Bikinifitness-kaunotar Mira, 18, pulassa heti miljonäärivisan ensimmäisessä kysymyksessä – hämmästyy yleisön reaktiosta.
http://www.is.fi/viihde/art-2000005111703.html
Lauantaina Haluatko miljonääriksi? -kisassa tavataan Mira, 18, jonka kilpailu saa nihkeän alun.
Tällä viikolla Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa miljoonaa euroa tavoittelee oululainen Mira Holappa, 18.
Bikinifitnessiä harrastava Miran visailu saa tahmean alun, sillä hän joutuu käyttämään ensimmäisen oljenkorren heti kisan ensimmäisessä kysymyksessä.
– Kuka heistä on kansainvälistä julkisuutta saavuttanut tietotekniikka-asiantuntija ja ohjelmointiguru? A) Teuvo Hakkarainen, b) Terhi Kiemunki, c) Sebastian Tynkkynen, d) Linus Torvalds, Jaajo Linnonmaa kysyy Miralta.
Kysymys saa Miran mietteliääksi.
– No ei se ainakaan Terhi ole. Harvemmin naiset ovat tietotekniikkaguruja, Mira pohtii ääneen.
Hänen analyysinsä herättää hilpeyttä niin yleisössä kuin Jaajo Linnonmaassakin.
– Mun on ihan pakko kysyä yleisöltä, koska enhän mä tiedä tätä, Mira päättää.
Nähdessään yleisön reaktion Mira toteaa hämillään, että hänen olisi ehkä pitänyt tietää vastaus kysymykseen. Lähes kaikki yleisössä haluavat auttaa Miraa kysymyksessä ja uskovat tietävänsä oikean vastauksen.
...Joo...
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Juuri äsken (klo 14.56) kysyin mieheltäni tähän vastausta. Hän kysyi minulta, että onko Linus mies. Kun sanoin että on, niin sanoi että siltä pohjalta valitsen sen :( :D
Ei meilläkään mies 62v tiedä kuka on Linus T, mutta ehkä olisi ainakin Hakkaraisen osannut karsia joukosta pois. Katsoo sentään 10 x uutiset päivässä. Nuoret ei välttämättä seuraa politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä, naiset. Senkin söpöt höppänät. 😍
Niin me naiset ollaan tällaisia melko tyhmiä ja yksinkertaisia <3 ei meistä kovin kummoisiin älyllisiin suorituksiin ole, mutta onneksi voimme aina ihailla teidän miesten älyllistä kompetenssia ja näyttää söpöltä ja olla hiukan höpsöjä ja tuottaa siten iloa teille miehille <3
Onneksi tosiaan edes sitä.
Tässähän se. Tuut kotiin duunista niin parasta on jos spermaämpäri odottaa valmiina perse pystyssä ja ei puhu yhtään mitään. Plussaa jos peruukki päässä.
Loppuillan voikin sitten siivota tai tehdä jotain muuta missä edes jotenkuten pärjää.
M28
M28 on muutaman vuoden jälkeen valittamassa kun rahat ja talo meni ämpärin mukana. Sitä saa mitä tilaa.
Ei oo siitä pelkoo. Ei toi pärjäis yksinään :D
M28
Vierailija kirjoitti:
Olen 20 ja uskon että pärjäisin kisassa hyvin. Olen kiinnostunut kaikesta. Luen kirjoja paljon, selaan päämäärättömästi netissä lukien koko ajan vaan lisää kaikesta. Tiedän paljon urheilusta ja taiteesta, uskonnosta ja politiikasta. Historia on erityisalaani. Nuori ikä ei tarkoita sitä että ei voi tietää asioita.
Opin lukemaan kolme vuotiaana ja siitä asti olen lukenut paljon. Muistan todella hyvin kuulemani asiat, ja minulla on kuvamuisti. Hakkaisin helposti monet vanhemmat ihmiset.
Miksi ihmeessä haluaisit hakata vanhempia ihmisiä?
Huvittavaa kuinka puhutaan tyhmyydestä jos ei tiedä tällaisia kysymyksiä. Ei noita voi mitenkään päätellä, vaan ne täytyy yksinkertaisesti tietää. Linuxista voisi päätellä sen kehittäjän olevan Linus, mutta ei sitä uskaltaisi varmaksi sanoa jos ei tiedä, eikä tuossa yhteydessä Linux välttämättä tule mieleen, eikä kaikki ole siitä edes kuulleet. Sitten lisätään vielä kilpailun jännitys.
Mitä noihin muihin nimiin tulee, niin ei välttämättä ole tuttuja jos ei seuraa politiikkaa. Itsekään en tiedä kuka tuo Terhi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 20 ja uskon että pärjäisin kisassa hyvin. Olen kiinnostunut kaikesta. Luen kirjoja paljon, selaan päämäärättömästi netissä lukien koko ajan vaan lisää kaikesta. Tiedän paljon urheilusta ja taiteesta, uskonnosta ja politiikasta. Historia on erityisalaani. Nuori ikä ei tarkoita sitä että ei voi tietää asioita.
Opin lukemaan kolme vuotiaana ja siitä asti olen lukenut paljon. Muistan todella hyvin kuulemani asiat, ja minulla on kuvamuisti. Hakkaisin helposti monet vanhemmat ihmiset.
Miksi ihmeessä haluaisit hakata vanhempia ihmisiä?
Noo, sanotaanko niin että kaikilla on omat mieltymyksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotantotiimi todennäköisesti valitsee kilpailijat siten, että vain tyhmät pääsevät mukaan. Katsottiin viime viikolla kasiluokkalaisen poikani kanssa se jakso, jossa joku turkulainen nuori mies pääsi aika pitkälle. Itse olisin päässyt yhtä pitkälle käyttäen vain yhtä oljenkortta, ja kasiluokkalainenkin vain kahta. Ja tämä kilpailija oli selvästi fiksumpi kuin olisi voinut AMK-tradenomista olettaa. Eli kilpailemaan pääsee varmaankin vain jos ilmoittaa koulutuksekseen jonkun höpöhöpökoulun ja puhuu haastattelussa kuin idiootti.
"Fiksumpi kuin olisi voinut AMK-tradenomista olettaa".
Ahaa. Ja mikähän sinä olet määrittelemään AMK-tradenomien yleissivistystason??
Olen yli nelikymppinen ja tunnen paljon ihmisiä. Lisäksi itselläni on laaja osittain työnkin kautta hankittu yleissivistys.
Jostain syystä onnistuit kirjoittamaan kommentin, jossa hienosti piilotit fiksuutesi :D
Fiksuus ja yleistieto eivät käsittääkseni ole synonyymejä, joskaan eivät myös toisensa poissulkevia. Usko pois, tunnen paljon ihmisiä, mukaan lukien laajalti yliopistokoulutettuja ja myös AMK-ihmisiä, jopa pelkän ammattikoulutuksen käyneitä. Uskallan sanoa aivan rehellisesti, että hyvä muisti ja siten laaja yleissivistys kulkee erittäin usein käsi kädessä koulutustason kanssa. Jos ihmisellä on hyvä muisti, hän harvoin valitsee AMK-koulutusta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Itse en tunne yhtäkään AMK-koulutettua, joka pärjäisi edes pubivisoissa.
Minäpä tunnen aika montakin jotka eivät välttämättä ole käyneet edes ammattiopistoa ja pärjäävät pubivisoissa ja sitten taas niitä akateemisia joiden yleissivistys on lähes nollan tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri äsken (klo 14.56) kysyin mieheltäni tähän vastausta. Hän kysyi minulta, että onko Linus mies. Kun sanoin että on, niin sanoi että siltä pohjalta valitsen sen :( :D
Ei meilläkään mies 62v tiedä kuka on Linus T, mutta ehkä olisi ainakin Hakkaraisen osannut karsia joukosta pois. Katsoo sentään 10 x uutiset päivässä. Nuoret ei välttämättä seuraa politiikkaa.
Katsoo uutiset 10 kertaa päivässä mutta ei ole koskaan kuullut Tynkkysestä tai Kiemungista? Molemmat olleet useastikin pääuutisissa niin Ylellä kuin maikkarillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotantotiimi todennäköisesti valitsee kilpailijat siten, että vain tyhmät pääsevät mukaan. Katsottiin viime viikolla kasiluokkalaisen poikani kanssa se jakso, jossa joku turkulainen nuori mies pääsi aika pitkälle. Itse olisin päässyt yhtä pitkälle käyttäen vain yhtä oljenkortta, ja kasiluokkalainenkin vain kahta. Ja tämä kilpailija oli selvästi fiksumpi kuin olisi voinut AMK-tradenomista olettaa. Eli kilpailemaan pääsee varmaankin vain jos ilmoittaa koulutuksekseen jonkun höpöhöpökoulun ja puhuu haastattelussa kuin idiootti.
Olen yli nelikymppinen ja tunnen paljon ihmisiä. Lisäksi itselläni on laaja osittain työnkin kautta hankittu yleissivistys.
Jostain syystä onnistuit kirjoittamaan kommentin, jossa hienosti piilotit fiksuutesi :D
Fiksuus ja yleistieto eivät käsittääkseni ole synonyymejä, joskaan eivät myös toisensa poissulkevia. Usko pois, tunnen paljon ihmisiä, mukaan lukien laajalti yliopistokoulutettuja ja myös AMK-ihmisiä, jopa pelkän ammattikoulutuksen käyneitä. Uskallan sanoa aivan rehellisesti, että hyvä muisti ja siten laaja yleissivistys kulkee erittäin usein käsi kädessä koulutustason kanssa. Jos ihmisellä on hyvä muisti, hän harvoin valitsee AMK-koulutusta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Itse en tunne yhtäkään AMK-koulutettua, joka pärjäisi edes pubivisoissa.
Minäpä tunnen aika montakin jotka eivät välttämättä ole käyneet edes ammattiopistoa ja pärjäävät pubivisoissa ja sitten taas niitä akateemisia joiden yleissivistys on lähes nollan tasoa.
Anekdotaalista tietoa eli ei niin mitään merkitystä. Vai väitätkö pokkana että tosiaan yleisesti ihmisillä jotka päättävät jättää koulutuksensa siihen että käyvät peruskoulun jälkeen 3 vuotta ammattioppilaitosta valmistuin autoalalle, kokiksi, kosmetologiksi ym. On korkeampi älykkyysosamäärä kuin niillä jotka päättävät jatkaa koulutustaan yliopistoon? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Minä väitin silmät kirkkaana Pekka Lipposen olevan Suomen pääministeri, kun olin 18. En ymmärtänyt yhtään miksi se hymyilytti vanhempaa väkeä... On kiinnostuksen kohteet jotain muuta siinä iässä todellakin.
Pirskatin pirskatti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anekdotaalista tietoa eli ei niin mitään merkitystä. Vai väitätkö pokkana että tosiaan yleisesti ihmisillä jotka päättävät jättää koulutuksensa siihen että käyvät peruskoulun jälkeen 3 vuotta ammattioppilaitosta valmistuin autoalalle, kokiksi, kosmetologiksi ym. On korkeampi älykkyysosamäärä kuin niillä jotka päättävät jatkaa koulutustaan yliopistoon? Tuskin.
Tässä keskustelussa tunnutaan hyppivän aika tiehään tahtiin älykkyydestä yleissivistykseen, jotka ovat kaksi täysin eri asiaa, vaikka toki nämä korreloivat keskenään. Yksilön kohdalla on kuitenkin mahdotonta sanoa koulutuksen perusteella, että onko hän älykäs taikka hyvän yleistiedon omaava. Yleistieto on muutenkin aika häilyvä käsite, koska moni laskee yleistietoon täysin merkityksettömiä tietoja ihmisten elämän kannalta, mutta jättää siihen laskematta joitakin erittäinkin merkityksellisiä asioita.
Mitä tuohon AMK-koulutukseen tulee, niin osa hakee sieltä etenkin tekniikan puolella muodollisen pätevyyden heidän ollessa jo erittäin osaavia kouluun mennessään. Samalla voi käydä vaikka kaupallista koulutusta, koska ammattikorkeassa opiskelu on vähemmän aikaa vievää kuin yliopistossa opiskelu ja yleensä paperitkin saa nopeammin pihalle. Sanoisin, ettei ammattikorkeakoulun opiskelijoissa ja yliopisto-opiskelijoissa ole lainkaan niin suurta eroa älykkyydessä kuin moni saattaa luulla. Ero osaamisessa valmistumisen hetkellä on suurempi, mutta työelämässä tuo yleensä tasoittuu aika nopeasti.
Ahaa. Ja mikähän sinä olet määrittelemään AMK-tradenomien yleissivistystason??[/quote]
Olen yli nelikymppinen ja tunnen paljon ihmisiä. Lisäksi itselläni on laaja osittain työnkin kautta hankittu yleissivistys.[/quote]
Jostain syystä onnistuit kirjoittamaan kommentin, jossa hienosti piilotit fiksuutesi :D[/quote]
Fiksuus ja yleistieto eivät käsittääkseni ole synonyymejä, joskaan eivät myös toisensa poissulkevia. Usko pois, tunnen paljon ihmisiä, mukaan lukien laajalti yliopistokoulutettuja ja myös AMK-ihmisiä, jopa pelkän ammattikoulutuksen käyneitä. Uskallan sanoa aivan rehellisesti, että hyvä muisti ja siten laaja yleissivistys kulkee erittäin usein käsi kädessä koulutustason kanssa. Jos ihmisellä on hyvä muisti, hän harvoin valitsee AMK-koulutusta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Itse en tunne yhtäkään AMK-koulutettua, joka pärjäisi edes pubivisoissa.[/quote]
Minäpä tunnen aika montakin jotka eivät välttämättä ole käyneet edes ammattiopistoa ja pärjäävät pubivisoissa ja sitten taas niitä akateemisia joiden yleissivistys on lähes nollan tasoa.[/quote]
Anekdotaalista tietoa eli ei niin mitään merkitystä. Vai väitätkö pokkana että tosiaan yleisesti ihmisillä jotka päättävät jättää koulutuksensa siihen että käyvät peruskoulun jälkeen 3 vuotta ammattioppilaitosta valmistuin autoalalle, kokiksi, kosmetologiksi ym. On korkeampi älykkyysosamäärä kuin niillä jotka päättävät jatkaa koulutustaan yliopistoon? Tuskin.[/quote]
Ehkä ei yleisesti, sivistys ja älykkyysosamäärä eivät kuitenkaan taida olla ihan sama asia, sen osoittaa tämäkin keskustelu jossa nuorta tuskin aikuista ihmistä arvostellaan tökerösti, arvostelijoilla ei taida olla edes toivoa että kehittyisivät vielä toisin kuin tuolla nuorella naisella.
Minäkin olisin tyytyväinen, jos ei olisi koskaan tarvinnut tietää Hakkaraisesta, Kiemungista tai Tynkkysestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyajan 18-vuotiaat välttämättä ole koskaan kuulleetkaan Linus Torvaldsista.
nimeenomaan ovat kuulleet ja eritoten 18 v pojat
Totta mutta mitenkäs tämä käy yhteen sen kaanonin kanssa, että nuoret naiset ovat nykyään niiiin fiksuja ja pojat semmoisia ressukoita? Tämän mysteerin kun joku minulle selittäisi. Btw. 18 vuotiaiden miesten joukosta löytyy jo älyköiksi luonnehdittavia, tytöistä sellaiset ovat äärimmäisen harvassa.
Ihan hirvittävää lukea miten jotkut puhuu täällä tästä tytöstä. Kyseessä on kuitenkin itselle tutun perheen tyttö, niin järkyttävää miten täällä yhden uutisen perusteella luokitellaan tietämättömäksi bimboksi ja "kyllähän tuohon yhden kerran lastit laskisi". Hävetkää, aikuiset (?) ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 18-vuotias luulee pärjäävänsä Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa?
No, eiköhän yleisesti ottaen 18-vuotiaat juuri tiedä nämä ohjelmointigurut ja kohu-perussuomalaiset paremmin kuin vanhempi sukupolvi. Ja se pisimmälle tässä ohjelmassa päässyt oli juuri 18.v tai 19.v.
Mutta kaikilla meillä on asioita, jotka tiedetään ja joita ei tiedetä ja aukkoja yleissivistyksessä, eikä voi yksittäisen asian perusteella tuomita muita, eikä itseasiassa ole syytä tehdä niin ylipäätään. Se on vähän tuuri kysymys sattuuko omalle kohdalle kysymyksiä itselle tutuista aihepiireistä vai ei.
Tuota kisailijaa kuitenkin haluan korjata sen verran, että ensimmäiset ohjelmoijat olivat pitkälti naisia ja alkujaan ohjelmointia pidettiin enemmän naisten hommana. ;)
Mikä tästä tytöstä tekee bikinifitness kaunottaren? Iltsikassa luki että ei ole ollut kisaamassa eikä ole kisasuunnitelmia:-) itsekin olen vissiin sit bikinifitness kun käyn salilla ja katson mitä suuhuni laitan :D
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyajan 18-vuotiaat välttämättä ole koskaan kuulleetkaan Linus Torvaldsista.
Eivätkö ne ole kuulleet sitten Teuvo Hakkaraisesta, Sebastian Tynkkysestä tai Terhi Kiemungistakaan? Noihan tietää, jos on kuluneen kuukauden aikana viitsinyt yhtään uutisia lukea. Ja luulisi että tietokilpailuohjelmaan pyrkivä edes uutisia lukemalla yrittäisi valmistautua etukäteen.