Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimetön heippalappu (ansaitusti)-toimenpiteitä?

Vierailija
26.02.2017 |

Eli aamulla oli odottamassa nimetön heippalappu postilaatikossa jossa passiivis-agressiivisesti ja sarkastisesti valitettiin melusta. Luonnollisesti jos asiasta oltaisiin tultu soittelemaan ovikelloa niin  oltaisiin heti oltu hiljaa.

Olen asunut talossa monta vuotta ja eilen ekaa kertaa mulla oli enemmän kuin yksi ihminen kylässä yölliseen aikaan.  Musiikkia emme soittaneet kovaa mutta meitä oli viisi joten keskustelu volyymi varmasti nousi ja muutaman viinipullon ansiosta varmasti vieläkin enemmän. Olimme ylhäällä noin tunnin ennen nukkumaan menoa. Elän aika hiljaista elämää joten en usko että muutoin on melusta valittamista. 

Olen todella pahoillani että aiheutin naapureille haittaa melulla ja mielelläni pyytäisin anteeksi ja luonnollisesti toivon ettei isännöitsijälle tai vuokranantajalle asiasta ilmoiteta. Onko parempi antaa asian vaan olla ja elää normaalisti (ja ehkä vältellä naapureita hetken) vai tehdä joitain toimenpiteitä?

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina avaan kerrostalon elämistä koskevia ketjuja ja kun pohdin miten itse tekisin vastaavassa tilanteessa muistan ettei mun tartte näitä miettiä. Kärsikää naapureistanne! T.Omakotitaloon muuttanut

Vierailija
102/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lappu tuossa tilanteessa on ok. On aikamoista diivailua ajatella, että jos kukaan ei jaksa yöllä joskus klo 4 - 6 välillä nousta sängystä, pukea päälle, laittaa kenkiä ja raahautua rappukäytävään pimpottamaan ovellesi, niin ketään ei harmita. Kyllähän ne toisten jatkot ottaa päähän, vaikka raivo ei nousisikaan niin kovaksi, että tulisi marssittua saman tien naapurin ovelle.

Tulipa mieleen, että yhdessä asunnossa olen saanut melkoiset huutokilarit rappukäytävässä keskellä yötä tupakille ramppaavalle känniporukalle. Olivat hiljaa sen jälkeen. Avautuminen kannattaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lappu tuossa tilanteessa on ok. On aikamoista diivailua ajatella, että jos kukaan ei jaksa yöllä joskus klo 4 - 6 välillä nousta sängystä, pukea päälle, laittaa kenkiä ja raahautua rappukäytävään pimpottamaan ovellesi, niin ketään ei harmita. Kyllähän ne toisten jatkot ottaa päähän, vaikka raivo ei nousisikaan niin kovaksi, että tulisi marssittua saman tien naapurin ovelle.

Tulipa mieleen, että yhdessä asunnossa olen saanut melkoiset huutokilarit rappukäytävässä keskellä yötä tupakille ramppaavalle känniporukalle. Olivat hiljaa sen jälkeen. Avautuminen kannattaa!

Tässä ei nyt ollut diivailusta kyse vaan ajattelmattomuudesta.

Vierailija
104/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kritisoi heippalapun jättäjää. Ymmärrän ettei tiedä mitä oven takana on. Kirjeen sävyä voisin kritisoida sillä melu ei todellakaan ole toistuvaa. Mutta olen tietoinen että tein väärin joten ei ole oikeutta kritisoida.

Ehkä mä teen lapun. "Pahoittelut eilen aiheuttamasta melusta. Otan asiasta opikseni ja pidän huolen ettei se toistu. Mukavaa lopputalvea! T. Maija/as 23

Toinen vaihtoehto on etten tee mitään ettei talon kaikki melut tule minun syyksi kun olen julkisesti myöntänyt nimellä että meluan

Ap

Totta helvetissä sillä laputtajalla on oikeus kritisoida. Sä ja sun kaverit herätitte sen keskellä yötä ja valvotitte metelöimällä. Kerrostalossa muilla on oikeus nukkua, eikä niiden tarvi kuunnella sun eikä sun kännisten kaveries mekkalointia. Ei edes sitä yhtä kertaa. Ymmärrätkö? Kerrostalossa ei ole mitään, "kyllä sitä nyt joskus voi metelöidä, kunhan tekee sen harvoin" -oikeutta. Ne turvat pidetään yöllä kiinni ja annetaan muiden nukkua. Ihan joka yö. Jos mokataan niin pyydetään anteeksi eikä systätä syytä naapureille ja luulla, että kyllä sitä nyt vähän saa yöllä möykätä.

Sulla on asenne ihan perseellään. Luulet että metelöinti ja muiden herättäminen yöllä on ok, kun teet sitä omien sanojesi mukaan harvoin. Herätys nyt, se ei ole ok. 

Vierailija
105/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestäisin seuraavalla kerralla isommat bileet joissa tarjoiltaisiin viinin sijasta kossua, tanssittaisiin letkajenkkaa aamuun asti ja laulettaisiin irlantilaisia juomalauluja. Vituttaa tuollaiset passiivisaggressiiviset heippalappuilijat.

Vituttaa tuollaiset kostonhaluiset hullut jotka eivät kestä mitään kritiikkiä. 

Vierailija
106/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti ilmaistu. Eli tulimme ravintolasta kotiin yöllä. Eli Kotiin tulon ja nukkumaan menon välissä oli se n. tunti.

Mietin että onko julkinen anteeksipyyntö pahempi vai parempi

-ap

Olet kerrostaloasujien alinta kastia. Etkot ennen baariin menoa on ok eikä häiritse, mutta jatkot puheensorinoineen aamuyöstä on helvetin rasittavaa ja ymmärrän naapureitasi täysin.

Vierailija
107/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kritisoi heippalapun jättäjää. Ymmärrän ettei tiedä mitä oven takana on. Kirjeen sävyä voisin kritisoida sillä melu ei todellakaan ole toistuvaa. Mutta olen tietoinen että tein väärin joten ei ole oikeutta kritisoida.

Ehkä mä teen lapun. "Pahoittelut eilen aiheuttamasta melusta. Otan asiasta opikseni ja pidän huolen ettei se toistu. Mukavaa lopputalvea! T. Maija/as 23

Toinen vaihtoehto on etten tee mitään ettei talon kaikki melut tule minun syyksi kun olen julkisesti myöntänyt nimellä että meluan

Ap

Totta helvetissä sillä laputtajalla on oikeus kritisoida. Sä ja sun kaverit herätitte sen keskellä yötä ja valvotitte metelöimällä. Kerrostalossa muilla on oikeus nukkua, eikä niiden tarvi kuunnella sun eikä sun kännisten kaveries mekkalointia. Ei edes sitä yhtä kertaa. Ymmärrätkö? Kerrostalossa ei ole mitään, "kyllä sitä nyt joskus voi metelöidä, kunhan tekee sen harvoin" -oikeutta. Ne turvat pidetään yöllä kiinni ja annetaan muiden nukkua. Ihan joka yö. Jos mokataan niin pyydetään anteeksi eikä systätä syytä naapureille ja luulla, että kyllä sitä nyt vähän saa yöllä möykätä.

Sulla on asenne ihan perseellään. Luulet että metelöinti ja muiden herättäminen yöllä on ok, kun teet sitä omien sanojesi mukaan harvoin. Herätys nyt, se ei ole ok. 

Oiskohan ap nimenomaan tarkoittanut, että hänellä ei ole oikeutta kritisoida lapun jättänyttä naapuria, kun tietää tehneensä väärin melutessaan? Vähän sisälukutaitoa, pliis!

