Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bikinifitness-kaunotar Mira, 18, pulassa heti miljonäärivisan ensimmäisessä kysymyksessä – hämmästyy yleisön reaktiosta.

Vierailija
03.03.2017 |

http://www.is.fi/viihde/art-2000005111703.html

Lauantaina Haluatko miljonääriksi? -kisassa tavataan Mira, 18, jonka kilpailu saa nihkeän alun.
Tällä viikolla Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa miljoonaa euroa tavoittelee oululainen Mira Holappa, 18.

Bikinifitnessiä harrastava Miran visailu saa tahmean alun, sillä hän joutuu käyttämään ensimmäisen oljenkorren heti kisan ensimmäisessä kysymyksessä.

– Kuka heistä on kansainvälistä julkisuutta saavuttanut tietotekniikka-asiantuntija ja ohjelmointiguru? A) Teuvo Hakkarainen, b) Terhi Kiemunki, c) Sebastian Tynkkynen, d) Linus Torvalds, Jaajo Linnonmaa kysyy Miralta.

Kysymys saa Miran mietteliääksi.

– No ei se ainakaan Terhi ole. Harvemmin naiset ovat tietotekniikkaguruja, Mira pohtii ääneen.

Hänen analyysinsä herättää hilpeyttä niin yleisössä kuin Jaajo Linnonmaassakin.

– Mun on ihan pakko kysyä yleisöltä, koska enhän mä tiedä tätä, Mira päättää.

Nähdessään yleisön reaktion Mira toteaa hämillään, että hänen olisi ehkä pitänyt tietää vastaus kysymykseen. Lähes kaikki yleisössä haluavat auttaa Miraa kysymyksessä ja uskovat tietävänsä oikean vastauksen.

...Joo...

Kommentit (313)

Vierailija
41/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotantotiimi todennäköisesti valitsee kilpailijat siten, että vain tyhmät pääsevät mukaan. Katsottiin viime viikolla kasiluokkalaisen poikani kanssa se jakso, jossa joku turkulainen nuori mies pääsi aika pitkälle. Itse olisin päässyt yhtä pitkälle käyttäen vain yhtä oljenkortta, ja kasiluokkalainenkin vain kahta. Ja tämä kilpailija oli selvästi fiksumpi kuin olisi voinut AMK-tradenomista olettaa. Eli kilpailemaan pääsee varmaankin vain jos ilmoittaa koulutuksekseen jonkun höpöhöpökoulun ja puhuu haastattelussa kuin idiootti.

"Fiksumpi kuin olisi voinut AMK-tradenomista olettaa".

Ahaa. Ja mikähän sinä olet määrittelemään AMK-tradenomien yleissivistystason??

Olen yli nelikymppinen ja tunnen paljon ihmisiä. Lisäksi itselläni on laaja osittain työnkin kautta hankittu yleissivistys.

Jostain syystä onnistuit kirjoittamaan kommentin, jossa hienosti piilotit fiksuutesi :D

Fiksuus ja yleistieto eivät käsittääkseni ole synonyymejä, joskaan eivät myös toisensa poissulkevia. Usko pois, tunnen paljon ihmisiä, mukaan lukien laajalti yliopistokoulutettuja ja myös AMK-ihmisiä, jopa pelkän ammattikoulutuksen käyneitä. Uskallan sanoa aivan rehellisesti, että hyvä muisti ja siten laaja yleissivistys kulkee erittäin usein käsi kädessä koulutustason kanssa. Jos ihmisellä on hyvä muisti, hän harvoin valitsee AMK-koulutusta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Itse en tunne yhtäkään AMK-koulutettua, joka pärjäisi edes pubivisoissa.

No minä taas tunnen montakin pelkän ammattikoulun käynyttä, jotka taatusti pärjäisivät vaikka missä visassa. Kummallista, että vieläkin jotkut kuvittelevat koulutuksen ja älykkyyden tai yleissivistyksen kulkevan käsi kädessä.

Vierailija
42/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyajan 18-vuotiaat välttämättä ole koskaan kuulleetkaan Linus Torvaldsista.

Olen kyllä kuullut.

T. Nykyajan 18-vuotias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 28 v enkä olisi tiennyt vastausta. Call me stupid.

Häpeä leijuu ylläsi.

Vierailija
44/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itseäni hävettäisi ja kovaa, jos olisin noin tyhmä ja mennyt sen vielä tv:ssä näyttämään. Ensinnäkin tuohon olisi pitänyt tietää vastaus ilman noita vaihtoehtojakin ja toiseksi noiden vaihtoehtojen kanssa ei jää kuin vain yksi mahdollinen vastaus jäljelle, mutta SILTIKÄÄN hän ei osannut. Vaikka ei olisi koskaan kuullut kenestäkään vaihtoehdoissa olevista henkilöistä, niin luulisi että Linus-nimi toisi mieleen Linuxin.

Jos ei tiedä jotakin asiaa, vaikka kuuluisikin joidenkin mielestä siihen yleissivistyksen laajaan kirjoon, niin ei se tee kenestäkään tyhmää. Joskus yksinkertaisesti ei vain ole koskaan kuullut jostakin asiasta tai se ei ole jäänyt mieleen. Ei se tarkoita edes sitä, ettetkö lukisi uutisia, olisi hyvä koulussa tms. (mikä ei sekään ole tietenkään suoraan verrannollinen älykkyyteen). Lisäksi onhan siinä nyt paljon suurempi todennäköisyys, että 30-vuotias tietää 18-vuotiasta paremmin kuka on Linus Torvalds, kun on ollut esim. 90-luvulla jo sen ikäinen, että jotain on voinut mieleen tarttua, kun tästä henkilöstä on varmaan eniten silloin uutisoitu.

Itse tiedän, kuka on Teuvo Hakkarainen ja Sebastian Tynkkynen. Terhi Kiemunki kuulostaa nimenä tutulta, mutta en saa päähän kuka hän on. Linus Torvaldsiin olisin kallistunut, koska se tuo mieleen Linux ohjelmistan, vaikka en satavarma asiasta olisi ollutkaan. Jos minulta olisi kysytty pelkästään "Kuka on Linus Torvalds?" niin en olisi välttämättä osannut vastata. Olen 21 ja tidän, etten ole tyhmä.

Vierailija
45/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miralla on varmaan vähän eri menestysstrategia ollut työn alla viime aikoina. Jos on bikinifit, niin tuskinpa tarvitsee tietää Linuxiakaan. Joku nörtti hälle sellasen kyllä asentaa.

Mira voi saada nörtin asentamaan kun on 19-v mutta kun neljääkymppiä lähenee niin ei näe nörttejä:)

Vierailija
46/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä käyttis, ollu mulla vuosikaudet. Alussa meni pikkusen opetellessa mutta kun vauhtiin pääsi, en vaihtaisi.

Vierailija
47/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olis tiennyt jos kysymys olisi muotoiltu jokseenkin näin; kuka kyykkää Kaliforniassa ja sit noi vaihtoehdot.

Vierailija
48/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miralla on varmaan vähän eri menestysstrategia ollut työn alla viime aikoina. Jos on bikinifit, niin tuskinpa tarvitsee tietää Linuxiakaan. Joku nörtti hälle sellasen kyllä asentaa.

Mira voi saada nörtin asentamaan kun on 19-v mutta kun neljääkymppiä lähenee niin ei näe nörttejä:)

Kyllä minä olen ystäviä ja tuttuja auttanut ikään, sukupuoleen ja ulkonäköön katsomatta. Aina on hyvä olla edes yksi nörtti kaveripiirissä :)

T: Nörtti

Vierailija
49/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyajan 18-vuotiaat välttämättä ole koskaan kuulleetkaan Linus Torvaldsista.

Kyllä meidän 18-vuotias ainakin on.

Vierailija
50/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkää en ois tienny.. :D

Vierailija
51/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois toki kiva saada noilta peukun alaspainajilta myös perusteluja. Se, että ei muista jokaista maailmassa vaikuttaneen ihmisen nimeä ja osaa yhdistää tätä täsmälleen oikeaan asiayhteyteen ei tee kenestäkään tyhmää. Jos joku muuta väittää, on se mielestäni tyhmyyttä. Kaiken lisäksi vaikka et olisi viisaskaan, mutta esim. tietynlainen autisti, voit opetella ulkoa vaikka tietosanakirjan.

