Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEMMETIN KELA EN JAKSA ENÄÄN, HALUAN RUOKAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
01.03.2017 |

JA MAKSAA LASKUT JA VUOKRAN !!!!! OON DYYKANNY ROSKIKSIA JO IHAN TARPEEKSI !!!!!

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ajoissa! Wtf? Miksi menisin noro viruksessa olevan lapsen kanssa jonottamaan? Mä olen tehnyt töitä koko elämäni ja perustuet eivät toimi?

Hae sähköisellä hakmuksella mitä Kelakin suosittelee. Siellä lähetät myös liitteet. Maailman helpointa. Luulis onnistuvan ku oot kuitenkin tehny TÖITÄ KOKO ELÄMÄN. Noita tekosyitähän riittää siihe ettet ota vastuuta omasta elämästä....

42/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa ainakin saa ajoissa päätökset, itse sain tänään tt-hakemuksen rahat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuhlannut rahasi? 

44/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakemuksen 6.2 kaikkine liitteineen, joka oli ensimmäinen päivä kun pystyin sen laittamaan (sain yhden päivän keikkatyön josta Kela toki halusi palkkanauhan ja täyden selvityksen).

Ensimmäinen päätös tuli 11 työpäivän eli vähän yli kahden viikon päästä ja se oli että minulle riittää kuukaudeksi 34 euroa. Virkailija oli laskenut työmarkkinatukeni tuloikseni kaksi kertaa.. Soitin ja pyysin päätöksen oikaisua, taas meni viikko jolloin soitin useamman kerran ja anelin päätöksen korjaamista. Epäselvyyttä ei ollut myöskään Kelan päässä että tämä on tarpeen tehdä.

Yli viikon päästä päätös korjattiin, eilen. Se oli taas väärin. Eiköhän tässä taas vähintään viikko mene että päätös nro 2 korjataan.

Olen rahaton ja tulen olemaan vielä viikkoja. Huomatkaa että säästöjä ei saa tt:n saajalla olla, joten niitä ei myöskään ole. Minusta on kohtuutonta että käsittelyajat venyvät kolminkertaisiksi kun päätöksiä ei voida laskea oikein ensimmäisellä kerralla :(.

Vierailija
45/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei kestä monta päivää ilman ruokaa ja voin omasta kokemuksesta kertoa että kaikki lasketaan useimmalla perheellä luvattuun viimiseen päivään asti.

Vierailija
46/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartiavoimin. VIimeksi kuulin kuinka virkailija tokaisi kollegalle, että taidan tänään lähteä vasta 13.30 kotiin tältä päivältä...vasta????! Että oikein ylitöitä

hahhahahahahahaahahah.

Vierailija
47/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörittele kysymystäsi päivä, niin ehkä vastaus valaistuu, keskitä ajatustasi sanoihin "viimesijainen tuki". Pinnistele ja ponnistele!

Vierailija
48/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan vähän lisää pohdittavaa... Olemme viisi henkinen perhe. Olin töissä viisi vuotta ja joka kuukausi, paitsi silloin kun sain lomarahat, perheemme sai palkkatulojen lisäksi toimeentulotukea... Auttaako selvittämään "viimesijaisen tuen" tarpeesta... Ja arvaa kuinka kivalle tuntui töitä tehdä, kun palkka ei riitä edes peruskuluihin...

Vierailija
49/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan järkyttävää, surullista sirkusta koko kuvio :( ihmiset on oikeasti lannistuneita ja toivottomia tän paskan kanssa.. nyt vielä jotkut jaksaa nälissään, ilman lääkkeitään, kohta kodittomina. Kohta sekin loppuu itsestään.

Vierailija
50/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta Kela hei pahoittelee! Se lämmittää kadulla värjötellessä...

Vierailija
51/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo sanoa, että menkää töihin. Mihin töihin? Hallitus tekee kaikkensa ettei töitä tule enää olemaan edes sitä vähää mitä nyt. Pidennetään eläkeikää, pidennetään työpäivää, otetaan ulkomailta lisää uusia elintasotyöttömiä ja uusimpana kotihoidontuen lyhentäminen. Nämä kaikki vähentävät työpaikkoja.

Itse tein pätkätöitä 35 vuotiaaksi asti kunnes sain vakipaikan, se on tänäpäivänä verrattavissa lottovoittoon.

Enkä kyllä sen takia veroja halua maksaa, että oma kansa näkee nälkää!

Vierailija
52/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartiavoimin. VIimeksi kuulin kuinka virkailija tokaisi kollegalle, että taidan tänään lähteä vasta 13.30 kotiin tältä päivältä...vasta????! Että oikein ylitöitä

hahhahahahahahaahahah.

Ehkä se oli osa-aikainen ja olisi työpäivä päättynyt 12 mutta venytti tuonne 13.30.

Harhakuvitelmista tulee tällaisia turhia nillityksiä. Ootko nyt tyytyväinen ku sait äänesi kuuluville sun harhaisesta paskasta ajatusmaailmastasi.

Vierailija
53/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla ajateltiin että satojen uusien ja kokemattomien työntekijöiden palkkaaminen nyt kun ruuhkat on jo räjähtäneet käsiin on se ratkaisu. Nyt on hyvä hetki ALKAA kouluttamaan ihan nollapisteestä uutta henkilökuntaa. Sanattomaksi vetää.

Vierailija
54/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ratkaisu olisi, että lopetetaan nämä Kelan tuet, lapsilisät ja työttömyyskorvaukset kokonaan. Jokaisen tulee huolehtia itse itsestään ja perheestään. Jos vaikka  olet lapsia tehnyt, niin miksi yhteiskunnan pitäisi niitä elättää? Samoin työttömien kanssa, jos työnteko ei kiinnosta, niin ole ilman rahaa sitten.

Vierailija
55/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalla ajateltiin että satojen uusien ja kokemattomien työntekijöiden palkkaaminen nyt kun ruuhkat on jo räjähtäneet käsiin on se ratkaisu. Nyt on hyvä hetki ALKAA kouluttamaan ihan nollapisteestä uutta henkilökuntaa. Sanattomaksi vetää.

Tässä nähtiin taas se valtion säästäminen. Kela tiesi jo aikoja sitten, että ttt muuttuu Kelalle, olisi palkannut ne uudet työntekijät jo kuukausia sitten, jolloin he olisi oppineet jo ennen tätä muutosta.Olen todella iloinen, että itse ei tarvitse hakea mitään tukia, vaikka työtön olenkin.

Vierailija
56/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan vähän lisää pohdittavaa... Olemme viisi henkinen perhe. Olin töissä viisi vuotta ja joka kuukausi, paitsi silloin kun sain lomarahat, perheemme sai palkkatulojen lisäksi toimeentulotukea... Auttaako selvittämään "viimesijaisen tuen" tarpeesta... Ja arvaa kuinka kivalle tuntui töitä tehdä, kun palkka ei riitä edes peruskuluihin...

No just kannattaisiko sun sitten vaikka lisääntyä vielä vähän.

Lapset huostaan tollaselta joka sikiää kuin kani mutta ei edes itseään pysty elättämään.

Vierailija
57/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tällaisten ihmisten, jotka elävät puhtaasti tulonsiirtojen varassa, antaa vaan kadota?

Venäjällähän näin tapahtui Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Jokainen jäi omilleen ja ihmisillä oli riittävästi omia huolia eikä heillä riittänyt resursseja eikä mielenkiintoa kaikkien mummojen auttamiseen. Osa niistä 'hävisi' talvipakkasten myötä mutta suuri osa keksi jotain, ja elossa selvinneet ovat sellaisessa liemessä keitettyjä, että he selviävät mistä tahansa.

Vierailija
58/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makepa kirjoitti:

Oikea ratkaisu olisi, että lopetetaan nämä Kelan tuet, lapsilisät ja työttömyyskorvaukset kokonaan. Jokaisen tulee huolehtia itse itsestään ja perheestään. Jos vaikka  olet lapsia tehnyt, niin miksi yhteiskunnan pitäisi niitä elättää? Samoin työttömien kanssa, jos työnteko ei kiinnosta, niin ole ilman rahaa sitten.

Jotta tämä toimisi pitäisi olla niitä töitä kaikille.

Vierailija
59/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niille sossuille tapahtui jotka aiemmin tekivät tätä työtä? Työttömiä nyt?

Vierailija
60/150 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo sanoa, että menkää töihin. Mihin töihin? Hallitus tekee kaikkensa ettei töitä tule enää olemaan edes sitä vähää mitä nyt. Pidennetään eläkeikää, pidennetään työpäivää, otetaan ulkomailta lisää uusia elintasotyöttömiä ja uusimpana kotihoidontuen lyhentäminen. Nämä kaikki vähentävät työpaikkoja.

Itse tein pätkätöitä 35 vuotiaaksi asti kunnes sain vakipaikan, se on tänäpäivänä verrattavissa lottovoittoon.

Enkä kyllä sen takia veroja halua maksaa, että oma kansa näkee nälkää!

Kakku pysyy samankokoisena tai hallituksen toimien vuoksi jopa pienenee. Silti tulee ja annetaan jäädä kymmenien tuhansien uppo-outojen ihmisten, jotka ovat keksineet että 'hei, minäkin haluan viipaleen tuosta kakusta!' ja jotka sen myös saavat. Suomalaiset pienituloiset näkevät nälkää ja itku tulee päivittäin, heidän hätänsä ei kiinnosta ketään. Omassa maassa, jonne suku on maksanut verot niin kauan kun maa on ollut olemassa ja jonka puolesta on myös sodittu. Varmasti sota-aikana isomummo ja-ukki miettivät että 'kyllä tämä on sen arvoista, kannattaa sotia että saan joskus vielä tarjota ruokaa ja lämpimiä vaatteita ylimieliselle irakilaiselle, joka nauraa minulle kiitokseksi päin naamaa'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi