Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEMMETIN KELA EN JAKSA ENÄÄN, HALUAN RUOKAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
01.03.2017 |

JA MAKSAA LASKUT JA VUOKRAN !!!!! OON DYYKANNY ROSKIKSIA JO IHAN TARPEEKSI !!!!!

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästä on paha säästää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintavinkki: aina kun saat rahaa, laita pikkuisen säästöön. Sitten sinulla on hätävarakassa, että saat ruokaa ja vessapaperia vaikka byrokratia takkuilisi. Ennakointi on avain.

Teoriassa todella hyvä neuvo, käytännössä se hätävarakassa kuluu sitä mukaa kun sitä täyttää.

Aijaa. Miksi minulla on sitten tonni säästössä tuista, kun olen ollut työttömänä noin 1,5 vuotta, enkä ole edes mitenkään erityisemmin säästellyt. Tässä jotain periaatteessa turhia ostoksia, joita olen tehnyt tänä aikana: 

Maantiepyörä 1200e

Tietokone 1000e

Sänky 700e

Pyykinpesukone 250e

Urheiluvälineet 500e

Festarit 300e

Yökerhot 500e

Sähkökitara 300e

Teatteri 200e

Vierailija
82/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmeellistä, miten ihmiset Suomessa potevat nälkää samalla kun näppäilevät sitä viimeisintä älypuhelinta, jonka käypä markkina-arvo on usein satoja euroja. Eikö kannattaisi vaikka vaihtaa se älyluuri halvempaan peruskännykkään ja ostaa ylijäävillä rahoilla ruokaa?

Lisäksi näillä valittajilla on usein kaapit täynnä vanhoja vaatteita ja kenkiä ja muuta roinaa, jotka ihan varmasti pystyisi muuttamaan rahaksi pienellä vaivalla.

Ongelma vain on ihmisen pään sisällä. He eivät ymmärrä, että ei ole täysin ihmisestä itsestään riippumatonta saako hän ruokaa tänään vai ei. Suomessa on kuitenkin harvinaisen hyvä tukiverkko, jolla pyritään auttamaan ihmisiä saamaan perusasiat kuntoon niin, että he voivat paremmin auttaa itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava keskustelu. Ne, joilla menee hyvin, tuntuvat mieluusti potkivan päähän köyhiä, työttömiä ja sairaita. Kuvitellen typerästi, ettei heille koskaan voisi käydä niin. Mutta kyllä vaan voi. Matka sinne pohjalle on todella paljon, paljon lyhyempi kuin voisi kuvitella.

Eikä auta akateemiset tutkinnot yms. mitään. Oikein mikään ei anna varmaa "suojaa" tänä päivänä, ellei suurta perintöä lasketa. Sitä ei kaikilla ole.

Ja "menkään töihin"- huutelijoille (joilla ei nyt paljon älyä tunnu olevan) toivon, että menetätte itse työpaikkanne. Kokeilette miten kivaa on hakea töitä, ja tulla sen sadannen kerran toiseksi. Päävoiton saa vain yksi.

Maailma olisi paljon parempi paikka, jos ihmiset edes haluaisivat opetella empatiaa. Mutta ei, itseä vaan korostetaan ja toisia lytätään. Ihminen on tyhmä.

Voimia kaikille taloudellisissa ongelmissa kamppaileville. Elämä on todella vaikeaa useimmille meistä ja nykyinen hallitus katsoo, että kurjistamalla kaikkein kurjimpia tämä maa jotenkin muka nousisi. Ei nouse.

Vierailija
84/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintavinkki: aina kun saat rahaa, laita pikkuisen säästöön. Sitten sinulla on hätävarakassa, että saat ruokaa ja vessapaperia vaikka byrokratia takkuilisi. Ennakointi on avain.

Teoriassa todella hyvä neuvo, käytännössä se hätävarakassa kuluu sitä mukaa kun sitä täyttää.

Aijaa. Miksi minulla on sitten tonni säästössä tuista, kun olen ollut työttömänä noin 1,5 vuotta, enkä ole edes mitenkään erityisemmin säästellyt. Tässä jotain periaatteessa turhia ostoksia, joita olen tehnyt tänä aikana: 

Maantiepyörä 1200e

Tietokone 1000e

Sänky 700e

Pyykinpesukone 250e

Urheiluvälineet 500e

Festarit 300e

Yökerhot 500e

Sähkökitara 300e

Teatteri 200e

No ensinnäkin jos sä provoilija jotain tukia saat niin sut voi luokitella huijariksi, kun sulla niille rahoille ei tarvetta ole. Toisekseen yksineläjä syö tai on syömättä just sen verran kun haluaa. Tilanne voi olla myös sellainen että nelilapsisen perheen toinen vanhempi putoaa peruspäivärahalle, ja työssäkäyvä vanhempi tienaa minimin. Ei toimeentulotukea, ei asumistukea, mutta lainanlyhennykset ja auto pitää maksaa ja lasten saada ruokaa ja vaatteita. Peruskulut tulee juuri ja juuri katettua, mutta ei siinä mitään säästöön saa. Mutta ei myöskään retostella vauvapalstalla kuinka tukirahat pölläytetään turhuuksiin ja vielä jää säästöönkiin eikä tarvii edes ite tienata. 

Vierailija
85/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmeellistä, miten ihmiset Suomessa potevat nälkää samalla kun näppäilevät sitä viimeisintä älypuhelinta, jonka käypä markkina-arvo on usein satoja euroja. Eikö kannattaisi vaikka vaihtaa se älyluuri halvempaan peruskännykkään ja ostaa ylijäävillä rahoilla ruokaa?

Lisäksi näillä valittajilla on usein kaapit täynnä vanhoja vaatteita ja kenkiä ja muuta roinaa, jotka ihan varmasti pystyisi muuttamaan rahaksi pienellä vaivalla.

Ongelma vain on ihmisen pään sisällä. He eivät ymmärrä, että ei ole täysin ihmisestä itsestään riippumatonta saako hän ruokaa tänään vai ei. Suomessa on kuitenkin harvinaisen hyvä tukiverkko, jolla pyritään auttamaan ihmisiä saamaan perusasiat kuntoon niin, että he voivat paremmin auttaa itseään.

Muutenkin riittävän hyvän älypuhelimen saa 100-150 euron hintaan. Ihan järjetöntä laittaa siihen satoja euroja. Tuon summan jälkeen erot ovat todella marginaalisia, eivätkä mitenkään hintansa arvoisia ellei ole varakas. 

Vierailija
86/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartiavoimin. VIimeksi kuulin kuinka virkailija tokaisi kollegalle, että taidan tänään lähteä vasta 13.30 kotiin tältä päivältä...vasta????! Että oikein ylitöitä

hahhahahahahahaahahah.

Mistäs tiedät tämän ko.ihmisen työajan? Kelassa myös osatyökyvyttömyyseläkkeellä olevia, jotka tekevät töitä vain osan viikkoa tai osan päivää. Itse olen ollut työssä neljästä viiteen parin viikon ajan. Työaikani päättyy ennen kolmea normaalisti, kuuden tunnin työpäivä mulla tällä hetkellä. Ja työt on tehty kellokortilla, eli ei ylityökorvauksia. Mutta en aio jatkaa sitä enää ensi viikolla, enkä tee viikonloppuisin ylitöitä. Mulla muutakin elämää töiden lisäksi. Pahoittelen.

Vierailija
87/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Saikku toukokuulle. Kaikki lausunnot lääkäriltä saatu ym. Sielä joku oma lääkäri antoi kielteisen lausunnon. Et rai rai vaan!

Uudet lääkärinlausunnot ja uusi hakemus jossa selität tarkasti miten sairaus vaikuttaa joka päiväiseen elämääsi.

Minkä tyyppinen sairaus ja miten pitkä sairausloma on kaiken kaikkiaan ollut, eli milloin olet jäänyt sairauslomalle?

Ei kannata valittaa, kannattaa tosiaan hommata uudet, tarkemmat lausunnot ja laittaa kokonaan uusi hakemus.

Vierailija
88/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maantiepyörä 1200e

Tietokone 1000e

Sänky 700e

Pyykinpesukone 250e

Urheiluvälineet 500e

Festarit 300e

Yökerhot 500e

Sähkökitara 300e

Teatteri 200e

No ensinnäkin jos sä provoilija jotain tukia saat niin sut voi luokitella huijariksi, kun sulla niille rahoille ei tarvetta ole. Toisekseen yksineläjä syö tai on syömättä just sen verran kun haluaa. Tilanne voi olla myös sellainen että nelilapsisen perheen toinen vanhempi putoaa peruspäivärahalle, ja työssäkäyvä vanhempi tienaa minimin. Ei toimeentulotukea, ei asumistukea, mutta lainanlyhennykset ja auto pitää maksaa ja lasten saada ruokaa ja vaatteita. Peruskulut tulee juuri ja juuri katettua, mutta ei siinä mitään säästöön saa. Mutta ei myöskään retostella vauvapalstalla kuinka tukirahat pölläytetään turhuuksiin ja vielä jää säästöönkiin eikä tarvii edes ite tienata. 

Miten olisin huijari jos asianmukaisesti laitan kaikki tarvittavat tiedot ja olen oikeutettu tukiin? Miksi rahansa päihteisiin, ravintoloissa syömiseen tai autoon laittava olisi jotenkin minu oikeutetumpi tukiin? Saan 485 euroa asumiskulujen jälkeen, josta 150-200 euroa menee kuukaudessa ruokaan ja muuhun elämiseen. Sen jälkeen loppu jää viihdekäyttöön. Tuosta kun lasket, niin 1,5 vuoden aikana säästän noin 6000 euroa ja kun nuo menot miinustaa, niin minulle jää tonni. Hatusta heittämällä aika hyvä arvio, koska minulla on aika tarkasti tonni säästössä tällä hetkellä.

Ruokakunnan tulot lasketaan yhteen ja olet oikeutettu lapsiperheellisenä VÄHINTÄÄN samaan asumiskulujen ylijäävään osuuteen kuin minä olen. Kai tuossa on huomioitu se, että lapset kuluttavat vähemmän, joten et ihan samaa summa päätä kohden saa kuin minä. Lapset vaatettaa todella helposti. Autojakin saa erittäin halvalla, eikä valtaosalle auto ole edes välttämättömyys, mutta sitä pidetään siitä huolimatta.

Haluan tuoda näitä lukujani esiin luomaan vähän todellista kuvaa siitä, että millaisia nämä tukirahat todellisuudessa ovat. Mediassa maalataan kuvaa siitä, että Suomessa olisi oikeasti köyhiä, mutta tässä on lopputulos samoista tuista järkevällä rahankäytöllä. Huvittaa katsoa, kun jotkut ruikuttavat rahan riittämättömyyttä ihan lehtien palstoilla ja omalla naamallaan. Ovatko he oikeasti niin tyhmiä, että eivät saa rahaa säästöön vai valehtelevatko ihan pokkana? Tukia maksetaan aivan liikaa ja tukia pitäisi ehdottomasti leikata. Tarkoitukseni on työllistyä lähitulevaisuudessa, eikä todellakaan kiinnosta maksaa tällaista elämää muille, kuin muut joutuvat minulle maksamaan. Tällaisilla tuilla ei edes kannata ottaa töitä vastaan ellei palkka ole yli 2500 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
89/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aina mietin näissä ketjuissa, että miksi ihmiset niin kovasti haluavat sosiaaliturvan pois Suomesta? Minkä takia nämä ihmiset eivät muuta itse johonkin kehitysmaahan, jossa ei ole sitä sosiaaliturvaa niin ei tarvitsisi ahdistua siitä, että vanhuksista, sairaista, työttömistä ja muista vähempiosaisista pidetään huolta.

Se on myös hyvä ihmisyyden mittari, kun katsoo miten ihmiset kohtelevat vähempiosaisiaan ja alempiarvioisiaan. Koska jos haluaa oikeasti tietää minkälainen ihminen pohjimmiltaan on, pitää katsoa miten he kohtelevat alempiaan eikä vertaisiaan. Aika paljon mätiä omenoita tässäkin ketjussa, vaikka itse tietenkin kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä kuin nämä, jota niin kovin halveksuvat.

Totuus nyt vain on että sosiaaliturva ja tulonsiirrot kasvoivat Suomessa Nokiavetoisina hyvinä vuosina kestämättömiksi. Nyt kun maan talous on tuon huuman jälkeen palannut normaalille tasolle työttömien lasten ilmaiseen päivähoitoon ja muuhun scheibeen ei enää ole varaa.

Minusta olisi syytä palata 70-luvun sosiaaliturvaan. Silloin se ei tullut automaattisesti pankkitilille kuin de facto kansalaispalkka, vaan tukea myönnettiin ainoastaan tositarpeeseen ja hyvin harvoin. Silti kukaan ei kuollut nälkään. Huutolaisjärjestelmän palauttaminen voisi myös olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
90/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kahdeksasta neljään ja kahdeksasta viiteen, huonosti muotoihin aiemmin. Normaalisti työpäivä kahdeksasta puoli kolmeen.

Vierailija
91/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysministeriön pitäisi toimia heti paikalla, kun huomaa että homma ei toimi! Äkkiä sitä toimintaa. Peruuttaa koko uudistus vaikka? Tai niissä kunnissa ainakin jossa homma ei toimi.

He ovat vastuussa.

Vierailija
92/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tee rikosilmotus poliisille. Kela ei voi rikkoa lakia.

Mikä sairaus sullla on?

Vasemmistolaisuus = lorvikatarri.

Oikeistolaisuuskos tätä tilannetta parantaisi? Taitaa olla päinvastoin, mitkäs puolueet ovat ajaneet meidät tähän jamaan, että ihmiset näkee nälkää. Ja joukko eikun kasvaa...

Päinvastoin vasemmisto opettanut ihmiset lorvimaan ja luottamaan sossuun, ei oteta vatsuuta omasta elämästä.

Vierailija
93/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun sanon,mutta en kirjoittanut sitä sillä mielellä,että "mene töihi pummi", vaan sillä mielellä, että nyt  kun näkee missä tilassa yhteiskunta on niin menee töihin. Ei silleen tänään, mutta seuraavassa kuussa. Menin itse samalla tavalla ja jos ei ole koulua niin sitten mene kouluun sitä ennen ruokaa sossuta ja seurakunnilta.

Ei saisi omasta vastuustaan luopua elämässä vaikka valtio tekee kaiken, että se saisi vastuun susta kantaa. Syy on hyvin yksinkertainen, kun joku menee pieleen niin sinä kärsit ei valtio. Olen käyttänyt itse kaikki tekosyyt työttömyyttäni puolustaakseni mutta yksikään niistä ei ollut todellinen, en sanonut tätäkään pahalla mutta koska valtio on niin epävarma ja tämän tulemienen oli nähtävissä niin ennakoidaan sen verran, että mennään edes kursseille siksi aikaa. Olet vastussa itse itsestäsi ja tuolla perustelin jo miksi.

Vierailija
94/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan vähän lisää pohdittavaa... Olemme viisi henkinen perhe. Olin töissä viisi vuotta ja joka kuukausi, paitsi silloin kun sain lomarahat, perheemme sai palkkatulojen lisäksi toimeentulotukea... Auttaako selvittämään "viimesijaisen tuen" tarpeesta... Ja arvaa kuinka kivalle tuntui töitä tehdä, kun palkka ei riitä edes peruskuluihin...

No just kannattaisiko sun sitten vaikka lisääntyä vielä vähän.

Lapset huostaan tollaselta joka sikiää kuin kani mutta ei edes itseään pysty elättämään.

Surullista lukea tälläistä. Mistä näin ilkeitä ihmisiä aina riittää ? Mut elämä kyllä opettaa ja pistää kaikki jossain vaiheessa nöyrtymään. Tavalla tai toisella.

Vierailija
95/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala auttakoon kaikkia apua tarvitsevia köyhiä, nälkäisiä, rahattomia, sairaita, vanhoja ja lapsia. Ettei mitään puuttuisi ja saisivat huolenpidon, aamen. Jeesus on Herra.

Vierailija
96/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä mutta silti ei palkka riitä ruokaan!!!

Turha noiden porvareiden narista että menkää töihin, säästäkää ym ym..

Palkka voi olla niin huono että ei riitä niin ei riitä...

Vierailija
97/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

farstina kirjoitti:

Sori kun sanon,mutta en kirjoittanut sitä sillä mielellä,että "mene töihi pummi", vaan sillä mielellä, että nyt  kun näkee missä tilassa yhteiskunta on niin menee töihin. Ei silleen tänään, mutta seuraavassa kuussa. Menin itse samalla tavalla ja jos ei ole koulua niin sitten mene kouluun sitä ennen ruokaa sossuta ja seurakunnilta.

Ei saisi omasta vastuustaan luopua elämässä vaikka valtio tekee kaiken, että se saisi vastuun susta kantaa. Syy on hyvin yksinkertainen, kun joku menee pieleen niin sinä kärsit ei valtio. Olen käyttänyt itse kaikki tekosyyt työttömyyttäni puolustaakseni mutta yksikään niistä ei ollut todellinen, en sanonut tätäkään pahalla mutta koska valtio on niin epävarma ja tämän tulemienen oli nähtävissä niin ennakoidaan sen verran, että mennään edes kursseille siksi aikaa. Olet vastussa itse itsestäsi ja tuolla perustelin jo miksi.

Ymmärrät kai että akateemisiakin on työttömänä eikä heitä oteta esim. niin vaan siivoojiksi koska ylikoulututettuja ja siivoojan hommiinkin pitää olla tutkinto tietääkseni.

Vierailija
98/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan päätös ekana ja sitten sossu katsoo vasta että saako apua!!!

Vierailija
99/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän tällaisten ihmisten, jotka elävät puhtaasti tulonsiirtojen varassa, antaa vaan kadota?

Venäjällähän näin tapahtui Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Jokainen jäi omilleen ja ihmisillä oli riittävästi omia huolia eikä heillä riittänyt resursseja eikä mielenkiintoa kaikkien mummojen auttamiseen. Osa niistä 'hävisi' talvipakkasten myötä mutta suuri osa keksi jotain, ja elossa selvinneet ovat sellaisessa liemessä keitettyjä, että he selviävät mistä tahansa.

Jos oikeasti pidät Venäjää Suomea parempana, muuta sinne osaamaan ja pärjäämään omillasi. Parhaassa tapauksessa - siis jos oikeasti olet töissä - yksi suomalainen saa työpaikan.

Vierailija
100/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat olotilat on yhteydessä omaan toimintaan ja ajatuksiin.

Itselläkin on vastuu siitä, miten asiat menevät ja miten itselle käy.

Valivalivalivalivaa itsessäni en näe ongelmaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän