Tilasin juuri ruuat ensi viikoksi, 100 e meni niin että hulahti
ja perjantaina pitää vielä hakea viikonlopun (pe-su) lihat :/
2 aik + 2 lasta
Millasia kauppalaskuja muilla on?
Kommentit (83)
Tuo ruokien tilaaminen kotiin on hieno, työllistävä palvelu, joten en ymmärrä miksi sitä vastaan hyökätään. Eikä se ole mikään uusi juttu. Kummitäti oli perhepäivähoitaja 70-luvulla ja hän soitti joka päivä kauppiaalle listan ruokatarvikkeista ja kauppias toi ne ilmaiseksi kotiin asti. En muista, että kukaan olisi kummitätiä laiskaksi haukkunut.
Äsken muistelin, miten lasten ollessa pieniä kävin kerran kaupassa. Maassa oli 10 senttiä märkää lunta ja lisää tuli taivaan täydeltä. Työnsin siinä ylämäkeen lastenvaunuja, joiden alakorissa oli kaksi täyttä kauppakassia. Toisella kädellä vedin pulkkaa, jossa esikoinen istui yhden täyden kauppakassin kanssa. Olisin antanut toisen munuaiseni, jos tuonkin kauppareissun olisin voinut korvata kotiin tuoduilla ruuilla muutaman euron korvauksella.
Foodie on kätevä. Harmittaa ettei toimita meille saakka, asumme syrjässä. Kesällä on töissä kaverin perhekodissa viikon verran ja ruoka tilattiin suoraan kaupasta. Aika kätevää, määrät olivat valtavia, kaveri oli laskenut että säästi koska saattoi itse tehdä tilauksen, tai vaikka yövuorolainen hiljaisena hetkenä ja ruoka tuotiin talolle. Ei mennyt yhden aika ensin siihen että vaikka talvella ajaa auton ulos tallista, sulkee ovet, ajaa kauppaan, haalii tarvikkeet, pakkaa auton, ajaa talolle, kantaa ruuat sisään, menee ajamaan auton talliin, tulee sisään ja latoo tarvikkeet paikoilleen.
Laatu oli mun mielestä ihan ok, sitä mitä olisin itsekin valinnut ja sai myös toivoa esim. pidempää säilymisaikaa.
Näin se tuntuu menevän :-) Me ollaan nyt välivaiheessa, lapsi käy lukiota toisella paikkakunnalla ja käy kotona joka toinen viikonloppu. Kahdestaan tulee helpommin hairahduttua ravintolaan syömään, jos ei jaksa kokata. Kaksi syö kuitenkin halvemmalla kuin kolme. Herkkujäätelöstä riitti ennen kolmelle, nyt se tulee syötyä miehen kanssa kahdestaan. Eilen meni kuusijäätelö ja hyvää oli! :-D
Olen kyllä ajatellut, että sitten kun lapsi asuu omillaan, niin voidaan houkutella sitä viikonloppuisin kylään hyvällä ruualla, jos ei muuten meinaa vanhempien seura kiinnostaa :-)