Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bikinifitness-kaunotar Mira, 18, pulassa heti miljonäärivisan ensimmäisessä kysymyksessä – hämmästyy yleisön reaktiosta.

Vierailija
03.03.2017 |

http://www.is.fi/viihde/art-2000005111703.html

Lauantaina Haluatko miljonääriksi? -kisassa tavataan Mira, 18, jonka kilpailu saa nihkeän alun.
Tällä viikolla Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa miljoonaa euroa tavoittelee oululainen Mira Holappa, 18.

Bikinifitnessiä harrastava Miran visailu saa tahmean alun, sillä hän joutuu käyttämään ensimmäisen oljenkorren heti kisan ensimmäisessä kysymyksessä.

– Kuka heistä on kansainvälistä julkisuutta saavuttanut tietotekniikka-asiantuntija ja ohjelmointiguru? A) Teuvo Hakkarainen, b) Terhi Kiemunki, c) Sebastian Tynkkynen, d) Linus Torvalds, Jaajo Linnonmaa kysyy Miralta.

Kysymys saa Miran mietteliääksi.

– No ei se ainakaan Terhi ole. Harvemmin naiset ovat tietotekniikkaguruja, Mira pohtii ääneen.

Hänen analyysinsä herättää hilpeyttä niin yleisössä kuin Jaajo Linnonmaassakin.

– Mun on ihan pakko kysyä yleisöltä, koska enhän mä tiedä tätä, Mira päättää.

Nähdessään yleisön reaktion Mira toteaa hämillään, että hänen olisi ehkä pitänyt tietää vastaus kysymykseen. Lähes kaikki yleisössä haluavat auttaa Miraa kysymyksessä ja uskovat tietävänsä oikean vastauksen.

...Joo...

Kommentit (313)

Vierailija
101/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotantotiimi todennäköisesti valitsee kilpailijat siten, että vain tyhmät pääsevät mukaan. Katsottiin viime viikolla kasiluokkalaisen poikani kanssa se jakso, jossa joku turkulainen nuori mies pääsi aika pitkälle. Itse olisin päässyt yhtä pitkälle käyttäen vain yhtä oljenkortta, ja kasiluokkalainenkin vain kahta. Ja tämä kilpailija oli selvästi fiksumpi kuin olisi voinut AMK-tradenomista olettaa. Eli kilpailemaan pääsee varmaankin vain jos ilmoittaa koulutuksekseen jonkun höpöhöpökoulun ja puhuu haastattelussa kuin idiootti.

Mä en yhäkään ymmärrä mikä tradenomeissa on vikana.

Itse teen markkinointia ja viestintää assistentin hommissa, kaveri rekryhommissa isossa isossa kansainvälisessä firmassa, kurssilaisia esim. viestintäkoordinaattoreina ja -konsultteina.

On siellä niitä vähemmän fiksuja ja joissain kouluissa vähän pilipalimeininki, mutta tosi paljon fiksua ja kunnianhimoista porukkaa.

Sori ohis, mutta en ymmärrä.

Vierailija
102/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/viihde/art-2000005111703.html

Lauantaina Haluatko miljonääriksi? -kisassa tavataan Mira, 18, jonka kilpailu saa nihkeän alun.

Tällä viikolla Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa miljoonaa euroa tavoittelee oululainen Mira Holappa, 18.

Bikinifitnessiä harrastava Miran visailu saa tahmean alun, sillä hän joutuu käyttämään ensimmäisen oljenkorren heti kisan ensimmäisessä kysymyksessä.

– Kuka heistä on kansainvälistä julkisuutta saavuttanut tietotekniikka-asiantuntija ja ohjelmointiguru? A) Teuvo Hakkarainen, b) Terhi Kiemunki, c) Sebastian Tynkkynen, d) Linus Torvalds, Jaajo Linnonmaa kysyy Miralta.

Kysymys saa Miran mietteliääksi.

– No ei se ainakaan Terhi ole. Harvemmin naiset ovat tietotekniikkaguruja, Mira pohtii ääneen.

Hänen analyysinsä herättää hilpeyttä niin yleisössä kuin Jaajo Linnonmaassakin.

– Mun on ihan pakko kysyä yleisöltä, koska enhän mä tiedä tätä, Mira päättää.

Nähdessään yleisön reaktion Mira toteaa hämillään, että hänen olisi ehkä pitänyt tietää vastaus kysymykseen. Lähes kaikki yleisössä haluavat auttaa Miraa kysymyksessä ja uskovat tietävänsä oikean vastauksen.

...Joo...

Ei ole ihan tyhmä tyttö, kun osaa päätellä ja laskea todennäköisyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kuinka puhutaan tyhmyydestä jos ei tiedä tällaisia kysymyksiä. Ei noita voi mitenkään päätellä, vaan ne täytyy yksinkertaisesti tietää. ;

No eikö tietokilpailussa pitäisi ollakin kysymys tietämisestä?

Vierailija
104/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeää klikkijournalismia. Todellisuudessa kenet tahansa saa näyttämään idiootilta formaatissa valkkaamalla kysymykset sopivasti. Esimerkiksi viime vuoden Haluatko miljonääriksi -jaksossa kysyttiin joskus, että kuka artisti esittää kappaleen Pummilla Tallinnaan. Meikä olisi siinä vaiheessa tippunut kilpailusta. Ei kiinnosta eikä mun mielestä kuulu yleissivistykseen.

Vierailija
105/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyajan 18-vuotiaat välttämättä ole koskaan kuulleetkaan Linus Torvaldsista.

Eivätkö ne ole kuulleet sitten Teuvo Hakkaraisesta, Sebastian Tynkkysestä tai Terhi Kiemungistakaan? Noihan tietää, jos on kuluneen kuukauden aikana viitsinyt yhtään uutisia lukea. Ja luulisi että tietokilpailuohjelmaan pyrkivä edes uutisia lukemalla yrittäisi valmistautua etukäteen.

Toisaalta, vaikka tietäisikin, että ko. henkilöt ovat kansanedustajia, ei se tarkoita, etteikö heillä voi olla mitään muita meriittejä.

Vierailija
106/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä mitään perusjuttuja urheilijoista tai jostain tubettajista. Tai suomalaisista näyttelijlijöistä, räppäreistä tai Sanni Janna Ellinoorista.

Tollasiakin kyssäreitä on alussa ollut aika usein ja vaikka ei olisi mitään hajua, niin en koe olevani tyhmä.

Vierailija
107/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyajan 18-vuotiaat välttämättä ole koskaan kuulleetkaan Linus Torvaldsista.

Eivätkö ne ole kuulleet sitten Teuvo Hakkaraisesta, Sebastian Tynkkysestä tai Terhi Kiemungistakaan? Noihan tietää, jos on kuluneen kuukauden aikana viitsinyt yhtään uutisia lukea. Ja luulisi että tietokilpailuohjelmaan pyrkivä edes uutisia lukemalla yrittäisi valmistautua etukäteen.

Toisaalta, vaikka tietäisikin, että ko. henkilöt ovat kansanedustajia, ei se tarkoita, etteikö heillä voi olla mitään muita meriittejä.

No sepä se. Kaiken maailman Jaana Pelkoset ja Toni Halmeetkin päässet poliitiikkaan. Joku Rovion toimari varmasti pärjäisi paremmin ja ymmärtää ainakin talousasioita.

Vierailija
108/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että Linus Torvalds on suomalaista yleissivistystä. Ei sitten ilmeisesti.

No eihän joku 18v Oulusta voi tietää jotain PakkoruotsiTorvaldsia joka on hänen iskänsä ikänen

Ööh, selvä, en edes tiennyt että Linus on Suomesta. Sen sijaan logiikallakin voi päätellä (jos on koskaan kuullut puolta sanaa käyttöjärjestelmistä) että Linus on todennäköisimmin keksinyt Linuxen, eli....

Btw, olen 21v. Ja vielä nainen.

Vierailija
109/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt 2. tai 3. kyssän vastausta vaikka isoveli joskus kuuntelikin Irwiniä.

Kukaan tuntemani nyt vaan ei ikinä ole postimerkkejä keräillyt ja eipä ole tullut puheeksi/mediassa vastaan.

Alkakaa toki haukkua minua. 😂

T. Korkeakoulutettu 25-vuotias

Vierailija
110/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole älykkyys eikä kyllä yleissivistyskään.

Kertokaapa tarkalleen, että mistä tavallinen nykyajan 18-vuotias nainen saa yleensä viimeistään tietoonsa, kuka on Linus Torvalds. Varsinkin, jos itse, tai kukaan ystävä, ei käytä tietokonetta paljoakaan. Tytöt harvemmin pelaa pelejä koneella tai tietää koneista mitään. Mistä tarkalleen tämä tieto siis tulisi kaivaa? Monen tietokoneista kiinnostumattoman nuoren tytön arkielämässä tuskin törmää mihinkään macbookia kummallisempaan.

Rehellisesti, moni ei ole koskaan edes nähnyt sitä Linux-käyttistä itse, sillä sitä ei tule vastaan. Itse olen törmännyt näihin juttuihin (myös kyseiseen käyttikseen) vuosia sitten siksi, että pari hyvää ystävääni olivat hieman nörttejä.

Moni naispuolisista nuorista ei tiedä tietotekniikasta enemmän kuin tarvittavan, puhumattakaan ohjelmoijista. Tämä kertoo siitä, että tietotekniikkaan liittyvä asia ei kiinnosta ja se unohdetaan. Tämä ei ole uusi juttu naisten kohdalla. Mirakin tämän toi esiin ilmeisesti.

Ja te, joiden mielestä kaikkien poliitikkojen nimet tulisi osata ulkoa tai on täysi idiootti:

Hienoa että jaksatte seurata päivästä toiseen mediaa, uutisia, muiden tekemisiä ja tapahtumia, iltalehtiä sun muuta.

Tämä ei kuitenkaan tee teistä älykkäitä, eikä se että lyttäätte Miraa

Vierailija
111/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että Mira ainaki olis osannu Sebastianin sulkea vaihtoehdoista pois ku Sebu on kuitenkin sen facebook kavereissakin. :DD

Vierailija
112/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa kirjoitti:

Kertokaapa tarkalleen, että mistä tavallinen nykyajan 18-vuotias nainen saa yleensä viimeistään tietoonsa, kuka on Linus Torvalds. Varsinkin, jos itse, tai kukaan ystävä, ei käytä tietokonetta paljoakaan. Tytöt harvemmin pelaa pelejä koneella tai tietää koneista mitään. Mistä tarkalleen tämä tieto siis tulisi kaivaa? Monen tietokoneista kiinnostumattoman nuoren tytön arkielämässä tuskin törmää mihinkään macbookia kummallisempaan.

Rehellisesti, moni ei ole koskaan edes nähnyt sitä Linux-käyttistä itse, sillä sitä ei tule vastaan. Itse olen törmännyt näihin juttuihin (myös kyseiseen käyttikseen) vuosia sitten siksi, että pari hyvää ystävääni olivat hieman nörttejä.

Moni naispuolisista nuorista ei tiedä tietotekniikasta enemmän kuin tarvittavan, puhumattakaan ohjelmoijista. Tämä kertoo siitä, että tietotekniikkaan liittyvä asia ei kiinnosta ja se unohdetaan. Tämä ei ole uusi juttu naisten kohdalla. Mirakin tämän toi esiin ilmeisesti.

Ja te, joiden mielestä kaikkien poliitikkojen nimet tulisi osata ulkoa tai on täysi idiootti:

Hienoa että jaksatte seurata päivästä toiseen mediaa, uutisia, muiden tekemisiä ja tapahtumia, iltalehtiä sun muuta.

Mulle riittää yleissivistyksen ylläpitoon lehti aamulla, uutiset illalla pari kertaa ja satunnaisesti päivän aikana netistä. Siinä oppii jo kummasti kaikkea, vaikka niiden poliitikkojen nimet.

Kukaan ei väitä että olisin älykäs, en minä itsekään, mutta väitän että hyvin pienellä vaivalla saa yleissivistyksen siihen kuosiin ettei tarvitse aina olla hiljaa.

Nykyään tiedon hakeminen on nopeaa ja helppoa, riippuu ihmisestä mitä tietoa etsii.

Vierailija
113/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MITEN noi ei tiennyt tuota päivien järjestystä 😱

Vierailija
114/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti noilla muilla kilpailijoilla on vielä huonompi yleissivistys kuin tällä 18-vuotiaalla bikinifitnesspimulla. Kyllähän nuo juhlapyhät pitäisi jokaisen osata vaikka unissaan.

Vierailija
115/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuon tytön olisi pitänyt osata yhdistää kysymys juuri Linuxeen, kun sitä ei kysymyksessä edes mainittu?

Vierailija
116/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon tytön olisi pitänyt osata yhdistää kysymys juuri Linuxeen, kun sitä ei kysymyksessä edes mainittu?

Osa meistä osaa yhdistää asioita sekä poistaa vaihtoehdoista mahdottomat.

Vierailija
117/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa kirjoitti:

Aikaansa seuraamalla, Linus Torvalds tulee edelleen esille säännöllisin väliajoin uutisissa yms.

Vierailija
118/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tulla tänne haukkumaan Miraa hän ei kuitenkaan ole yehnyt mitään pahaa.

Vierailija
119/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunotar? Voin kuvitella neidin selfietulvan ja ne kalansuuposeeraukset.

Vierailija
120/313 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MITEN noi ei tiennyt tuota päivien järjestystä 😱

Paniikki, yritetään saada oikea vastaus muutamassa sekunnissa ja tuleekin virhe.