Hotelliketjun respan täytyy ensijaisesti suositella hotellin ravintolaa
Vastaanoton työntekijät, onko tuo teille ok? Koetteko sen olevan luontevaa vai onko se teistä typerää ja vaivaannuttavaa (jos hotellin oma ravintola ei ole mikään kovin tasokas)?
Entä asiakkaat? Haluaisitteko, että teille suositellaan oikeasti parasta ja teille sopivinta ravintolaa? Ärsyttääkö tuollainen "pakkovinkvink"?
Kommentit (26)
Olisi kyllä tosi outoa, jos ei respa suosittelisi sitä omaa ravintolaa.
Voisi olla nopeasti entinen respa.
Mutta jos asiakas sanoo, että haluaa lähteä kaupungille ja jotain erilaista, sitten toki kerrotaan tarjonnasta.
Juuri tuo oli se avauksen tarkoitus, että ärsyttääkö asiakkaita tai työntekijöitä tuo ns. pakkomarkkinointi, vaikka asiakas jopa selkeästi kysyisi jotain ihan muuta kuin sitä, mitä hotelllilla on itsellään tarjota.
Itseäni monta, monta vuotta sitten työntekijänä ollessani tuo nimittäin häiritsi jonkin verran ja erään toisen ketjun innoittamana tulin kysyneeksi tätä täällä, kun teki mieli tietää, että eikö se muka asiakkaita tai muita työntekijöitä häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Olisi se nyt aika kummallista kysyä hotelliin kirjautuessaan, että mikä on kaupungin paras hotelli ja lähteä sitten sinne, kun on saanut respalta suosituksen. Kyllähän minä olen siihen paikkaan menossa, josta olen huoneen varannut. Ja oikeasti, kuinka usein ihmiset menevät "kaupungin parhaaseen ravintolaan"? Vaikkapa New Yorkissa on aika monta hyvää ravintolaa ja joku on varmaan niistä se paras, mutta jossain pikkukaupungissa on jokunen ruokapaikka, eikä hotellin respan tehtävä ole valita minun ruokapaikkaani.
Meillä oli kerran lähellä, ettei marssittu respaan ja pyydetty rahoja takaisin & lähdetty jonnekin parempaan hotelliin. Mikään siellä hotellissa ei vastannut kuvausta ja oltiin vielä tarkoituksella varattu vähän parempi ja kalliimpi huone. Huone saatiin vaihdettua, mutta siellä oli taas eri jutut, mitkä ei toimineet. Ulkona oli 40 astetta hellettä ja "hyvä ilmastointi" tarkoitti mm. rikkinäistä pöytätuuletinta... Onneksi oltiin varattu vain yksi yö tuonne, niin ei sitten jaksettu alkaa vaihtamaan enää. Muuten oltaisiin kyllä vaihdettu, mutta ei varmaan oltaisi uskottu vastaanoton suosituksia. Varmaan olisivat neuvoneet just jonnekin saman ketjun vastaavaan hotelliin väittäen sitä parhaaksi heidän jälkeensä. :-D
Vierailija kirjoitti:
Ei respan kuulukaan tietää asioista hotellin oven ulkopuolella.
Oikeasti olette tätä mieltä??
Joo, varmaankin näin. MInua ei kuitenkaan haittaa, jos hotellin työntekijä suosittelee sitä heidän ravintolaansa, koska en yleensä syö hotellien ravintoloissa, kuten jo sanoin ekassa vastauksessani. Eikä se ärsytä minua, että he sanovat niin. Osaan tehdä valinnan itse sen mukaan, mitä olen ottanut selkoa, tai sitten lähden kuljeskelemaan ja kokeilen jotain sattumalta kohdalle osunutta paikkaa. En oikein siis hahmota, mikä tässä alkuperäisessä avauksessa oli se ärsyttävä asia. Kyllähän minulle myydään ja markkoinoidaan kaiket päivät kaikenlaista, minä siitä valkkaan olenko kiinnostunut vai en. :)