HEMMETIN KELA EN JAKSA ENÄÄN, HALUAN RUOKAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA MAKSAA LASKUT JA VUOKRAN !!!!! OON DYYKANNY ROSKIKSIA JO IHAN TARPEEKSI !!!!!
Kommentit (150)
Makepa kirjoitti:
Oikea ratkaisu olisi, että lopetetaan nämä Kelan tuet, lapsilisät ja työttömyyskorvaukset kokonaan. Jokaisen tulee huolehtia itse itsestään ja perheestään. Jos vaikka olet lapsia tehnyt, niin miksi yhteiskunnan pitäisi niitä elättää? Samoin työttömien kanssa, jos työnteko ei kiinnosta, niin ole ilman rahaa sitten.
Minua aina mietityttää onko tällaisia laukova ihminen tosissaan vai provoileeko vain? Onko näillä ikinä ollut minkäänlaisia vastoinkäymisiä elämässään, joka vaikuttaa vakavasti esimerkiksi terveyteen tai omaan jaksamiseensa? Epäilen että ei, koska eivät näytä ymmärtävän, että vaikkapa sairaus voi tulla ihan jokaiselle.
Itse en ole tällä hetkellä tukien varassa, mutta olen senkin kokenut sairastuttuani ja menetettyäni työkykyni täydellisesti. Käykää vaikka sairaalassa katsomassa niitä työkyvyttömiä syöpäpotilaita ja kiljukaa niille, että menkää töihin vitun luuserit, miksi meidän pitää teitä elättää?
Laissa lukee selvästi että tt-tuki on viimesijainen etuus ja päätöksen on tultava 7 arkipäivässä. Tämänhetkisestä toiminnasta voi tehdä rikosilmoituksen. Mutta riittääkö tuenhakijoilla voimavaroja?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän tällaisten ihmisten, jotka elävät puhtaasti tulonsiirtojen varassa, antaa vaan kadota?
Venäjällähän näin tapahtui Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Jokainen jäi omilleen ja ihmisillä oli riittävästi omia huolia eikä heillä riittänyt resursseja eikä mielenkiintoa kaikkien mummojen auttamiseen. Osa niistä 'hävisi' talvipakkasten myötä mutta suuri osa keksi jotain, ja elossa selvinneet ovat sellaisessa liemessä keitettyjä, että he selviävät mistä tahansa.
Jätät omat vanhempasi ilomielin katuojaan kuolemaan, koska jokainen nyt vaan on omillaan? :)
Vierailija kirjoitti:
Makepa kirjoitti:
Oikea ratkaisu olisi, että lopetetaan nämä Kelan tuet, lapsilisät ja työttömyyskorvaukset kokonaan. Jokaisen tulee huolehtia itse itsestään ja perheestään. Jos vaikka olet lapsia tehnyt, niin miksi yhteiskunnan pitäisi niitä elättää? Samoin työttömien kanssa, jos työnteko ei kiinnosta, niin ole ilman rahaa sitten.
Minua aina mietityttää onko tällaisia laukova ihminen tosissaan vai provoileeko vain? Onko näillä ikinä ollut minkäänlaisia vastoinkäymisiä elämässään, joka vaikuttaa vakavasti esimerkiksi terveyteen tai omaan jaksamiseensa? Epäilen että ei, koska eivät näytä ymmärtävän, että vaikkapa sairaus voi tulla ihan jokaiselle.
Itse en ole tällä hetkellä tukien varassa, mutta olen senkin kokenut sairastuttuani ja menetettyäni työkykyni täydellisesti. Käykää vaikka sairaalassa katsomassa niitä työkyvyttömiä syöpäpotilaita ja kiljukaa niille, että menkää töihin vitun luuserit, miksi meidän pitää teitä elättää?
Näin juuri. Kaikille halukkaille ei riitä töitä eivätkä kaikki ole työkykyisiä. Juu, kadulle vaan rötöstelemään ja kerjäämään henkensä pitimiksi, just just.
Minä aina mietin näissä ketjuissa, että miksi ihmiset niin kovasti haluavat sosiaaliturvan pois Suomesta? Minkä takia nämä ihmiset eivät muuta itse johonkin kehitysmaahan, jossa ei ole sitä sosiaaliturvaa niin ei tarvitsisi ahdistua siitä, että vanhuksista, sairaista, työttömistä ja muista vähempiosaisista pidetään huolta.
Se on myös hyvä ihmisyyden mittari, kun katsoo miten ihmiset kohtelevat vähempiosaisiaan ja alempiarvioisiaan. Koska jos haluaa oikeasti tietää minkälainen ihminen pohjimmiltaan on, pitää katsoa miten he kohtelevat alempiaan eikä vertaisiaan. Aika paljon mätiä omenoita tässäkin ketjussa, vaikka itse tietenkin kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä kuin nämä, jota niin kovin halveksuvat.
75:lle ;
Hyvin kirjoitettu.
Jokainen pärjää, siihen asti kunnes ei enää pärjää. Hädänalaisuus kohtaa vielä nekin, jotka ylemmyydentunnossaan haluavat kaikki tuet poistettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä aina mietin näissä ketjuissa, että miksi ihmiset niin kovasti haluavat sosiaaliturvan pois Suomesta? Minkä takia nämä ihmiset eivät muuta itse johonkin kehitysmaahan, jossa ei ole sitä sosiaaliturvaa niin ei tarvitsisi ahdistua siitä, että vanhuksista, sairaista, työttömistä ja muista vähempiosaisista pidetään huolta.
Se on myös hyvä ihmisyyden mittari, kun katsoo miten ihmiset kohtelevat vähempiosaisiaan ja alempiarvioisiaan. Koska jos haluaa oikeasti tietää minkälainen ihminen pohjimmiltaan on, pitää katsoa miten he kohtelevat alempiaan eikä vertaisiaan. Aika paljon mätiä omenoita tässäkin ketjussa, vaikka itse tietenkin kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä kuin nämä, jota niin kovin halveksuvat.
Ai nytkö taas vaihteeksi "vanhuksista, sairaista, työttömistä ja muista vähempiosaisista pidetään huolta"? Kun seuraavassa ketjussa, ja toki tässäkin, ulistaan kuinka köyhät ja sairaat kuolevat nälkään, eivät saa hoitoa, muissa maissa on niin paljon paremmin ja kaikki viedään yms. epämääräistä.
Suomessa on maailman hyvinvoivimmat mutta eniten valittavat "köyhät".
Vierailija kirjoitti:
Hädänalaisuus kohtaa vielä nekin, jotka ylemmyydentunnossaan haluavat kaikki tuet poistettaviksi.
Tässä on köyhän hartain toive ja ainoa lohtu.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin niinkuin vastuullisten aikuisten kuuluu. Yhteiskunnan rahahanat on suljettu ja loisiminen päättynyt.
Aivan jumalattoman röyhkeää olla närkästynyt kun massiautomaatti ei toimikaan rivakasti ja kelamassit sada suoraan syliin kädenkäänteessä.
Vituttaa olla nettomaksaja ja katsella tätä touhua. Tällä vaalikaudella on jo alettava vääntämään hanoja kiinni tosissaan.
No saatana minä en niitä potkuja itselleni antanut ei mistään! Vihaan istua kotona, mutta minkäs teet! Ja jotain on pakko työttömänäkin syödä!!!4
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene töihin niinkuin muutkin ihmiset? Loinen.
Koska "mulla on oikeus" ja "mulle kuuluu".
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin niinkuin vastuullisten aikuisten kuuluu. Yhteiskunnan rahahanat on suljettu ja loisiminen päättynyt.
Aivan jumalattoman röyhkeää olla närkästynyt kun massiautomaatti ei toimikaan rivakasti ja kelamassit sada suoraan syliin kädenkäänteessä.
Vituttaa olla nettomaksaja ja katsella tätä touhua. Tällä vaalikaudella on jo alettava vääntämään hanoja kiinni tosissaan.
Katsoitko sinäkin niitä EK:n ja Valtiovarainministeriön graafeja joissa oli enemmän työpaikkoja kuin työttömiä?
Taisit kuitenkin jättää huomiotta että paskaa ja valettahan ne olivat: työpaikkoja kymmeniätuhansia, työttömiä satojatuhansia.
Että mitä niiden työttömien pitäisi tehdä kun sitä tekemistä ei kerta kaikkiaan ole tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
tee rikosilmotus poliisille. Kela ei voi rikkoa lakia.
Mikä sairaus sullla on?
Koska pystyy kirjoittamaan koneelal niin henkilö on mahdollisesti sairastuntu lasikuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko sinäkin niitä EK:n ja Valtiovarainministeriön graafeja joissa oli enemmän työpaikkoja kuin työttömiä?
Taisit kuitenkin jättää huomiotta että paskaa ja valettahan ne olivat: työpaikkoja kymmeniätuhansia, työttömiä satojatuhansia.
Että mitä niiden työttömien pitäisi tehdä kun sitä tekemistä ei kerta kaikkiaan ole tarjolla?
Oliko niissä graafeissa ulkomaidenkin työpaikat? Ulkomailla on työpaikkoja sinullekin. Meillä on työttömyyttä juuri niin paljon kuin viitsimme kustantaa. Siirtolaisuus on sinunkin tiesi.
Tavalliset ihmiset voisivat palkata työttömiä pimeästi. 10e tunti vaikka siivouksesta, pihatöistä, lastenhoidosta jne. Jos antaa setelin käteen niin ei kukaan voi todistaa että on maksettu. Saahan tuttua käydä auttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö taas vaihteeksi "vanhuksista, sairaista, työttömistä ja muista vähempiosaisista pidetään huolta"? Kun seuraavassa ketjussa, ja toki tässäkin, ulistaan kuinka köyhät ja sairaat kuolevat nälkään, eivät saa hoitoa, muissa maissa on niin paljon paremmin ja kaikki viedään yms. epämääräistä.
Suomessa on maailman hyvinvoivimmat mutta eniten valittavat "köyhät".
No tietenkin mukaan mahtuu aina ihmisiä, jotka liioittelevat asioita suuntaan tai toiseen. Vaikka Kelalla nyt kestääkin hakemusten käsittely pitään, ei kukaan ole kuollut nälkään, absurdia edes väittää sellaista, koska tästä maasta löytyy myös esimerkiksi leipäjonot.
Olen kanssasi samaa mieltä, että Suomessa köyhät ihmiset ovat yksiä maailman hyväosaisimmista köyhistä. En kuitenkaan osaa ottaa kantaa tuohon mitä tarkoitat köyhällä lainausmerkeissä, joten en osaa sanoa onko heidän valituksensa aiheellisia vai eivät.
Joopa joo. Laitoin hakemuksen sisään netissä, päätös tuli ja rahat ovat tililläni. En ymmärrä mitä tämä valitus on? Ilmeisesti porukka valittaa vain valittamisen ilosta, koska halutaan syyllistää muita siitä, että itsellä ei mene kovin hyvin.
Toisekseen mitä hemmettiä te sinne Kelan toimistoon tungette, kun netin kautta voi tehdä kaikki. Jos päätöksessä on virheitä, niin voitte laittaa netin kautta oikaisupyynnön.
Vierailija kirjoitti:
Elämänhallintavinkki: aina kun saat rahaa, laita pikkuisen säästöön. Sitten sinulla on hätävarakassa, että saat ruokaa ja vessapaperia vaikka byrokratia takkuilisi. Ennakointi on avain.
Teoriassa todella hyvä neuvo, käytännössä se hätävarakassa kuluu sitä mukaa kun sitä täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on enää. Taidanpa siirtää hakemuksesi tästä päältä takaisin pinon alimmaiseksi.
T: Kelan täti.
Aina näitä nillittäjiä, niillä ei ole koskaan mitään sanottavaa aiheeseen, kunhan käydään leikkimässä äikän opea. :(
Ja joka kerran nämä samat "Se on ENÄÄ"!!!! "YHDYSSANAT"!!!!!! "OPETTELE KIRJOITTAMAAN"!!!! Hieman mielikuvitusta kiitos! Vai onko liikkeellä aina se yksi ja sama idiootti toistaen itseään? Ja olisi nyt edes laittanut vaikka 'käsittelijä' tai 'virkailija' tjtn, mutta päsmäri onkin "Kelan täti" ja siihen oheen vielä joku lattea letkautus :/, voi v*ttu! Miten joku voikin antaa itsestään noin typerän kuvan ?
Se on kuule palstakyylä sellainen juttu, että jokainen kirjoittaa omalla tavallaan. Jos ei kirjoitusvirheet tai jonkun äidinkielen taidot sua miellytä, niin voivoi :S
Se on "enään" ja "ennään" tietyissä murteissa. Murteella kirjoittaminen keskustelupalstoille on täysin sallittua. Ei ennään jaksa kiinnostaa nillityksesi, turhan tärkeilijä.
Spurgut valittaa, ku kela ei anna just nyt rahaa, kun tekee mieli...... ?
Sossut voi keskittyä nyt enemmän varsinaiseen sosiaalityöhön, mutta tekevät toki harkinnanvaraisia tt-päätöksiä kuten ennenkin. Kuntien etuuskäsittelijät ovat menneet Kelaan töihin tai sitten joutuneet muihin hommiin.