osin totta kuten esim. että huutoa ja melua on kellon ympäri tyyliin aamusta kuudelta keskiyöhön. Tai että jotain systemaattista pattereiden hakkaamista tapahtuisi. Tiedätte vaan itsekin että jos valittaisit niin kuin asiat oikeasti on niin teille naurettaisiin koska mitään erityistä mekkalaa ei ole edes ollut, sellaista joka poikkeaisivat juuri niistä normaaleista äänistä kuten lasten leikkiminen ja joskus jopa satunnainen huutaminen rai itkeminen. Mutta hullujen kanssa on turha käydä keskustelua. Täällä voi huudella mitä tahansa kannattaa muidenkin ymmärtää että asiat on usein täällä väritetty palvelemaan jonkun omia mielipiteitä tai saadakseen negatiivisia kommentteja jotain tiettyä asiaa tai ryhmää kohti. Olen oppinut itse jo aikoja sitten että tyhmien ihmisten kanssa ei kannata ikinä väitellä varsinkaan tällaisilla palstoilla missä kuka tahansa voi satuilla miten huvittaa.

Jos viittaat minuun, voin vakuuttaa, että sitä melua kuuluu juurikin antamani 06-01 aikahaarukan välillä. Ei putkeen, ei koko aikaa, mutta kyllä vaan kuuluu. Tule itse tänne kuuntelemaan niin voisit todeta saman minkä minä.

Naapurin pojalla on ilmeisesti adhd, tai joku muu häiriö, koska se kirkuu keskellä yötä. Huutoa saattaa kuulua yöllä jopa tunti putkeen. Onpa siellä käyneet muut naapurit ovellakin kyselemässä. Lisäksi raketteja ON ihan oikeasti heitelty sytytettyinä parvekkeelta (ei ollut edes uusivuosi) ja kyllä,myös pattereiden paukuttaminen on epäsäännöllisen säännöllistä.

Mutta niin, onko se ihan totta mielestäsi oikein, että yksi perhe saa terrorisoida muiden ihmisten elämää meiskaamisellaan? Ihan vain siksi, että ovat päättäneet lisääntyä? Ei minua kiinnosta, onko vanhemmilla vielä kurjemmat oltavat kun mökä tapahtuu samassa asunnossa. Itsepä ovat soppansa keittäneet.

Ja viittasit myös mielenterveyteeni. Se on kyllä ihan kunnossa, kiitos vaan, ainakin toistaiseksi.

Vierailija
353/355 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerrassa alkoi taas juoksuralli. Tietää että loppuu ehkä 23.00 jälkeen. Ei enää ymmärrys riitä, alan tekemään niitä valituksia. Onneksi vuokra-asunto niin saa nuo muualle opettelemaan lasten kasvatusta.

Vierailija
354/355 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkertaan muutti viime kuun alussa äiti lapsensa kanssa. Joka hemmetin aamu klo 06 jälkeen alkaa kirkuminen, lattian hakkaaminen leluilla, sohvan selustalta lattialle hyppiminen (siltä se ainakin kuulostaa), pitkin asuntoa juokseminen ja muu meteli ja jatkuu koko päivän klo 22-23 asti. Välillä äiti huutaa lapselle ja kutsuu v***n kusipääksi. Lisäksi poraamista ja naulaamista tuntitolkulla viikonloppuisin (ei koskaan arkena), jolloin se nimenomaan on järjestyssäännöissä kielletty. Minulla on jo verenpaine tapissa joutuessani kuuntelemaan tuota möykkää päivittäin ja täältä lähtee kohta vihainen heippalappu sekä valitus isännöitsijälle.

Lapsiperheet: yrittäkää tajuta, ettette ole ainoita asukkaita kerrostaloissa ja käyttäytykää sen mukaan!

Vierailija
355/355 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki porukalla nyt vaatimaan rakennuksia joissa on kunnon äänieristeet. Kansalaisaloite? Nykyään talot rakennetaan, ja myös menneinä vuosikymmeninä, niin halvalla että normaalitkin elämisen äänet kuuluu. Eritysmateriaaleja on olemassa, niitä pitäis vain käyttää.