Vaimo oli sitten pettänyt minua eilen..
Kertoi asiasta suoraan minulle aamulla, että oli suudellut yökerhossa jotain toista miestä, ja lähtenyt tämän mukaan miehen kotiin yötä, jossa he olivat harrastaneet seksiä. Ei helvetti miksi tämän piti tapahtua JUST mulle?? Ei tämä voi olla totta, tuntuu että seinät kaatuu päälle.. On aivan hemmetin tuskaista olla. Mitä teen??
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Mummeli kirjoitti:
Järki käteen nyt. Mitä vahinkoa tässä oikeasti on tapahtunut ? Järvi ei soutamalla kulu.
Jos vaimon temppu harmittaa, käy itse vähän rietastelemassa, palaa sitten takaisin kotiin ja jatka elämää.
Mummeli puhuu järjen äänellä. Ihme niuhottajia täällä.
Kyllä se petetyksi tuleminen ihmistä kuin ihmistä harmittaa. Siitä voi päästä yli, muttei unohdanpa koko jutun -mentaliitilla (joka harvemmin missään asiassa pidemmän päälle toimii).
Avoimesti keskustella teidän kuitenkin kannattaisi. Mieluummin akuutin tuskasi vähän hälvennyttyä. Parhaassa tapauksessa hankitte ulkopuolista ja puolueetonta apua, siltä varalta että homma menee riitelyksi. Se on siis oma etusi vaikka lopulta haluaisit erota, jottei asia jää vaivaamaan ja ala kummitella seuraavassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi antaminen on lopulta tärkeämpää loukatulle kuin loukkaajalle. Niin kauan kärsii, kunnes on valmis antamaan anteeksi. Ja kannattaa muistaa, että anteeksianto ei ole sama kuin villaisella painaminen. Kyse on siitä, että kun on valmis, asia siirretään pois päiväjärjestyksestä - siis siitä, ettei katkeroiduta, vaan aidosti käydään asia omassa mielessä loppuun.
Haluaisin melko tyhjentävän selvityksen siitä, mikä meni pieleen. En siis haluaisi kuulla tapahtuman yksityiskohtia, vaan ne ajatukset, jotka naisen päässä olivat ennen tekoa. Melkein pahin seuraamus naiselle tässä olisi, että hän joutuisi tekemään tiliä avoimesti ja rehellisesti. En siis tyytyisi selitykseen, että menetin malttini ja järkeni. Niin ei tapahtunut. Odottaisin, että nainen avoimesti myöntäisi harkinneensa asiaa ja tehneen tyhmästi. Mikään itsesäälikiemurtelu ei minua auttaisi.
Muistan erään purjehdusreissun noin 25 vuoden takaa. Paatissa oltiin muutama viikko, ja täsmälleen ne, joilla oli poika- tai tyttöystävä odottamassa maissa, aloittivat keskinäisen suhteiden virittelyn suunnilleen niin pian kuin rantaviiva painui horisonttiin. Tästä otin sellaisen opin, että sopivissa oloissa lähes kuka tahansa pettää. Vain ne, jotka rehellisesti myöntävät olevansa alttiita pettämään, eivät kuseta itseään ja osaavat varoa.
Mutta niin: mikään naisen esittämä kärsimysnäytelmä ei poistaisi mielestä sitä, että hän on tärvellyt liiton makaamalla toisen kanssa. Voisin antaa anteeksi joskus pitkän ajan päästä, kun haluaisin lopettaa asian enimmän ajattelun. Ja siihen kuluisi niin paljon aikaa, etten jaksaisi elää pettäneen naisen kanssa saman katon alla. Ero vireille - onhan siinäkin vielä puolen vuoden harkinta-aika, ja kun pahin on ohi, rohkeasti takaisin arkeen ja kuvioihin, joissa voi tavata uuden naisen.
Ja helppohan tässä on rauhallisin mielin viisas. Jos omalle kohdalle osuisi, niin saattaisin toimia hyvinkin järjenvastaisesti.
Anteeksi antaminen tässä vaiheessa todellakin tarkoittaa lakaisua maton alle.
Hänen syitä setvittämällä, et vaan anna mahdollisuutta, vaan oikein pyydät häntä vierittämään syyn niskoillesi. Kun sinä et ole tehnyt näin, kun sinä olet tehnyt noin, niin minä tunsin itseni bla bla bla ja se johti pettämiseen, eli sinun teot johtivat minun petokseen.
Purje-reissulta vedit väärän johtopäätöksen. Ne, jotka myöntävät olevansa alttiita petämiselle, ovat sitä myös. Minä en ole altis, eikä sillä ole mitään tekemistä suhteeni laadun, tai toista kohtaan tuntemani tunteiden kanssa, tai mitä toinen on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Jos olisin ikinä pettänyt, edes teininä, en voisi sanoa näin, mutta nyt voin.
Tilanne kannattaa nähdä mahdollisuutena. Et voi ap väittää, ettei mieli olisi tehnyt vieraisiin avioliiton aikana, ja nyt sen voit tehdä lupia kyselemättä. Ja avoin suhde voi hyvinkin toimia, jos on tarvetta pysyä yhdessä käytännön syistä, esim lapsien takia.
Juttele vaimosi kanssa mahdollisuudesta avoimeen suhteeseen. Ja lue tuolta vähän aikaisemmista viesteistä Mummelin kommentti. Se on vankkaa asiaa. Järvi ei soutamalla kulu.
Eikö vaimollasikin ole oikeus omaan elämään ? Miksi haluat kahlita hänet kotiin ?
Oma kokemukseni vastaavasta tilanteesta on n. vuoden takaa. Vaimo petti työporukan juhlissa. Alkuv*tutuksen jälkeen päätin antaa anteeksi, ja panostin entistä enemmän suhteeseemme. Uskollinen olin ollut aina. Noin puolen vuoden jälkeen sain selville, että jotain peliä ja viestittelyä oli ollut edelleen saman tyypin kanssa. Siihen loppui oma panostukseni ja kiinnostukseni avioliittoon.
Nyt tilanne on se, että muutimme erilleen, vaikka vaimo olisi vielä halunnut jatkaa. En pysty luottamaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi se mies ja käy antamassa selkäsauna, sen jälkeen eropaperit vireille.
Miksi mies pitäisi hakata? Eihän hän ole ketään pettänyt. Toisekseen väkivalta ei ratkaise yhtään mitään.
Väkivalta ratkaisee montakin ongelmaa
Kuten mitä? Onko sinulla omakohtaista kokemusta siitä, miten rikosrekisterisi ja uhrille pulittamasi vahingonkorvaukset ovat avittanut elämääsi, omista rikotuista ihmissuhteistasi puhumattakaan?
Kun käy hakkaamassa mahdollisimman monta osapuolta, voittaa sen, ettei joudu hoitamaan lapsia eikä matkustamaan rasittaviin tapaamisiin.
Onko se pettämistä, jos haluaa tuottaa hyvää mieltä lähimmäiselleen ?
Pettäminen on pahin nöyryytys, jonka miehelle voi tehdä. Sen jälkeen on mahdotonta rakastaa, koska suhteesta on tullut koston, halveksinnan ja sodan tanner.
Pikkuvaimo kirjoitti:
Onko se pettämistä, jos haluaa tuottaa hyvää mieltä lähimmäiselleen ?
On.
Anna vaimon ensin luulla, että annat anteeksi ja muuta sitten pois mitään sanomatta, vaikka vaimon ollessa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois Porvoosta!
Lopettakaa PRKL tämä Porvoo-juttu ja jätä se sika-juttu. Tyhmää.
Mun mielestä voisit kehitellä jonkun pienen koston vaimollesi, esim. rikkoa jotain hänelle tärkeää, tai vaikkapa ihan sanallisesti loukata häntä.
Vaimosi on rotta, joka ansaitsee koston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi antaminen on lopulta tärkeämpää loukatulle kuin loukkaajalle. Niin kauan kärsii, kunnes on valmis antamaan anteeksi. Ja kannattaa muistaa, että anteeksianto ei ole sama kuin villaisella painaminen. Kyse on siitä, että kun on valmis, asia siirretään pois päiväjärjestyksestä - siis siitä, ettei katkeroiduta, vaan aidosti käydään asia omassa mielessä loppuun.
Haluaisin melko tyhjentävän selvityksen siitä, mikä meni pieleen. En siis haluaisi kuulla tapahtuman yksityiskohtia, vaan ne ajatukset, jotka naisen päässä olivat ennen tekoa. Melkein pahin seuraamus naiselle tässä olisi, että hän joutuisi tekemään tiliä avoimesti ja rehellisesti. En siis tyytyisi selitykseen, että menetin malttini ja järkeni. Niin ei tapahtunut. Odottaisin, että nainen avoimesti myöntäisi harkinneensa asiaa ja tehneen tyhmästi. Mikään itsesäälikiemurtelu ei minua auttaisi.
Muistan erään purjehdusreissun noin 25 vuoden takaa. Paatissa oltiin muutama viikko, ja täsmälleen ne, joilla oli poika- tai tyttöystävä odottamassa maissa, aloittivat keskinäisen suhteiden virittelyn suunnilleen niin pian kuin rantaviiva painui horisonttiin. Tästä otin sellaisen opin, että sopivissa oloissa lähes kuka tahansa pettää. Vain ne, jotka rehellisesti myöntävät olevansa alttiita pettämään, eivät kuseta itseään ja osaavat varoa.
Mutta niin: mikään naisen esittämä kärsimysnäytelmä ei poistaisi mielestä sitä, että hän on tärvellyt liiton makaamalla toisen kanssa. Voisin antaa anteeksi joskus pitkän ajan päästä, kun haluaisin lopettaa asian enimmän ajattelun. Ja siihen kuluisi niin paljon aikaa, etten jaksaisi elää pettäneen naisen kanssa saman katon alla. Ero vireille - onhan siinäkin vielä puolen vuoden harkinta-aika, ja kun pahin on ohi, rohkeasti takaisin arkeen ja kuvioihin, joissa voi tavata uuden naisen.