Vierailija
52/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa vaan, että vain sivistymättömät ja kiusaajat kutsuvat toista tyhmäksi.

Vierailija
53/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo bimbo on älylliseltä tasoltaan tyypillinen nuori niin me ollaan niiin hävitty tää peli.

18-24-vuotiaat bimbot ovat kaikki tyhmiä kuin saapas. Pitäisivät vain vittu suunsa kiinni. Parikymppiset ovat älylliseltä tasoltaan suunnilleen etanan tasolla. Yleissivistys olematon.

On ihan luonnollista, että yleissivistys ja kokemuskarttuu elämän aikana. Luonnon laki. Oot myös aika tyhmä, jos yleissivistys on sun mielestä sama kuin viisaus/älykkyys :D Älykkyys on laaja käsitte ja voidaanhan esim. yleissivistys ja oppimisenhalu lukea älykkyyteen kuuluviksi ominaisuuksiksi, mutta älykkyys on paljon muutakin.

Vierailija
54/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuohon ohjelmaan ole mitään karsintaa? Perseestä katsojalle, kun ääliöt tuskailee jo heti alussa. Haluaisin nähdä sellaista sakkia, jotka pääsisi pidemmälle kisassa. Ehkä tuokin ohjelma on sitten mennyt julkkistyrkkyjen perseenesittelyksi.

Vierailija
55/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana bikinifitness  kertoo kaiken olennaisen.

Vierailija
56/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 20v enkä ole koskaan kuullutkaan Linus Torvaldista. Mutta nuo kolme muuta vaihtoehtoina ollutta henkilöä tiedän kyllä joten olisin veikannut Torvaldsia.

Vierailija
57/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuneeennn kirjoitti:

Ois toki kiva saada noilta peukun alaspainajilta myös perusteluja. Se, että ei muista jokaista maailmassa vaikuttaneen ihmisen nimeä ja osaa yhdistää tätä täsmälleen oikeaan asiayhteyteen ei tee kenestäkään tyhmää. Jos joku muuta väittää, on se mielestäni tyhmyyttä. Kaiken lisäksi vaikka et olisi viisaskaan, mutta esim. tietynlainen autisti, voit opetella ulkoa vaikka tietosanakirjan.

Ei tee, mutta se tekee ehkä pikkuisen tyhmäksi, jos menee tuollaiseen ohjelmaan eikä tajua, miten se formaatti toimii. Ei siellä ole tarkoitus, että saat miljoonan. Pitää tajuta, että siellä kysytään tarkoituksella asioita, jotka eivät ole ns. lähellä sydäntäsi. Siellä kysytään ajankohtaisia asioita, ja jos ei yhtään jaksa seurata uutisia, niin ei hyvin tule käymään. Tuo nimenomainen kysymys oli juuri sellainen, johon olisi voinut vastata oikein karsimalla selkeästi väärät vaihtoehdot pois.

Vierailija
58/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva pebasta FaBoon kirjoitti:

Eikö tuohon ohjelmaan ole mitään karsintaa? Perseestä katsojalle, kun ääliöt tuskailee jo heti alussa. Haluaisin nähdä sellaista sakkia, jotka pääsisi pidemmälle kisassa. Ehkä tuokin ohjelma on sitten mennyt julkkistyrkkyjen perseenesittelyksi.

Etkö ymmärrä? Oikeasti fiksuille esitetään kysymyksiä seiskajulkkiksista, ja vähemmän fiksuille kysymyksiä ydinfysiikasta.

Vierailija
59/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva pebasta FaBoon kirjoitti:

Eiköhän tuo tyllerö ole valittu juuri tyhmyyden ansiosta.

90% suomalaisesta televisiosta on tyhmemmille, rumemmille ja juntimmille naureskelua.

Vierailija
60/313 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 28 v enkä olisi tiennyt vastausta. Call me stupid.

Idiootti olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi