Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada verenpaine laskemaan (ilman lääkityksiä)?

Vierailija
28.02.2017 |

Sukurasite on kova. Minulla on myös krooninen sairaus jonka lääkitys voi nostaa verenpainetta, lääkitystä ei voi vähentää, vaihtaa tai lopettaa. Mutta ikää vasta 30. Olen normaalipainoinen, en ole keskivartalolihava (vyötärön ympärys 64 cm) ja harrastan säännöllisesti 2 kertaa viikossa kovatehoista liikuntaa. Myös arkiliikuntaa tulee päivittäin, kävelen kaikki alle 5 km matkat eikä minulla ole autoa tai bussikorttia. En tupakoi, en käytä e-pillereitä. En syö ollenkaan lihaa (en tosin kalaakaan, sehän sydäntä suojaisi), käytän suolaa vain hyvin vähän. Yritän syödä paljon kasviksia, köyhänä ihmisenä toki siis paljon porkkanaa, sipulia, perunaa, banaaneja, mikä milloinkin on tarjouksessa. Käytän todella harvoin mitään valmisruokia joten piilosuolaakaan ei tule. Jonkun pienen makean, esim suklaapatukka tai mehujää syön kyllä melkein joka päivä, en tiedä voiko se nostaa verenpainetta kovin paljoa. Alkoholia juon vain harvoin, saan nimittäin helposti krapulan ja ei minulla ole muutenkaan varaa juoda.... Stressiä on paljon (köyhyys, taloudelliset ongelmat, työttömyys), mutta siihen en voi toistaiseksi vaikuttaa kun tilanne ei ole ilmeisesti kovin pian helpottamassa.

Ilmeisesti päivittäinen magnesiumlisän syöminen voi auttaa kohonneeseen verenpaineeseen. Onko muita halpoja ja yksinkertaisia keinoja olemassa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokseminen laskee verenpainetta. Voi tosin olla ettei toimi kaikilla mutta itellä toimii. Kahvin oot jo varmaan jättänyt pois ja muutenhan sulla onkin jo luonnolliset keinot käytössä.

Kahvin tosiaan jätin kun huomasin että alkaa tekemään sydämentykytystä välillä. Joskus tosi harvoin juon yhden kupillisen, ei koskaan kahta saman päivän aikana.

Tällä hetkellä juokseminen ei ole mahdollista kun täällä on todella liukasta eikä minulla ole nastoja eikä varaa ostaa niitä. Mutta käyn kyllä kävelemässä lähes päivittäin, tänäänkin ajattelin käydä vielä tunnin iltakävelyllä niin saan paremmin unta. 

Vierailija
42/48 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakuriteetä kannattaa kokeilla. Ei ole ihan halpaa, jos ei ole omia koivuja, joista pakuria saisi ilmaiseksi. Tehosta ei taida olla lääketieteellisiä todisteita, mutta ei siitä haittaakaan ole. Moni on saanut siitä apua.

Pakuria ei valitettavasti saatavilla... Joskus olen saanut kaverilta, mutta nyt se ei ole mahdollista kun hän muutti eikä enää omista myöskään sitä pientä metsälänttiä pihan perältä josta löytyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä krooninen sairaus sinulla on?

Verenpaine voi nousta monista syistä, kuten sairautesi takia. Kehon on nostettava verenpainetta stressin tai esim. kroonisen tulehduksen takia, jotta keho pystyy vastaamaan sressiin tai tulehdustilaan. Jos verenpainetta kuitenkin alennetaan lääkkein, ei tämä luonnollisestikaan onnistu, jolloin keho ei pysty normaalisti vastata tulehdukseen tms. Onko tämä sitten hyvä vai huono asia?

Ennenkaikkea sinun tulisi selvittää verenpaineen nousun SYY. Se jää muuten piileväksi.

Suurin syy on varmasti perimä, moni lähisukulainen on saanut pysyvän verenpainelääkityksensä varsin nuorena. Ja stressi on isona tekijänä myös, olen elänyt köyhyydessä lapsuuteni eikä se näemmä aikuisiässäkään tunnu helpottavan... Opin jo lapsena kovaksi stressaajaksi.

Sairauteni pahenemisvaiheet myös ovat välillä nostaneet hetkellisesti verenpaineen korkeaksi, tähän ei ole kuitenkaan päivystyksessä sen enempää puututtu. On vaan hoidettu itse sairauden pahenemisvaihetta.

Tuskin perimä. Jos suvussa on paljon jotain sairautta, johtuu se luultavimmin elintavoista tai elinympäristöstä. Veikkaisin syyksi sairauttasi, lääkitystä tai ensiksi mainittua.

Vierailija
44/48 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä krooninen sairaus sinulla on?

Verenpaine voi nousta monista syistä, kuten sairautesi takia. Kehon on nostettava verenpainetta stressin tai esim. kroonisen tulehduksen takia, jotta keho pystyy vastaamaan sressiin tai tulehdustilaan. Jos verenpainetta kuitenkin alennetaan lääkkein, ei tämä luonnollisestikaan onnistu, jolloin keho ei pysty normaalisti vastata tulehdukseen tms. Onko tämä sitten hyvä vai huono asia?

Ennenkaikkea sinun tulisi selvittää verenpaineen nousun SYY. Se jää muuten piileväksi.

Suurin syy on varmasti perimä, moni lähisukulainen on saanut pysyvän verenpainelääkityksensä varsin nuorena. Ja stressi on isona tekijänä myös, olen elänyt köyhyydessä lapsuuteni eikä se näemmä aikuisiässäkään tunnu helpottavan... Opin jo lapsena kovaksi stressaajaksi.

Sairauteni pahenemisvaiheet myös ovat välillä nostaneet hetkellisesti verenpaineen korkeaksi, tähän ei ole kuitenkaan päivystyksessä sen enempää puututtu. On vaan hoidettu itse sairauden pahenemisvaihetta.

Tuskin perimä. Jos suvussa on paljon jotain sairautta, johtuu se luultavimmin elintavoista tai elinympäristöstä. Veikkaisin syyksi sairauttasi, lääkitystä tai ensiksi mainittua.

Siis useammalla sukulaisella ei ole löytynyt mitään järjellistä syytä korkeaan verenpaineeseen, vaikka on sydän, munuaiset yms tutkittu. On jäänyt täysin mysteeriksi. Perimää minunkin kohdalla lääkäri eniten epäili, kun on siis näitä kohollaan olleita verenpaineenarvoja ollut.

Vierailija
45/48 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokailu ja ylipaino on hoidossa niin ei sille oikeen mitään voi. Varsinkin jos sukurasite löytyy. Itselle alettiin ehdottaa lääkkeitä 20 nurkilla. Kunolin 25 suostuin ne ottamaan. Loppui päänsäryt siihen. Ei niitä lääkkeitä vastaan kannata taistella jos paineet ovat kunnolla koholla. Itsellä on 150/110 ilman lääkkeitä.

Mikä lääkitys sinulle annettiin? Mitä kokeiltiin aiemmin? Minulla ei alapaine sentään jatkuvasti noin korkealla, mutta yli 90 kuitenkin aivan jatkuvasti. Ja yläpaine sitten maltillisempi kuten sinullakin.

Ensiksi kokeiltiin losatrixia pienellä annoksella. Ei auttanut tarpeeksi, joten kokeiltiin losatrix comppia. Sekin oli riittämätön ja nyt on losatrix 100mg + amlodipin 10mg. Ensiksi kokeiltiin pienemmillä annoksilla, mutta tuohon lopulta päädyttiin. Tuo oli sellainen 1,5-2 vuotta kun oikea annostus löytyi.

Vierailija
46/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin magnesiumin sitraatiksi mutta maha meni siitä sekaisin... Tasaantuuko jossain vaiheessa? Aiemmin olen siis syönyt oksidia, ja siitä ei ole mennyt maha yhtään sekaisin.

Tajusin muuten että onhan tuo beetasalpaaja mitä syön todella satunnaisesti rytmihäiriöihin myös verenpainelääke, mutta en usko että sitä voisi pitää sivuoireiden vuoksi pysyvänä lääkityksenä. Minulla nimittäin jää pulssi sitten koko päiväksi matalaksi jos olen ottanut puolikkaan beetasalpaajan ja se taas ei oikein sovi urheilun kanssa yhteen... Ei ole koskaan testattu miten vaikuttaa minulla verenpaineeseen, määrättin siis yksinomaan rytmihäiriökohtaukseen.

Vierailija
47/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käyttäisi lääkettä, se on halpa ja hyvä ja juuri sinulle tarkoitettu?

Vierailija
48/48 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset käyttäisi lääkettä, se on halpa ja hyvä ja juuri sinulle tarkoitettu?

Lue aiempi keskustelu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan