Laita tähän terveiset kaipaamallesi ihmiselle
Kommentit (3565)
Perjantai, romantiikkaa ja odotusta täynnä.
Lounastauon mietteet: miksi mä jäin sun munaa vaille? :(
Oisit nyt tarttunut vaan tarjoukseen.
Hei sitten kirjoitti:
Tuntuu, että kaikki tunteet on kuolleet sinua kohtaan, koska tahallaan satutat ja loukkaat minua. Aina vaan.
En tiedä miksi. En ole KOSKAAN tehnyt sinulle mitään pahaa.
Kaikki olisi voinut olla niin toisin.
Minä olin se ruoho ja sinä leikkuri.
Ehkä hauskaa, kenties ei.
Mitä tarkoitat tuolla, ettet ole koskaan tehnyt mitään pahaa hänelle?
Harvassa on ne ihmiset, jotka voivat käsi sydämellä sanoa tehneensä ja toimineensa vain ja ainoastaan hyvin, jos yhtään enempää on jonkun kanssa hengaillut.
Voi olla, ettet ole sellainen ihminen, mutta tuon lauseen ("En KOSKAAN tehnyt sille mitään pahaa/Olin AINA niin hyvä") kuuleminen kalskahtaa pahasti korvaan siksi, ettei sitä kokemuksen mukaan viljele kovin hyvät ja "terveet" ihmiset.
Sitä kuulee niiden ihmisten suusta, joille "paha" on vain fyysistä väkivaltaa, seksuaalista pettämistä, suoraa ja raivoisaa suuttumista tmv.
Mököttämistä, uhriutumista, manipuloimista, marttyyrimärinää ym. ei pahaksi lasketa eikä tajuta, että niillä saa pahimmillaan huomattavasti pahempaa jälkeä ja pitkäkestoisemmat traumat, kuin suorilla tavoilla olla paha.
Kahta tällaista "minähän olin sille aina niin hyvä"-tapausta olen joutunut läheltä seuraamaan ja vaikka molemmista on jo useampi vuosi, jälkiä korjaillaan yhä (itseasiassa toinen on edelleen ihan paskana eikä usein uskalla mennä edes kaupungille, koska häpeää ja pitää itseään niin pahana ihmisenä, samaan aikaan se muija vetää tuolla ihan niinku ennenki jonain kävelevänä Coelhon kliseisenä sitaattina minäänsä brändäten ja luoden ihmisille kuvaa jonain sielukkaana ja wiisaana hemmona, vaikka on oikeasti sieluton verenimijä ja silmätkin ihan kuolleet..mutta jengi menee halpaan).
Ne naiset jättivät jälkeensä niin paljon ahdistusta, surua ja kyyneliä, ettei sitä oikein edes voi käsittää.
Pahinta asiassa on juuri tuo, asenne ettei tehnyt KOSKAAN mitään "pahaa".
Kaikki mitä tekivät, oli epäsuoraa ja sellaista, ettei "uhri" tajua tilannetta ensin pitkään aikaan ja lopulta meinaa tulla hulluksi kun epäilee jo itseäänkin.
Ne "en minä koskaan mitään pahaa"-ihmiset eivät vain kykene menemään itseensä, eivät näe itseään ollenkaan objektiivisesti ja kuvittelevat ilmeisesti aidosti olevansa jotain empaattisia ja lojaaleja hyväntekijöitä.
Eivät näe, ettei touhuissa ole rakkauden hiventäkään, vaan koko suurieleinen Rakkaus on äärimmäisen egoistinen ja suorastaan julma tapa valjastaa toinen ihminen omien intressiensä palvelijaksi ja oman egon jatkeeksi.
Kuten huomaa, tää menee todella todella TODELLA tunteisiin ja pahoittelut, jos et oikeesti ole tuollainen ihminen (tosin ne ei sitä oikeasti nää) ja olet joutunut jonkin "leikkurin" käsiin.
Tuota vaan tapahtuu ja näkee niin paljon (ne kaksi esimerkkiä olivat vain pahimmat), että olen tullut kyyniseksi enkä ylipäätään usko, että on olemassa ihmissuhdetta, jossa toinen ei muka olisi KOSKAAN tehnyt mitään pahaa..
Tämän vuodatuksessani ilmi tulleen asian olen kyllä havainnut yhdistävän niitä (yleensä naisia), jotka omien sanojensa mukaan eivät koskaan tehneet (suhteessaan) yhtikäs mitään pahaa.
Henkinen vastuuttomuus, toisen manipulointi ja heikkouden hyväksikäyttäminen sekä systemaattinen uhriutuminen saaden toiselle aikaan syyllisen ja pahan olon (huom. tähän ei tarvita pahoja sanoja, kaiken tämän voi tehdä "kauniisti" ja tekemättä mitään suoraa/ilmeistä PAHAA) on vähintään yhtä paha kuin joku "mies petti ja hakkas"-meininki, vaikka jostain syystä vain jälkimmäinen tunnistetaan ja tunnustetaan vakavuudessaan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaipausketju
Joo sori, ei varsinaisesti kuulunut tänne.
Tai ollenkaan, mut on täällä muutenkin sivupolkuja käyty niin aattelin, ettei se haittaa.
Mietitkö itse motiivejasi poimia muiden kaipauksia ja vastata niihin noin? Tai miltä kaipausviestin kirjoittajasta tuntuu?
Oletko se sama joka omii muiden viestit? Mitä on toisen tilan kunnioittaminen, hämärtyykö se meillä netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipausketju
Joo sori, ei varsinaisesti kuulunut tänne.
Tai ollenkaan, mut on täällä muutenkin sivupolkuja käyty niin aattelin, ettei se haittaa.
Ei häirinnyt. Siinähän oli asiaa!
Reppana ole valmiina iso paha susi on tulossa!!
red devil ampaisee.... kotvasen kuluttua suuntana reppalandia<3<3<3<3
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö itse motiivejasi poimia muiden kaipauksia ja vastata niihin noin? Tai miltä kaipausviestin kirjoittajasta tuntuu?
Oletko se sama joka omii muiden viestit? Mitä on toisen tilan kunnioittaminen, hämärtyykö se meillä netissä?
Njoo, mietin kyllä motiivejani kaikkeen jonkin verran-paljon, vähän riippuu.
Kai se on joku luonteenpiirre, alkaa analysoimaan itseä ja muita ja sitten joissain ympäristöissä sanoa se ääneen (esim. täällä, kun on kasvotonta, anonyymiä keskustelua, livenä en yleensä sano mitään ellei henkilö itse kysy tai keskustelu ole luonteeltaan sellainen).
Vähän rasittava piirre kyllä, tiedän.
Toisaalta tykkään myös, jos mulle sanotaan ja annetaan näkökulmia, en pidä kovin rehellisenä enkä mielekkäänä sellasta aika tyypillistä olalle taputtelu-meininkiä missä aina haukutaan se toinen ja valheellisesti tsempataan kaveria, vaikka se ois käyttäytynyt miten.
Esim. on naisporukka, joista yksi sössii asioita ja on ihan itse tilanteensa aiheuttanut, niin muut tsemppaa, että v*ttu mikä sika ja ansaitset parempaa, oot ihan f*cking fabulous ja upee nainen hei!!
Ja tuohan ei ole rehellistä. Siinä mietitään joo, miltä toisesta tuntuu ja sen vuoksi ollaan epärehellisiä, mutta kunnioitettavaa se ei ole ja aina kun mua kohtaan käyttäydytään noin (valheellisesti tsempataan eikä sanota "ikäviä" asioita ettei tuntuisi pahalta) mietin vaan, että ok, toi ja toi tsemppaava muka-kamu ei kunnioita mua yhtään ja pitää ihan tyhmänä ja heikkona, jolle ei voi olla suora.
Pahoittelut jos olin jotenkin ilkeä, en sitä halunnut olla.
Mutta mä en kyllä oikeastikaan osta niitä stooreja, missä toinen ei muka KOSKAAN ole tehnyt toiselle mitään pahaa.
Voi olla, että tuo kirjoittaja olikin sellainen tai lähinnä suhde oli ollut niin lyhyt ettei kerennyt pahaa tehdä, mutta mun osalta toi oli enempi yleisluontoista keskustelua eikä niinkään kyseisen kirjoittajan syyllistämistä.
En ole muiden viestejä "ominut", keskustelen täällä ja kirjoitan välillä omia kaipausviestejä (enkä loukkaannu, jos joku niitä kritisoi).
Oletan, ettei täällä ole ketään sellasta jonka viestejä voisin "omia", tää on tällasta kasvotonta "huutelua".
Ja koska tämä on kasvoton, anonyymi saitti jonne tunnistamattoman vierailijat toisensa perään kirjoittavat, en koe täällä olevan varsinaisesti mitään "yksityisyyttä" jota jotenkin kunnioittaa.
Minä olen samanlainen analysoija, mutta en koe tarvetta alkaa rääppimään toisten kaipausviestejä. Minusta se on loukkaavaa, kun ei voi tietää toisen tilanteesta mitään. Mitä jos siellä on joku oikeasti sydän säpäleinä?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen samanlainen analysoija, mutta en koe tarvetta alkaa rääppimään toisten kaipausviestejä. Minusta se on loukkaavaa, kun ei voi tietää toisen tilanteesta mitään. Mitä jos siellä on joku oikeasti sydän säpäleinä?
En koe edelleenkään, että toi olisi ollut rääppimistä. Lähinnä yleisluontoista asiaa inspiraationa toi lainaamani viesti.
Missä muuten keskustelisi, jos ei keskustelupalstalla?
Kyllä mua tietysti surettaa jos siellä on oikeasti joku sydän säpäleinä, mutta en nyt näe miten tuo viesti olisi asiaan vaikuttanut suuntaan tai toiseen.
Myönnän kyllä, etten välttämättä tajua ja pahoittelen jos loukkasin turhaan jotakuta (toisaalta jos toi ei osunut, tuskin loukkasi).
Joskus joku on vastannut myös mun viesteihin ja se tuntuu loukkaavalta. Lähetän terveisiä, en keskustele teidän kanssa.
Joo no ihan sama.:D
Voihan niitä terveisiä toki lähettää jossain muuallakin kuin _keskustelu_palstalla, jos keskustelu tuntuu loukkaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Joo no ihan sama.:D
Voihan niitä terveisiä toki lähettää jossain muuallakin kuin _keskustelu_palstalla, jos keskustelu tuntuu loukkaavalta.
Mikäs tän ketjun nimi olikaan?
Minunkin kaipausviesteihin jotkut vastaavat kuin ne kirjoittaisin heille, ja sitten on näitä jotka inspiroituvat ja olettavat tietävänsä mistä on kyse ja auttavansa tuolla rääppimisellään. Aina uudelleen pahoitan mieleni ja yritän ajatella etteivät ihmiset tarkoita pahaa, he eivät vain ymmärrä.
Se mikä siinä osui oli tuo.
Vierailija kirjoitti:
Haluan sua aivan hulluna ja olen rakastanut pitkään myös. Itkin tulevaa väistämätöntä eroa tänään ystävän luona, en tietenkään kertonut miksi.
Mutta tunsitko mun henkäykset, tunsitko sen saman himon ja rakkauden? 💙 Me kuulutaan yhteen. Rakastan sua. Ja teet mut hulluksi halusta myös.
Naiselle vai miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Minunkin kaipausviesteihin jotkut vastaavat kuin ne kirjoittaisin heille, ja sitten on näitä jotka inspiroituvat ja olettavat tietävänsä mistä on kyse ja auttavansa tuolla rääppimisellään. Aina uudelleen pahoitan mieleni ja yritän ajatella etteivät ihmiset tarkoita pahaa, he eivät vain ymmärrä.
Se mikä siinä osui oli tuo.
Tuskin täällä niin moni vastailee. Eiköhän se vastailija ole se yksi ja sama kihis pepou peppuilija-tyyppi. Toisaalta perempi, että keskittyy sekoilemaan täällä netissä eikä oikeassa elämässä. Tuskin hänellä elämää netin ulkopuolella onkaan häiriköintimäärästä päätellen.
Okei, pyydän anteeksi.
En oikeasti tajunnut, että jotakuta loukkaa täällä keskustelu.
Ei ollut tullut aiemmin mieleen.
Tajusin nyt, että saatan loukata jotain tahtomattani jos rupean kommentoimaan muiden juttuja, että ne asiat voi olla niin tulenarkoja joillekin ja randomin kommenttikin satuttaa.
En siis jatkossa enää kommentoi muiden juttuja, lupaan sen.
Missään nimessä en halua aiheuttaa pahaa mieltä toisille.
Vierailija kirjoitti:
Okei, pyydän anteeksi.
Ei ollut tullut aiemmin mieleen.Tajusin nyt, että saatan loukata jotain tahtomattani jos rupean kommentoimaan muiden juttuja, että ne asiat voi olla niin tulenarkoja joillekin ja randomin kommenttikin satuttaa.
Missään nimessä en halua aiheuttaa pahaa mieltä toisille.
Ks. Aiempi pohdintasi " en missään nimessä aiheuta pahaa..". Häpi? Luettu näitä. Minua ei haittaa, mutta kaikki nyt tietää, että promilleluvun noustessa alkaa sama v-ttuilu kuin aina.
T
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, pyydän anteeksi.
Ei ollut tullut aiemmin mieleen.Tajusin nyt, että saatan loukata jotain tahtomattani jos rupean kommentoimaan muiden juttuja, että ne asiat voi olla niin tulenarkoja joillekin ja randomin kommenttikin satuttaa.
Missään nimessä en halua aiheuttaa pahaa mieltä toisille.Ks. Aiempi pohdintasi " en missään nimessä aiheuta pahaa..". Häpi? Luettu näitä. Minua ei haittaa, mutta kaikki nyt tietää, että promilleluvun noustessa alkaa sama v-ttuilu kuin aina.
T
En minä ole missään ikinä väittänyt, etten aiheuttaisi pahaa.
Mä olen aiheuttanut niin paljon pahaa, etten voi kuin yrittää elää syyllisyyden kanssa joka päivä ja katsoa kuinka kauan jaksaa.
Luulet minua joksikin?
Huomenta Turri <3 On nousemassa uusi päivä.