Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkusiskoni (32 v) on tottunut siihen, että meidän vanhemmat avustavat rahallisesti hänen perhettään

Vierailija
26.02.2017 |

Pikkusiskosta tuli yksinhuoltaja kolmelle pienelle lapselle, jätti miehensä. Yhteinen talo meni myyntiin. Äiti kertoi mulle eilen, että oli maksanut takuuvuokrat siskolle viime syksynä.
Isä on myös aina avustanut rahallisesti siskoa. Eli jos isää ja äitiä ei olisi, niin sisko ei pärjäisi rahallisesti ollenkaan.
Mutta entä sitten, kun vanhempia ei enää ole? Sekin aika tulee jonain päivänä.
Olen usein miettinyt itsekseni, miten sisko pärjää silloin lapsiensa kanssa? :(
Kuka sitten auttaa rahallisesti?

Kommentit (106)

1/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai ne lapsetkin kasvaa koko ajan ja muuttaa ennenpitkää omilleen...

Taidat olla kateellinen kun sisko on saanut rahaa ja sinä et.

No, jos aidosti olet siskostasi huolissasi, niin voin kertoa ettei 3 lapsen yh Suomessa ojaan joudu. Nyt hän varmaan vaan elää vähän leveämmin kun saa teidän vanhemmilta avustusta.

Vierailija
2/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla kateellinen. Niin se kateus rikkoo rakkaudenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tosiaan huokuu rehellinen huoli siskon hyvinvoinnista, joten aloittaja varmaan astuu sitten vanhempien saappaisiin ja jatkaa tuota avustamista vuorostaan. Kannattaa alkaa pistää jo sukanvarteen tuota tilannetta silmällä pitäen ;)

Vierailija
4/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasten isä elätä heitä myös?

Erotessaan veljeni ja vaimonsa sopivat yhteishuoltajuudesta ja koska talo ei ole vieläkään mennyt kaupaksi, he ovat päätelleet, että on reilumpaa jakaa asumiskulut tasan eli talosta tulevat kulut ja sähkö lasketaan yhteen toisen asunnon vuokran (pakko olla kaksio lasten takia) ja sähkölaskun kanssa, tulos jaetaan kahdella, jolloin poismuuttaneen taloudellinen taakka ei ole liian kova. Lapset ovat paljon kummallakin.

Moni vanhempi auttaa nykyään(kin) aikuisia lapsiaan, etkö itse tosiaankaan ole saanut mitään? Tietenkään ei ole viisasta jättäytyä toisten varaan taloudellisesti, silloin ei koskaan opi ennakoimaan, eikä elämään varojensa mukaan.

yksinhuoltaja kolmelle pienelle lapselle = kolmen lapsen yksinhuoltaja

lapsiensa = lastensa

Vierailija
5/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä epäreilua vanhemmilta antaa toiselle "lapselle" rahaa ja toiselle ei. Pitäisi sitten antaa molemmille samat tai ei kummallekaan. Tai sitten antaa lainaksi, ja niistä lainoista selkeät dokumentit.

Vierailija
6/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä epäreilua vanhemmilta antaa toiselle "lapselle" rahaa ja toiselle ei. Pitäisi sitten antaa molemmille samat tai ei kummallekaan. Tai sitten antaa lainaksi, ja niistä lainoista selkeät dokumentit.

NO jos toinen on kolmen lapsen yh ja rahallisesti hankaluuksissa, ja toinen tyyliin lapseton ja varakkaampi, niin miksi pitäisi?

Vierailija
7/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se raha ja sen epäsuhta jakaminen syö sisarusten välejä. Ihan riippumatta onko toinen hankaluuksissa vai ei. Ainakin jos se jatkuu vuositolkulla.

Vierailija
8/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saadaa aikaiseksi perintöriidat.

Vierailija
9/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on moderni ja itsenäinen nainen. :D

Vierailija
10/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on hyvä, että vanhemmillasi on mitä antaa, kun siskosi  pahassa tilanteessa.

Näin mielestäni suku, terve sellainen, toimii. Juurikin takuuvuokra auttaa eteenpäin.

Vierailija
11/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin vanhempien pitäisi ainakin pyrkiä olemaan tasapuolisia. Antavat vaikka toisille sitten myöhemmin rahaa. Esimerkkinä: yksi lapsista hankkii hyvin nuorena useamman lapsen, ei opiskele itselleen ammattia ja päätyy vielä yksin huoltajaksi vrt toiseen lapseen, joka opiskelee pitkään, tekee töitä, säästää asuntoon hankkii myöhemmin 1-2 lasta ja pärjää hyvin omillaan. Tietysti se ei ammattia usean lapsen yksinhuoltaja tarvitsee enemmän apua, mutta hän on kuitenkin itse ratkaisunsa tehnyt.

Vierailija
12/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä, että miksi äitisi kertoi sinulle asiasta.

Vierailija
13/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ylös kaikki tapahtumat, mitä tiedät vanhempiesi rahoittavan siskosi kuluja. Perintöjupakoissa voit verrata kuolinpesän tiliotteeseen ja laskea, paljonko pikkusiskosi on saanut jo ennakkoperintöjä.

Vierailija
14/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tietysti. Et voi olettaa että aikuinen siskosi osaisi pitää itsestään huolta.

Vierailija
15/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tollanen luuseri tekee lapsilla? HALOO

Vierailija
16/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa lahjavero.

Vierailija
17/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaan siskon saamat aummat ylös. Perinnönjaossa sitten pyydät huomioimaan ne ennakkoperintönä.

Vierailija
18/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni oli aikoinaan (tai no siis joskus 5v sitte) rahallisesti pulassa, ja hänkin silloin kolmen lapsen yh, just eronnut, ja opiskeli. Tottakai vanhempamme auttoivat häntä ja lapsia rahallisesti mm. maksoivat lasten harrastukset, antoivat ruokarahaa jne. Ei se ole koskaan mua haitannut, koska olin siinä vaiheessa jo valmistunut juristiksi, ja hyvä palkka (melkein 5000e yksityisellä), joten miksi olisin vaatinut, että munkin pitää saada vanhemmilta rahaa? Kun en ollut sen pulassa, päinvastoin, minäkin maksoin jotain siskontyttäreni harrastuksen lukukausimaksuja :)

Vierailija
19/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO jos toinen on kolmen lapsen yh ja rahallisesti hankaluuksissa, ja toinen tyyliin lapseton ja varakkaampi, niin miksi pitäisi?

Molemmilla ollut samat lähtökohdat elämään. Toki asiallista tukea lasta vaikeana aikana, mutta vastaava tuki tulisi myöhemmin antaa toisillekkin. Jokainen päättää itse mitä tekee ja kuinka monta lasta hankkii. Minun hyvin palkattulla sinkkuveljelläni ei ole yhtään lasta, minulla on neljä. Tottakai minulla on kotihoidontuella tiukempaa vaikka en yksinhuoltaja olekkaan. On kuitenkin minun ja mieheni päätös hankkia ne neljä lasta ja jäädä kotihoidontuelle. Jos vanhempani vaikka haluavat ostaa lapsilleni sängyt antavat he saman rahan veljelleni, joka vaikka käyttää sen uuteen puhelimeen. Minä sain lahjana 8000e, koska vanhemmat halusivat avustaa talon remontissa, veli sai saman verran ja osti osakkeita. Minusta tämä on ihan reilua.

Vierailija
20/106 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ymmärrä, että miksi äitisi kertoi sinulle asiasta.

Niin, äiti vääntää tuplaten puukkoa vanhemman sisaren haavassa. Ensin syrjii toista lastaan ja sitten hakee vielä syrjityltä tukea epätasa-arvoiseen kohteluun lapsiaan kohtaan.