Mulla on sydän särkynyt jo lapsuudessa. Mikään, mitä teen ei sisällä rakkautta. En jaksa enää
En siis saa rakkautta, koska olen itse ihan hajalla. Minulla on perhe, mutta on hirveää olla sydämensä särkenyt äiti. Koska lapset ei kiinnosta sen oman surun yli ja mies tuntuu katkuvasti väärältä.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajautuu jatkuvasti konflikteihin. Kaavamaiset ajatusmallit. Epärealistiset uskomukset. Vika on aina muissa
En ole psykiatri, mutta olen ymmärtänyt, että jotta voitaisiin diagnosoida persoonallisuushäiriö, ihmisen tulisi kokea nuo ominaisuudet ihan terveiksi ja puolustamisen arvoisiksi. Terveellekin voi käydä noin, että ei uskalla ajatella epäkaavamaisesti, koska siitä on aina seurannut rangaistus, tai on epärealistisia ajatusmalleja, koska omat terveemmät on väitetty vääriksi, ja vaikka ehkä muistaa ne, ei luota niihin ellei saa tukea (=terapia) ja konflikteihin ajautuu, jos ei hyväksy muiden sairautta. Se ei tarkoita, että itse olisi persoonaltaan vinoutunut.
apNämä hakevat kyllä paljon apua. Särkyneeseen sydämeen, ihmissuhdesistiriitoihin ym.
Mutta eivät näe omassa persoonassaan häiriötä.
Aivan kuten sinulla.
Sinulle aiheutuu tästä häiriöstä paljon pahaa oloa.
En näe, että hakevat. He eivät näe tervettä osaa itsessään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehen tärkein tehtävä avioliitossa on kestää vaimon kiukuttelua. Kiukkua, jonka naisen lapsuus on häneen jättänyt.
ap
Puolison ei tule olla terapeutin roolissa. Ota vastuu itsestäsi ja tunteistasi ja mene terapiaan. Sinulla on mahdollisuus eheytyä, toipua ja tulla onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä kerrot, on varmasti totta. Sydämesi on särkynyt. Äitisi ei ole kyennyt antamaan sinulle sitä, mitä tarvitset, rakkautta. Kysyn nyt sinulta ihan oikeasti, oletko jäänyt kuralätäkköön makaamaan? Nouse. Katso lapsiisi ja nouse.
En jäänyt kuralätäkköön, opiskelin, sain ammatin, sain töitä, seurustelin, päätin olla kimpassa nykyiseni kanssa, hankin lapsia koska ajattelin sen tekevän minut onnelliseksi. Ei tehnyt.
ap
Onni on sisäinen tila. Työ sen saavuttamiseksi sun pitää tehdä itse. Mene terapiaan ja käsittele lapsuuden traumasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehen tärkein tehtävä avioliitossa on kestää vaimon kiukuttelua. Kiukkua, jonka naisen lapsuus on häneen jättänyt.
apPuolison ei tule olla terapeutin roolissa. Ota vastuu itsestäsi ja tunteistasi ja mene terapiaan. Sinulla on mahdollisuus eheytyä, toipua ja tulla onnelliseksi.
No ei tietenkään jos on tasapainoinen mieleltään täysin. Miksi tällaisina itseään pitävät sitten usein vaikuttavat löytäneen sairaan kumppanin ja syyttävät tätä? Onko se pakokeino siitä, ettei haluta nähdä, ettei itse sittenkään olla NIIN terveitä ja tasapainoisia, kuin luullaan? Voidaan vain siirtää kaikki paska toisen syyksi. Koska jos ihminen on tasapainoinen niin katson, ettei a) sekaannu sekopäähän tai b) jos sekaantuu, niin tasapainoinen pääsee hänestä irti ja eroon suht vaurioitta TAI kykenee olemaan tällaisen kanssa syyttelemättä sitä toista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä kerrot, on varmasti totta. Sydämesi on särkynyt. Äitisi ei ole kyennyt antamaan sinulle sitä, mitä tarvitset, rakkautta. Kysyn nyt sinulta ihan oikeasti, oletko jäänyt kuralätäkköön makaamaan? Nouse. Katso lapsiisi ja nouse.
En jäänyt kuralätäkköön, opiskelin, sain ammatin, sain töitä, seurustelin, päätin olla kimpassa nykyiseni kanssa, hankin lapsia koska ajattelin sen tekevän minut onnelliseksi. Ei tehnyt.
apOnni on sisäinen tila. Työ sen saavuttamiseksi sun pitää tehdä itse. Mene terapiaan ja käsittele lapsuuden traumasi.
Menin terapiaan juuri tuosta syystä jo vuonna 1997, mutta kaikki terapia ei vain auta. Esim. kognitiivinen. En tiedä kelle se auttaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apOnni on sisäinen tila. Työ sen saavuttamiseksi sun pitää tehdä itse. Mene terapiaan ja käsittele lapsuuden traumasi.
Menin terapiaan juuri tuosta syystä jo vuonna 1997, mutta kaikki terapia ei vain auta. Esim. kognitiivinen. En tiedä kelle se auttaa.
ap
Se auttaa vaan jos tekee itse työtä. Sä et tee sitä työtä mitä pitäis vaan syyttelet kaikkia muita omasta käytöksestäsi, varsinkin äitiäsi. Käytöksestäsi olet kuitenkin vastuussa vain itse. Syyttelet äitiäsi ja pilaat oman perheesi elämän. Kuvottavaa.
Sinussa ei ole mitään tervettä. Ja tämä ei muutu, koska et kanna vastuuta. Et halua muuttua.
Et halua katsoa peiliin
Otsikko on oikeassa. Mikään mitä teet ei sisällä rakkautta
Eli sinun tekisi ovat pahoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vitun väliä sillä on, mitä joku luonnehäiriöinen äiti on ajatellut ja tehnyt? Lakkaa vatvomasta sitä ja ala elää elämääsi.
No totta kai sillä on merkitystä esimerkiksi siinä, että kumpi oli oikeassa, minä vai äitini, oliko tuhmuuteni hänen vai minun syytäni? Minusta hänen, hänestä minun. En tajua, miten KENESTÄKÄÄN äidistä se voi olla lapsen syytä. Ettei tajua, että omassa rakastamisessa on jotain pahasti vialla ja LAPSIHAN se siinä on koko ajan kärsinyt, ei suinkaan hänellä ole mitään oikeutta valittaa kärsineensä lapsesta.
apSinä olit tuhma lapsi. Add todennäköisesti ja äitisi vastasi huomio käytökseen kuten -70 luvulla oli tapana, luultavasti keskimääräistä kiltimminkin.
Mikä on sinun tekosyysi kohdella lapsiasi tämän päivän mittapuulla huonosti?
Kenen syytä se on
a) sinun
b) lapsien
Muita vaihtoehtoja ei oleSinussa on kammottavaa, ettet tunne yhtään myötätuntoa omia lapsiasi kohtaan. Vaadit itsellesi huomiota vielä nyt, kun samalla koet oikeudeksesi olla Tahallaan, Tietoisesti huono äiti
Sitä ei voi edes verrata tahattomaan (kuten sinun äitisi. Hän yritti)Tuhma vain koska äiti ei antanut rakkautta. Eikö se ole aivan helvetin hyvä syy? En ollut alistuja. Miksi olisin ollut kiltti jos minulle opetetaan, etten ole rakastamisen arvoinen? En minä pienenä tajunnut, ettei äiti varmaankaan kyennyt rakastamaan. Sitten ehdin jo oppia, että jos joku kokee minut paskaksi se on mun syy.
Kyllä mä lasteni tulevaisuudesta olen hieman huolissani, ja varmaan olisin, vaikka jaksaisin tehdä heidän kanssaan kaikkea. Pelkäisin, ettei sekään suojelisi heitä romahduksilta elämässä ja ajautumiselta katuojiin. Koska en kestäisi sitä, jos lapsille tapahtuisi jotain epätoivoista.
ap
A) 100% sinun vikasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSe auttaa vaan jos tekee itse työtä. Sä et tee sitä työtä mitä pitäis vaan syyttelet kaikkia muita omasta käytöksestäsi, varsinkin äitiäsi. Käytöksestäsi olet kuitenkin vastuussa vain itse. Syyttelet äitiäsi ja pilaat oman perheesi elämän. Kuvottavaa.
Kyllä mä tein! Mä olin tosi motivoitunut, hain terapian itse, ja isoäitini suostui maksamaan sen, jos kela ei olisi, eli tiesin, että saan sen varmasti. Menin sinne todella innokkaana saamaan apua, en peruuttaut käyntejä koskaan ja olin todella orientoitunut.
Eikö sun ahtaaseen päähäsi mahdu, ettei kaikki terapiat auta kaikkia? Se vain olisi sen AMMATTILAISEN pitänyt tajuta. 6 vuotta kävin eikä se ihminen kyennyt auttamaan tämän enempää syvimmissä haavoissa, eli ei niihin koskettu melkein ollenkaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun tekisi ovat pahoja
Sinun myötäelämiskykysi on pahasti vaurioitunut, onneksi en ole tuollainen kylmä ihminen haavoittuneita kohtaan kuten sinä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun tekisi ovat pahojaSinun myötäelämiskykysi on pahasti vaurioitunut, onneksi en ole tuollainen kylmä ihminen haavoittuneita kohtaan kuten sinä.
ap
:D :D :D Päivän vitsi kieroutuneelta, joka tuhoaa lapsiaan päivä päivältä, hitaasti mutta varmasti.... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun tekisi ovat pahojaSinun myötäelämiskykysi on pahasti vaurioitunut, onneksi en ole tuollainen kylmä ihminen haavoittuneita kohtaan kuten sinä.
ap
T. En tee mitään kenenkään puolesta ellei se hyödytä minua, en edes voitele leipää lapselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:D :D :D Päivän vitsi kieroutuneelta, joka tuhoaa lapsiaan päivä päivältä, hitaasti mutta varmasti.... :D
Minun lapseni eivät ole haavoittuneita, sanoin haavoittuneita kohtaan. Lapseni syntyivät tasapainoisina. Tasapainoisilla on kaikki, mitä he tarvitsevat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:D :D :D Päivän vitsi kieroutuneelta, joka tuhoaa lapsiaan päivä päivältä, hitaasti mutta varmasti.... :D
Minun lapseni eivät ole haavoittuneita, sanoin haavoittuneita kohtaan. Lapseni syntyivät tasapainoisina. Tasapainoisilla on kaikki, mitä he tarvitsevat.
ap
9 vuotta sinun armoillasi. Hym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap9 vuotta sinun armoillasi. Hym
He eivät ole "minun armoillani", heillä on isä paikalla.
ap
Toimimattoman lapsuuskodin problematiikkaa voi käsitellä AAL ryhmissä. alkoholistien aikuiset lapset
ryhmään voi mennä vaikka kodissa ei olisi juotu alkoholia, sillä toimimattomuus ei aina edellytä riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eiköhän se tasapaino ole jo näiden vuosien aikana järkkynyt. Lapsiparat.
Vierailija kirjoitti:
Toimimattoman lapsuuskodin problematiikkaa voi käsitellä AAL ryhmissä. alkoholistien aikuiset lapset
ryhmään voi mennä vaikka kodissa ei olisi juotu alkoholia, sillä toimimattomuus ei aina edellytä riippuvuutta.
Hei kiitos tästä vinkistä. Voisinkin miettiä että menisin ainakin tutustumaan tuollaiseen ryhmään, koska se olisi tärkeää, että pääsisi käsittelemään niitä epäoikeudenmukaisuuden kokemuksia, joita aina muuten vain hyssytellään.
ap
No minä olen juuri tuollainen terve. Mutta otan opikseni vain jos näyttää sille, että opista seuraa hyvää. Olen jo muuttanut omaa toimintaani, en ole enää tuhma. Kannan vastuuta.
ap