Vierailija
108/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laittaisin sinne alhaalle ilmoitustaululle lapun, jossa pahoittelisin meteliä ja kertoisin ottavani opiksi. Koska inhoan yli kaiken nimettömiä lappusia ja pidän niitä häijyinä ja raukkamaisina, laittaisin ilman muuta alle oman nimeni ja huoneiston numeron.

Ja laittaisin siihen vielä ps:n: Naapuri hyvä: Olisitko sinä, joka laitoit minulle asiasta nimettömän lapun, kiltti ja viestisit jatkossa nimellä. En suunnittele jatkavani yöllistä häiriköintiä, mutta jos sinulle tulee mistä tahansa asiasta sanottavaa, tee se ihmeessä heti ja vaikka ovikelloa rimpauttamalla. En pure, en huuda, vaan korjaan tapani saman tien.

Ihanaa vaatia naapuriaan nousemaan aamuyöllä ja tulemaan rimpsuttamaan kelloa aamuöisten kännijuhlien ovelle. Olen toki sitä tehnyt mutta en suosittele kenellekään. Erittäin vastenmielinen ja nokkava asenne kun on aivan yksiselitteistä että häiritsijä on tehnyt väärin kaikkia naspureitaan kohtaan, ei vaan sitä joka on valittanut.

Nythän ei tosin ollut kyse aamuyöstä.

Ja satunnainen tunnin puheensorina EI ole mikään valtiorikos. Ymmärtäisin vittuilun, jos ap olisi luukuttanut musaa koko yön nupit kaakossa, mutta tunnin puheenporina?

Sitä paitsi, suosittelin myöntämään "rikoksen", mutta kuten sanoin: nimetön veetuileva viestittely on kusipään merkki. Jos on valitettavaa, pitää uskaltaa sanoa nimellä ja asiallisesti.

9

Miten niin ei ollut kyse aamuyöstä? Tulivat baarista kotiin ja olivat hereillä vielä tunnin ennen nukkumaanmenoa. Ei kai ne nyt klo 20 mennyt baariin ja klo 23 tulleet kotiin? Eiköhän ne tullut kotiin lähempänä klo 4 aamuyöstä.

Vierailija
109/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalaput ovat naurettavia. Jos ei tunnu turvalliselta tai ei kehtaa mennä sanomaan häiriöstä asukkaalle, kannattaa mieluummin ilmoittaa isännöitsijälle. Yhdestä kerrasta tuskin tulee edes isännöitsijän yhteydenottoa, mutta toistuvista häiriöistä kuuluukin tulla huomautus.

Ap:n kertomassa tapauksessa ei varmaan eniten häirinnyt viiden ihmisen puhe vaan ajankohta.

Etkot kerrostalossa ok. kunhan loppuvat puoleen yöhön mennessä, jatkot ei.

Vierailija
110/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laittaisin sinne alhaalle ilmoitustaululle lapun, jossa pahoittelisin meteliä ja kertoisin ottavani opiksi. Koska inhoan yli kaiken nimettömiä lappusia ja pidän niitä häijyinä ja raukkamaisina, laittaisin ilman muuta alle oman nimeni ja huoneiston numeron.

Ja laittaisin siihen vielä ps:n: Naapuri hyvä: Olisitko sinä, joka laitoit minulle asiasta nimettömän lapun, kiltti ja viestisit jatkossa nimellä. En suunnittele jatkavani yöllistä häiriköintiä, mutta jos sinulle tulee mistä tahansa asiasta sanottavaa, tee se ihmeessä heti ja vaikka ovikelloa rimpauttamalla. En pure, en huuda, vaan korjaan tapani saman tien.

Ja minä inhoan yli kaiken kaltaisiasi "hyviä" ja "reippaita" ihmisiä. Ihan tosissaanko väität, että on järkevää mennä soittamaan tuntemattoman naapurin ovikelloa noin klo 4 aamuyöllä, kun olet ensin kyllästynyt kuuntelemaan selvästikin monihenkisen juoppolauman känniölinää? Onneksi olkoon, et ole vain ärsyttävä, vaan lisäksi myös selkeästi vaarallinen ennen kaikkea itsellesi, mutta mahdollisesti myös muille.

Vierailija
111/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus klo 22 > tarkoittaa että siitä eteenpäin ollaan hiljaa.

Ihmisillä on oikeus saada nukkua omassa kodissaan, mutta sinulla ei ole oikeutta metelöidä.

Jos et tätä tajua, olet idiootti.

Vierailija
112/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

täh? Sanoin että en ole kritisoimassa lapun jättäjää . Vaan tiedostan tehneeni väärin ja olen kysymässä onko ilmoitustaululle jätettävä anteeksipyyntö hyvä idea vai tuoko se lisää huomiota. Lapun nimettömyys oli oleellinen koska en voi mennä henkilökohtaisesti pyytämään anteeksi. Jos voisin asian tehdä uudelleen niin olisin tullut kotiin yksin. En missään nimessä ajatellut että minulla on oikeuksia vaan kyse oli puhtaasti ajattelemattomuudesta. Oli kiva nähdä kavereita pitkästä aikaa enkä ymmäryänyt puhua hiljempaa sillö hetkellä. Nyt ymmärrän tehdä toisin. En syytä naapuria mistään. Yritän vaan minimoida jo sattuneen vahingon jota en voi muuttaa.

Vierailija
113/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuus klo 22 > tarkoittaa että siitä eteenpäin ollaan hiljaa.

Ihmisillä on oikeus saada nukkua omassa kodissaan, mutta sinulla ei ole oikeutta metelöidä.

Jos et tätä tajua, olet idiootti.

Asia on ymmärretty. Kyse oli ajattelemattomuudesta. Nyt on vaan liian myöhäistä mennä ajassa taaksepäin. Keskustelun aiheena on damage control.

Ap

Vierailija
114/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä muuten on. Johan tämä jo yllä mainittiin: myös yksittäiset juhlat ovat sallittuja, vaikka ne jatkuisivat yli kymmeneen.

Yörauha ei tarkoita täydellistä hiljaisuutta.

Mikä siinä on ettei ketjua voi lukea ennen kuin kommentoi?

Vierailija
115/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000000732334.html

"

Sääntöjen mukaan hiljaisuus taloyhtiöissä alkaa kello 22 tai 23 ja kestää aamuseitsemään. 

- Tällöin asunnoista ei saa kuulua ylimääräistä meteliä, mutta normaalia elämää saa viettää, Isännöintiliiton lakimies Marina Furuhjelm linjaa.

Mitä on sitten tämä kuuluisa normaali elämä?

- Olen saanut yhteydenottoja esimerkiksi siitä, että naapurit harrastavat liian kovaäänistä seksiä, Furuhjelm nauraa.

- Normaaliin elämään ei voi kuitenkaan puuttua. Kovaääninenkin nauru tai puhe hiljaisuuden aikaan on sallittu. Lapset saavat leikkiä aikaisin aamusta ja yöllä saa katsoa televisiota tai kuunnella musiikkia, kunhan volyymitaso on kohtuullinen. Yöllä töistä palaava saa käydä suihkussa, eikä siihen voi puuttua taloyhtiön omilla määräyksillä.

Yörauha ei siis tarkoita täyshiljaisuutta.

- Jopa koira saa haukkua, jos se on satunnaista ja lyhytkestoista. Myös yksittäiset juhlat ovat sallittuja, vaikka ne jatkuisivat yli kymmeneen.

Tarkkaa linjaa ei ole ja asiasta on käräjöity usein. Yöaikaan ei saa remontoida tai aiheuttaa kovaa meteliä. Häirikköasukille voidaan antaa varoitus ja ottaa asunto-osake jopa taloyhtiön haltuun.

Normaalikin elämä voi häiritä naapureita, jos seinän äänieristykset eivät ole nykytasoa.

Jos puhe kuuluu läpi seinistä, koska taloyhtiön äänieristys ei ole riittävä, on taloyhtiön vastuulla vahvistaa asunnon äänieristystä. Jos yhden osakkaan äänieristystä parannetaan, myös muut osakkaat ovat oikeutettuja vastaavaan. Luvassa olisi siis kallis remontti koko taloyhtiöön.

Tahallinen metelöiminen on rikosoikeudellinen asia.

- 2000-luvun alussa oli käräjillä tapaus, jossa pariskunta hakkasi pattereita, koska naapurin askeleet häiritsivät. Heidät tuomittiin kotirauhan rikkomisesta, Furuhjelm muistuttaa.

Ovatko yölliset äänet häirinneet sinua? Tai onko sinun aiheuttamistasi äänistä valitettu? Kerro kokemuksesi IS-keskustelussa!"

Joten mussutukset sikseen!

Tänne on näköjään turha laittaa mitään faktaa kun ihmiset eivät lue viestejä ja kertovat omat mielipiteensä ja luulonsa faktoina.

Vierailija
116/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa vaatia naapuriaan nousemaan aamuyöllä ja tulemaan rimpsuttamaan kelloa aamuöisten kännijuhlien ovelle. Olen toki sitä tehnyt mutta en suosittele kenellekään. Erittäin vastenmielinen ja nokkava asenne kun on aivan yksiselitteistä että häiritsijä on tehnyt väärin kaikkia naspureitaan kohtaan, ei vaan sitä joka on valittanut.

Nythän ei tosin ollut kyse aamuyöstä.

Ja satunnainen tunnin puheensorina EI ole mikään valtiorikos. Ymmärtäisin vittuilun, jos ap olisi luukuttanut musaa koko yön nupit kaakossa, mutta tunnin puheenporina?

Sitä paitsi, suosittelin myöntämään "rikoksen", mutta kuten sanoin: nimetön veetuileva viestittely on kusipään merkki. Jos on valitettavaa, pitää uskaltaa sanoa nimellä ja asiallisesti.

9

Miten niin ei ollut kyse aamuyöstä? Tulivat baarista kotiin ja olivat hereillä vielä tunnin ennen nukkumaanmenoa. Ei kai ne nyt klo 20 mennyt baariin ja klo 23 tulleet kotiin? Eiköhän ne tullut kotiin lähempänä klo 4 aamuyöstä.

Jaa, mehän emme kumminkaan tiedä sitä kellonaikaa. Osa baareista menee kiinni puoliltaöin, osa kello 1, osa kello 2 - eivätkä ne olisi siten aamuyön valvontaa. Eikös nuo sen kaverit odottaneet siellä bussia, aika todennäköisesti ei siten aamuyöllä.

Vierailija
117/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä inhoan yli kaiken kaltaisiasi "hyviä" ja "reippaita" ihmisiä. Ihan tosissaanko väität, että on järkevää mennä soittamaan tuntemattoman naapurin ovikelloa noin klo 4 aamuyöllä, kun olet ensin kyllästynyt kuuntelemaan selvästikin monihenkisen juoppolauman känniölinää? Onneksi olkoon, et ole vain ärsyttävä, vaan lisäksi myös selkeästi vaarallinen ennen kaikkea itsellesi, mutta mahdollisesti myös muille.

Ole hiljaa, jos et ymmärrä lukemaasi.

Minä sanoin, että lappujen laittaminen nimettömänä on raukkamaista. Lappu laitettiin ap:lle seuraavana aamuna. Ei yöllä neljältä.

Samoin sanoin, että laittaisin jälkikirjoituksen, jossa sanoisin, että en aio toistaa virhettä  (=möykätä aamuyöllä), mutta muissa sanomistilanteissa voi tulla sanomaan suoraan, koska en aio olla sanojalle aggressiivinen, vaan ottaa opikseni.

Toisin sanoen pointtina on paitsi pyytää anteeksi, myös vähän potkia porukkaa olemaan ainakin minulle suora ja tulemaan sanomaan ihan saman tien - koska en käy kenenkään päälle.

Mikä tuossa on sulle noin vaikeaa? Hmmm?

Vierailija
118/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että keskustelua syntyy. Nyt vaan menee asiat vähän sekaisin. En ole diivalemassa tai valittamassa kyseisestä lapusta. Olen tyytyväinen että sain lapun enkä toivottavasti isännöitsijän kirjettä. En ole kieltämässä tehneeni väärin tai antamassa erityisoikeuksia itselleni. Ketjun tarkoituksena oli tiedustella miten asiassa kannattaa edetä sillä ajassa en voi mennä taaksepäin. Asiassa on kahta koulukuntaa. Osan mielestä laittaa ilmoitustaululle lappu ja osan mielestä antaa asian olla ettei saa lisähuomiota. Haluan minimoida sattuneen kämmin itseni ja naapurisi unohdin vuoksi.

Tähän mennessä olen noudattanut hiljaisuutta mutta nyt kävi tällainen kämmi etten tajunnut puhemelun nousevan niin voimakkaaksi. Olisi pitänyt tajuta asia mutta siinä innostuneisuudessa ei tullut mieleen ja nyt siitä maksetaan. Nyt on läksyt opittu ja sama ei tule toistumaan ja muistan myös muutaman viinilasillisen jälkeen. Ymmärrän myös että oven taakse voi olla kynnys tulla kun en ole tavannut naapureita ja ei tiedä mitä oven takana odottaa. Eikä melun kestolla,ajalla tai syyllä ole merkitystä sillä häiritsevä melu on häiritsevää melua.

Ap

Vierailija
119/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu ap. Mitään vakavaa ei sattunut. Jos nyt kerran lähtee vähä ääntä, niin mitä sitten. Älä heittäydy noin hysteeriseksi vaan jatkat elämää kuten ennenkin. Jos lähipäivinä käy ilmi, kuka lapun laittoi (esim.rapussa jutellessa), niin pahoittele tapahtunutta. Muuten ei tarvii mitään tehdä. Paitsi ottaa lasi viiniä, rentoutua ja lakata murehtimasta :)

Vierailija
120/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ole huoleti. Kiva, että otat naapurisi noin yleisesti ottaen huomioon. Lapun jättäjä on ehkä aiemmin kärsinyt häiriköivästä naapurista ja päättänyt jatkossa puuttua asioihin heti.

Jokaisella on oikeus nukkua öisin. Olen itse käynyt huomauttamassa naapurille, joka klo 23 jälkeen iski diskomusat pauhaamaan, kun oli bileet, koska vaikka hänellä on bileet vain kerran vuodessa, minun lapsillani on oikeus nukkua myös sinä yönä häiriöttä.

Kännibileitä varten voi vuokrata juhlapaikan / syrjäisen mökin tai voi vaivautua bilettämään lähibaariin.

Höpöhöpö, bileita saa pitää pari kertaa vuodessa, ilman että sinun lapsiasi pitää ottaa huomioon. Asiallista olisi ilmoittaa bileistä etukäteen, jolloin voit kärrätä lapsesi muualle nukkumaan, jos ovat oikeasti muka niin herkkiä äänille (aika harvoin lapset kyllä ovat niin herkkiä).

Höpö höpö. Talomme järjestyssäännöissä lukee yksiselitteisesti, että hiljaisuus alkaa klo 22. Kenenkään ei ole pakko laittaa diskojytää soumaan klo 23.30. Kyllä juhlia saa ja vieraita saa kutsua, mutta ei kenelläkään ole oikeutta valvottaa koko rapun asukkaita. Baarit ja diskot on lähellä. Sinne voi lähteä.