Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalit asumisen äänet? Lapsiperheen naapurina

Vierailija
05.03.2017 |

Alakerrassamme asuu lapsiperhe, joka huuuutaaa. Ainoa, jonka ääntä en kuule on perheen isä.

Tänään aamulla heräsin klo 8, lasten huutoon ja kämpässä juoksuun. Kun tulevat kotiin, niin siihen loppuu hiljaisuus myös meillä. Töiden jälkeen, jos makoilen hetken sohvalla, niin lasten huuto säestää rentoutumistani.
Lisäksi sisällä juostaan tömps, tömps tai muuten kolataan ja romistellaan.

Onko normaalia asumisen ääntä? Klo 21 huutoheikut menevät nukkumaan eli iltaisin minulla on puolitoista tuntia omaa rauhaa omassa kodissani ennen kun menen nukkumaan. Ja aamulla kaikki alkaa alusta.

Ehdotuksia, mitä asialle voisi tehdä?

Kommentit (355)

Vierailija
161/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ennen klo22 tapahtuva äänihaitta voi täyttää häiritsevän elämän tunnusmerkit mikäli on jatkuvaa ja häiritsevää. Vie asia taloyhtiölle ja isännöitsijälle tiedoksi. Pidä häiriöstä kirjaa jotta voit osoittaa sen jatkuvuuden. Mikäli taloyhtiö toteaa lasten melun häiritseväksi elämäksi sen tulee antaa häiriköiville asukkaille varoitus. Varoitukseen voi kirjata että se on varoitus asunnon haltuunottamisesta. Tällöin mikäli meno ei muutu, voidaan asunto ottaa haltuun tämän yhden varoituksen perusteella.

Tärkeintä on nyt että viet asiat isännöitsijän ja taloyhtiön tietoon. Myös ilmoituksia poliisille kannattaa tehdä heti kun melu huolestuttaa.

Vierailija
162/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus kotirauhaan on suurempi kuin lasten oikeus mekastaa.

Uskomatonta tekstiä täällä kyllä. Huomaa miten on aivot jääneet samalla synnärille. Ja sitten ihmetellään miksi ihmiset on lapsivihamielisiä. Käsittämätöntä miten kuka tahansa voi tuosta vain lisääntyä.

Kun olin lapsi, meillä oli jatkuvasti kerrostalossa asuessa vauva ja pikkulapsia. Ei koskaan aiheutettu naapureille mitään häiriötä. Juoksemiset ja riehumiset hoidetaan ulkona. Piste. Jos et vaivaudu kasvattamaan jälkikasvuasi, käytä ehkäisyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin lastensuojeluilmoituksen. ei ole normaalia, että lapset huutaa kovaan ääneen aamusta iltaan, eiköhän vanhemmissa ole vikaa ja paljon. Lasten elinoloissa on vikaa, jos vanhemmat ei osaa kasvattaa. 

Vierailija
164/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaikka tungettaisiin ne kuulosuojaimet kurkusta alas niille vanhemmille jotka antavat lastensa terrorisoida muita yötä päivää.

Sovitaan niin että sä voit tulla yrittämään tuota jos uskallat.

Katsotaan miten käy. Saat tulla tohon ovelle mylvimään ja sulla on oikeus yrittää syöttää niitä kuulosuojaimia vaikka lapsieni kitaan, mutta mä teen kaikkeni estääkseni sen.

Sopii tulla. Odottelen.

T: Lihaksikas 41v perheen iskä

Vierailija
165/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin lastensuojeluilmoituksen. ei ole normaalia, että lapset huutaa kovaan ääneen aamusta iltaan, eiköhän vanhemmissa ole vikaa ja paljon. Lasten elinoloissa on vikaa, jos vanhemmat ei osaa kasvattaa. 

Tiedän perheen josta on tehty metelin vuoksi neljä lasua ja jokainen todettu turhaksi.

Aika kalliiksi käy hyvä systeemi kun turhaan tehdään lasuja.

Jää oikeasti apua tarvitsevat apua saamatta :(

Vierailija
166/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaikka tungettaisiin ne kuulosuojaimet kurkusta alas niille vanhemmille jotka antavat lastensa terrorisoida muita yötä päivää.

Katsotaan miten käy. Saat tulla tohon ovelle mylvimään ja sulla on oikeus yrittää syöttää niitä kuulosuojaimia vaikka lapsieni kitaan, mutta mä teen kaikkeni estääkseni sen.

Sopii tulla. Odottelen.

Olen jo tulossa.

T: Vielä lihaksikkaampi iskä

Vierailija
167/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen josta on tehty metelin vuoksi neljä lasua ja jokainen todettu turhaksi.

Aika kalliiksi käy hyvä systeemi kun turhaan tehdään lasuja.

Jää oikeasti apua tarvitsevat apua saamatta :(

Mistä tiedät, että Ap:n alakerran lapset ja perhe ei tarvitse apua? Jos lapset huutaa aamusta iltaan, niin kyllä, lapsilla voi olla joku hätä. Olen itse ollut ennen lastenhoitaja ja nyt opiskelen opettajaksi. Oma kokemus on, että lapset, joita ei kotona yhtään kasvateta, saavat muutakin laiminlyöntiä osakseen. Henkinen laiminlyönti on sekin laiminlyöntiä ja rajat on rakkautta.

Vierailija
168/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävisit nappula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa haastamaan lapsiperheen kanssa. Se on hävitty matsi.

Ei lisättävää.

Jos vanhemmat ovat tottuneet meluun niin luulisi ap:n myös tottuvan.

Ajattelisitte vanhempia millaisessa melussa he joutuvat olemaan.

Aika itsekästä toivoa itselle meluttomuutta kun perhe kärsii melusta enemmän.

Kuulosuojaimet on keksitty ja niitä moni perheellinenkin käyttää ihan 24h.

Onko Ap:n vika, että naapureilla on lapsia? Onko ap;n vika, että kyseiset lapset eivät osaa käyttäytyä?

Mikä siinä on, ettei lapsille enää opeteta sisätilaääntä, vaan vieressä istuvallekin pitää huutaa yhtä lujaa kuin kuurolle hurrikaanissa? Eikä koske pelkästään lapsia vaan myös aikuisia. Miksi käytöstavat on unohdettu kokonaan, metelöidään ja sotketaan niin paljon kuin itsestä hyvältä tuntuu (eikä ees tunnu hyvältä, ja siks muiden pitäisi tuntea sympatiaa meteliperhettä kohtaan!!1) ja sitten viattomien sivullisten pitää vaan tottua tai muuttaa korpeen? Miksi nämä metelöivät ihmisperseet eivät voi muuttaa sinne korpeen pilaamaan vaan oman elämänsä? Ai herranjestas että vihaan nykymaailmaa ja sen ihmisiä.

Muistutat kiukuttelullasi pientä huutavaa pentua joka ei saa tahtomaansa periksi.

Yritä nyt ymmärtää ettet saa tässä asiassa periksi.

Kestä melua kuten vanhemmat tai muuta pois. Asia on loppuunkäsitelty. Näissä asioissa ei voi voittaa. Lapsiperheet menevät aina etusijalle.

Saako vaikka kahden aikuisen talous metelöidä vai onko välinpitämättömyys muista vain lapsiperheiden oikeus?

Jos minulta kysyt lupaa niin saa toki. Ei se välinpitämättömyyttä ole se melu vanhempien taholta. Melua on vähennetty varmasti yli puoleen vaikka se ap;ta häiritseekin.

Nyt tullaan siihen kohtaan jossa ap:n pitää tulla vastaan ja mukautua maailmaan. Ei tässä voida tanssia ap:n pillin tahtiin.

Ei sellaista lapsiperhettä olekaan jossa vanhemmat sietävät melua ja eivät tee asialle mitään. Meluhan on sietämätöntä mutta ei sitä saa vähennettyä kuin tietylle tasolle. Lapset huutavat ja sille ei voi mitään. Luultavasti melua on vähennetty jo siihen pisteeseen ettei enempää voi asialle tehdä. Ap ei vaan tyydy siihen vaan haluaa enemmän.

Haluaisin oikeasti tietää mitä sille melulle on tehtävissä. Kun järki sanoo että sille ei voi mitään muuta kuin odottaa että lapset kasvavat ja oppivat rauhallisimmiksi.

Onko meidän lapset viallisia kun ei ne sisällä ainakaan huuda?

Helppoja lapsia sinulla. Minulla on yksi helppo ja kaksi helppoa mutta metelöivää rauhattomampaa. Yksi helppo tekee rauhassa palapelejä ja lukee sekä piirtää mutta kaksi muuta helppoa tykkää leikkiä rajummin ja meteliä lähtee.

Lapsia on erilaisia. Toivottavasti et kuitenkaan pidä itseäsi parempana sen takia että sinulla on helppoja lapsia.

Vierailija
169/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurissani asui seinän takana lapsiperhe, jossa tapoihin kuului raivoaminen, itkeminen, tavaroiden ja ovien paiskominen. Kaikki tuo edellä mainittu kuului selvästi minunkin asuntooni. Ja tuota riekkumista oli päivittäin ja lapsi (taaperoikäinen) saattoi itkeä ja rääkyä tuntikausia. Vanhemmat myös huusivat kovaan ääneen toisilleen.

Tein lopulta turhautuneena lastensuojeluun ilmoituksen. Sitten jonkin aikaa sen jälkeen loppui meluaminen ja perhe muutti hieman sen jälkeen pois. Ilmeisesti pelästyivät ja arvasivat että joku naapuri ollut asialla.

Vierailija
171/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/koti/art-2000002843560.html Saako lapsi tömistellä kerrostalossa. Ei saa.

Vierailija
172/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee lapsiperheiden elämisen äänissä vain yksi asia. potkumopot. tajuavatko vanhemmat, miten helvetllinen meteli siitä kuuluu kun PinjaPetteri alkaa potkutella klo 7 lauantaiaamuna pitkin asuntoa?!

Vanhemmat varmasti tietävät tuon ja melu on vielä kovempi itse asunnossa kuin sinulle kantautuneena.

Turhaan päivittelet että tietävätkö. Voin taata että tietävät todellakin ja melua on varmasti yritetty vähentää mutta ei sitä lasta voi kahlitakaan ja ei lelujakaan voi ottaa pois vain sen takia että se häiritsee vanhempia tai herkkää naapuria.

Oma on vikansa jos ostaa metelöivä leluja tai antaa leikkiä sisällä tuollaisilla ulkoleluilla. Ei kenenkään muun pitäisi kärsiä toisten tyhmistä valinnoista.

Vierailija
173/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota korva pois seinästä.

Vierailija
174/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suzuki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä pohjimmiltaan on ongelmana suomalaisten kommunikointiongelmat, naapureiden kanssa pitäisi voida keskustella asumisen äänistä ilman, että aina tarvitaan joku viranomainen välittämään sitä omaa viestiä.

Aivan. Eikä minua tarvitse pelätä vaikka teen kataa takapihalla ja suhisen pihakoivulle. Jos lapsiani tai minua uhkaillaan niin sitten voi olla eri juttu.

Saa tulla sanomaan metelistä mutta kesken kataa ei minua kannata keskeyttää se on pyhä toimitus ja rauhoittumisen keino. Jokainen meistä tarvitsee välillä rauhallisen tilan rauhoittua metelistä ja minulle se on kataaminen takapihalla kumisaappaat jalassa.

Voi tulla sanomaan ja minä naurahdan ja totean että voin yrittää sanoa lapsilleni että rauhoittukaas nyt, mutta heillä on aika lyhyt muisti ja joudun sanomaan minuutin tai parin jälkeen uudestaan että rauhoittukaas nyt ja älkääs huutako, koska naapurin mielestä teidän pitää olla hiljempaa.

Poliisin kutsuminen metelin takia tai ihan asiasta sanominen ei oikeastaan tee mitään muutosta muuhun kuin siihen että minun pitää sanoa asiasta lapsille minuutin välein että muistavat olla hiljaa ja aina siinä välissä ne unohtaa ja huutaa.

Ei sille huutamiselle oikein voi mitään. Yrittäkääs kestää.

Meidän perhe ei ainakaan tule asialle tekemään juurikaan mitään. Resurssit ei riitä ihan jokaisen miellyttämiseen :)  heh heh heh

Jos ei riitä resurssit huolehtia lapsista vie ne takaisin kenneliin.

Vierailija
175/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa haastamaan lapsiperheen kanssa. Se on hävitty matsi.

Esimerkiksi oma mieheni sanoi että saa vastavuoroisesti huudattaa musiikkia ja paukuttaa seiniä. Meitä ei haittaa. Mieheni ja minä olemme todella tolerantteja melulle näiden lasten takia. Kuuroksi on tullut melusta.

Sen lisäksi mies sanoi että jos oikein harmittaa ja on pakko avautua niin saa tulla ovelle niin hän opastaa pihalle ottamaan matsia niin saadaan pahimmat raivot taltutettua. Mies on tosiaan kamppailulajien expertti ja mielellään rauhottaa kuumakalleja.

Tämä edellyttää tietenkin sen että minä todistan naapurin tulleen uhkailemaan lapsiamme ovelle ja mies tekee tälle uhkailulle stopin.

Ap. Tervetuloa uhkailemaan perhettämme mies kyllä hoitelee sinut.

Sanoisin, että mieleltään vajaa kirjoittaa näin. Huh huh

Vierailija
176/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kaupunkilaislapset ovat pullukoita. Vanhemmat varoo kuollakseen ääniä, ja lapset ohjataan kotona piirtämään, katselemaan TV:tä, pelaamaan tai leikkimään hiljaa paikallaan.

Lapset ei saa näkyä eikä kuulua. Sotkea ei saa, majaa ei voi rakentaa. Palloa ei saa potkia pihassa, kun seinään voi jäädä jälki likaisesta pallosta, tai naapuri valittaa paukkeesta.

Lumipallosotaa ei saa leikkiä, eikä littaa tai polttopalloa. Keinumatti on kielletty. Toisaalta puistoon ei saa lähteä ilman vanhempia, ja naapurin lapset menee sinne eri aikaan.

Toisaalta puistossakin on kyseiset leikit kielletty, koska taaperoita täytyy varoa ja Heinä-Marian hippivanhemmat ei halua sotaa leikittävän missään muodossa.

Tajuatteko ollenkaan, kuinka kalliiksi yhteiskunnalle tulee nämä hiljaiset näkymättömät lapset?

Lasten kuuluu leikkiä, riehuakin. Heidän kuuluu kiukutella ja uhmata. Heidän kuuluu nauraa ja jopa kiljua onnesta. Lasten kuuluu juosta, kiivetä, kaatua ja joskus jopa tippua.

Normaalilla perheellä ei ole varaa viedä lapsiaan päivittäin uimahalliin, HopLopiin, kiipeilypaikkoihin ja Parkourradoille.

Lapsuus on liikkumista ja metelöimistä. Siitä kasvetaan hillittyyn aikuisuuteen ajallaan.

Vierailija
177/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta huutaako tosiaan kovaan ääneen aamusta iltaan vaan onko tuossa iso ripaus liioittelua ja ap:n omaa näkemystä? Nämä kun aina tällaisia nämä jutut varsinkin kun puhutaan lasten äänstä. Se mikä on jonkun valittajan mielestä aivan kamalan epänormaalia voi olla normi mittapuun mukaan ihan tavallisia lasten ääniä. Vaikea uskoa että missään perheessä on huutoa aamusta iltaan. Lapsi perheissä kuuluu itkua, töminää ja juoksemista, joskus, mutta kuka sen mittaa mikä on liikaa ja mikä on normaalia ja kuka sen todistaa ja miten?

Yleensä esim. häädöt tapahtuvat häiriöiden takia joissa on kysymys öisestä häirinnästä, se kun kuuluu niin selvästi yleensä ja ei ole mikään tulkintakysymys enää onko esim. musiikin soittaminen kovaäänisesti häirintää vai ei. Päivisin ei saa myöskään häiritä kohtuuttamasti naapureita mutta silloin kyllä saa olla todella mittavaa ja häiritsevää se melu jotta siihen ihan kovin keinoin puututaan tai voidaan puuttua. Eli esim. juurikin stereoiden täysillä huudaattaminen toistuvasti. Tietenkin jos lasten aiheuttamat äänet ovat suunnilleen tuota samaa tasoa niin ei sitäkään tarvitse tietenkään sietää.

Ja vielä, toivottavsti ap on itse myös todella hiljainen naapuri, öisin ja päivisin?

Vierailija
178/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta korvatulpat.

Ihan normaalia tuo on. Sulla on vaan aika kullannut muistot tai sitten olit onnekas ja sait ne rauhalliset lapset.

Vierailija
179/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee lapsiperheiden elämisen äänissä vain yksi asia. potkumopot. tajuavatko vanhemmat, miten helvetllinen meteli siitä kuuluu kun PinjaPetteri alkaa potkutella klo 7 lauantaiaamuna pitkin asuntoa?!

Vanhemmat varmasti tietävät tuon ja melu on vielä kovempi itse asunnossa kuin sinulle kantautuneena.

Turhaan päivittelet että tietävätkö. Voin taata että tietävät todellakin ja melua on varmasti yritetty vähentää mutta ei sitä lasta voi kahlitakaan ja ei lelujakaan voi ottaa pois vain sen takia että se häiritsee vanhempia tai herkkää naapuria.

Oma on vikansa jos ostaa metelöivä leluja tai antaa leikkiä sisällä tuollaisilla ulkoleluilla. Ei kenenkään muun pitäisi kärsiä toisten tyhmistä valinnoista.

Jos päiväsaikaan moposta lähtee ääntä niin ei se ole kärsimystä.

Todellinen kärsimys on sitä kun tulet mylvimään kotiini ja yrität estää lastani ajelemasta mopolla. Sitten tiedät mikä on kärsimystä.

Vierailija
180/355 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii tulla. Odottelen.

Olen jo tulossa.

T: Vielä lihaksikkaampi iskä

Todella aikuismaista käytöstä molemmilta!

Ei ihme jos lapsetkaan ei osaa käyttäytyä, kun mallina on kaksi riidanhaastajaa.