Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet naisesta joka sanoo kokevansa seksuaalista häirintää joka puollla?

Vierailija
04.03.2017 |

Töissä, salilla, baarissa, julkisissa kulkuvälineissä... aina on seksuaalinen elementti läsnä ja siitä pitää mainita.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla oli jossain vaiheessa video New Yorkissa liikkuneesta naisesta, jolle huudeltiin, jota tuntemattomat tervehtivät ja ahdistelivat ja seurasivat.

Miehet pitivät tilannetta normaalina ja ihmettelivät, kun nainen ei ilahtunut.

Useampi nainen piti tilannetta ahdistavana ja kauhistuttavana.

Siis se huuhaavideo jossa koko päivä oli kuvattu ja koko siitä ajasta, siis koko helvetin päivä saatin pari tervehdystä ja katsetta, 99,99% ajasta ketään ei kiinnostanut tuon taivaallista kyseinen nainen. Ja nyt puhutaan multimiljoona suurkaupungista.

Vierailija
22/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä, salilla, baarissa, julkisissa kulkuvälineissä... aina on seksuaalinen elementti läsnä ja siitä pitää mainita.

Onko tarina tosi vai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele sellaisesta naisesta yhtään mitään, mutta ajattelen niistä häiritsijöistä aika paljonkin, enkä mitään kaunista.

Kummallista ettei kukaan seurustelukumppaneistani, siskoistani, työkavereistani ja harrastuskavereistani ole kokenut non stop -häirintää. Ehkä he eivät halua, että huolestun miehenä heidän puolestaan ja valehtelevat päin naamaa.

Perimä pelittää. Seurustelukumppanit ja tuttusikin muistuttavat sinua. 

Sellaista se on. Elämä.

PS Puhut omasta maailmastasi - et miljoonista naisista, jotka elävät kyseistä elämää.

Tämä viesti ei kyllä avautunut yhtään.

Tulkinta: mies on ruma, hänen siskonsa ovat rumia (tiedäthän, perimä eli geenit), samoin työkaverit ja harrastuskaverit.

Yksinkertaista, vai mitä?

Vierailija
24/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliseksi häirinnäksi ajatellaan, jos avokaulaisen puvun omaavaa naista katsoo suomalainen mies. Jos useampi tummempi mies käy käsiksi, se on erilaista, kulttuurista tapaa, mitä pitää ymmärtää.

Vierailija
25/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin englantilaista dokumenttia jossa nainen kulki salaisen kameran kanssa tutkimassa häirintää. Hänen mielestään ahdistelua oli että joku mies katsoi häntä ohi ajaessaan. Tuolla logiikalla ahdistelua kokee sitten ihan missä tahansa esim kaupan kassalla.

Miehet katsoo sillä silmällä myös vielä yli nelikymppistä ylipainoistakin. En kyllä pitäis ahdisteluna, kivaa se vaan on : )

Vierailija
26/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy mainio video Hugh Mungus. Siinä on vihdoinkin mies, joka ei ole moksiskaan kun häntä syytetään aiheettomasti häirinnästä. Hänestä tuli heti julkkis, samoin häntä kiiluvasilmäisesti, sekopäisesti syyttävästä feminististä.

Vierailija
27/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin nähnyt videon, nainen kulki koko päivän pelkässä vartalomaalissa ja sai olla ihan rauhassa. Sekö feministejä ottaakin päähän, kun kukaan ei häiritse, he kun haluavat maalata miehistä kuvaa jonain eläiminä jotka ei pysty hillitsemään itseään. Sitten kun se ei pidä paikkaansa ovat he pettyneitä vaikka sen pitäisi olla hyvä juttu.

Vierailija
28/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko on joko paranoidi tai pitää itseään kauniimpana kuin onkaan

Vierailija
29/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että tälläinen nainen... on hyvässä kontrollissa ja mahdollisesti huonossa jamassa.

Mitä muuta sitä miettiessä?

Vierailija
30/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on kauniimpi kuin onkaan.

Vierailija
31/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tavannut tai edes kuullut naisesta, joka kertoisi kokevansa seksuaalista häirintää joka puolella

Vierailija
32/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että se on normaali kaunis nuori nainen, ehkä 18-25. Naisen elämää. Ei kuulosta liioitellulta. Tuollaista se minullakin oli sieltä 14 vanhasta. Yläasteella kopeloitiin, Kadulla kysyttiin hintaa, autokoulunopettaja vei kättä polvelle, professori tuijotti rintoja, yökerhossa jälleen kysyttiin hintaa, jne. Jne.

Vierailija
33/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollista. Itse muistan jo 12-vuotiaana, kun aikuiset, parikymppiset miehet huuteli perääni ja kommentoi rintojani. Oli ahdistava kokemus ja hävetti. Siitä sama on jatkunut 20 vuotta. Jos on nuori, kaunis ja tosiaan melko isorintainen, niin kyllä sitä kuulee ja kokee kaikenlaista. Illalla kaupungilla on esim. täysin tuntematon mies tullut takaapäin ja alkanut kouria rintoja, kaverin isä on puhunut useasti vihjailevasti rinnoistani (ja oltiin silloin n. 13-v.), pojat yläkoulussa törmäilivät minuun käytävällä "vahingossa", töissä miesasiakkaissa on paljon sellaisia, jotka kokevat oikeudekseen kommentoida ulkonäköäni, jne jne. Nyt äitinä olen tarkoituksella yrittänyt olla vähemmän näyttävä, olisi kamalaa jos lasten kuullen tulisi jotain "kivat kannut" tai "pääseekö paneen?" -huuteluita. Eikä näistä ole tullut paljon muille puhuttua, jostain syystä varsinkin nuorempana se hävetti ja teki syyllisen, likaisen olon.

Vierailija
34/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tämä häirinnäksi kutsuttu huomio lopetettaisiin, naiset parkusiivat, kun kukaan ei kiinnitä huomiota. Mutta niin: mitä vähäisemmät vaatteet naisella on yllä, sitä useammin hän urputtaa, että miehillä on vain yksi asia mielessä. Jos ette halua tulla kohdelluksi seksiobjekteina, voitte kuitenkin itse vaikuttaa asiaa asiallisella pukeutumisella ja käytöksellä.

Äskeisestä kärjistyksestä huolimatta pitäisi muistaa, että vieraiden ihmisten klähmiminen ei ole asiallista. Tuijottaminenkaan ei ole jees, mutta jos niitä rintoja tyrkytetään nähtäväksi, niin kai niitä saa katsoa.

Naisilla on jokin kumma luulo, että he voivat kaapia kermat ihmissuhteista ja seksuaalisuudesta millä käytöksellä tahansa. Vaikka moni tilanne on häirintää, niin jokin omakin vastuu pitää olla.

Vierailija
35/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele sellaisesta naisesta yhtään mitään, mutta ajattelen niistä häiritsijöistä aika paljonkin, enkä mitään kaunista.

Kummallista ettei kukaan seurustelukumppaneistani, siskoistani, työkavereistani ja harrastuskavereistani ole kokenut non stop -häirintää. Ehkä he eivät halua, että huolestun miehenä heidän puolestaan ja valehtelevat päin naamaa.

Ei kukaan minun miespuolisista sukulaisista tiedä, en usko että ymmärtäisivät. Työkaverit ja hsrrastuskaverit, siis miehet, on parempi pitää seksuaslissävytteisen keskustelun ulkopuolella, etteivät luule sitä kutsuksi. Sitäkin on sattunut.

Vierailija
36/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman kateellinen. Itse en ole koskaan kokenut seksuaalista häirintää. Koskaan ei ole perään huudeltu, kopeloitu jne.

Vierailija
37/89 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos tämä häirinnäksi kutsuttu huomio lopetettaisiin, naiset parkusiivat, kun kukaan ei kiinnitä huomiota. Mutta niin: mitä vähäisemmät vaatteet naisella on yllä, sitä useammin hän urputtaa, että miehillä on vain yksi asia mielessä. Jos ette halua tulla kohdelluksi seksiobjekteina, voitte kuitenkin itse vaikuttaa asiaa asiallisella pukeutumisella ja käytöksellä.

Äskeisestä kärjistyksestä huolimatta pitäisi muistaa, että vieraiden ihmisten klähmiminen ei ole asiallista. Tuijottaminenkaan ei ole jees, mutta jos niitä rintoja tyrkytetään nähtäväksi, niin kai niitä saa katsoa.

Naisilla on jokin kumma luulo, että he voivat kaapia kermat ihmissuhteista ja seksuaalisuudesta millä käytöksellä tahansa. Vaikka moni tilanne on häirintää, niin jokin omakin vastuu pitää olla.

Nyt on taas joku naisvihaaja liikkeellä.

Rintani eivät ole erityisen isot, varsinkaan eivät olleet 14- vuotiaana. Aloin meikata ja laittaa hiuksia vasta n. 30 v töihin, siihen asti kuljin poikaystävän farkuissa ja kirpparilta ostetuissa miesten pikkutakeissa tai verkkareissa. Aloin uskaltaa käyttää avonaisempaa kaula-aukkoa vasta reilu nelikymppisenä.

Silti minulle on aina käyty iholle tai ehdottelemaan, vaikka on ollut ihan siveä kaula-aukko. SE EI AUTA.

Ihme miten aina löytyy miehiä, jotka tietää naisen elämän aina paremmin kuin nainen itse.

Vierailija
38/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaiset puheet naisten seksuaalisen häirinnän yleisyydestä opettivat minulle jo nuorella iällä, että naiset on jätettävä rauhaan. Missään ei nimittäin puhuttu siitä mikä olisi sovelias tapa osoittaa huomiotaan.

Jokainen parisuhteeseen päässyt mies on kyllä puhunut törkeitä ja kähminyt. Ei ehkä nykyisen kumppanin kohdalla, mutta aikaisemmin, ja saanut sen myötä harjoitusta iskemisestä ja naisten reaktioista.

Vierailija
39/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että naisia häiritään kaikkialla, jatkuvasti 24/7? Kadulla kun kävelee heti on joku häiritsemässä, bussissa, junassa, työpaikalla, kaupassa, kaikkialla joku kähmimässä tai ainakin rivoja puhumassa? Kumma kun minä en ole ikinä tuollaista nähnyt.

A. Stubbia lainatakseni, "'Vittu mitä paskaa!". 

Vierailija
40/89 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kokee enemmän ja huomaa enemmän. Eroa tulkinnoissa: "Taitaa olla tytöllä kuukautiset kun on housut jalassa",  vs. "Uijui, tuolla se nätti nainen menee ". Ääripäät SANALLISESTA huomiosta mitä olen itse saanut. Kumpi on seksuaalista häirintää, kumpi mukavaa flirttiä. Kaikki miehet eivät vain osaa. Toisille naisille myös ollaan useammin törkeitä.