Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotelliketjun respan täytyy ensijaisesti suositella hotellin ravintolaa

Vierailija
27.02.2017 |

Vastaanoton työntekijät, onko tuo teille ok? Koetteko sen olevan luontevaa vai onko se teistä typerää ja vaivaannuttavaa (jos hotellin oma ravintola ei ole mikään kovin tasokas)?

Entä asiakkaat? Haluaisitteko, että teille suositellaan oikeasti parasta ja teille sopivinta ravintolaa? Ärsyttääkö tuollainen "pakkovinkvink"?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaana ymmärrän tämän täysin. Ja ymmärrän, että seuraava suositus on sitten saman ketjun toiseen ravintolaan.

Itse kokeilen hotellin ravintolaa vain, jos sitä käyttää myös ulkopuoliset.

Vierailija
2/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, en vaan yleensä syö hotellien ravintoloissa. Ei haittaa vaikka suosittelevat "pakosta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas ei ole itse tajunnut, että saman katon alla on myös ravintola, niin kai sen mainitseminen on ihan hyvästä. Mutta jos asiakas vaikkapa sanoo, että joo, tiedän, olen syönyt siellä tällä viikolla/aikaisemmin jo x kertaa, voitko suositella jotain muuta, niin sittenhän se on asiakaspalvelua parhaimmillaan, jos kerrot lähiseudun muista ravintoloista oman suosikkisi.

t. ketjuhotelleissa usein yöpyvä

Vierailija
4/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se luonnollista, että suosittelevat. Mutta jos kysyn muita vaihtoehtoja, niin toki pitää niitäkin osata suositella. Kyllä kaikki paikallistiedon opastaminen on osa asiakaspalvelua hotellissa.

Vierailija
5/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monta kertaa jutellut respan kanssa kaupungin ravintoloista ja suosituksista niihin. Onhan se nyt selkeästi osa hotellien palvelua.

Vierailija
6/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan täytyy vain tietää, ettei hotellin respalta saa tuollaiseen kysymykseen parasta vastausta.

Joskus olen siitä huolimatta syönyt hotellin ravintolassa, kun en ole halunnut lähteä tuntemattomaan kaupunkiin loppuillalla pyörimään ympäriinsä. Tasokkaissa hotelleissa ravintolakin on tasoa OK.

Vierailija
7/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, kyllä on respan ymmärrettävä kuka palkan maksaa

Vierailija
8/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kiva päästä helpolla, ulkomailla syön usein uudessa kaupungissa ekana iltana hotellilla. Aina ei jaksa juosta ympäriinsä

Vierailija
9/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tosiaan aika moni tuon tietysti tietääkin ja osaa halutessaan kysyä, mitä muita hyviä kaupungissa on. Mutta mites vaikka jotkut vanhukset ja ensi kertaa/todella harvoin matkalla olevat? Sellaiset, jotka ei välttämättä tällaisista säännöistä tiedä mitään.

Onko oikein, että tavallaan johdetaan harhaan/ei heti suositella oikeasti parasta? Jos asiakas siis vielä erikseen on kysynyt, mikä olisi paras ravintola, mistä saisi x ruokia.

Tietysti on ok, jos kysytään vain lähintä paikkaa, tai iltasella tullaan kysymään ja sanotaan vaikka jotenkin, että jos ei halua pidemmälle lähteä.

Vierailija
10/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan täytyy vain tietää, ettei hotellin respalta saa tuollaiseen kysymykseen parasta vastausta.

Joskus olen siitä huolimatta syönyt hotellin ravintolassa, kun en ole halunnut lähteä tuntemattomaan kaupunkiin loppuillalla pyörimään ympäriinsä. Tasokkaissa hotelleissa ravintolakin on tasoa OK.

Onko tosiaan näin, että tuo käytäntö on ajettu nykyään jo noin hyvin läpi, että niin työntekijät kuin asiakkaatkaan ei enää oikein näe respaa sellaisena, joka tosissaan auttaa ja neuvoo aidosti matkailijoita ja asiakkaita, vaan hän on lähinnä vain hotelliketjun myyjä, johon ei voi luottaa? :-(

Vierailija
11/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kaupunkien parhaista ja suosituimmista ravintoloista ei välttämättä löydy pöytää heti suoraan sisään kävelevälle, joten respan suositus puolityhjään mutta kohtalaisen hyvätasoiseen heidän ravintolaansa on minulle aivan ok. Yleensä illalla tuntemattomassa kaupungissa kysynkin ensin respalta mihin asti heidän keittiönsä on auki, ja vähän sen mukaan sovitan sitten ruokapaikanetsimiskierroksen kaupungille. Että jos ei nyt heti tule mieleisempää vastaan, syön hotellin ravintolassa.

