Bikinifitness-kaunotar Mira, 18, pulassa heti miljonäärivisan ensimmäisessä kysymyksessä – hämmästyy yleisön reaktiosta.
http://www.is.fi/viihde/art-2000005111703.html
Lauantaina Haluatko miljonääriksi? -kisassa tavataan Mira, 18, jonka kilpailu saa nihkeän alun.
Tällä viikolla Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa miljoonaa euroa tavoittelee oululainen Mira Holappa, 18.
Bikinifitnessiä harrastava Miran visailu saa tahmean alun, sillä hän joutuu käyttämään ensimmäisen oljenkorren heti kisan ensimmäisessä kysymyksessä.
– Kuka heistä on kansainvälistä julkisuutta saavuttanut tietotekniikka-asiantuntija ja ohjelmointiguru? A) Teuvo Hakkarainen, b) Terhi Kiemunki, c) Sebastian Tynkkynen, d) Linus Torvalds, Jaajo Linnonmaa kysyy Miralta.
Kysymys saa Miran mietteliääksi.
– No ei se ainakaan Terhi ole. Harvemmin naiset ovat tietotekniikkaguruja, Mira pohtii ääneen.
Hänen analyysinsä herättää hilpeyttä niin yleisössä kuin Jaajo Linnonmaassakin.
– Mun on ihan pakko kysyä yleisöltä, koska enhän mä tiedä tätä, Mira päättää.
Nähdessään yleisön reaktion Mira toteaa hämillään, että hänen olisi ehkä pitänyt tietää vastaus kysymykseen. Lähes kaikki yleisössä haluavat auttaa Miraa kysymyksessä ja uskovat tietävänsä oikean vastauksen.
...Joo...
Kommentit (313)
Pääseeköhän tuhanteen euroon yhdenkään jäljellä olevan oljenkorren kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon tytön olisi pitänyt osata yhdistää kysymys juuri Linuxeen, kun sitä ei kysymyksessä edes mainittu?
Osa meistä osaa yhdistää asioita sekä poistaa vaihtoehdoista mahdottomat.
Miksi on mahdotonta, että kansanedustaja olisi myös tietotekniikkaguru? Jos siis ei tunne noiden lööppijulkkispoliitikkojen taustoja sen kummemmin, osaa vain yhdistää nimen puolueeseen/kohuun, josta on viimeaikoina uutisoitu?
Kysymykset tuhanteen euroon asti ovat yleensä täysiä itsestäänselvyyksiä, ts. perusyleistietoa, jotka pitäisi kenen tahansa tietää ilman oljenkorsia.
Yleisö hieman naureskeli tämän tytön hankalahkolle alulle. Enkä ihmettele. :D
Viivi19 kirjoitti:
Ei tarvitse tulla tänne haukkumaan Miraa hän ei kuitenkaan ole yehnyt mitään pahaa.
Moi Mira!
Tämä Miljonääri- ohjelma on vain irvikuva todellisesta tietovisasta. Tänne pääsee kaikki erikoiset kilpailijat kilpailemaan. Lähetä hassu video, niin pääset sata varmasti pukille.Ja nyt tämä vaalea typerys. Aivan HOO Moilanen. ja alkukysymystä, helppoa, ei mukamas kukaan muu kilpailijoista tiennyt!!!! Kuka esim. voi tarkistaa vastaajien alku kysymysten ajat? Sata varmasti sieltä otetaan mielivaltaisesti kilpailija pukille. hassuin ja tyhmin. Tämä on viihdettä eikä tiedon kanssa missään tekemisessä-
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa kirjoitti:
Kyseessä ei ole älykkyys eikä kyllä yleissivistyskään.
Kertokaapa tarkalleen, että mistä tavallinen nykyajan 18-vuotias nainen saa yleensä viimeistään tietoonsa, kuka on Linus Torvalds. Varsinkin, jos itse, tai kukaan ystävä, ei käytä tietokonetta paljoakaan. Tytöt harvemmin pelaa pelejä koneella tai tietää koneista mitään. Mistä tarkalleen tämä tieto siis tulisi kaivaa? Monen tietokoneista kiinnostumattoman nuoren tytön arkielämässä tuskin törmää mihinkään macbookia kummallisempaan.
Rehellisesti, moni ei ole koskaan edes nähnyt sitä Linux-käyttistä itse, sillä sitä ei tule vastaan. Itse olen törmännyt näihin juttuihin (myös kyseiseen käyttikseen) vuosia sitten siksi, että pari hyvää ystävääni olivat hieman nörttejä.
Moni naispuolisista nuorista ei tiedä tietotekniikasta enemmän kuin tarvittavan, puhumattakaan ohjelmoijista. Tämä kertoo siitä, että tietotekniikkaan liittyvä asia ei kiinnosta ja se unohdetaan. Tämä ei ole uusi juttu naisten kohdalla. Mirakin tämän toi esiin ilmeisesti.
Ja te, joiden mielestä kaikkien poliitikkojen nimet tulisi osata ulkoa tai on täysi idiootti:
Hienoa että jaksatte seurata päivästä toiseen mediaa, uutisia, muiden tekemisiä ja tapahtumia, iltalehtiä sun muuta.
Tämä ei kuitenkaan tee teistä älykkäitä, eikä se että lyttäätte MiraaAikaansa seuraamalla, Linus Torvalds tulee edelleen esille säännöllisin väliajoin uutisissa yms.
Linkitäpä viimeisin uutinen, jossa hänet mainitaan?
Pelkällä tuurillako nuo pelaajat luulevat pärjäävänsä?
Ei tiennyt missä kultaranta sijaitsee!!!!! Ja tyyppi kertoo opiskelevansa matkailua, voi apua. Yleissivistys ihan nolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa kirjoitti:
Kertokaapa tarkalleen, että mistä tavallinen nykyajan 18-vuotias nainen saa yleensä viimeistään tietoonsa, kuka on Linus Torvalds. Varsinkin, jos itse, tai kukaan ystävä, ei käytä tietokonetta paljoakaan. Tytöt harvemmin pelaa pelejä koneella tai tietää koneista mitään. Mistä tarkalleen tämä tieto siis tulisi kaivaa? Monen tietokoneista kiinnostumattoman nuoren tytön arkielämässä tuskin törmää mihinkään macbookia kummallisempaan.
Rehellisesti, moni ei ole koskaan edes nähnyt sitä Linux-käyttistä itse, sillä sitä ei tule vastaan. Itse olen törmännyt näihin juttuihin (myös kyseiseen käyttikseen) vuosia sitten siksi, että pari hyvää ystävääni olivat hieman nörttejä.
Moni naispuolisista nuorista ei tiedä tietotekniikasta enemmän kuin tarvittavan, puhumattakaan ohjelmoijista. Tämä kertoo siitä, että tietotekniikkaan liittyvä asia ei kiinnosta ja se unohdetaan. Tämä ei ole uusi juttu naisten kohdalla. Mirakin tämän toi esiin ilmeisesti.
Ja te, joiden mielestä kaikkien poliitikkojen nimet tulisi osata ulkoa tai on täysi idiootti:
Hienoa että jaksatte seurata päivästä toiseen mediaa, uutisia, muiden tekemisiä ja tapahtumia, iltalehtiä sun muuta.
Tämä ei kuitenkaan tee teistä älykkäitä, eikä se että lyttäätte MiraaAikaansa seuraamalla, Linus Torvalds tulee edelleen esille säännöllisin väliajoin uutisissa yms.
Iltalehden digi-osiossa helmikuun 17. 2017
http://m.iltalehti.fi/digi/201702172200072508_du.shtml
Olisi varmaan pitänyt kysyä jostain tubettajista, Kardaanikseista tai räppäreistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa kirjoitti:
http://www.is.fi/digitoday/art-2000005091810.html
17.2.2017 päivätty
Kyllä mun kävi sääliks tota tyttöä, koska Jaajo irvaili koko ajan hänelle. Tyttöä selvästi hävetti hänen tietämättömyytensä (vrt. se viime kevään opettaja-bimbo, jonka kommentit oli ihan uskomattomia enkä säälinyt häntä yhtään). Kyllä minustakin pitäisi tietää, että Linus on oikea vastaus, jos ei muuten niin sulkemalla pois kolme muuta perussuomalaisten politiikkoa pois, mutta toisaalta.. kuka 18-vuotias seuraa politiikkaa tai uutisia? Varmasti niitäkin on ja paljon, mutta en minä esimerkiksi tuon ikäisenä jaksanut kiinnostua politiikasta, vaikka ällän paperit kirjoitinkin ja myöhemmin sain maisterin paperit yliopistosta. Mutta ehkä oonkin ainoa, jolla on empatiakykyä tuota tyttöä kohtaan.
Enemmän ihmettelen sitä, että miten muut eivät tienneet kalenterivuoden juhlia? Naputtelivatko he vain vastauksen mahdollisimman nopeasti toivoen, että järjestys menee oikein...?
Eikös ainakin ennen tuossa kisassa ollut jokin alkuseulonta tai esikilpailu niille jotka pääsi pelaamaan, ettei sinne sentään ihan vahingossa päätynyt?
Minua ihmetytti ettei edellinen mieskilpailija tiennyt Kafkan Oikeusjuttua, oli todella helppo kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun kävi sääliks tota tyttöä, koska Jaajo irvaili koko ajan hänelle. Tyttöä selvästi hävetti hänen tietämättömyytensä
Tuollaisten kysymysten (ja niissä takeltelun) jälkeen on aivan aiheellista hävetäkin. :D
27.2.2017 klo 10:07
Vierailija kirjoitti:
Eikös ainakin ennen tuossa kisassa ollut jokin alkuseulonta tai esikilpailu niille jotka pääsi pelaamaan, ettei sinne sentään ihan vahingossa päätynyt?
Oli karsintakilpailu, piti soittaa puhelinnumeroon, jossa automaatti luki kysymyksiä ja niihin nopeimmin oikein vastanneet valittiin kilpailuun. Näin oli silloin kun sarja alkoi Suomessa. En muista miten oli MTV3:n aikana. Nyt on ne videot, joiden perusteella kilpailujat valitaan. Moni tietoviisas ei edes hae kilpailuun mukaan koska vierastaa tuota videon tekoa.