Ja helppohan tässä on rauhallisin mielin viisas. Jos omalle kohdalle osuisi, niin saattaisin toimia hyvinkin järjenvastaisesti.
Hänen syitä setvittämällä, et vaan anna mahdollisuutta, vaan oikein pyydät häntä vierittämään syyn niskoillesi. Kun sinä et ole tehnyt näin, kun sinä olet tehnyt noin, niin minä tunsin itseni bla bla bla ja se johti pettämiseen, eli sinun teot johtivat minun petokseen.
Purje-reissulta vedit väärän johtopäätöksen. Ne, jotka myöntävät olevansa alttiita petämiselle, ovat sitä myös. Minä en ole altis, eikä sillä ole mitään tekemistä suhteeni laadun, tai toista kohtaan tuntemani tunteiden kanssa, tai mitä toinen on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Jos olisin ikinä pettänyt, edes teininä, en voisi sanoa näin, mutta nyt voin.
Aloitetaan lopusta: koska käyttäydyt ja puhut kuten olen nähnyt muiden käyttäytyvän ja puhuvan, petät sillä samalla 20 - 75 % todennäköisyydellä, jolla olen eri lähteissä nähnyt ihmisten pettävän. En usko provosoitunutta vastaustasi tässä.
Pyytämällä selvittämään ajatukset ei pyydä syyttelyä vaan avoimuutta. Jos siihen ei pysty, ei suhteen jatkamiseen ole perusteita. Altavastaajan pitää tajuta oma asemansa eikä lähteä syyttelemään petettyä. Vastauksesi oli huteraa tulkintaa.
Niin kauan olet itse katkera, kun et anna anteeksi. Juuri niin kauan vatvot asiaa itse omassa mielessäsi. Lopulta sillä ei enää edes ole väliä, että kuuleeko pettäjä anteeksiannon. Hän ei ehkä enää ole lähimainkaan. Mutta vasta kun itse olet syönyt puurosi tältä osin loppuun, asia on käsitelty niiltä osin kuin niitä voi käsitellä. Katkeruus ja anteeksiantamattomuus ovat lopulta petetyn taakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois Porvoosta!
Lopettakaa PRKL tämä Porvoo-juttu ja jätä se sika-juttu. Tyhmää.
Tämä ap on todellisuudessa nainen Vauva-palstan pitkäaikanen "avustaja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii in, olisiko kannattanut pitää kropasta huolta ja antaa säännöllisesti seksiä vaimolle.
Näin naisen logiikkalla mennään; miehen syy kun akka jakelee persettään ja huorailee.
Hattu pois päästä ja kunnioittakaa tätä ajatuksenvirtaa.
Et sitten tajunnut sarkasmia, jota kommentti (johon vastasit) sisälsi. En toisaalta ihmettele, koska vaikutat aika yksinkertaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan lopusta: koska käyttäydyt ja puhut kuten olen nähnyt muiden käyttäytyvän ja puhuvan, petät sillä samalla 20 - 75 % todennäköisyydellä, jolla olen eri lähteissä nähnyt ihmisten pettävän. En usko provosoitunutta vastaustasi tässä.
Pyytämällä selvittämään ajatukset ei pyydä syyttelyä vaan avoimuutta. Jos siihen ei pysty, ei suhteen jatkamiseen ole perusteita. Altavastaajan pitää tajuta oma asemansa eikä lähteä syyttelemään petettyä. Vastauksesi oli huteraa tulkintaa.
Niin kauan olet itse katkera, kun et anna anteeksi. Juuri niin kauan vatvot asiaa itse omassa mielessäsi. Lopulta sillä ei enää edes ole väliä, että kuuleeko pettäjä anteeksiannon. Hän ei ehkä enää ole lähimainkaan. Mutta vasta kun itse olet syönyt puurosi tältä osin loppuun, asia on käsitelty niiltä osin kuin niitä voi käsitellä. Katkeruus ja anteeksiantamattomuus ovat lopulta petetyn taakkoja.
Et tietenkään usko, koska periaatteet ovat sinulle vieras käsitys. Sinun "avoimuutesi" on tismalleen sitä mitä kuvailin, ja kun naisen kanssa olet tekemisissä, se on hänelle synninpäästö.
Pikkujoulusta tuli kotiin ja halusi seksiä. Huomasin spermat valumassa vaimosta. Työnsin käteni hänen märkään vakoonsa. Välittämättä mitä sanoi. Tiesi käyneensä vieraissa.
Jos annat anteeksi, etkä langeta jotain tiukkoja seuraamuksia hänelle, annat samalla luvan jatkaa pettämistä tulevaisuudessakin. Koska hän on paska ihminen johon ei voi luottaa, hän ei enää lähde iltarientoihin ilman sinua, ei juo tippaakaan jos sinä et ole läsnä, ja sinähän urkit hänen puhelimet ja somet silloin kuin sinusta siltä tuntuu, vaikka vuosien päästä. Jos tämä ei passaa, niin hän ei ole oikeasti pahoillaan, ja tulee varmuudella pettämään jatkossakin.