Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinusta "kympin tyttö" tuli?

Vierailija
04.03.2017 |

Olitko yläkoulu tai lukioaikoina ns. kympin tyttö? Mitä sinusta myöhemmin tuli? Päädyitkö kympin tytölle ominaiseen ammattiin vai onko elämälläsi aivan erilainen suunta? Oletko tyytyväinen elämääsi vai haluaisitko elää sen toisin, jos se olisi mahdollista?

Ap

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä porukoiden ulkopuolella olleita kympin tyttöjä näkee Tinderissä paljon. Jokainen on ollut tähän mennessä aika ikävä tapaus ja ymmärrän täysin miksi heillä ei ollut kavereita tuolloin. 

Vierailija
22/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa olin kympin tyttö. Lukiossa valitettavasti kohtasin kiusaamista, joten numerot laskivat. Yliopistolla menestyin taas hyvin arvosanoin. Työskentelen nykyään valtiolla asiantuntijatehtävissä. Työni on oikeasti kiinnostavaa, myös etenemismahdollisuudet ovat hyvät. Menestymiseni opinnoissa on varmastikin perustunut ensinnäkin hyvään muistiini ja oppimiskykyyni sekä myös perfektionismiin; en halua olla missään huono vaan opettelen sinnikkäästi. Haluan myös joka päivä oppia jotain uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari yläasteella samalla luokalla ollutta kympin tyttöä. Toisesta tuli elokuvateatteriin lippukassa ja toisella on pikkuinen paja, missä hän painaa nahkatuotteita liikelahjoiksi.

Vierailija
24/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa kympin, lukiossa 4-10 tyttö - kävin vain niillä tunneilla jotka kiinnosti oikeasti. Taidealalla, hävyttömän pienet tulot, ihana perhe, rakkaita ystäviä. Kaikki hyvin.

Vierailija
25/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaation ja euromuutoksen ansiosta nykyään "kolmenkympin" "tyttö".

Vierailija
26/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Syrjäytynyt työtön erakko.

Vierailija
27/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja

Vierailija
28/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli controller. Aviomies, kaksi lasta ja iso talo.

Toisaalta yliopisto jäi kesken ja oon käynyt vaan AMK:n. Koulu riitti lukion jälkeen ja ko tutkinnon sai helposti tehtyä.

Oon tyytyväinen sillä en päätynyt tilanteeseen, jossa pelkästään työ määrittäisi mua. Perhe on tosi tärkeitä, samoin liikunta ja puutarhan hoito.

Vierailija
29/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä porukoiden ulkopuolella olleita kympin tyttöjä näkee Tinderissä paljon. Jokainen on ollut tähän mennessä aika ikävä tapaus ja ymmärrän täysin miksi heillä ei ollut kavereita tuolloin. 

Tässä taas sama stereotypia, että kympin tytöt olisivat automaattisesti "porukan ulkopuolell"... miksi ihmeessä olisivat olleet?😂 Sama kuin että nainen ei voi yhtä aikaa olla fiksu/mukava/kaunis/hauska. Huoh.

Itse en aikaani tuhlannut pänttäämiseen vaan kavereiden kanssa hauskanpitoon. Numerot tulivat helpolla ja hyvä niin.

Vierailija
30/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtsikan maisteri ja töissä verohallinnossa. Kaksi lasta ja korkeakoulutettu mies.

Vierailija
31/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun kielten opettaja.

Vierailija
32/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä.

Vierailija
33/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta, yläasteen ja lukion kympin tytöstä, tuli lähihoitaja. Halusin duunin missä työtä riittää ja aina halutessa voi vaihtaa työpaikkaa. Tykkään työstäni edelleen, eikä ole ikinä harmittanut etten hakenut yliopistoon. Olen kuitenkin asunut ulkomailla vuosia ja saanut tehdä työtä mistä tykkään. Vanhemmilleni ammattini on shokki, he halusivat minusta lääkärin. Tienaan kuukaudessa 2300€ ja olen tyytyväinen. Mulla on ulkomaalainen puoliso ja asutaan kahdessa maassa, Suomessa 8 kk/vuosi ja hänen kotimaassaan 4kk/vuosi. Olen onnellinen näin.

Vierailija
34/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas sama stereotypia, että kympin tytöt olisivat automaattisesti "porukan ulkopuolell"... miksi ihmeessä olisivat olleet?😂 Sama kuin että nainen ei voi yhtä aikaa olla fiksu/mukava/kaunis/hauska. Huoh.

Itse en aikaani tuhlannut pänttäämiseen vaan kavereiden kanssa hauskanpitoon. Numerot tulivat helpolla ja hyvä niin.

Niinpä. Kävin k18 diskoissa alaikäisenä mutta kävin säännöllisesti tunneilla ja olin älykäs ja ahkera. Kun oli koe luin siihen tarpeeksi ja siis osasin teorian sekä soveltamisen.

Vierailija
35/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lukion kympin tytöstä tuli vuosikausiksi laitoshuoltaja, sillä tarvitsin nopeasti varman työpaikan. Menin naimisiin ja perustin perheen nuorena. Puolisoni sairastuttua hoidin hänet eläkkeelle. Nyt odotellaan yhdessä nelikymppispäiviä; lapsi on kasvatettu, asuntolaina maksettu ja minulla gradu tekeillä. Arvosanat riittäisivät tutkijanhommiin, samoin mielenkiinto alaa kohtaan, kunnianhimo luultavasti ei. Tulot eivät ole kummoiset, mutta eipä niiden tarvitse enää ollakaan, kaikkea on jo tarpeeksi. Vapautta kaipaan, ja olenkin suunnitellut työaikani puolittamista, siis jos tie ei vie jatko-opintoihin.

Vierailija
36/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain peruskoulussa lähinnä ysejä ja kymppejä. Menin amikseen ja opiskelin putkiasentajaksi. Nykyisin opiskelen amk:ssa ja viikonloppuisin väännän pitsaa.

Vierailija
37/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariutuiko kaikki jo lukiossa, vai missä vapaat "kympin tytöt" koulujen jälkeen liikkuu? Omalle kohdalleni ei tule kuin wt-yksilöitä, joiden kanssa ei voi puhua kuin julkkiksista ja ryyppäämisestä :/

Vierailija
38/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariutuiko kaikki jo lukiossa, vai missä vapaat "kympin tytöt" koulujen jälkeen liikkuu? Omalle kohdalleni ei tule kuin wt-yksilöitä, joiden kanssa ei voi puhua kuin julkkiksista ja ryyppäämisestä :/

Täällä yksi! Mutta koska oon työtön luuseri niin veikkaan että ei sulle kelpaa :D

Vierailija
39/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella ja lukiossa ka 9 kieppeillä. Musta tuli sairaanhoitaja. :)

Nuo meriitit eivät täytä "kympin tytön" statusta.

Vierailija
40/69 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellinen nainen tuli: Kaksi yliopistotutkintoa, vakituinen virka, iso perhe ja kiltti mies.

Täsmälleen sama täällä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän