Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEMMETIN KELA EN JAKSA ENÄÄN, HALUAN RUOKAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
01.03.2017 |

JA MAKSAA LASKUT JA VUOKRAN !!!!! OON DYYKANNY ROSKIKSIA JO IHAN TARPEEKSI !!!!!

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

farstina kirjoitti:

Sori kun sanon,mutta en kirjoittanut sitä sillä mielellä,että "mene töihi pummi", vaan sillä mielellä, että nyt  kun näkee missä tilassa yhteiskunta on niin menee töihin. Ei silleen tänään, mutta seuraavassa kuussa. Menin itse samalla tavalla ja jos ei ole koulua niin sitten mene kouluun sitä ennen ruokaa sossuta ja seurakunnilta.

Ei saisi omasta vastuustaan luopua elämässä vaikka valtio tekee kaiken, että se saisi vastuun susta kantaa. Syy on hyvin yksinkertainen, kun joku menee pieleen niin sinä kärsit ei valtio. Olen käyttänyt itse kaikki tekosyyt työttömyyttäni puolustaakseni mutta yksikään niistä ei ollut todellinen, en sanonut tätäkään pahalla mutta koska valtio on niin epävarma ja tämän tulemienen oli nähtävissä niin ennakoidaan sen verran, että mennään edes kursseille siksi aikaa. Olet vastussa itse itsestäsi ja tuolla perustelin jo miksi.

Ymmärrät kai että akateemisiakin on työttömänä eikä heitä oteta esim. niin vaan siivoojiksi koska ylikoulututettuja ja siivoojan hommiinkin pitää olla tutkinto tietääkseni.

Siinäpä se kaiikkiin töihin pitää olla joku tutkinto vaikka duuni olisi aivan normaalijärjellä tehtävissä. Olisikohan sääntelyn purkaminen työelämässä tie järkevään työntekoon.

Vierailija
102/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEMMETIN KELA EN JAKSA ENÄÄN, HALUAN RUOKAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! JA MAKSAA LASKUT JA VUOKRAN !!!!! OON DYYKANNY ROSKIKSIA JO IHAN TARPEEKSI !!!!!

Mulla oli vähän sama tilanne. Siiten kyllästyin, menin opiskelemaan ja sitämyötä töihin.  Nyt voin maksaa itse ruokani, laskuni ja vuokran. Ja vaikka rahoitan osaltani sinunkin Kelarahoja, jää silti säästöön.

Jos mahdollista, niin kannattaa kokeilla tällaista elämäntapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmeellistä, miten ihmiset Suomessa potevat nälkää samalla kun näppäilevät sitä viimeisintä älypuhelinta, jonka käypä markkina-arvo on usein satoja euroja. Eikö kannattaisi vaikka vaihtaa se älyluuri halvempaan peruskännykkään ja ostaa ylijäävillä rahoilla ruokaa?

Lisäksi näillä valittajilla on usein kaapit täynnä vanhoja vaatteita ja kenkiä ja muuta roinaa, jotka ihan varmasti pystyisi muuttamaan rahaksi pienellä vaivalla.

Ongelma vain on ihmisen pään sisällä. He eivät ymmärrä, että ei ole täysin ihmisestä itsestään riippumatonta saako hän ruokaa tänään vai ei. Suomessa on kuitenkin harvinaisen hyvä tukiverkko, jolla pyritään auttamaan ihmisiä saamaan perusasiat kuntoon niin, että he voivat paremmin auttaa itseään.

Mulla on iphone 6s plus. Maksoi lähes tonnin kun sen ostin, omilla palkkarahoilla ostin kun silloin olin töissä. Olisinkin laittanut sen toriin myyntiin, mutta tuskinpa sitä kukaan enää ostaa kun näyttö aivan paskana, kun taapero viskasi sen lattialle. Olin laittanut sen pöydälle odottamaan kaiuttimella että Kelassa vastattaisiin puheluuni.

Vierailija
104/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Vai joutuu  joku pummi dyykaamaan, kun ei saa tukia. 

Vierailija
105/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä on paha säästää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintavinkki: aina kun saat rahaa, laita pikkuisen säästöön. Sitten sinulla on hätävarakassa, että saat ruokaa ja vessapaperia vaikka byrokratia takkuilisi. Ennakointi on avain.

Teoriassa todella hyvä neuvo, käytännössä se hätävarakassa kuluu sitä mukaa kun sitä täyttää.

Aijaa. Miksi minulla on sitten tonni säästössä tuista, kun olen ollut työttömänä noin 1,5 vuotta, enkä ole edes mitenkään erityisemmin säästellyt. Tässä jotain periaatteessa turhia ostoksia, joita olen tehnyt tänä aikana: 

Maantiepyörä 1200e

Tietokone 1000e

Sänky 700e

Pyykinpesukone 250e

Urheiluvälineet 500e

Festarit 300e

Yökerhot 500e

Sähkökitara 300e

Teatteri 200e

Eli nuo ostamasi jutut plus säästö tekee yhteensä noin 6000 e. Mielenkiintoista. Minimityöttömyyspäivärahaa saa käteen juuri tuon 6000 e vuodessa, suurin piirtein samansuuruinen on myös tt-tuen määrä yksineläjälle. Olet siis noiden ostosten ohella pärjännyt muuten 3000 eurolla tuon 1,5 vuotta. Työttömyysaikana mennyt siis noin 160 e/kk ruokaan yms. välttämättömiin menoihin. Aika taikuri olet, tai sitten jätät kertomatta jotain oleellista.

Vierailija
106/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä niin järkyttävää!

Mulla ei oo hätää. On töitä ja miehellä on töitä. Mietin vaan että kun mulla on ykköstyypin diabetes, mitä jos ei olis rahaa elintärkeisiin insuliineihin tai ruokaan, hiilareihin joita tartten niitäkin ehdottomasti?! Kauheeta!

Aamulla näin ekan kerran Myllypuron leipäjonon, ja täytyy sanoa että pahamieli tuli.

Tsemppiä kaikille tukia odottaville!

Vierailija
107/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo hätää. On töitä ja miehellä on töitä. Mietin vaan että kun mulla on ykköstyypin diabetes, mitä jos ei olis rahaa elintärkeisiin insuliineihin tai ruokaan, hiilareihin joita tartten niitäkin ehdottomasti?! Kauheeta!

Aamulla näin ekan kerran Myllypuron leipäjonon, ja täytyy sanoa että pahamieli tuli.

PAHA MIELI EI OLE YHDYSSANA!

Vierailija
108/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
109/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintavinkki: aina kun saat rahaa, laita pikkuisen säästöön. Sitten sinulla on hätävarakassa, että saat ruokaa ja vessapaperia vaikka byrokratia takkuilisi. Ennakointi on avain.

Teoriassa todella hyvä neuvo, käytännössä se hätävarakassa kuluu sitä mukaa kun sitä täyttää.

Aijaa. Miksi minulla on sitten tonni säästössä tuista, kun olen ollut työttömänä noin 1,5 vuotta, enkä ole edes mitenkään erityisemmin säästellyt. Tässä jotain periaatteessa turhia ostoksia, joita olen tehnyt tänä aikana: 

Maantiepyörä 1200e

Tietokone 1000e

Sänky 700e

Pyykinpesukone 250e

Urheiluvälineet 500e

Festarit 300e

Yökerhot 500e

Sähkökitara 300e

Teatteri 200e

Eli nuo ostamasi jutut plus säästö tekee yhteensä noin 6000 e. Mielenkiintoista. Minimityöttömyyspäivärahaa saa käteen juuri tuon 6000 e vuodessa, suurin piirtein samansuuruinen on myös tt-tuen määrä yksineläjälle. Olet siis noiden ostosten ohella pärjännyt muuten 3000 eurolla tuon 1,5 vuotta. Työttömyysaikana mennyt siis noin 160 e/kk ruokaan yms. välttämättömiin menoihin. Aika taikuri olet, tai sitten jätät kertomatta jotain oleellista.

Siis saan kuukaudessa asumismenojen jälkeen 485 euroa. Siitä menee 150 euroa välttämättömiin menoihin. Eli minulle jää 335 euroa kuukaudessa 335x12x1,5 = 6 030e. Nuo hankintani ovat yhteensä noin 5 000 euroa ja minulla on säästössä 1000 euroa. Laskelma on siis oikein, koska 6000=6000.

Vierailija
110/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon vaan niin kuin me muutkin köyhät

Vierailija
111/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

farstina kirjoitti:

Sori kun sanon,mutta en kirjoittanut sitä sillä mielellä,että "mene töihi pummi", vaan sillä mielellä, että nyt  kun näkee missä tilassa yhteiskunta on niin menee töihin. Ei silleen tänään, mutta seuraavassa kuussa. Menin itse samalla tavalla ja jos ei ole koulua niin sitten mene kouluun sitä ennen ruokaa sossuta ja seurakunnilta.

Ei saisi omasta vastuustaan luopua elämässä vaikka valtio tekee kaiken, että se saisi vastuun susta kantaa. Syy on hyvin yksinkertainen, kun joku menee pieleen niin sinä kärsit ei valtio. Olen käyttänyt itse kaikki tekosyyt työttömyyttäni puolustaakseni mutta yksikään niistä ei ollut todellinen, en sanonut tätäkään pahalla mutta koska valtio on niin epävarma ja tämän tulemienen oli nähtävissä niin ennakoidaan sen verran, että mennään edes kursseille siksi aikaa. Olet vastussa itse itsestäsi ja tuolla perustelin jo miksi.

Ymmärrät kai että akateemisiakin on työttömänä eikä heitä oteta esim. niin vaan siivoojiksi koska ylikoulututettuja ja siivoojan hommiinkin pitää olla tutkinto tietääkseni.

No meet mäkkärille töihin. Siellä ei tutkintoja kysytä mutta niistä ei ole myöskään haittaa, kuten palstan humanistifreelancerit hyvin tietävät.

Vierailija
112/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaali- ja terveysministeriön pitäisi toimia heti paikalla, kun huomaa että homma ei toimi! Äkkiä sitä toimintaa. Peruuttaa koko uudistus vaikka? Tai niissä kunnissa ainakin jossa homma ei toimi.

He ovat vastuussa.

Ai että 'jonkun muun' pitäisi toimia, ja vieläpä hätäseen.

Jos olisit ollut niissä ministeriössä hommissa niin tietäisit, ettei niitä kiinnosta muu kuin oma perse. Väsynyttä ja flegmaattista sakkia eikä sinun ongelmasi kiinnosta niitä vittuakaan niin kauan kuin palkka juoksee.

Sinä olet tässä pelissä se jonka naamaan aina kustaan. Ja se jatkuu niin kauan kunnes nouset ylös ja otat itse vastuun omasta elämästäsi.

Vierailija
113/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi sinne kelaan pitää varta vasten mennä? Mä olen ainakin aina asioinut sähköisesti. Ei ole tarvinnut jonottaa.

Vierailija
114/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PAHA MIELI EI OLE YHDYSSANA!

Eikä ole kohteliasta huutaa.

Vierailija
115/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maantiepyörä 1200e

Tietokone 1000e

Sänky 700e

Pyykinpesukone 250e

Urheiluvälineet 500e

Festarit 300e

Yökerhot 500e

Sähkökitara 300e

Teatteri 200e

Siis saan kuukaudessa asumismenojen jälkeen 485 euroa. Siitä menee 150 euroa välttämättömiin menoihin. Eli minulle jää 335 euroa kuukaudessa 335x12x1,5 = 6 030e. Nuo hankintani ovat yhteensä noin 5 000 euroa ja minulla on säästössä 1000 euroa. Laskelma on siis oikein, koska 6000=6000.

Mua kyllä kiinnostaa tietää, että mitä sä syöt tai syötkö ylipäänsä? Peseydytkö, onko menkkoja, käytätkö deodoranttia? Pesetkö pyykkiä tai astioita, etkö käytä puhelinta tai nettiä kirjaston ulkopuolella? Vai saatko rahat näihin menoihin jostain muualta? 150 euroa kuukaudessa ei millään riitä näihin kaikkiin ja vielä satunnaisiin bussimatkoihin yms.

Vierailija
116/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maantiepyörä 1200e

Tietokone 1000e

Sänky 700e

Pyykinpesukone 250e

Urheiluvälineet 500e

Festarit 300e

Yökerhot 500e

Sähkökitara 300e

Teatteri 200e

Mua kyllä kiinnostaa tietää, että mitä sä syöt tai syötkö ylipäänsä? Peseydytkö, onko menkkoja, käytätkö deodoranttia? Pesetkö pyykkiä tai astioita, etkö käytä puhelinta tai nettiä kirjaston ulkopuolella? Vai saatko rahat näihin menoihin jostain muualta? 150 euroa kuukaudessa ei millään riitä näihin kaikkiin ja vielä satunnaisiin bussimatkoihin yms.

Tällä hetkellä syön lasagnea. Sitä ennen söin lohta, perunaa ja tsatsikia. Huomenna taidan tehdä intialaista kanakastiketta ja riisiä.

Peseydyn tietenkin kerran päivässä. Ei ole menkkoja, koska olen mies. En käytä deodoranttia, mutta minulla on hajusteita ehkä 500 euron edestä. Tiskiaine ei maksa juuri mitään ja sitä voi laimentaa vedellä halutessaan. Samoin pyykkiainetta menee todella vähän. Vesi ja sähkö on toimeentulotuen asiakkaalle ilmaista. Nettimaksu kuuluu vuokraan ja puhelinlasku ilman kuukausimaksua ja käytön mukaan. En soittele oikeastaan mihinkään, vaan viestittelen netin kautta. Jos kavereiden kanssa puhutaan, niin he soittavat minulle, koska heillä on rajattomasti puhetta omassa liittymässään. Bussia en käytä juuri koskaan. Miksi käyttäisin kun minulla on hyvä pyörä, asun hyvällä sijainnilla ja minulla on työttömyyden takia paljon vapaa-aikaa ja vähän välttämättömiä menoja?

150 euroa riittää helposti ja se menee lähes täysin ruokaan. 

Vierailija
117/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi sossusta vaikka oisin työtön.

Vierailija
118/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän tällaisten ihmisten, jotka elävät puhtaasti tulonsiirtojen varassa, antaa vaan kadota?

Venäjällähän näin tapahtui Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Jokainen jäi omilleen ja ihmisillä oli riittävästi omia huolia eikä heillä riittänyt resursseja eikä mielenkiintoa kaikkien mummojen auttamiseen. Osa niistä 'hävisi' talvipakkasten myötä mutta suuri osa keksi jotain, ja elossa selvinneet ovat sellaisessa liemessä keitettyjä, että he selviävät mistä tahansa.

Jokainen jäi omilleen, mutta hinta on kova.. en itke pienistä, olen marinoitu vaikeuksissa, mutta tämä ahdisti monet yöt.

Vierailija
119/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maantiepyörä 1200e

Tietokone 1000e

Sänky 700e

Pyykinpesukone 250e

Urheiluvälineet 500e

Festarit 300e

Yökerhot 500e

Sähkökitara 300e

Teatteri 200e

Tällä hetkellä syön lasagnea. Sitä ennen söin lohta, perunaa ja tsatsikia. Huomenna taidan tehdä intialaista kanakastiketta ja riisiä.

Peseydyn tietenkin kerran päivässä. Ei ole menkkoja, koska olen mies. En käytä deodoranttia, mutta minulla on hajusteita ehkä 500 euron edestä. Tiskiaine ei maksa juuri mitään ja sitä voi laimentaa vedellä halutessaan. Samoin pyykkiainetta menee todella vähän. Vesi ja sähkö on toimeentulotuen asiakkaalle ilmaista. Nettimaksu kuuluu vuokraan ja puhelinlasku ilman kuukausimaksua ja käytön mukaan. En soittele oikeastaan mihinkään, vaan viestittelen netin kautta. Jos kavereiden kanssa puhutaan, niin he soittavat minulle, koska heillä on rajattomasti puhetta omassa liittymässään. Bussia en käytä juuri koskaan. Miksi käyttäisin kun minulla on hyvä pyörä, asun hyvällä sijainnilla ja minulla on työttömyyden takia paljon vapaa-aikaa ja vähän välttämättömiä menoja?

150 euroa riittää helposti ja se menee lähes täysin ruokaan. 

Mielenkiintoista. Itse en jaksaisi pyöräillä ja kävellä ympäriinsä, jos söisin vain kerran päivässä.

Vierailija
120/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laissa lukee selvästi että tt-tuki on viimesijainen etuus ja päätöksen on tultava 7 arkipäivässä. Tämänhetkisestä toiminnasta voi tehdä rikosilmoituksen. Mutta riittääkö tuenhakijoilla voimavaroja?

...ja näin tyhmiä ihmisiä me työssäkäyvät oikeasti elätetään. Hanki yleissivistys, eiku oho, et varmaan pysty. Liian raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä