Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytänkö naapurin perheen kelalle?

Vierailija
28.02.2017 |

Mies, nainen, kaksi lasta. Molemmat vanhemmat työttömiä, tiedän keskusteltuani satunnaisesti perheen äidin kanssa. Tänään näin sattumalta kotiin tullessani, että perheen isä oli ostanut kalliin ja ison television. Eihän työttömillä voi olla varaa sellaisiin? Miten ilmoitan kelalle, että tukia käytetään väärin? Jos vaikka pimeää työtä tekevät...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aivan varmasti sama naapuri, joka viime viikolla pohti, pitäisikö tehdä ls-ilmoitus naapureista.

Vierailija
22/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Käräytä minutkin Kelalle. Ostin tänään 2 tuhannella osakerahastoa vaikka olen työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät, vaikkapa olisi säästöjä. Tai perintö. Tai mistä tiedät vaikka voittivat jossain pelissä? Ja mistäs tiedät, miksi ovat tällä hetkellä työttömiä. Luuletko olevasi itse jotenkin parempi ja tosissasiko olet katkera että sinun verorahat menee työttömille? Kuule voin vannoa että sinun verorahat ja verot mitä muutkin itseasiassa jokainen kansalainen maksaa ja myös siitä tv:stä mitkä verot on maksettu, menee iham kokonaisvaltaiseen systeemiin. Oletko ikinä miettinyt kuinka suuri osa verorahoista käytetään esim. Suomen armeijaan, kansanedustajiin tai velkoihin. Luuletko ihan tosiaan että olet joku hyväntekijä kun käyt töissä ja maksat veroja? Jos et itse rahaa jonkun käteen anna niin et maksa yhtään mitään. Aivan naurettavaa miten jollain voi olla noin suppea ja lapsellinen näkemys verotuksesta. Hoh hoijaa.

Vierailija
24/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä minutkin. Olen työtön yh ja ostin juuri tietokoneen. :D hyvä että kaltaisiasi ihmisiä on olemassa ap! Ja kiitos rahoistasi! :D

Vierailija
25/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita käräytettäviä? :DD

Vierailija
26/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, minä (työtön eli saan työmarkkinatukea) tilasin osarilla melkein kahden tonnin tietokoneen.

Vierailija
27/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, nainen, kaksi lasta. Molemmat vanhemmat työttömiä, tiedän keskusteltuani satunnaisesti perheen äidin kanssa. Tänään näin sattumalta kotiin tullessani, että perheen isä oli ostanut kalliin ja ison television. Eihän työttömillä voi olla varaa sellaisiin? Miten ilmoitan kelalle, että tukia käytetään väärin? Jos vaikka pimeää työtä tekevät...

Tämän on pakko olla provo...

Mutta jollei ole, niin annan yhden neuvon: jospa hankkisit ensin kunnon todisteita ja toimisit vasta sitten. Yksi televisio ei vielä kerro mitään tukien väärinkäytöstä.

Jollei sinulla ole oikeaaa näyttöä mistään laittomasta, niin keskuty omaan elämääsi äläkä sekaannu asioihin, jotka eivät sinulle kuulu.

Vierailija
28/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki vaan pois lapsiperheiltä!! Kun isä ja äiti on ilman töitä, niin lastenkin tulee kärsiä..huoh!

No onneksi olet provo!

Kyllä melkein pitää lasten kärsiä. Yhteiskunnan on ilmeisesti pakko turvata jonkunlainen perustoimeentulo, mutta työttömien lapset ei voi vaatia merkkivaatteita tai älypuhelimia tai telkkareita ja padeja. Jos vanhemmat jostain niihin repii rahat, fine mutta muuten saavat olla ilman

Kiitos järkevistä ajatuksista. Eihän se vaan voi mennä niin, että minä ja sinä maksamme työttömien lapsille kaiken.

ap

Te maksatte? :D Onpa lapsellinen, absurdi ja naurettava ajatus. Vai oletko ihan käteen lapsosille rahat antanut? Vaikka etpä kyllä terve ole muutenkaan, aloitus sen jo paljastaa.

Täällä nyt vaan ei eletä kaikki samalla viivalla. Katto pitää olla pään päällä, ruokaa ja vaatteet mutta kaikki muu on siitä kiinni kestääkö oma perse ostaa. Kaikilla ei ole mahdollisuutta harrastaa tai saada hienoja vempeleitä.

Ei ap

Vierailija
29/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, käräytä nyt mutkin, ostin auton, että olisi helpompi sitten kulkea töihin, kun niitä joskus saan :D Maksoi huimat 3000 euroa.

Vierailija
30/35 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tiedät, vaikkapa olisi säästöjä. Tai perintö. Tai mistä tiedät vaikka voittivat jossain pelissä? Ja mistäs tiedät, miksi ovat tällä hetkellä työttömiä. Luuletko olevasi itse jotenkin parempi ja tosissasiko olet katkera että sinun verorahat menee työttömille? Kuule voin vannoa että sinun verorahat ja verot mitä muutkin itseasiassa jokainen kansalainen maksaa ja myös siitä tv:stä mitkä verot on maksettu, menee iham kokonaisvaltaiseen systeemiin. Oletko ikinä miettinyt kuinka suuri osa verorahoista käytetään esim. Suomen armeijaan, kansanedustajiin tai velkoihin. Luuletko ihan tosiaan että olet joku hyväntekijä kun käyt töissä ja maksat veroja? Jos et itse rahaa jonkun käteen anna niin et maksa yhtään mitään. Aivan naurettavaa miten jollain voi olla noin suppea ja lapsellinen näkemys verotuksesta. Hoh hoijaa.

Aivan. Ja myös siitä työttömyyspäivä rahasta mitää maksaa 20% veroa.

Vierailija
31/35 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö AP kädestä suuhun ja luulet, että kaikki muutkin tekevät niin? Mulla on nyt säästöjä joku 160 000 euroa. Jos jään nyt työttömäksi, saanko ostaa television?

Vierailija
32/35 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan kuullut esim. osamaksusta?

No ei tukien varassa elävällä perheellä voi olla varaa ostaa noin kallista televisiota osamaksullakaan, tai sitten järjestelmä tökkii ja pahasti.

ap

Tarkoittaako työttömyys aina sitä että elää tukien varassa? Itse sain 52 000 euron eropaketin ja sillä piti pärjätä huimaavat 5kk kunnes sain töitä. Senttiäkään en saanut tukea mistään.

Vierailija
33/35 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin tukien varassa elävälle perheelle pesukoneen, telkkarin ja etelänmatkan. Haluatko osoitteen käräytystä varten?

Vierailija
34/35 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin jokaisella mamulla on auto. Miten niillä on varaa? Enpä nyt silti ala käräyttelemään vaikka outoa se onkin.

Mamut saa sossusta kaikenlaisia asioista.......

Ei saa autoa sossusta, eikä korttiakaa enää!

Kortin on saattanut saada joskus, mutta siihen on pitänyt olla todella painavat perusteet, usein työllistymiseen tai opiskeluun liittyvä syy. Ja niitä on kantasuomalaisille myönnetty aivan varmasti enemmän kuin mamuille.

Joten lopettakaa tollanen "mamut saa sitä ja tätä" -lätinä kun ette tiedä mitään...

Vierailija
35/35 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä ihmisen pikkusieluisuutta!

Eikös juuri monet isot tv ole halvempia kuin keskikokoiset. Tähän ilmiöön tutustuin, kun hankittiin uusi vanhan tilalle. Ja ennen kuin ap. ottaa itkupotkuraivarit, tehtiin se omilla rahoilla.

Ja toisekseen, mistä tiedät, ettei isovanhemmat tai muut sukulaiset ole ostaneet tai antaneet tv ja säästäneet kierrätysmaksuissa.

Jostakin syystä, veljeni vaihtaa tv tiuhaan, kun haluaa sen olevan viimeisen päälle ja yleensä laittaa kierrätykseen tai myy netissä.

Ja kannattaa käräyttää, jos ei ole muuta elämänsisältöä, kuin naapurin tv. Ehdottomasti, sen varmasti myös naapuri sinulle suo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi