Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tasa-arvon kannattajia pidetään hyvinä ihmisinä, ja tasa-arvon vastustajia pahoina?

Vierailija
25.02.2017 |

Tasa-arvon kannattajat eivät ole kiinnostuneita kuin itsestään. Muuten esim kauniit ja komeat tasa-arvon kannattajat tekisivät itsestään rumempia ollakseen lähempänä keskivertoa, ja näin tasa-arvoisempia. Hyvin toimeentulevat tasa-arvon kannattajat eivät luovu omista rahoistaan ollakseen tasa-arvoisempia köyhempien kanssa.

Tasa-arvon kannattaminen kumpuaa todellisuudessa vihasta ja katkeruudesta rikkaita kohtaan. Köyhät ja erilaiset sorretut ryhmät ovat pelkkiä välineitä tasa-arvon kannattajille. Jos kannatat tasa-arvoa, näet muut ihmiset joko vihollisina tai välineinä. On tietysti yhteiskuntia jotka räikeästä epätasa-arvosta johtuen ovat toimimattomia tai tehottomia, mutta rikkaissa länsimaissa äärimmäinen tasa-arvon vaatiminen on röyhkeä itsepetos ja petos yhteiskuntaa kohtaan. Valehtelu ja katkeruus ei tee kenestäkään hyvää ihmistä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarkoitan tasa-arvolla ensisijaisesti yhtäläistä ihmisarvoa, mutta sillä voidaan erityisesti viitata myös siihen, että yhtäläisen ihmisarvon perusteella yksilöiden mahdollisuudet tasoitetaan: koska kaikki ihmiset ovat saman arvoisia, heille kuuluu yhtä hyvät mahdollisuudet selviytyä, käyttää lahjojaan ja elää hyvää elämää yhteiskunnassa.

Tällaisia asioita minulle tulee mieleen 'tasa-arvosta'. Olen huomannut sanaa käytettävän muissakin merkityksissä.

Vierailija
2/3 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Itse tarkoitan tasa-arvolla ensisijaisesti yhtäläistä ihmisarvoa, mutta sillä voidaan erityisesti viitata myös siihen, että yhtäläisen ihmisarvon perusteella yksilöiden mahdollisuudet tasoitetaan: koska kaikki ihmiset ovat saman arvoisia, heille kuuluu yhtä hyvät mahdollisuudet selviytyä, käyttää lahjojaan ja elää hyvää elämää yhteiskunnassa.

Tällaisia asioita minulle tulee mieleen 'tasa-arvosta'. Olen huomannut sanaa käytettävän muissakin merkityksissä.

Juuri näin!

Ei tasa-arvolla ole mitään tekemistä sillä, että kukaan ei erottuisi joukosta vaan oltaisiin yhtä massaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa olen mielelläni paha ihminen. Ja vielä ylpeä siitä.

Tasa-arvo on utopiaa jota kannattaa vähäjärkiset ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi