Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet naisesta joka sanoo kokevansa seksuaalista häirintää joka puollla?

Vierailija
04.03.2017 |

Töissä, salilla, baarissa, julkisissa kulkuvälineissä... aina on seksuaalinen elementti läsnä ja siitä pitää mainita.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät halua, että heitä ahdistellaan, mutta miesten pitää tehdä rohkeita aloitteita. Onko näissäkin pohjimmiltaan se sama ongelma, että mies ollut tarpeeksi komea tai rikas.

Tässä on hyvä esimerkki siitä, mistä tällainen ongelma johtuu. Jotkut ei siis vaan ymmärrä, millainen käytös on ahdistelua ja mikä ei. Esimerkkejä: kuljin usein keskustaan luennolle aamulla tietyllä bussilla. Tuossa bussissa usein kulki saman ikäinen nuori mies. Yhtenä aamuna hän tuli juttelemaan ja siitä juttu lähti eteenpäin. Hän teki aloitteen, en kokenut ahdisteluna. Kesäiltana kaupungilla kuljin kadulla kaverin kanssa miesporukan ohi. Näistä yksi tuli ja tarttui rintoihin ja alkoi sitten käsivarresta kiskomaan kavereidensa luokse. Olin paniikissa, järkyttynyt ja peloissani. Koin ahdisteluna. En kysellyt pankkitilin saldoa. Näissäkö ei ole mitään eroa?

Vierailija
82/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vähän biologiaa: Luonnossakin koiraat kärttää nartun hännässä kiinni ja nartti äriser minkä ehtii. Kehitys on muokannut tapoja ja rituaaleja mutta ydin on Sama. Törkeää käytöstä ei voi hyväksyä ja kaikki eivät osaa lähestyä huomaavaisesti mutta lisääntymisentarve pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kovin montaa kertaa kukaan ahdistellut. Olen 20-vuotias, kotoisin maalta. Täällä ei ole paljon ihmisiä, kaikki tuntevat isäni joten (vanhemmat) miehet jättävät rauhaan. Muutin syksyllä isompaan kaupunkiin, eikä täälläkään kukaan ole häirinnyt.

Ehkä viisi kertaa pn ahdisteltu. 4/5 tapauksissa oli ulkomaalaisia. Kolme niistä tapahtui ruokakaupassa 11 ja kahden välillä. Yhden kerran olin avaamassa pyörää kirjaston edessä, niin ympärilleni tuli iso joukko ulkomaalaisia joista kaksi kosketteli ja muut vaan sanoivat jotain suomi tyttö... jotain.

Olen ihan kaunis. Minulla on hyvä vartalo, koska urheilen paljon. Minulla on pitkät vaaleat hiukset. Pukeudun peittävästi, koska en tunne oloani mukavaksi jos ihoa näkyy liikaa.

Yksi ystäväni yläasteella oli sellainen, että hänen mielestään kaikki miehet katsoivat häntä ja ahdistelivat. Oikeasti mitään ahdistelua ei siis tapahtunut. Mutta kyllä kai niitäkin ihmisiä on jotka jopa päivittäin saavat osakseen seksuaalista ahdistelua.

Vierailija
84/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä missä minä asun, edes naapurit ei tervehdi toisiaan, saa kyllä olla niin rauhassa kun haluaa. Kukaan ei ota kontaktia missään. Onko tuokaan nyt sitten hyvä asia, eristäydytään lähes kokonaan toisista ihmisistä. Ja jotkut haluaa vain lisätä tuota kulttuuria.

En tiedä teistä, mutta minua ei häiritsisi jos ihmiset olisivat edes pikkuisen sosiaalisempia muutenkin kuin kännissä, joskus tämä maa suorastaan ahdistaa, niin sisäänpäinkääntyneitä moni on.

