Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinusta "kympin tyttö" tuli?

Vierailija
04.03.2017 |

Olitko yläkoulu tai lukioaikoina ns. kympin tyttö? Mitä sinusta myöhemmin tuli? Päädyitkö kympin tytölle ominaiseen ammattiin vai onko elämälläsi aivan erilainen suunta? Oletko tyytyväinen elämääsi vai haluaisitko elää sen toisin, jos se olisi mahdollista?

Ap

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen nainen tuli: Kaksi yliopistotutkintoa, vakituinen virka, iso perhe ja kiltti mies.

Oletko kaunis ja treenattu kroppa? Osaat pukeutua?

Vierailija
42/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä porukoiden ulkopuolella olleita kympin tyttöjä näkee Tinderissä paljon. Jokainen on ollut tähän mennessä aika ikävä tapaus ja ymmärrän täysin miksi heillä ei ollut kavereita tuolloin. 

Tässä taas sama stereotypia, että kympin tytöt olisivat automaattisesti "porukan ulkopuolell"... miksi ihmeessä olisivat olleet?😂 Sama kuin että nainen ei voi yhtä aikaa olla fiksu/mukava/kaunis/hauska. Huoh.

Itse en aikaani tuhlannut pänttäämiseen vaan kavereiden kanssa hauskanpitoon. Numerot tulivat helpolla ja hyvä niin.

Missähän kohtaa  viestiä tehtiin tuollainen yleistys? Puhuin nimenomaan niistä kympin tytöistä, jotka olivat porukan ulkopuolella. Tähän ryhmään ei kuulu kaikki kympin tytöt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tyttö, kirjoitin kuusi ällää. Minusta tuli lääkäri. Ensimmäisinä vuosina olin perfektionistina kuormittunut työhön liittyvästä vastuusta ja tietomäärästä, jota on mahdotonta koskaan riittävästi hallita. Rauhoituttuani pidän työstäni, monipuolista, haastavaa ja kiinnostavaa. Kovin kunnianhimoinen en ole vaan perhe on uraa tärkeämpi. Siinäkin mielessä alanvalinta osoittautui loistavaksi: hyvä palkka ja työtilanne takaavat sen, että osa-aikatöitä löytyy helposti ja lyhyemmälläkin työviikolla elää hyvin. En kyllä vaihtaisi lähihoitajaan. Suosittelen vilpittömästi.

Vierailija
44/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kymppeihin tarvitse mitään muuta kuin ikäisekseen poikkeuksellisen suuren motivaation opiskella noita turhalta tuntuvia asioita. 

Vierailija
45/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikänope

Vierailija
46/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin ja kuuden ällän tyttö, arkkitehti. Hyvin meni, en valita mistään.

Vierailija
47/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen olen lukion opettajana.

Vierailija
48/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariutuiko kaikki jo lukiossa, vai missä vapaat "kympin tytöt" koulujen jälkeen liikkuu? Omalle kohdalleni ei tule kuin wt-yksilöitä, joiden kanssa ei voi puhua kuin julkkiksista ja ryyppäämisestä :/

Opiskelupaikkakunnalla baarissa liikuin siinä missä muutkin, ja löysin miehen. Eronnut jo, ja löysin piankin uuden miehen netistä. Molemmat asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
49/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kymppeihin tarvitse mitään muuta kuin ikäisekseen poikkeuksellisen suuren motivaation opiskella noita turhalta tuntuvia asioita. 

Itse luen kokeisiin viime tingassa jos ehdin ja ka. lukuaineissa 9,4. Jos jaksaisi lukea tai ei olisi niin usein pois koulusta niin varmaan nousisi. Mulla on vaan tosi hyvä muisti ja yleensä ymmärrän kaiken nopeasti.

Vierailija
50/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä porukoiden ulkopuolella olleita kympin tyttöjä näkee Tinderissä paljon. Jokainen on ollut tähän mennessä aika ikävä tapaus ja ymmärrän täysin miksi heillä ei ollut kavereita tuolloin. 

Tässä taas sama stereotypia, että kympin tytöt olisivat automaattisesti "porukan ulkopuolell"... miksi ihmeessä olisivat olleet?😂 Sama kuin että nainen ei voi yhtä aikaa olla fiksu/mukava/kaunis/hauska. Huoh.

Itse en aikaani tuhlannut pänttäämiseen vaan kavereiden kanssa hauskanpitoon. Numerot tulivat helpolla ja hyvä niin.

Olet saanut siis kaiken helpolla. Lucky you.

Vierailija
51/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariutuiko kaikki jo lukiossa, vai missä vapaat "kympin tytöt" koulujen jälkeen liikkuu? Omalle kohdalleni ei tule kuin wt-yksilöitä, joiden kanssa ei voi puhua kuin julkkiksista ja ryyppäämisestä :/

Opiskelupaikkakunnalla baarissa liikuin siinä missä muutkin, ja löysin miehen. Eronnut jo, ja löysin piankin uuden miehen netistä. Molemmat asiantuntijatehtävissä.

Eikö sulla ole omaa mainitsemisen arvoista elämää? Vastasit kysymykseen, mutta silti jotenkin surkeaa, jos kympin tytön suurin saavutus omasta mielestään on miehen ja ex-miehen ammatit. 

Vierailija
52/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut siis kaiken helpolla. Lucky you.

Pöh! Hienompaa, että saavuttaa työnteolla sellaista, mitä ei olisi saanut ilman.

Vierailija
53/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin etenin uralla ja tein työtä jota rakastin. Nykyisi kotirouva ja kolmen 10-lapsen ylpeä äiti. Kaikki hyvin.

Niin, ja tää mun hyvin pärjännyt mies jäi lukiossa luokalleen aikoinaan, rimaa hipoen kirjoitti ylioppilaaksi ja oli aika hulivili. Vaan ei ole enää ja tekee kyllä hyvää tiliä.

Vierailija
54/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvoni oli 9.8 ja kirjotin kuusi ällää.

Lukion jälkeen pidin välivuoden, matkustelin ja ryyppäsin. Lähdin opiskelemaan vaatealaa, ja perustin yrityksen. Olen menestynyt, suomen mittakaavalla ja käteen jää ihan kivasti. Olen onnellinen ja saan elantoni työstä, jota rakastan. Onneksi en pyrkinyt lääkikseen, kuten multa odotettiin :)

Vierailija
55/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriksi päädyin.

Vierailija
56/69 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko kympin tyttö vai ei. Kokeista tuli liki pelkästään kymppejä mutta todistuksessa ysejä koska olin tunnilla aina hiljaa.

Työtön maisteri ja jossain määrin syrjäytynyt olen nyt. Kaltaisiani on turhan paljon.

Vierailija
57/69 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen nainen tuli: Kaksi yliopistotutkintoa, vakituinen virka, iso perhe ja kiltti mies.

Täsmälleen sama täällä :)

Täällä kolmas :)

Vierailija
58/69 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina "kympin tyttö" ja nyt opettaja. Olen tyytyväinen.

Vierailija
59/69 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tyttö yläasteella, jätin lukion kesken ja lähdin miehen matkaan. Maatilan emännäksi päädyin ja tein toisen uran vielä kunnalla. Nyt terveys mennyt ja opiskelen amk:ssa tutkintoa. Lapsia liuta ja ei yhtään kympin tyttöä, ihan kiva. Muuten onnellisessa parisuhteessa ja elämä tasapainossa, vaikka kiirettä onkin..

Vierailija
60/69 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt jo nelissäkymmenissä oleva entinen kympin tyttö. Teen toista tutkintoa, ensimmäisen myötä eksyin harhapoluille ja päädyin koulutusta vastaamattomaan työhön. Jäin nuorena myös leskeksi, joten olen nyt toisessa avioliitossakin ja pienten lasten äiti. Opiskelu ja kotiäiteily sujuvat kivasti ja myöhemmin sitten uudella uralla. Parisuhde on onnellinen ja talous vakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä