Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin juuri ruuat ensi viikoksi, 100 e meni niin että hulahti

Vierailija
26.02.2017 |

ja perjantaina pitää vielä hakea viikonlopun (pe-su) lihat :/

2 aik + 2 lasta

Millasia kauppalaskuja muilla on?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastailee niin innoissaan, että tää vaikuttaa ihan foodien mainokselta.

Vanhuksille ja sairaille ja laiskoille on kyllä varmaankin hyvä palvelu.

Huomaan että sulle ei todellakaan ole ihan sama mihin muut rahansa käyttävät... ;) Loru jatkuu vaan.... vaikka sulle on "ihan sama". Juupa juu. Kylläpäs sua nyt ärsyttää se kauppakassipalvelu, vaikka se ei ollut ketjun keskeisin aihe edes. Huomaan kyllä että olet sama vastaaja. 

ap

Vierailija
42/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2+2 teiniä talous ja viime kuussa meni Cittariin 1200 euroa. Siinä oli pari peliä ja meikkejä. Myös on olutta, limua, herkkuja perusruuan lisäksi.

Lasten ollessa pieniä tilasin kahden viikon ruuat kerralla, vain maitoja haettiin lisää (ehkä kympillä). Leivoin itse leivät ja pullat. Silloin summa oli kahdelta viikolta 150 euroa. Niin ja ollaan kasvissyöjiä, ei liha kuluja.

Se maksoi kolmekymppiä ne kaksi kuljetuskertaa/kk. Se on pieni hinta, että säästin kaikista herkuista silloin. Eipä tullut tilattua limuja, jäätelöä, suklaata, sipsejä, olutta/siideriä jne. Kaikki heräteostokset jää pois tilausversiossa. Sillon veskipaperitkin tilattiin puoleksi vuodeksi toisesta firmasta naapurin kanssa kimppaan.

Mä olen foodieta silmäillyt muutaman kerran ja sen käyttö toisi tiettyä säästöä ihan varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee noin 200e kuussa ruokaan. Kaksi aikuista, joista toinen syö arkisin lounaan töissä. Muut ateriat syödään kotona. 

Eikös tuollainen tilaaminen jo itsessään maksa? Silläkin hinnalla saisi jotain syötävää ostettua.

Maksaa, hieman alle 5e/ kerta. Eli kuukaudessa maksaa n. 25e. Itse siis mieluummin käytän tätä palvelua kuin tilaan vaikkapa lehden. 

Ja siis aloitukseni tarkoitus ei ollut se että me oltaisiin ihan persaukisia, vaan ihan muuten vain näitä kauppalaskuja välillä itsekseni kauhistelen. 

Tosin sen jälkeen kun aloin tilaamaan ruokaostokset kauppakassipalvelusta niin meidän kauppalaskut laski. Kaikenlainen suunnittelu, vertaaminen jne on vaan paljon helpompaa ruudun äärellä. Vertailin minä ennenkin, mutta nyt se on vielä asteen helpompaa. 

ap

Jokainen saa tietysti käyttää rahansa mihin haluaa, mutta itse en ymmärrä miksi terve ihminen käyttäisi ruokien tilaamiseen kuukaudessa summan, jolla saa melkein viikoksi ruokaa. Minusta kuulostaa vain tuhlaamiselta ja laiskuudelta, mutta kukin tavallaan. 

No siis meille 25e ei kyllä riitä viikon ruokiin... :) Mutta jokainen tosiaan saa käyttää rahansa mihin haluaa, ihan varmasti sinäkin pistät tuon 25e/kk johonkin muuhun "turhaan", sen sijaan että ostaisit ruokaa... Lapsiperheessä on ihan normaalia kyllä käyttää joitakin elämää helpottavia palveluja, kuten kauppa-apua tai siivouspalvelua... vaikka terveitä oltaisiinkin! Miksi viettäisin aikaa kaupassa hikoillen, kun voin viettää sen ajan lasteni kanssa vaikka uimahallissa? Kyllä niitä askareita kuule tässä huushollissa silti riittää joka päivälle.... 

ap

Te olette ensimmäinen lapsiperhe, jonka kuulen käyttävän tuollaisia palveluita. Mutta tosiaan, kukin tavallaan. Kauppareissuun menee meillä maksimissaan vartti+matkat n.10min, joten en koe sitä ajantuhlaukseksi tai elämän vaikeuttamiseksi.

No en todellakaan osta viikon ruokia isosta marketista vartissa. Kyllä se 45-60 min on lähempänä totuutta, koska aikaa menee myös esim. tuotteiden vertailuun. Onko sulla lapsia? 

ap

On yksi lapsi. Teen ostokset pääosin samassa kaupassa, joten tiedän hinnat ilman suurempia vertailuja. Kirjoitan kotona ostoslistan valmiiksi tuoteryhmittäin ja sitä seuraamalla käyn tarvittavat osastot järjestykseessä läpi. Onnistuu helposti vartissa isommassakin kaupassa.

No hyvä sinulle :)

ap

Vierailija
44/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiviikon ruoat, 2 ihmistä plus 2 kissaa, n. 50€. 

Vierailija
45/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh joku laittoi että selviää vartissa kaupasta. Kyllä meillä lähemmäs tunti kuluu kun kerätään viikon ruoat. Meillä meni perjantaina 134 ruokiin. Prismassa käytiin 2 alakoulu ikäistä ja 2aik. Lapset nyt viikon lomilla miehen kanssa kotona eli pitää olla 2 lämmintä ateriaa sekä aamu väli ja iltapala.

Miten toi tilaaminen? Saako sieltä aina esim. Leivän tuoreena. Entäs jos kaupassa olisi jotain oranssi lopulla alennettu, näkyykö nekin listalla vai eikö niistä tiedä? Entäs hedelmät onko kunnollisia aina?

Vierailija
46/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee noin 200e kuussa ruokaan. Kaksi aikuista, joista toinen syö arkisin lounaan töissä. Muut ateriat syödään kotona. 

Eikös tuollainen tilaaminen jo itsessään maksa? Silläkin hinnalla saisi jotain syötävää ostettua.

Maksaa, hieman alle 5e/ kerta. Eli kuukaudessa maksaa n. 25e. Itse siis mieluummin käytän tätä palvelua kuin tilaan vaikkapa lehden. 

Ja siis aloitukseni tarkoitus ei ollut se että me oltaisiin ihan persaukisia, vaan ihan muuten vain näitä kauppalaskuja välillä itsekseni kauhistelen. 

Tosin sen jälkeen kun aloin tilaamaan ruokaostokset kauppakassipalvelusta niin meidän kauppalaskut laski. Kaikenlainen suunnittelu, vertaaminen jne on vaan paljon helpompaa ruudun äärellä. Vertailin minä ennenkin, mutta nyt se on vielä asteen helpompaa. 

ap

Jokainen saa tietysti käyttää rahansa mihin haluaa, mutta itse en ymmärrä miksi terve ihminen käyttäisi ruokien tilaamiseen kuukaudessa summan, jolla saa melkein viikoksi ruokaa. Minusta kuulostaa vain tuhlaamiselta ja laiskuudelta, mutta kukin tavallaan. 

No siis meille 25e ei kyllä riitä viikon ruokiin... :) Mutta jokainen tosiaan saa käyttää rahansa mihin haluaa, ihan varmasti sinäkin pistät tuon 25e/kk johonkin muuhun "turhaan", sen sijaan että ostaisit ruokaa... Lapsiperheessä on ihan normaalia kyllä käyttää joitakin elämää helpottavia palveluja, kuten kauppa-apua tai siivouspalvelua... vaikka terveitä oltaisiinkin! Miksi viettäisin aikaa kaupassa hikoillen, kun voin viettää sen ajan lasteni kanssa vaikka uimahallissa? Kyllä niitä askareita kuule tässä huushollissa silti riittää joka päivälle.... 

ap

Te olette ensimmäinen lapsiperhe, jonka kuulen käyttävän tuollaisia palveluita. Mutta tosiaan, kukin tavallaan. Kauppareissuun menee meillä maksimissaan vartti+matkat n.10min, joten en koe sitä ajantuhlaukseksi tai elämän vaikeuttamiseksi.

