Ystävä ei osaa etikettiä
Mua ahdistaa mun exäni sisko, johon ystävyyssuhde on vielä säilynyt. Aina kun se tulee luokseni kylään, se käyttää mun viinejä kuin omiaan. Kaataa itse omatoimisesti lasiinsa ja vihjailee, kun pullon sisältö on lopussa.
Juo tosi nopeaa tahtia. Sitten vaan ilmoittaa, että kuluipa aika nopeaa ja katsoo bussiaikataulujaan.
Kun itse olen hänen luonaan, on tarjoilu niin sivistynyttä. Kaadetaan oikeaoppisesti vain viinilasin pohjalle ja se on siinä. Pieni drinkki jälkiruuaksi.
Minusta tämä on pelkkää hyväksikäyttöä vai miten muut näkee tilanteen.
Yritti tulla mökillekin, mutta ei ollut tarkkaa osoitetta.
Miten voisi katkaista tämän ystävyyden korrektisti?
Kommentit (13)
kumpi teistä siis ei osaa etikettiä`? Sun luona taroilut prakaa ja sinä et osaa lopettaa "ystävyyttä". Mun mielestä sulla onongelma. Lopeta vihjailu ja sano suoraan: en viitsi olla enää kanssasi koska musta tuntuu että juot mun viinit.
Piilota viinit kun hän tulee kylään ja tarjoat korkeintaan pullon pohjat .
Nainen, avaa se suusi. Olemalla hiljaa hyväksyt hiljaisesti muiden käytöksen.
Ap:n pitää nyt vähän opettaa etikettiä sille ystävälleen.
Ongelma ei etiketti, vaan nopea juominen. Holisti kahmii kaksin käsin drinksuja, 2-3 annosta menee ennen kun ehdit omaasi maistaa.
Vuosikymmeniä seurasin työpaikalla vastaavaa.
Laitappa hevosen kusta viinipulloon seuraavaa kertaa varten odottamaa.
Kirjoita etikettiin että HEVOSENKUSTA.
Osaako lukea ?
Miten tuo alkoholismi tuossa aloittajan viestissä:
"Kun itse olen hänen luonaan, on tarjoilu niin sivistynyttä. Kaadetaan oikeaoppisesti vain viinilasin pohjalle ja se on siinä. Pieni drinkki jälkiruuaksi."
Siis vain kylässä juodaan holtittomasti!
Kyllähän näitä kestitsemisen perään olevia on. Yksi kaverini vie aina katrastaan vieraisille syömään. Kyllästyin ja aloin kutsua vain kahville ja keksipaketti pöytään. Tee sinäkin niin. Ei kai viiniä tarvitse joka kerta vedellä.
Jostain syystä hän virheellisesti tulkitsee, että sinun kodissasi sopisi käyttäytyä tuohon tapaan "rennosti". Pane sille rajat - ystävyyttä ei ehkä tarvitse lopettaa, ehkä hän ei vain todellakaan tunne sinun ajattelutapaasi.
Hyväksikäyttäjiä riittää aina, tiukasti vaan suorat sanat että pitäis olla molemminpuolista tarjoilua.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, avaa se suusi. Olemalla hiljaa hyväksyt hiljaisesti muiden käytöksen.
Ap on aika parrakas naiseksi. Kunhan larppaa
No ihan silleen kuin ystävyydet ja kaveruudet nyt lopetetaan, feidaat sen vaan vähitellen pois. Et mene kylään, et kutsu kylään. Suhtaudut nihkeästi kaikkeen.