Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet naisesta joka sanoo kokevansa seksuaalista häirintää joka puollla?

Vierailija
04.03.2017 |

Töissä, salilla, baarissa, julkisissa kulkuvälineissä... aina on seksuaalinen elementti läsnä ja siitä pitää mainita.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen.

Minua ei ole kukaan koskaan halunnut.

N30

Vierailija
42/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen ainakin huomannut että joillain on kaksi eri suhtautumistapaa, riippuen siitä ketkä ahdistelevat.

1#: Mitään tällaista ongelmaa ei ole olemassa.

2#: Kauheaa! Suomimiehet ovat sairaita ahdistajasikoja! Barrikaadeille! Kampanjat pystyyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällainen kaveri. Tuntuu lähinnä surulliselta hänen puolestaan, koska se jatkuva ahdistelu ei ole kivaa. Hän joutuu siis aivan jatkuvasti joka puolella ja joo, myös puhuu siitä. Uskon häntä hyvin, koska aina kun olemme jossain, tulee joku mies ahdistelemaan. Olimme sitten kahvilassa, junassa tai kadulla. Ja toisin kuin kuvittelette, ei ole mikään paljasti pukeutuva yms. Pikemminkin päinvastoin: vain vähän meikkiä, vaatteet vanhoja ja kulahtaneita lökäreitä ja huppareita tai reikäisiä toppeja. Joskus olen käynyt hänen kanssaan baarissa, on meno vielä kamalempaa. Miehet vain kokoontuvat esim tanssilattialla hänen ympärilleen tuijottamaan rinkiin. Se on itseasiassa aika koominen näky... Ja monet eivät suostu millään kuulemaan sanaa "ei", vaan jopa pakottavat ihan fyysisesti hänet kirjoittamaan yhteystiedot. Itselle miehet käyttäytyvät asiallisesti yleensä ja harva yrittää mitään, mutta ne vähätkin kerrat ovat saaneet ymmärtämään miltä hänestä tuntuu. On joutunut esimerkiksi illalla monesti töistä tullessaan juoksemaan karkuun törmätessään kotimatkallaan ahdisteleviin tapauksiin. Hänen kohdallaan miehet ovat eläimiä jotka menettävät järkensä.

Vierailija
44/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtukoon tätä enemmän pääkaupunkiseudulla? Enemmän ihmisiä, niin myös idiootteja on enemmän.

Vierailija
45/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtukoon tätä enemmän pääkaupunkiseudulla? Enemmän ihmisiä, niin myös idiootteja on enemmän.

Siis "tapahtuukohan", sorry kirjoitusvirhe.

Vierailija
46/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin että valkoinen heteronainen saa kärsiä koko ajan kauheasta häirinnästä 2017. Kaikki miehet on sikoja, no ei, 99% vaan.

Mites se heterous näkyy päällepäin?

Vierailija
47/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdollista. Itse muistan jo 12-vuotiaana, kun aikuiset, parikymppiset miehet huuteli perääni ja kommentoi rintojani. Oli ahdistava kokemus ja hävetti. Siitä sama on jatkunut 20 vuotta. Jos on nuori, kaunis ja tosiaan melko isorintainen, niin kyllä sitä kuulee ja kokee kaikenlaista. Illalla kaupungilla on esim. täysin tuntematon mies tullut takaapäin ja alkanut kouria rintoja, kaverin isä on puhunut useasti vihjailevasti rinnoistani (ja oltiin silloin n. 13-v.), pojat yläkoulussa törmäilivät minuun käytävällä "vahingossa", töissä miesasiakkaissa on paljon sellaisia, jotka kokevat oikeudekseen kommentoida ulkonäköäni, jne jne. Nyt äitinä olen tarkoituksella yrittänyt olla vähemmän näyttävä, olisi kamalaa jos lasten kuullen tulisi jotain "kivat kannut" tai "pääseekö paneen?" -huuteluita. Eikä näistä ole tullut paljon muille puhuttua, jostain syystä varsinkin nuorempana se hävetti ja teki syyllisen, likaisen olon.

Minuakin ahdisteltiin jo 13-vuotiaana. Kimpussani olivat minun tapauksessa "peppumiehet". Kun sujahdin täyteen ratikkaan, puristi kolmekymppinen nuorimies minua takapuolesta niin että sattui. Myös vanhempi hullu nainen huusi kerran pysäkillä että varo ettei perseet räjähdä. Naisilla on vain kaksi vaihetta, hot ja not-so-hot-anymore. Jälkimäinen tyyli sopii minulle kun en enää joudu pelkäämään. Mutta on minua ahdisteltu seksuaalisesti, pelkän sukupuoleni takia jo paaaaljon ennen teini-ikää. Siitäkin likainen olo ja voi vaan miettiä miksi se naisen seksuaalisuuteni ollut lukkojen takana ja alkaa vasta avautua, kun olen täyttämässä 30 vuotta. Minullahan tämä puhkeaminen kukkaan seksuaalisesti taitaa olla tilastolliseen keskiarvoon vieläpä ihan melko ajoissa. Olen myös joutunut kaksikymppisenä bileissä kahden miehen raiskaamaksi betonikatolla uhkaten väkivallalla että. Voisi ap vähän mietiskellä nyt, ihan rauhassa. Pelko tähänkin avaukseen sai ap:n ryhtymään.

Vierailija
48/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikään parempia valheita kirjoitti:

Niin että naisia häiritään kaikkialla, jatkuvasti 24/7? Kadulla kun kävelee heti on joku häiritsemässä, bussissa, junassa, työpaikalla, kaupassa, kaikkialla joku kähmimässä tai ainakin rivoja puhumassa? Kumma kun minä en ole ikinä tuollaista nähnyt.

A. Stubbia lainatakseni, "'Vittu mitä paskaa!". 

Ensinnäkin: osaa naisista häiritään, osaa ei. Toisia enemmän, toisia vähemmän.

Toisekseen: jos sinulla on huono huomiokyky, sille ei voi mitään. Minä en ole koskaan nähnyt, että kukaan mies olisi koskaan saanut turpiinsa, joten näin ei koskaan ole tapahtunut kenellekään, vai?

Vierailija
49/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaiset puheet naisten seksuaalisen häirinnän yleisyydestä opettivat minulle jo nuorella iällä, että naiset on jätettävä rauhaan. Missään ei nimittäin puhuttu siitä mikä olisi sovelias tapa osoittaa huomiotaan.

Jokainen parisuhteeseen päässyt mies on kyllä puhunut törkeitä ja kähminyt. Ei ehkä nykyisen kumppanin kohdalla, mutta aikaisemmin, ja saanut sen myötä harjoitusta iskemisestä ja naisten reaktioista.

Eli sinulla ei ole minkäänlaista tunneälyä. Useimmat ihmiset (ehkä myös sitten nämä miehet, joilla on ollut naisia ja parisuhde) tietävät vaistonvaraisesti, millä tavalla toisille osoitetaan huomiota. Vrt. esim. "sinä olet kaunis" tai "sulla on kauniit tissit". Kumpikohan olisi se lause, jolla kannattaa aloittaa keskustelu naisen kanssa?...

Itse olen niitä naisia, jotka saavat paljon huomiota. Sekä positiivista että negatiivista. Ihan tietyntyyppisiä on ne miehet, jotka yrittävät käydä kiinni, aloittavat keskustelut kysymällä hintaa tms. Nämä on sen tyylisiä urpoja, että he kerta kerran jälkeen ottavat kontaktia, saavat naisen juoksemaan pois ja sitten valitetaan, kun ei kukaan innostu. Mitään oppimista ei tapahdu. Sitten on ne miehet, jotka tulevat ihan vain juttelemaan, katsovat silmiin, eivät rintoihin, pitävät kädet omalla puolellaan. Heillä voi olla mahdollisuus jopa päästä eteenpäin.

Vierailija
50/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka kokisi häirintää "vähän joka puolella". Mutta melkein kaikki tuntemani naiset ovat kokeneet häirintää jossain vaiheessa elämäänsä. Vieläkin, liki nelikymppisenä, näitä tulee ajoittain vastaan. Enää siitä ei tule samalla tavalla nöyryytetty ja likainen olo kuin nuorena tyttönä, mutta inhottaahan se ja suututtaa.

Minulla on murrosikää lähestyvä tytär ja olen joskus miettinyt miten reagoin, jos kuulen hänelle huudeltavan asiattomuuksia. Saakohan korvapuustin antamisesta sakkoja? Tai käsilaukulla huitomisesta?

Vierailija
51/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin että valkoinen heteronainen saa kärsiä koko ajan kauheasta häirinnästä 2017. Kaikki miehet on sikoja, no ei, 99% vaan.

Mites se heterous näkyy päällepäin?

Meikkipussi ei sisällä hylsysarjaa.

Vierailija
52/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaiset puheet naisten seksuaalisen häirinnän yleisyydestä opettivat minulle jo nuorella iällä, että naiset on jätettävä rauhaan. Missään ei nimittäin puhuttu siitä mikä olisi sovelias tapa osoittaa huomiotaan.

Jokainen parisuhteeseen päässyt mies on kyllä puhunut törkeitä ja kähminyt. Ei ehkä nykyisen kumppanin kohdalla, mutta aikaisemmin, ja saanut sen myötä harjoitusta iskemisestä ja naisten reaktioista.

Eli sinulla ei ole minkäänlaista tunneälyä. Useimmat ihmiset (ehkä myös sitten nämä miehet, joilla on ollut naisia ja parisuhde) tietävät vaistonvaraisesti, millä tavalla toisille osoitetaan huomiota. Vrt. esim. "sinä olet kaunis" tai "sulla on kauniit tissit". Kumpikohan olisi se lause, jolla kannattaa aloittaa keskustelu naisen kanssa?...

Itse olen niitä naisia, jotka saavat paljon huomiota. Sekä positiivista että negatiivista. Ihan tietyntyyppisiä on ne miehet, jotka yrittävät käydä kiinni, aloittavat keskustelut kysymällä hintaa tms. Nämä on sen tyylisiä urpoja, että he kerta kerran jälkeen ottavat kontaktia, saavat naisen juoksemaan pois ja sitten valitetaan, kun ei kukaan innostu. Mitään oppimista ei tapahdu. Sitten on ne miehet, jotka tulevat ihan vain juttelemaan, katsovat silmiin, eivät rintoihin, pitävät kädet omalla puolellaan. Heillä voi olla mahdollisuus jopa päästä eteenpäin.

Miehet eivät synny toimivalla tunneälyllä varustettuna vaan oppivat sen virheiden kautta. Ne miehet jotka osaavat keskustella ja pitävät näppinsä erossa ovat oppineet sen huomaamalla, että kouluikäinen tisseihin tarttuminen ym. ei ole johtanut toivottuun lopputulokseen. Sen sijaan minun kaltainen mies, joka ei ole edes nuorena ahdistellut naisia, ei ole saanut mitään kokemusta naisten kanssa toimimisesta. Asiakeskustelu kyllä sujuu, mutta ei ole mitään eväitä mielenkiinnon osoittamiseksi.

Vierailija
53/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksikään parempia valheita kirjoitti:

Niin että naisia häiritään kaikkialla, jatkuvasti 24/7? Kadulla kun kävelee heti on joku häiritsemässä, bussissa, junassa, työpaikalla, kaupassa, kaikkialla joku kähmimässä tai ainakin rivoja puhumassa? Kumma kun minä en ole ikinä tuollaista nähnyt.

A. Stubbia lainatakseni, "'Vittu mitä paskaa!". 

Ensinnäkin: osaa naisista häiritään, osaa ei. Toisia enemmän, toisia vähemmän.

Toisekseen: jos sinulla on huono huomiokyky, sille ei voi mitään. Minä en ole koskaan nähnyt, että kukaan mies olisi koskaan saanut turpiinsa, joten näin ei koskaan ole tapahtunut kenellekään, vai?

Aloituksessa ei puhuttu muusta kuin koko ajan ja kaikkialla häirityksi tulevasta naisesta.

Vierailija
54/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että on itserakas ja vainoharhainen. Kuten todettu, joillekin se (kuviteltu) katsekin on häirintää,  niin ihmekös tuo jos sitä jokapuolella luulee kokevansa. Ja kyllä, itsekin olen nainen, enkä ole moista todistanut, eivät ystävänikään. Jos häirintä olisi oikeasti noin yleistä, niin kumma kun sitä ei missään ole näkynyt!

Vierailija
55/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka kokisi häirintää "vähän joka puolella". Mutta melkein kaikki tuntemani naiset ovat kokeneet häirintää jossain vaiheessa elämäänsä. Vieläkin, liki nelikymppisenä, näitä tulee ajoittain vastaan. Enää siitä ei tule samalla tavalla nöyryytetty ja likainen olo kuin nuorena tyttönä, mutta inhottaahan se ja suututtaa.

Minulla on murrosikää lähestyvä tytär ja olen joskus miettinyt miten reagoin, jos kuulen hänelle huudeltavan asiattomuuksia. Saakohan korvapuustin antamisesta sakkoja? Tai käsilaukulla huitomisesta?

Hyvä että hänellä on sinut, rohkaise kertomaan, ei pitäisi nykyaikana kenenkään joutua.  Ymmärrän hyvin miten joku kokee helpotuksena, kun saa rauhassa olla kodin ulkopuolella mentyään naimisiin, mies mukana.

Kauheammaksi tämän teki kun naisetkin painostivat murrosikäistä törkyjutuillaan.

Vierailija
56/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin nuorena tyttönä ja naisena (ujona kauniina, isorintaisena) päivittäin jonkinlaista ei-toivottua seksuaalista huomiota. Tajusin kyllä, että moni mies ei tarkoittanut pahaa, mutta huomio tuntui silti useimmiten epämiellyttävältä. Ei saanut olla omassa rauhassa.

Osa oli silkkaa ahdistelua, ja "huippuna" kaksi kertaa, jolloin vierustoveri bussissa päätti ottaa elimensä esiin ja runkata (olin ikkunapaikalla sopivasti motissa).

Vierailija
57/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällainen kaveri. Tuntuu lähinnä surulliselta hänen puolestaan, koska se jatkuva ahdistelu ei ole kivaa. Hän joutuu siis aivan jatkuvasti joka puolella ja joo, myös puhuu siitä. Uskon häntä hyvin, koska aina kun olemme jossain, tulee joku mies ahdistelemaan. Olimme sitten kahvilassa, junassa tai kadulla. Ja toisin kuin kuvittelette, ei ole mikään paljasti pukeutuva yms. Pikemminkin päinvastoin: vain vähän meikkiä, vaatteet vanhoja ja kulahtaneita lökäreitä ja huppareita tai reikäisiä toppeja. Joskus olen käynyt hänen kanssaan baarissa, on meno vielä kamalempaa. Miehet vain kokoontuvat esim tanssilattialla hänen ympärilleen tuijottamaan rinkiin. Se on itseasiassa aika koominen näky... Ja monet eivät suostu millään kuulemaan sanaa "ei", vaan jopa pakottavat ihan fyysisesti hänet kirjoittamaan yhteystiedot. Itselle miehet käyttäytyvät asiallisesti yleensä ja harva yrittää mitään, mutta ne vähätkin kerrat ovat saaneet ymmärtämään miltä hänestä tuntuu. On joutunut esimerkiksi illalla monesti töistä tullessaan juoksemaan karkuun törmätessään kotimatkallaan ahdisteleviin tapauksiin. Hänen kohdallaan miehet ovat eläimiä jotka menettävät järkensä.

Kaikki ei varmaan tajua että tämä oli sarkasmia.

Vierailija
58/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan tavannut tai edes kuullut naisesta, joka kertoisi kokevansa seksuaalista häirintää joka puolella

Veikkaisin näin lonkalta että maailma on täynnä ilmiöitä ja tapahtumia joista sinä et ole koskaan kuullut tai joutunut kohtaamaan. Mutta se ei tee niistä ei-totta. Pull you head out of your *ss.

Sama kommentti koskee muuten muitakin naisiin kohdistuvan ahdistelun kieltäviä urpoja. Minä en tunne lähipiirissäni yhtäkään naista joka ei ole elämässään kohdannut jonkin asteista omaan persoonaan nimenomaan seksuaalisessa mielessä suunnattua häirintää, oli se sitten asiatonta ja pyytämättä tullutta kommentointia vartaloon tai olemukseen liittyen taikka suoranaista fyysistä käsiksikäymistä.

Ja ennen kuin joku tästä nyt pillastuu, niin lisään vielä että en myöskään hyväksy tällaista käytöstä miehiä kohtaan.

Vierailija
59/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että valehtelee tai vähintään liioittelee. Kuvitteelee todennäköisesti myös liikoja omasta viehätysvoimastaan ja luulee, että kaikki peniksellä varustetut haluavat häntä.

En ole ikinä nähnyt ketään ahdisteltavan, enkä ole itsekään moista kokenut.

Vierailija
60/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat miehet eivät tunne ketään raiskattua naista, kukaan nainen ei puhu heille asiasta.

Minä tunnen kymmeniä, ja vielä ihan sattumalta.

Näin kuplassa miehet elävät. He luulevat, etteivät heidän kaverinsa ainakaan, ja silti sitä tapahtuu. Kyllä, kaikki tuntemani tapaukset olivat suomalaisten miesten tekemiä, naisille välillä 12v-50v.