No en todellakaan osta viikon ruokia isosta marketista vartissa. Kyllä se 45-60 min on lähempänä totuutta, koska aikaa menee myös esim. tuotteiden vertailuun. Onko sulla lapsia? 

ap

On yksi lapsi. Teen ostokset pääosin samassa kaupassa, joten tiedän hinnat ilman suurempia vertailuja. Kirjoitan kotona ostoslistan valmiiksi tuoteryhmittäin ja sitä seuraamalla käyn tarvittavat osastot järjestykseessä läpi. Onnistuu helposti vartissa isommassakin kaupassa.

Ei tarvitse ap yhtään selitellä muille teidän valintojanne. Viisas ihminen tekee elämästään mahdollisimman helppoa, niin ei tarvitse sitten uhriutua tai kadehtia muiden "helppoa elämää" marttyyrin kruunua kantaen.

Ja melkoinen vauhtihirmu saa olla, jos viikon tavarat lapsiperheeseen saa kerättyä vartissa, kun jo kassajonossa voi mennä 5-10 minuuttia. Ja on eri asia lähteä lasten kanssa kotoa varta vasten kauppaan, kuin pikaisesti pysähtyä ilman lapsia matkan varrella toistä tullessa. Kyllä se näkyy ajassa suurena erona.

5e ei ole kallis hinta tuollaisesta palvelusta.

Vierailija
47/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2+2 teiniä talous ja viime kuussa meni Cittariin 1200 euroa. Siinä oli pari peliä ja meikkejä. Myös on olutta, limua, herkkuja perusruuan lisäksi.

Lasten ollessa pieniä tilasin kahden viikon ruuat kerralla, vain maitoja haettiin lisää (ehkä kympillä). Leivoin itse leivät ja pullat. Silloin summa oli kahdelta viikolta 150 euroa. Niin ja ollaan kasvissyöjiä, ei liha kuluja.

Se maksoi kolmekymppiä ne kaksi kuljetuskertaa/kk. Se on pieni hinta, että säästin kaikista herkuista silloin. Eipä tullut tilattua limuja, jäätelöä, suklaata, sipsejä, olutta/siideriä jne. Kaikki heräteostokset jää pois tilausversiossa. Sillon veskipaperitkin tilattiin puoleksi vuodeksi toisesta firmasta naapurin kanssa kimppaan.

Mä olen foodieta silmäillyt muutaman kerran ja sen käyttö toisi tiettyä säästöä ihan varmasti.

Ei tosiaan tule tehtyä mitään heräteostoksia :) Kotona kun tilaa niin pystyy myös helposti käymään kaikki kaapit läpi niin tilaa vain tarvittavan. Eikä oikeastaan koskaan enää unohda mitään. Netissä on myös helppo vertailla, kun parilla klikkauksella saat monesta tuotteesta paljon tietoa. Lopuksi ennen maksamista näkee suoraan loppusumman ja voi vielä tehdä muutoksia oman budjetin puitteissa helposti. 

Mutta jollekkin toiselle se itse kaupassakäynti fyysisesti on toimivaa ja helppoa, eikä mulla sitäkään mitään vastaan ole. Ei se minulle vieras asia ole, netistä olen ruuat tilannut nyt noin ehkä vuoden verran. Itse koen sen helpommaksi tavaksi. 

ap

Vierailija
48/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :D Meillä 2 aikuista syö 200 eurolla viikossa. 

Vierailija
49/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon ei varmaan paljon tuoretta kalaa, tuoreita yrttejä, pihvilihoja, erikoisia juustoja tai muita herkkuja mahdu?

Meillä menee tuplat, muuten sama perhekoko ja tilanne kuin teillä. Tykätään nautiskella laadukkaista raaka-aineista.

Tuoretta kalaa ostetaan noin kerran viikossa (mies kalastaa myös itse joten useammin ei tarvitse ostaa). Yrtit kasvatetaan itse. Pihvejä syödään vain kerran-pari kuussa. Eivät kuulu meidän suosikkeihimme. Juustoja emme syö juuri koskaan, sillä emme niistä oikein välitä. Tykkäämme enemmän peruskotiruuasta kuin erikoisherkuista ja herkut leivon itse.

Vierailija
50/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee noin vähän? Meillä kolme henkeä ja viikossa menee yli 250 €. Lapsi syö lounaan koulussa ja mies töissä. Itse otan lounaseväät edellispäivän päivällisestä jota en aina edes syö.

Vierailija
51/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 71 vuotta jäi leskeksi isäni kuoltua. Hänen kuukauden kauppalasku on alimmillaan 8 euroa. Sisältäen kahvia, keijua, vehnäjauhoja ja vessapaperia. Perunaa on kuopassa ja marjoja pakkasessa.

Vierailija
52/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäh joku laittoi että selviää vartissa kaupasta. Kyllä meillä lähemmäs tunti kuluu kun kerätään viikon ruoat. Meillä meni perjantaina 134 ruokiin. Prismassa käytiin 2 alakoulu ikäistä ja 2aik. Lapset nyt viikon lomilla miehen kanssa kotona eli pitää olla 2 lämmintä ateriaa sekä aamu väli ja iltapala.

Miten toi tilaaminen? Saako sieltä aina esim. Leivän tuoreena. Entäs jos kaupassa olisi jotain oranssi lopulla alennettu, näkyykö nekin listalla vai eikö niistä tiedä? Entäs hedelmät onko kunnollisia aina?

Ei meilläkään onnistu, sen verran kuitenkin vaihtuu viikottain esim. ruuat mitä tehdään että kyllä aineiden etsimiseen menee aina oma aikansa + vertailuun. 

Riippuu varmaan mistä tilaa, meidän kaupassa on niin että päiväyksiä on muistaakseni aina 1+3. Eli tilauspäivän lisäksi päivämäärää on jäljellä aina se vähintään 3 päivää. Aletuotteita ei ainakaan toistaiseksi voi tilata tämän vuoksi, tosin voikai sinne lisätietokenttään kirjoittaa että "tuotteesta x saa laittaa punalapullisen tuotteen jos saatavilla". Yrittävät ymmärtääkseni täyttää toiveet mahd. hyvin! Hedelmät on meillä olleet aina ihan kunnollisia, semmosia mitä itsekkin valitsisi. Joskus on ollut vähän kitukasvuisia tomaatteja, toisaalta joskus saatavilla ei vaan ole muunlaisia niin voi johtua siitäkin. 

Eihän tuo palvelu kauan toimis jos ne ihan roskaa ihmisille laittaisi tulemaan.. :P

ap

Vierailija
53/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Ei tarvitse ap yhtään selitellä muille teidän valintojanne. Viisas ihminen tekee elämästään mahdollisimman helppoa, niin ei tarvitse sitten uhriutua tai kadehtia muiden "helppoa elämää" marttyyrin kruunua kantaen.

Ja melkoinen vauhtihirmu saa olla, jos viikon tavarat lapsiperheeseen saa kerättyä vartissa, kun jo kassajonossa voi mennä 5-10 minuuttia. Ja on eri asia lähteä lasten kanssa kotoa varta vasten kauppaan, kuin pikaisesti pysähtyä ilman lapsia matkan varrella toistä tullessa. Kyllä se näkyy ajassa suurena erona.

5e ei ole kallis hinta tuollaisesta palvelusta.

Kiitos kommentista <3 

ap

Vierailija
54/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on selkeästi joku foodien mainos, kun noin innokkaasti pitää perustella valintaansa :D Ei siinä, varmasti ihan kiva palvelu, jos on hankala päästä kauppaan. Itse tykkään nähdä sen tuotteen ennen ostosta ja siksi käyn ihan kaupasta tuotteet hakemassa. Joku jo kyselikin esimerkiksi hedelmien ja leivän laadusta tällaisessa. Tuollaineen epäilyttää itseäni eniten näissä palveluissa. 

Vierailija
55/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös samaa palvelua kuin ap. Minulla ei ole autoa ja kävelymatkat bussille aika pitkät, en jaksaisi mitään painavaa kantaa.

Tilaan kerran kuukaudessa kaikki isot ja painavat tavarat, myös kuivatuotteet ja pesuaineet ja isoja satseja. Esim. WC- ja talouspaperit, jauhot, murot, hiutaleet,  pakasteet (ehtisivät lämpimällä kelillä sulaa liikaa), kissanruoat ja -hiekat, mehut, maidot, limsat, kahvia, hygieniatuotteet ja vaikka mitä, samalla tilaan myös tulevan viikonlopun ruoat. Ostan myös pakkaseen. Lihat ja kalat ostan yleensä "punaisilla laputettuina" erikseen viikoittain.

Yleensä minulle tulee muovikasseja n. 8-10 kpl, tuovat minulle ostokset rullakolla. Yleensä kuukauden ostoksiin minulla menee jotain 150 €, joka kerta ei tarvitse kaikkea tilata. Asun yksin, mutta aikuiset lapseni käyvät usein, joten ostan aina heitä varten kaikenlaista.

Eli minulta menee vain 1 kuljetusmaksu per kuukausi.

Mielestäni Rainbow -tuotteet ovat ihan ok, yleensä tilaan niitä tai "kotimaista."

Olen huomannut, että säästän näin tilaamalla isoja satseja aika paljonkin, useita kymppejä kuussa.

Vierailija
56/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua :D Meillä 2 aikuista syö 200 eurolla viikossa. 

No syötte varmaan hyvin sitten :) Kyllä tuo 100e/viikko välillä tuottaa vaikeuksia, kun haluaisi ostaa enemmänkin esim. kalaa, marjoja tai erilaisia hedelmiä. Koitan aina valita halpaa, mutta niin että olisi kuitenkin terveellistä. Joskus sitten vaan menee yli budjetin kun haluaa vaikkapa niitä vadelmia mustikan sijaan. (ja joo, keräily ja pakastus on tuttua, mutta ne marjat on näin helmikuussa jo syöty.. )

Jos ottaisi kaikkein halvinta niin varmaan olisi helpompaa pysyä tuossa budjetissa. 

ap

Vierailija
57/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo 5 euroa per tilaus ole paha. Markettiin ajaessa bensaan menee enemmän, kuluu arvokasta vapaa-aikaa ja tekee helpommin heräteostoksia.

Satanen viikossa kuulostaa ihan normaalista kahden lapsen taloudessa. Meillä menee saman verran. Toki voisi pienentää jos olisi pakko, mutta tykätään laittaa hyvää ruokaa.

Vierailija
58/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on selkeästi joku foodien mainos, kun noin innokkaasti pitää perustella valintaansa :D Ei siinä, varmasti ihan kiva palvelu, jos on hankala päästä kauppaan. Itse tykkään nähdä sen tuotteen ennen ostosta ja siksi käyn ihan kaupasta tuotteet hakemassa. Joku jo kyselikin esimerkiksi hedelmien ja leivän laadusta tällaisessa. Tuollaineen epäilyttää itseäni eniten näissä palveluissa. 

Jaa, no pitää varmaan pyytää foodielta sitten jotain provikkaa, jos sinusta tämä niin hyvä mainos on. (not). En itse ole maininnut foodien kuin kerran, ja sekin kysyttäessä. Muuten on puhuttu vaan yleisesti ruuan tilaamisesta. Mutta miten vaan.... 

ap

Vierailija
59/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo 5 euroa per tilaus ole paha. Markettiin ajaessa bensaan menee enemmän, kuluu arvokasta vapaa-aikaa ja tekee helpommin heräteostoksia.

Satanen viikossa kuulostaa ihan normaalista kahden lapsen taloudessa. Meillä menee saman verran. Toki voisi pienentää jos olisi pakko, mutta tykätään laittaa hyvää ruokaa.

Tähän pitää täsmentää että lapset syö koulussa ja aikuiset töissä, joten ruokaa menee vähemmän kuin teillä.

Vierailija
60/83 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2+6 (4v-18v), ja ruokakauppaan menee 1000-1200€/kk.

Kerta viikkoon tehdään isot ostokset. Siitä reissusta ei todellakaan selviä alle tunnin, jo pelkän hevi-osaston läpikäymiseen ja sen tuotteiden pussittamiseen ja punnitsemiseen menee minuutteja.

Ei sillä, en kyllä osaisi tehdä ruokaostoksia netin kautta. Hyödynnän punaisia lappuja ja osa ruokaideoista tulee kaupassa.

Jääkaappia täydennetään lähikaupasta mm. maidon osalta viikon aikana.