Vierailija
12/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Respankin palkan maksaa viime kädessä asiakas.

Varsinkaan kun en valitse hotellia minkään ketjun mukaan enkä ole mitään asiakaskortteja tarjoamassa, pitää respankin tajuta ilman selittelyä, että minulle mikään plussakortti ei ole valintakriteeri.

Vierailija
13/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tosiaan aika moni tuon tietysti tietääkin ja osaa halutessaan kysyä, mitä muita hyviä kaupungissa on. Mutta mites vaikka jotkut vanhukset ja ensi kertaa/todella harvoin matkalla olevat? Sellaiset, jotka ei välttämättä tällaisista säännöistä tiedä mitään.

Onko oikein, että tavallaan johdetaan harhaan/ei heti suositella oikeasti parasta? Jos asiakas siis vielä erikseen on kysynyt, mikä olisi paras ravintola, mistä saisi x ruokia.

Tietysti on ok, jos kysytään vain lähintä paikkaa, tai iltasella tullaan kysymään ja sanotaan vaikka jotenkin, että jos ei halua pidemmälle lähteä.

Entä jos asiakas kysyy parasta hotellia, mainostatko sitten myös naapuria? Työntekijällä on lojaalisuusvelvoite työnantajalle.

Vierailija
14/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei respan kuulukaan tietää asioista hotellin oven ulkopuolella. Hotellin ulkopuolisiin palveluihin ottaa kantaa concierge.

Vierailija
15/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka missää tietää, mikä on paras ravintola? Ei kukaan.

Ja kuka lähtee reissuun, ettei ota kohteesta etukäteen selvää? Jos haluat parhaaseen ravintolaan, teet varauksen sinne hyvissä ajoin, ei vasta paikanpäällä.

Vierailija
16/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nö höh. Miksi vaivata respaa moisilla kysymyksillä, kun täältä saa pikana vastauksen kaikkiin ongelmiin:) Mammat tietää kaiken.

Vierailija
17/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Respankin palkan maksaa viime kädessä asiakas.

Varsinkaan kun en valitse hotellia minkään ketjun mukaan enkä ole mitään asiakaskortteja tarjoamassa, pitää respankin tajuta ilman selittelyä, että minulle mikään plussakortti ei ole valintakriteeri.

Sentään joku on mun kanssa samaa mieltä (siis, että ei oikein pidä tuosta tarjoamistyylistä). Olipas kuitenkin silmiä avaava tää ketju. Olisin luullut, että useimpia tuo häiritsee/ärsyttää! Ehkä se on sitten muodostunut jo niin tavaksi... :-/ Omista hotelliajoista jo aikaa ikuisuus ja asiakkaana olen aina katsonut itse netistä ravintolasuositukset.

Ap

Vierailija
18/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos asiakas kysyy parasta hotellia, mainostatko sitten myös naapuria? Työntekijällä on lojaalisuusvelvoite työnantajalle.

Entä lojaalisuusvelvoite asiakasta kohtaan? Eikö respalla ole sekin?

Jos olet töissä kolmen tähden hotellissa ja asiakas kysyy parasta hotellia, niin ei kai sille kukaan valehtele ja tosissaan väitä, että juu tämä on se? Jos siis kysytään oikeasti parasta ja kaupungissa on siis joku oikeasti viiden tähden super hyvä hotelli?

Samanlaillahan jos joku menee sinne viiden tähden hotelliin kysymään, että ei olisi mitään halvempaa täällä kaupungissa, niin ei kai sille aleta väittämään, että tämä on se halvin. Hyvä respa ohjaa sen jonnekin hyvään katsomaansa perushotelliin.

Vierailija
19/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se nyt aika kummallista kysyä hotelliin kirjautuessaan, että mikä on kaupungin paras hotelli ja lähteä sitten sinne, kun on saanut respalta suosituksen. Kyllähän minä olen siihen paikkaan menossa, josta olen huoneen varannut. Ja oikeasti, kuinka usein ihmiset menevät "kaupungin parhaaseen ravintolaan"? Vaikkapa New Yorkissa on aika monta hyvää ravintolaa ja joku on varmaan niistä se paras, mutta  jossain pikkukaupungissa on jokunen ruokapaikka, eikä hotellin respan tehtävä ole valita minun ruokapaikkaani. 

Vierailija
20/26 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: No huonosti muotoiltu ehkä aloituksessa. Sanotaan vaikka että asiakas kysyisi "jotain tosi hyvää ravintolaa" eikä hotellin oma olisi oikeasti mikään järin hyvä. Eikä tietenkään ole respan tehtävä päättää kenenkään ruokapaikkaa, mutta jotkut saattaa kysyä ihan sillä mielellä, että haluavat saada aitoja, vilpittömiä suosituksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan