Penkkiurheilevat naiset! Miten pärjäätte miehen kanssa jota ei kiinnosta urheilu?
On kurja katsoa aina urheilua yksin. Miestä ei kiinnosta mikään urheilulaji. Itse tykkäisin katsoa edes olympialaiset sekä MM-kisat useimmissa lajeissa mutta miestä ei saa telkun eteen katsomaan edes lätkän MM-finaalia vaikka Suomi pelaisi kullasta.
Kutsutteko te muut penkkiurheilijanaiset tyttökavereita kotiin kisakatsomoon tai lähdettekö esim. baariin urheilua seuraamaan? Vai tyydyttekö katsomaan kisoja yksin kotona?
Kommentit (12)
Numero 1, Juuri tuommoinen jalkapallomatka tms olis tosi ihana, mutta mun mies ei suostu lähtemään edes seuraksi vaikka mä maksaisin. Sit ei tule lähdettyä mihinkään kisareissuille ollenkaan. Harmittaa.
Tylsää se on. Yksin katson mäkin :( Lapsia ei oo.
Mun mies on kotona opetettu siihen että penkkiurheilu on muka junttia. Ovat sosiaalisia kiipijöitä. Siksi hän ei voi urheilua katsoa kun se on alemman sosiaaliluokan juttuja. Aina jaksaa mullekin nalkuttaa kun joskus harvoin katson jotain "typerää futista" Ja mies on meistä se vähemmän koulutettu.
Mulla ei ole penkkiurheilevia naisystäviä, mutta miesystäviä kylläkin. Pidetään usein heidän luonaan kisakatsomoita kimpassa. Himassa katson (urheilua, elokuvia tai mitä vaan) paljon mieluummin yksin kuin sellaisen ihmisen kanssa, jota kyseinen ohjelma ei kiinnosta. Olen kyllä muutenkin introvertti luonteeltani, joten en tarvitse yleensäkään seuraa asioiden tekemiseen. Käyn myös leffassa (hyvin mielelläni) yksin.
No samalla tavalla kuin perheissä joisssa naista ei kiinnosta urheilun katsominen. Katsot yksin. Ja mies hommaa oman telkun josta katsoo sitten itseään kiinnostavia juttuja, jos häntä siis yleensäkkään kiinnostaa television katsominen... Meillä kans mies mankuu mua katsomaan mestareiden liigaa ja lätkää jne jne. En tajua MIKSI? Eihän se mitään yhteistä tekemistä ole kun kumpikin mykkänä tuijottaa jotain laatikkoa. Ja jos toista ei oikeasti nappaa? En minäkään pakota miestä katsomaan The Crownia tai Downton Abbeya.
Vierailija kirjoitti:
No samalla tavalla kuin perheissä joisssa naista ei kiinnosta urheilun katsominen. Katsot yksin. Ja mies hommaa oman telkun josta katsoo sitten itseään kiinnostavia juttuja, jos häntä siis yleensäkkään kiinnostaa television katsominen... Meillä kans mies mankuu mua katsomaan mestareiden liigaa ja lätkää jne jne. En tajua MIKSI? Eihän se mitään yhteistä tekemistä ole kun kumpikin mykkänä tuijottaa jotain laatikkoa. Ja jos toista ei oikeasti nappaa? En minäkään pakota miestä katsomaan The Crownia tai Downton Abbeya.
Dealbreaker...
Meillä molemmat katsoo Mestarien liigaa, MM-hiihtoja, olympilaisissa ihan mitä vaan mahtavia outoja lajeja SEKÄ The Crownia että Downton Abbeya. Ja silti meillä katsotaan aika vähän telkkaria. :)
Ei se ole sen vaikeampaa kuin penkkiurheilevilla miehillä, joiden naista ei urheilu kiinnosta. Katson yksin tai menen kaverin luo katsomaan. Jääkiekkoa mennään usein katsomaan hallille. Arvokisoja joskus baariinkin.
Yksin katson minäkin, mitä nyt somessa seurailen ja kommentoin tapahtumia. Mies katsoo korkeintaan lätkän MM-kisat. Olen jo tottunut tähän, mutta välillä kieltämättä mietin, miten mukavaa olisi jakaa tämä innostuneisuus jonkun kanssa...
Yksin katson. Vanhin lapsista katsoo aina välillä mun kanssa. Yhden naispuoleisen kaverini kanssa ollaan käyty sitten paikanpäällä katsomassa urheilua, viikonloppuna juuri Lahdessa. Hauskin reissu taisi olla ylsi formulamatka jossa muu bussilasti oli miehiä ja me ainoat naiset. Tosin tuntui, että me myös tiedettiin formuloista kuin kukaan miehistä, olivat vissiin enemmän ryyppyreissulla.
Mä olen perinyt penkkiurheiluhulluuden mun mummolta! Mummo seurasi urheilua laidasta laitaan ja varsinkin formulaa seurasi jo 80-luvulla kun laji oli vielä aika tuntematon suurelle yleisölle. Mummo katsoi myös kaikki mm-kisat, olympialaiset jne. vaikka ne tulivat keskellä yötä. Olen mm. katsonut mummon kanssa jääkiekon legendaarisen 88 olympiahopeaottelun yöllä ja tyynesti lähtenyt aamulla kouluun muutaman tunnin unilla. Mummon mielestä siinä ei ollut mitään vikaa, äiti vähän mummoa jälkikäteen puhutteli asiasta.
Mies ei urheilusta välitä yhtään. Kaksi kertaa käytiin testaamassa jääkiekko-ottelun seuraamista. Toisen kerran onnistui juomaan itsensä känniin ja toisella kerralla luki lehteä koko matsin...
On varmaan hankalaa, jos edes TV:n katsominen ei onnistu ilman toisen apua.
No mun mies katsoo melkein yhtä paljon kuin minä, mut ei mulla ole ongelmia katsoa yksin. Ollaan menossa huhtikuussa lomalle Madridiin ja miehelle mainitsin, että Real pelaa silloin, joten mies vaan totesi, että ai se onkin joku jalkapallomatka. .. Toki tulee mukaan peliin, mutta mä maksan kyllä molempien liput kun enemmän haluan sinne.