Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bikinifitness-kaunotar Mira, 18, pulassa heti miljonäärivisan ensimmäisessä kysymyksessä – hämmästyy yleisön reaktiosta.

Vierailija
03.03.2017 |

http://www.is.fi/viihde/art-2000005111703.html

Lauantaina Haluatko miljonääriksi? -kisassa tavataan Mira, 18, jonka kilpailu saa nihkeän alun.
Tällä viikolla Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa miljoonaa euroa tavoittelee oululainen Mira Holappa, 18.

Bikinifitnessiä harrastava Miran visailu saa tahmean alun, sillä hän joutuu käyttämään ensimmäisen oljenkorren heti kisan ensimmäisessä kysymyksessä.

– Kuka heistä on kansainvälistä julkisuutta saavuttanut tietotekniikka-asiantuntija ja ohjelmointiguru? A) Teuvo Hakkarainen, b) Terhi Kiemunki, c) Sebastian Tynkkynen, d) Linus Torvalds, Jaajo Linnonmaa kysyy Miralta.

Kysymys saa Miran mietteliääksi.

– No ei se ainakaan Terhi ole. Harvemmin naiset ovat tietotekniikkaguruja, Mira pohtii ääneen.

Hänen analyysinsä herättää hilpeyttä niin yleisössä kuin Jaajo Linnonmaassakin.

– Mun on ihan pakko kysyä yleisöltä, koska enhän mä tiedä tätä, Mira päättää.

Nähdessään yleisön reaktion Mira toteaa hämillään, että hänen olisi ehkä pitänyt tietää vastaus kysymykseen. Lähes kaikki yleisössä haluavat auttaa Miraa kysymyksessä ja uskovat tietävänsä oikean vastauksen.

...Joo...

Kommentit (313)

Vierailija
141/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunotar? WTF? Leuaton "kaunotar". Fitnes ei tee ihmisestä kaunista.

Vierailija
142/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vähänkin seuraa nettilehtiä niin kyllä se Linus pitäisi tietää ja pressan kesäasunto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun kävi sääliks tota tyttöä, koska Jaajo irvaili koko ajan hänelle. Tyttöä selvästi hävetti hänen tietämättömyytensä (vrt. se viime kevään opettaja-bimbo, jonka kommentit oli ihan uskomattomia enkä säälinyt häntä yhtään). Kyllä minustakin pitäisi tietää, että Linus on oikea vastaus, jos ei muuten niin sulkemalla pois kolme muuta perussuomalaisten politiikkoa pois, mutta toisaalta.. kuka 18-vuotias seuraa politiikkaa tai uutisia? Varmasti niitäkin on ja paljon, mutta en minä esimerkiksi tuon ikäisenä jaksanut kiinnostua politiikasta, vaikka ällän paperit kirjoitinkin ja myöhemmin sain maisterin paperit yliopistosta. Mutta ehkä oonkin ainoa, jolla on empatiakykyä tuota tyttöä kohtaan.

Enemmän ihmettelen sitä, että miten muut eivät tienneet kalenterivuoden juhlia? Naputtelivatko he vain vastauksen mahdollisimman nopeasti toivoen, että järjestys menee oikein...?

Ne muut karsintakyssärissähän olivat niin tyhmiä, etteivät saaneet vastausta ollenkaan aikaiseksi, kun ei aikaakaan tullut ruutuun näkyviin kuin tältä tyttöseltä. Ihmetellä täytyy. Toisaalta kysymyksen asettelu karsinnassa oli jotenkin sekava , mutta tyttö klaarasi sen.

Vierailija
144/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyajan 18-vuotiaat välttämättä ole koskaan kuulleetkaan Linus Torvaldsista.

Eivätkö ne ole kuulleet sitten Teuvo Hakkaraisesta, Sebastian Tynkkysestä tai Terhi Kiemungistakaan? Noihan tietää, jos on kuluneen kuukauden aikana viitsinyt yhtään uutisia lukea. Ja luulisi että tietokilpailuohjelmaan pyrkivä edes uutisia lukemalla yrittäisi valmistautua etukäteen.

Toisaalta, vaikka tietäisikin, että ko. henkilöt ovat kansanedustajia, ei se tarkoita, etteikö heillä voi olla mitään muita meriittejä.

No sepä se. Kaiken maailman Jaana Pelkoset ja Toni Halmeetkin päässet poliitiikkaan. Joku Rovion toimari varmasti pärjäisi paremmin ja ymmärtää ainakin talousasioita.

Jaana Pelkonen on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri ja hänellä oli kokemusta kunnallispolitiikasta sekä eduskunta-avustajan työstä ennen kansanedustajan pestiä , joten mielestäni hän on noiden tietojen perusteella varsin sopiva eduskuntaan. Vai mitä muuta pitäisi vielä olla ansioluettelossa?

Vierailija
145/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy  mikään näytä riittävän kun saa mollata nuorta kilpailijaa. Hävetkää aikuiset ihmiset :(

Vierailija
146/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa kirjoitti:

Kyseessä ei ole älykkyys eikä kyllä yleissivistyskään.

Kertokaapa tarkalleen, että mistä tavallinen nykyajan 18-vuotias nainen saa yleensä viimeistään tietoonsa, kuka on Linus Torvalds. Varsinkin, jos itse, tai kukaan ystävä, ei käytä tietokonetta paljoakaan. Tytöt harvemmin pelaa pelejä koneella tai tietää koneista mitään. Mistä tarkalleen tämä tieto siis tulisi kaivaa? Monen tietokoneista kiinnostumattoman nuoren tytön arkielämässä tuskin törmää mihinkään macbookia kummallisempaan.

Rehellisesti, moni ei ole koskaan edes nähnyt sitä Linux-käyttistä itse, sillä sitä ei tule vastaan. Itse olen törmännyt näihin juttuihin (myös kyseiseen käyttikseen) vuosia sitten siksi, että pari hyvää ystävääni olivat hieman nörttejä.

Moni naispuolisista nuorista ei tiedä tietotekniikasta enemmän kuin tarvittavan, puhumattakaan ohjelmoijista. Tämä kertoo siitä, että tietotekniikkaan liittyvä asia ei kiinnosta ja se unohdetaan. Tämä ei ole uusi juttu naisten kohdalla. Mirakin tämän toi esiin ilmeisesti.

Ja te, joiden mielestä kaikkien poliitikkojen nimet tulisi osata ulkoa tai on täysi idiootti:

Hienoa että jaksatte seurata päivästä toiseen mediaa, uutisia, muiden tekemisiä ja tapahtumia, iltalehtiä sun muuta.

Tämä ei kuitenkaan tee teistä älykkäitä, eikä se että lyttäätte Miraa

Aikaansa seuraamalla, Linus Torvalds tulee edelleen esille säännöllisin väliajoin uutisissa yms.

Linkitäpä viimeisin uutinen, jossa hänet mainitaan?

Iltalehden digi-osiossa helmikuun 17. 2017

http://m.iltalehti.fi/digi/201702172200072508_du.shtml  

Ja ohjelman jaksot oli kuvattu...?

Vierailija
147/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa kirjoitti:

Kyseessä ei ole älykkyys eikä kyllä yleissivistyskään.

Kertokaapa tarkalleen, että mistä tavallinen nykyajan 18-vuotias nainen saa yleensä viimeistään tietoonsa, kuka on Linus Torvalds. Varsinkin, jos itse, tai kukaan ystävä, ei käytä tietokonetta paljoakaan. Tytöt harvemmin pelaa pelejä koneella tai tietää koneista mitään. Mistä tarkalleen tämä tieto siis tulisi kaivaa? Monen tietokoneista kiinnostumattoman nuoren tytön arkielämässä tuskin törmää mihinkään macbookia kummallisempaan.

Rehellisesti, moni ei ole koskaan edes nähnyt sitä Linux-käyttistä itse, sillä sitä ei tule vastaan. Itse olen törmännyt näihin juttuihin (myös kyseiseen käyttikseen) vuosia sitten siksi, että pari hyvää ystävääni olivat hieman nörttejä.

Moni naispuolisista nuorista ei tiedä tietotekniikasta enemmän kuin tarvittavan, puhumattakaan ohjelmoijista. Tämä kertoo siitä, että tietotekniikkaan liittyvä asia ei kiinnosta ja se unohdetaan. Tämä ei ole uusi juttu naisten kohdalla. Mirakin tämän toi esiin ilmeisesti.

Ja te, joiden mielestä kaikkien poliitikkojen nimet tulisi osata ulkoa tai on täysi idiootti:

Hienoa että jaksatte seurata päivästä toiseen mediaa, uutisia, muiden tekemisiä ja tapahtumia, iltalehtiä sun muuta.

Tämä ei kuitenkaan tee teistä älykkäitä, eikä se että lyttäätte Miraa

Aikaansa seuraamalla, Linus Torvalds tulee edelleen esille säännöllisin väliajoin uutisissa yms.

Linkitäpä viimeisin uutinen, jossa hänet mainitaan?

Iltalehden digi-osiossa helmikuun 17. 2017

http://m.iltalehti.fi/digi/201702172200072508_du.shtml  

Ja ohjelman jaksot oli kuvattu...?

Kuvitteletko sä nyt että 17.2.2017 ja 90-luvun välillä ei ole julkaistu yhtään juttua?

Viimeisintä uutista kysyttiin.

Vierailija
148/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa ohjelmassa ole mitään ennakkokarsintaa, vai saako sinne kaikki bimbot mennä julkisuustyrkkyilemään? Koska mitä muutakaan tuollainen misukka sieltä hakee. Mä en pysty edes katsomaan koko ohjelmaa; tajuaa liiankin selvästi miten tyhmää 90 % väestöstä oikeasti on.

No jopas sitä nyt yritetään olla niin viisasta että. Luuletko kuuluvasi siihen 10%:iin väestöstä, jotka ovat mielestäsi jotenkin erityisen viisaita kun noin yrität päteä?

Vierailija
149/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot tulee mieleen se kun joskus vanhassa miljonäärissä muija ei tiennyt montako tuhatta on miljoona.. :D Sitten kun käytti oljenkorren, niin ihan kuin olisi lamppu syttynyt pään päälle.. :D

En voi uskoa todeksi tätä :DD

Vierailija
150/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepas te vanhat kääkät ilkeitä kyseistä naista kohtaan:D nuori ja ulkonäöltään näyttävä nainen ei nyt vain tiennyt yhteen viihdesarjan kysymykseen vastausta niin meinaako se sitä että häntä pitäisit nyt tällä tavalla haukkua..

Vierailija
151/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitää varmaan ymmärtää se, että ohjelmassa ei ole kyse tietokilpailusta vaan viihteestä. Mikä on todella harmi, sillä itse ainakin mieluummin jännäisin katsellen kilpailijoita, joilla on oikeasti mahdollisuus voittaa se miljoona. Sen sijaan ohjelma yrittää pakottaa naureskelemaan toisten tietämättömyydelle sekä luoda someilmiöitä ja uutisia.

Vierailija
152/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa ohjelmassa ole mitään ennakkokarsintaa, vai saako sinne kaikki bimbot mennä julkisuustyrkkyilemään? Koska mitä muutakaan tuollainen misukka sieltä hakee. Mä en pysty edes katsomaan koko ohjelmaa; tajuaa liiankin selvästi miten tyhmää 90 % väestöstä oikeasti on.

Et kai sinä kuvittele että ne haluaa ohjelmaan jonku fiksun joka voittaa sen miljoonan? Ei se ole mikään kykykilpailu. Paljon enemmän noista tyhmistä saa revittyä viihdettä, olisi muuten jäänyt tuo avauksen juttukin tekemättä.

Vierailija
153/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oottepas te vanhat kääkät ilkeitä kyseistä naista kohtaan:D nuori ja ulkonäöltään näyttävä nainen ei nyt vain tiennyt yhteen viihdesarjan kysymykseen vastausta niin meinaako se sitä että häntä pitäisit nyt tällä tavalla haukkua..

Eihän se tiennyt suoralta kädeltä mihinkään vastausta,presidentin kesäasuntoakin piti arpoa vaikka kuinka kauan ja siinäkin piti käyttää jo toinen oljenkorsi.

Vierailija
154/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen miten edes oma äiti ei toppuutellut että kannattaakohan sitä nyt lähteä tietovisaan koko tv-kansan eteen. Rakkautta on myös tunnistaa ja tunnustaa oman lapsensa heikkoudet. Ainakin itse kokosin äidin asemassa aikamoista häpeää, koska kyllä se yleissivistys myös kotoa tulee.

Vierailija
155/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laittaisin tuota Miraa ja rajusti.

M38

Millä tavalla? :D

Vierailija
156/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt Mira pois :D

Vierailija
157/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä todella seksikäs tämä nainen. Huhhuh.

T: Mies 29

Vierailija
158/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista kuitenkin, että suuri osa yleisöstä olisi tiennyt vastauksen.

Vierailija
159/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

janitanitaxx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 18-vuotias luulee pärjäävänsä Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa?

No, eiköhän yleisesti ottaen 18-vuotiaat juuri tiedä nämä ohjelmointigurut ja kohu-perussuomalaiset paremmin kuin vanhempi sukupolvi. Ja se pisimmälle tässä ohjelmassa päässyt oli juuri 18.v tai 19.v.

Mutta kaikilla meillä on asioita, jotka tiedetään ja joita ei tiedetä ja aukkoja yleissivistyksessä, eikä voi yksittäisen asian perusteella tuomita muita, eikä itseasiassa ole syytä tehdä niin ylipäätään. Se on vähän tuuri kysymys sattuuko omalle kohdalle kysymyksiä itselle tutuista aihepiireistä vai ei.

Itseasiassa viimekaudella pisimmälle päässyt pääsi samaan 13. kysymykseen kuin se 18-vuotias mies joka on voittanut eniten.

Vierailija
160/313 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä joutui epäsuosiooni kun heitti muutkin naiset tyhmyysbussin alle. Vaikka Mira itse ei osaa tietotekniikkaa niin ei tarvitsisi yleistää. Mutta niin, vain miehet tituuleeraa itseään guruiksi.