Vierailija
85/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin nuorempana hyvin paljon häirityksi, vaikka missä. Olin hoikka isorintainen ja kiltti tyttö, ja herätin ilmeisesti huomiota. Se oli aika ikävää, joten säälin kohtalotovereita.

Nykyään on helpompaa, kun olen vanhempi. Edelleen saan huomiota, mutta aikuiselle se on kunnioittavampaa eikä ihan niin jatkuvaa.

Minäkin olin nuorena hoikka isorintainen - mutta en  tainnut sittenkään olla ihan niin kiltti, että miehet olisivat uskaltaneet "huomioida" minua ainakaan selvin päin. Ja minä vietin nuoruuteni miesvaltaisella alalla.

En todellakaan ole umpisokea enkä -kuuro, mutta kieltämättä pikkuisen valikoiva havaintokyky minulla on. En kiinnitä huomiota jokaiseen urokseen ja pidä silmällä, miten he minuun katsovat ja mitä minusta ajattelevat. Voi olla, että joku "hyvät tissit"-huutelu on mennyt aivan ohi tai ei ole ainakaan painunut pysyvästi mieleen.

Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että häirintä on OSAKSI ( mutta vain osaksi!) myös asennekysymys. Jos jokaiseen silmäykseen tai hipaisuun suhtautuu " hui - iikk - kamalaa - hihihiii " niin sitä riittää. Jos suhtautuminen on VAIN suorastaan hyytävän kylmä mulkaisu , ei monellakaan miehellä riitä rohkeus häiritsemiseen.

Vierailija
86/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vähän biologiaa: Luonnossakin koiraat kärttää nartun hännässä kiinni ja nartti äriser minkä ehtii. Kehitys on muokannut tapoja ja rituaaleja mutta ydin on Sama. Törkeää käytöstä ei voi hyväksyä ja kaikki eivät osaa lähestyä huomaavaisesti mutta lisääntymisentarve pysyy.

Järkevä uros oppii kyllä hyvin pian, että ei kannata kärttää jos narttu ei osoittaudu olevan kiinnostunut. Luonnossa urokset havaitsevat yleensä poikkeuksetta, milloin otollinen ajankohta.

Miehiltä haluaisin kysyä, miten he valikoivat ne naiset, joita kohtaan uskaltavat kovin röyhkeästi käyttäytyä. Millaisia sanattomia viestejä ne naiset antavat, joita miehet uskaltavat kähmiä tai edes puhutella?

Vierailija
87/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettuani Suomesta etelä-Eurooppaan seksuaalinen ahdistelu sai aivan elämässäni uuden merkityksen. Suomessa tuntee olonsa useimmiten turvalliseksi, enkä ole kokeilut katsomista kiusalliseksi saati ahdistavaksi.

Olen kaunis, hoikka, blondi ja tykkään pukeutua näyttävästi muodin mukaan. Herätän kaikkialla minne ikinä menenkin huomiota, joka ilmaistaan ei pelkästään katsomalla pitkään vaan huutamalla perään, maiskuttelemalla, tekemällä suoria ehdotuksia, koskettelemalla, jonka koen kyllä ahdistavana.

Vierailija
88/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli meidän paikkallislehteen aikoinaan kirjoittanut avautumisen kuinka ahdistuu, kun jotkut naapurit tervehtivät. Kertoo paljon minkälaista sakkia Suomessakin asuu. Hymyilevää ihmistä pidetään mielisairaan ja älä nyt herranjumala naapuriasi tervehdi.

Ymmärrän toki, että seksuaalista häirintää tapahtuu, mutta Suomessa ongelma rupeaa olemaan jo sairasta ja vihamielistä ihan noin yleisesti joskus. 

Vierailija
89/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä joidenkin kantaa, että naisen pitäis kattoo vähän sitä pukeutumistaan niin ei muka saa osakseen ahdistelua. Jokainen pitäköön sellaisia vaatteita mistä tykkää, ei se oikeuta luvatta koskemiseen jos on vaikka hame ja korkkarit.