Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostuisitko lähtemään tuttusi kanssa helluntaiseurakunnan kokoukseen, jos hän pyytäisi?

Vierailija
25.02.2017 |

Kerro myös oletko uskossa ja jos kyllä mikä suuntaus ja menisitkö kohteliaisuudesta, uteliaisuudesta, kiinnostuksesta seurakunnan toimintaa kohtaan vai muusta syystä / mistä? Jos jättäisit menemättä niin miksi?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Olen ateisti. Ei kiinnosta.

Vierailija
2/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Olen uskonnoton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi. Olen uskonnoton. 

Sama.

Vierailija
4/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin mennä jos tässä ei olisi mitään käännytysmeininkiä meneillään. Ihan mielenkiinnosta siis. Olen joskus pohtinutkin että olisi ihan yleissivistävää kiertää kaikkien mahdollisten uskontokuntien palvelusmenot. Itse olen luonnonuskontoihin kallellaan oleva ev. lut. kristitty.

Vierailija
5/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää uskalla sanoa, olenko uskossa vai en. Perusmallin luterilainen olen. Olen ollut helluntailaisten juhannuskekkereillä Isossa Kirjassa, kun muuan nuorinainen pyysi sinne treffeille. Tilaisuuksissa, joihin osallistuin hänen kanssaan, hihhulointi oli hyvin maltillista ja jotkut puheet suorastaan briljantteja. Toiset toki aika heikkojakin. Musiikki oli minulle vierasta.

Jos joku tuttu pyytäisi, voisin ehkä lähteäkin. Tosin saattaisin myös pyytää varautumaan siihen, että lähden pois, jos oloni alkaa tuntua jotenkin vaivaantuneelta.

Vierailija
6/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin, koska olin lapsi. Oli ihan kauheita kokemuksia. Ahdisti se syntisten etsiminen ja syyllistäminen. Nykyään en tietenkään menisi.

Vierailija
7/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Olen luterilainen ja käyn omassa kirkossani.

Vierailija
8/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes teoriassa mahdollista että kaveeraisin minkäänsorttisten hihhuleiden kanssa joten vastaan että en lähtisi.

Vierailija
9/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä hyvän ystävän völjyssä, vaikka olen uskonnoton. Uteliaisuudesta tai ystävän tukemisesta voisi olla kyse.

Vierailija
10/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä puhutaan kielillä ja kaatuillaan?

Juu, menisin! Enimmäkseen uteliaisuudesta, olishan se jännää ja vaihtelua tavalliseen viikonloppuun todellakin.

Olen ev. lut. Uskon mutten ole "kiihkouskis" vaan tavallinen arkinen ihminen.

Vierailija
11/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. En ole kovin uskonnollinen ja kiusaannun tuollaisissa tilaisuuksissa. En ehdi tehdä edes kaikkia itselleni mieluisia asioita, en haluaisi käyttää aikaani moiseen. Edes kaverin mieliksi.

Vierailija
12/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole. Miksi ihmeessä menisin aikaani tuhlaamaan?

Vierailija
13/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollutkin. Olen pakana ja uteliaisuudesta menin.

Ei onnistunut käännyttämään. Ja joka jouluaika käyn kirkossa lurittelemassa lauluja, se on kivaa. Miellän uskonnot enemmän kulttuuriseksi asiaksi, kuin... No... Uskonnoksi.

Vierailija
14/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin uteliaisuudesta  mennä katsomaan, kun en ole koskaan ollut.  Vähän riippuisi tästä tutusta, jos hänellä olisi jotain käännytysaikeita niin en lähtisi.

Vierailija
15/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin uteliaisuudesta katsomaan sitä hörhöilyä, mutta vain siinä tapauksessa että voisin olla varma ettei kukaan seurakuntalaine ahdistelisi mua jälkeenpäin.

Mun tuttavan ystävä joutui ko lahkolaisten aivopesun uhriksi ja he rupesivat käännyttämään myös tuttavaani erittäin kyseenalaisin keinoin. Molemmat olivat lukioikäisiä tyttöjä. Poliisiahan siinä sitten tarvittiin.

En ole millään tavoinn uskonnollinen itse.

Vierailija
16/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Olen monesti käynytkin kun on pyydetty. Itse olen luterilainen, ns. konservatiivikristitty. Ajattelen niin että kristittyinä meidän tulee muiden suuntausten kanssa keskittyä siihen mikä meitä yhdistää, siis usko Jeesukseen, eikä siihen mikä erottaa kuten opilliset painotuserot.

Vierailija
17/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kävin yhden tapailemani naisen kanssa aina välillä kirkossa. Mutta mitä nyt ei naisen vuoksi tekisi. Oudolta se tosin tuntui. Mies

Vierailija
18/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Helluntailaiset on yleensä niitä pahimpia kiihkoilijoita joten on todella epätodennäköistä että olisin sellaisen kaveri.

Vierailija
19/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksipä en. Lestadiolaisten kutsumana kävin tustumassa seuroihin, ihan mukavanoloinen yhteisöllinen tapahtuma tuntui olevan.

Vierailija
20/46 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä!