HEMMETIN KELA EN JAKSA ENÄÄN, HALUAN RUOKAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA MAKSAA LASKUT JA VUOKRAN !!!!! OON DYYKANNY ROSKIKSIA JO IHAN TARPEEKSI !!!!!
Kommentit (150)
"Niin, päätöksiä varmaan pystyttäisiin tekemään nopeammin, jos niin moni ei olisi vain "kokeilemassa" saako toimeentulotukea vai ei."
Jos kelasta sanottaisiin suoraan saako sitä tukea vai ei, niin ei tarvitsisi kokeilla hakea. Mutta kun kelalta sanotaan että ensin pitää hakea(ilmeisesti ne tekee samalla jotain tutkimusta ja keräävät ihmisten tietoja) ja sitten vasta kerrotaan saako tukea vai ei. Järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, päätöksiä varmaan pystyttäisiin tekemään nopeammin, jos niin moni ei olisi vain "kokeilemassa" saako toimeentulotukea vai ei."
Jos kelasta sanottaisiin suoraan saako sitä tukea vai ei, niin ei tarvitsisi kokeilla hakea. Mutta kun kelalta sanotaan että ensin pitää hakea(ilmeisesti ne tekee samalla jotain tutkimusta ja keräävät ihmisten tietoja) ja sitten vasta kerrotaan saako tukea vai ei. Järjetöntä.
Niihin päätöksiinhän on aina tietyt perusteet. Netistä löytyy myös laskureita joilla voi laskea olisiko tt-tukea mahdollista saada. Ei sulle kukaan siinä aspassa voi sanoa myönnettäänkö sitä sulle vai ei, koska tarvitaan tiliotteita, asumisen kuluja, mahdollisia laskuja yms. Kellään ole aikaa mitään tutkimusta varten haalia ylimääräistä työtä, kuulostaa ihan foliohattumeiningiltä.
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEMMETIN KELA EN JAKSA ENÄÄN, HALUAN RUOKAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! JA MAKSAA LASKUT JA VUOKRAN !!!!! OON DYYKANNY ROSKIKSIA JO IHAN TARPEEKSI !!!!!
Mulla oli vähän sama tilanne. Siiten kyllästyin, menin opiskelemaan ja sitämyötä töihin. Nyt voin maksaa itse ruokani, laskuni ja vuokran. Ja vaikka rahoitan osaltani sinunkin Kelarahoja, jää silti säästöön.
Jos mahdollista, niin kannattaa kokeilla tällaista elämäntapaa.
Mitä alaa lähdit opiskelemaan? Työllistyitkö heti valmistumisen jälkeen vai kuinka pitkään meni?
Kiinnostaa, olisiko minusta samalle alalle.
Vierailija kirjoitti:
Viekö nälkä kirjoitustaidonkin? Toivottavasti kaikki Kelan tädit siirtävät näiden enään-ihmisten hakemukset alimmaisiksi. Ehkä sitten alkaisi se kirjoittamisen opetteleminen kiinnostaa, kun asenne tuntuu aina olevan "mitä välii sil muka o?".
Samaa mieltä. Eri asia tietysti, jos "enääN"-ihmisellä on lapsia. Yleensä on. "EnääN"-tyypit lisääntyvät tavallisesti jo heti aikuisiän kynnyksellä, toisinaan aiemminkin, mikä hyvin valitettavaa.
Enivei, lasten kuuluu saada edes syödäkseen ja juodakseen, jos joutuvat jäämään yleissivistyksestä, kulttuurista ja liian usein myös perusturvallisuudestakin paitsi näiden kilahtelevien "mä en jaxa enääN!!"-"aikuisten" huollossa.
Tilanne on syvältä. Omakin perheeni kärsimässä KELA:n sössimisistä. Apua on kuitenkin saatu, mielentyyneyttä ei ole menetetty. Maksusitoumus välttämättömimpiin on älytty hakea jo hyvissä ajoin, apuja anottu myös seurakunnilta (apua myös saatu), kirppispöydillä on tässä hätätilanteessa tehty tiliä, pulloja on kerätty ja kärrätty kauppoihin, leipäjonoissa ja vähävaraisten ruoanjakelupisteissä ja ruokailuissa on käyty jne. Keinoja on, ja kaikki keinot parempia kuin hermojen menettäminen. Monet eivät sitä paitsi tee yhtään mitään muuta kuin hermoilevat tiukan paikan tullen ja rähjäävät lapsilleen, puolisoilleen. Mitä hyötyä? Ei mitään.
Se, että asiakkaan tehdessä virheen, rokottaa KELA häntä heti, on fakta. Tämän valossa ja nykytilanteessa voitaisi KELA:n uhrien kesken aiheellisesti ja kylmän-rauhallisesti miettiä jonkinlaista joukkokannetta Kansaneläkelaitosta vastaan. Hepulointi ei ketään auta.
Joidenkin ihmisten tilanne sietämätön. KELA:n tulee kantaa vastuunsa ja tunnustaa olevansa korvausvelvollinen yhtä lailla kuin on asiakas velvollinen rikkeensä, aivan tahattomat ja pienimmätkin, jopa KELA:n omiin virhepäätöksiin pohjaavat rikkeet, KELA:lle korvaamaan.
HEMMETIN KELA JA ISOT BIISIT!!!!!!!
Onpas epäempaattinen ketju. Mutta voin kokemuksesta sanoa että kun omaa "normaalin" tasapainoisen elämän tai mielen niin ei ymmärrä miten helppoa elämä on verrattuna siihen että on menettänyt jommankumman tai kummatkin. Normaali elämä on Helppoa verrattuna siihen jos on mt-ongelmainen, niin kuin itse tai omaa muita vakavempia ongelmia elämän kyljessä. Tiedän koska olen ollut terveempi. Olen itse niin väsynyt että en edes enää jaksa tapella sairaspäivärahasta vaan olen tippunut tt-tuelle. Ja sitäkin alennetaan koska en ole ilmoittaunut työttömäksi työnhakijaksi (niin kuin se onnistuisi sairaana kun oma kämppäkin on masentuneena kuin pomminjäljiltä) tai hakenut sairaspäivärahaa ja olemalla terapiassa, mihin minä myös olen liian väsynyt. Ihmiset eivät ymmärrä että vaikeiden asioiden läpi käymiseen tarvitaan voimia sekä tiettyä elämän vakautta. Tietyllä tapaa ymmärrän niitä jotka puhuvat siitä että jokainen on vastuussa itsestään jne, mutta toisaalta olemme laumaeläimiä ja niin kauan kuin yhteiskunnalla on valta ihmisiin niin sillä on myös vastuu kansalaisistaan. Toinen vaihtoehto on se että yhteiskuntaa ei ole ollenkaan ja kaikki ovat vapaita tekemään niinkuin haluaa. Mutta siinä kohtaa tämän ketjun nillittäjät eivät voi kerätä rusinoita pullasta vaan joutuvat samaan asemaan meidän heikompien kanssa. Meno muuttuisi villiksi länneksi eikä se ainakaan minua haittaisi kun ei ole mitään menetettävää.
Vierailija kirjoitti:
Onpas epäempaattinen ketju. Mutta voin kokemuksesta sanoa että kun omaa "normaalin" tasapainoisen elämän tai mielen niin ei ymmärrä miten helppoa elämä on verrattuna siihen että on menettänyt jommankumman tai kummatkin. Normaali elämä on Helppoa verrattuna siihen jos on mt-ongelmainen, niin kuin itse tai omaa muita vakavempia ongelmia elämän kyljessä. Tiedän koska olen ollut terveempi. Olen itse niin väsynyt että en edes enää jaksa tapella sairaspäivärahasta vaan olen tippunut tt-tuelle. Ja sitäkin alennetaan koska en ole ilmoittaunut työttömäksi työnhakijaksi (niin kuin se onnistuisi sairaana kun oma kämppäkin on masentuneena kuin pomminjäljiltä) tai hakenut sairaspäivärahaa ja olemalla terapiassa, mihin minä myös olen liian väsynyt. Ihmiset eivät ymmärrä että vaikeiden asioiden läpi käymiseen tarvitaan voimia sekä tiettyä elämän vakautta. Tietyllä tapaa ymmärrän niitä jotka puhuvat siitä että jokainen on vastuussa itsestään jne, mutta toisaalta olemme laumaeläimiä ja niin kauan kuin yhteiskunnalla on valta ihmisiin niin sillä on myös vastuu kansalaisistaan. Toinen vaihtoehto on se että yhteiskuntaa ei ole ollenkaan ja kaikki ovat vapaita tekemään niinkuin haluaa. Mutta siinä kohtaa tämän ketjun nillittäjät eivät voi kerätä rusinoita pullasta vaan joutuvat samaan asemaan meidän heikompien kanssa. Meno muuttuisi villiksi länneksi eikä se ainakaan minua haittaisi kun ei ole mitään menetettävää.
Yleensä en halua vaivautua tietäen palstan luonteen, mutta voiko joku selittää miksi yllä oleva on saanut niin paljon eriäviä "mielipiteitä"? Lupaan häipyä vähäksi aikaa pois palstalta, mutta sitä ennen haluan tietää mikä tunteenpurkauksessani (koska sellainen se loppujen lopuksi oli) ei miellyttänyt muita. Jos olen väärässä niin en halua jumittaa väärässä mielipiteessä.
TOTTA EN JAKSA ENÄÄ KELAA OLEN SAANUT SIITÄ IHAN TARPEekseni lopettaisi jo soittamisen
Sinun pitää uskoa Niinistöä joka ihmettelee tyytymättömyyttä KUN ME kuitenkin olemme niin onnellinen maa.Jos sinulla ei ole ruokaa taikka asuntoa suomessa valitat turhasta. On myös oikein, että toiset vetävät hurjaa palkkaa ja toiset raatavat ilmaiseksi.
Varsinkin kova palkkaisten on oikeus ihmetellä turhaa tuskailua köyhemmiltä.
Järkyttävää lukea näitä tukieläjien tarinoita, joissa vastuu itsestä ja omasta elämästä on ulkoistettu yhteiskunnalle ja sen muille jäsenille.