Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle
Minä aloitan:
1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.
2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.
3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.
4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.
5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.
6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.
Jatkakaa...
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö köyhän kannattaisi ottaa säästövinkkejä ja rahantienaamisvinkkejä pikemminkin varakkailta? Ethän sä laihdutusvinkkejäkään todennäköisesti ota siltä sun kaikista ylipainoisimmalta kaverilta.
Usein rikkaat ovat olleet nuoresta lähtien rikkaita. Heidän ei ole tarvinnut millään tavalla säästää.
Itse asiassa - ei.
En ehkä tunne ketään superrikkaita mutta ne varakkaat perheet jotka tiedän, ovat järjestään kasvattaneet lapsensa siihen että mitään ei saa ilman vaivannäköä. Näille perheille se, että lapsesta tulisi kela-elätti olisi hirveä epäonnistuminen, joten lapsilta keskimäärin edellytetään sitä, että täytyy tehdä asioita saavuttaakseen jotain haluamaansa. Ja tämähän kyllä on varmaan paras oppi myös siihen, että haluaa nähdä vaivaa ja opiskella ja tienata hyvin ja kyetä hankkimaan itselleen Teslat ja Malediivien -lomat.
Totta kai lapsia varmasti helpottaa henkisesti se tieto, että perheellä on rahaa, ja "on kohtuullista ja mahdollista" toivoa ja tavoitella asioita, mutta se on vääristynyt kuvitelma, että rikkaat keskimäärin hemmottelisivar lapsensa antamalla heille kaiken minkä he keksivät haluta. Toki niitäkin perheitä varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö köyhän kannattaisi ottaa säästövinkkejä ja rahantienaamisvinkkejä pikemminkin varakkailta? Ethän sä laihdutusvinkkejäkään todennäköisesti ota siltä sun kaikista ylipainoisimmalta kaverilta.
Usein rikkaat ovat olleet nuoresta lähtien rikkaita. Heidän ei ole tarvinnut millään tavalla säästää.
Ja sinulla varmaan tähän väitteeseesi jotain tukea joistakin lähteistä.
T:Rikas, Jolla oli kotoa muuttaessa varallisuutena ainoastaan omalla työllä ansaitut rahat. (mainosten jakamisella alaikäisenä ansaitut.)
Ohis. Sinulla varmaan on näppiesi ulottuvilla jokin tiedonlähde, josta voit katsoa sanan "usein" merkityksen.
Minä taas väitän että USEIN ei ole.
Lähde; Sama kuin sillä joka väitti että on.
Jep. Tämä että "rikkaat ovat perineet omaisuutensa" on vain saamattomien keksimä selitys oikeuttaakseen oman saamattomuutensa.
Puhutaanko täällä rikkaista, varakkaista vai keskituloisen elintasosta?
Tällä palstalla rikas = tienaa säännöllisesti yli 2000e/kk bruttona.
Rikas on VARALLISUUDEN määre, ei TULOJEN.
voit tienata 10 000 kuussa ja olla silti köyhä tai tienata 1000 kuussa ja olla rikas.
Luuletko, ettå mamma-palstalla oikeasti osataan tehdä eroa tulojen tai varallisuuden välillä?
selkeästi eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laihdutusainetta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä puurolla ei pitkälle pötki.
Laihduttaahan se. Puuro on niin inhottavaa, että yököttää, sama, mitä puuroa. Olen jopa yrittänyt niin, että suljen silmät siinä vaiheessa, kun nostan lusikan lautaselta: ei auttanut. Hyi saa..na.
Olet idiootti.
Eipäs, kun tyypillä ei vielä ole ollut nälkä! Nälän kurniessa oikeest Suomessa, kelpaa vaikka maan matoset...
Lapsena minä odotin jo niinä iltoina aamua kun äiti paistoi edellisen aamun kaurapuuron ja sain laittaa kanelia ja sokerin sekoitusta päälle.
Joka keitetyn paistaa, se makean maistaa
Vierailija kirjoitti:
- Pikavipin sijaan voit tarjoitua myymään uuden kännykän -10% sen hinnasta. Sitten kun joku haluu ostaa vaikkapa uusimman tonnin hintaisen iphonen niin menet ostamaan sen osamaksulla ja pyydät siitä 900e käteisenä. Kännyköitä voi ostaa korottomalla osamaksulla ja se 10% minkä häviät ei ole mitään verrattuna pikavipparin 20-50% korkoihin.
Rikollista!
Otsikko on virheellinen. pitäisi olla "köyhät jakavat vinkkejä toisilleen kuinka pysyvät köyhinä ja alapeukuttavat kaikkia vaurastumisvinkkejä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulla varmaan tähän väitteeseesi jotain tukea joistakin lähteistä.
T:Rikas, Jolla oli kotoa muuttaessa varallisuutena ainoastaan omalla työllä ansaitut rahat. (mainosten jakamisella alaikäisenä ansaitut.)
Ohis. Sinulla varmaan on näppiesi ulottuvilla jokin tiedonlähde, josta voit katsoa sanan "usein" merkityksen.
Minä taas väitän että USEIN ei ole.
Lähde; Sama kuin sillä joka väitti että on.
Jep. Tämä että "rikkaat ovat perineet omaisuutensa" on vain saamattomien keksimä selitys oikeuttaakseen oman saamattomuutensa.
Puhutaanko täällä rikkaista, varakkaista vai keskituloisen elintasosta?
Tällä palstalla rikas = tienaa säännöllisesti yli 2000e/kk bruttona.
Rikas on VARALLISUUDEN määre, ei TULOJEN.
voit tienata 10 000 kuussa ja olla silti köyhä tai tienata 1000 kuussa ja olla rikas.
Luuletko, ettå mamma-palstalla oikeasti osataan tehdä eroa tulojen tai varallisuuden välillä?
Äläs nyt, tällä palstalla ja etenkin tässä ketjussa on kymmenittäin hyvätuloisia, varakkaita ja jopa rikkaita kirjoittajia, joilla ovat kaikki tulojen, menojen ja varallisuuden salat hyvin tiedossa ja käytössä. Ja kaikki, mitä palstalla kirjoitetaan, on sanomattakin selvää ja totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopeta mainostaminen, Kylmänen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihasäilykkeet kannattaa jokaisen käydä ostamassa Kylmäsen tehtaanmyymälästä. Hyviä ja edullisia.
Mikähän mainos se tämä on?
Ei tuonne ole matkaakaan kuin noin 400 km, joten tulee varmaan tosi edulliseksi!
Onkos tuo Alepa kaikille yhtään lähempänä?
Ei täälläpäin ole Alepaakaan, mutta tämä mainostajahan kehottaa menemään Kylmäsen tehtaanmyymälään, ei Alepaan.
Ja aloittaja käski ensimmäisenä mennä sinne Alepaan. Niiiii!
Eihän tässä ollut aloittajasta kyse. Kyse oli vierailijan kommentista, mikä kuului näin:
Lihasäilykkeet kannattaa jokaisen käydä ostamassa Kylmäsen tehtaanmyymälästä. Hyviä ja edullisia.
Tämä on mielestäni pelkkää mainostusta, koska kovin harvalla on mahdollisuus käydä Kylmäsen tehtaanmyymälästä.
Ihan toinen asia on Alepa. Mutta kun niitäkään ei ole kaikkien ulottuvilla.
Vinkkinin on säästää ruokiin menevässä rahassa. Yhden vanhemmat perheenä maksan ielelläni hyvät harrastukset ja vaatteetkin teineillä oltava kohtuu hyvät. En ole kummoinen kokki ja rahaa on vähän, mutta olen silti saanut kiitosta kasvavilta teineiltä ruuista. Teen siis patoja perunasta, sipulista, porkkanasta, tomaattimurskasta ja tarjouslihasta, makaronilaatikkoa, pakastekalasta keittoa, pannaria edullisilla pakastemansikoilla ja kermavaahdolla, riisipuuroa, marjapuuroa ja sunnuntaina leivon korvapuusteja ja sämpylöitä.
Jos haluu säästää matkoissa mahdollisimman paljon kantsuu juosta taksin perässä. Meilläkin täällä maamies seuralla on vain yksi yhteinen kondoomi ollut käytössä jo 3-vuotta. Mäki-matti tekikin sen mopon sisäkumista
Tämä vanhan niksi-Pirkan vinkki on ollut toimiva herkkämahaisella koiralla.
Ydinluut voi täyttää uudestaan. Ydinluu maksaa lähikaupassa 4,49e. Kun koira on syönyt luuytimen tyhjäksi, tehdään sekoitus riisistä ja pienestä palasta maksamakkaraa (maksaa 70s S-kaupoissa, 200g pötköstä riittää helposti 12-15 luuhun) ja täytetään luu sillä. Laitetaan pakkaseen kunnes mössö jäätyy. Sieltä sitten voi antaa syötäväksi ja ajankuluksi. Jäädyttämisen ideana on, että luun kalvaminen kestää kauemmin eikä mössö päädy koiran kitaan samantien.
tai menee töihi ni saa 2 kertaa kk 1500e käteen niinku mä ni kyl jotenkin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö sen köyhän ennemminkin kannattaisi kuunnella meitä rikkaita, eikä toisia köyhiä...
Kun ei teillä ole mitään sanottavaa. Köyhä ei voi luopua turhasta kulutuksesta, kun hänellä ei ole sellaiseen koskaan ollut varaa. Esimerkiksi huvituksista luopuminen tuo nolla euroa säästöä.
Köyhä osaa tosiaan vinkata halvimmat leivät ja saippuat, joilla pysyy juuri ja juuri hengissä, mutta jos haluaa rikastua, kannattaa kuunnella rikasta.
Useimpien varallisuun on perittyä, ja sitä sitten sijoitetaan.
Tunnen vain kaksi self-made miljonääriä. Toinen aloitti autobisneksellä, toinen asuntobisneksellä.
Mistäpä sinä tiedät että kuka on miljonääri.
Minä asun keskiluokkaisella pientaloalueella espoossa, ajan 8 vuotta vanhalla c-segmentin autolla, ei edes saksalainen, pukeudun lidln vaatteisiin. Käyn kaupassa lidl:ssä ja prismassa. Olen köyhästä perheestä.
SILTI olen "self-made" miljonääri, ja varallisuuteni olen tehnyt työllä JA sijoittamisella.
Tämä ja miljonääriä on yllättävän paljon meillä jotka elävät kuin köyhyysloukussa.
Meidän sukulaismies kuoli hiljattain omaisuuden arvon ollessa noin 5 miljoonaa.
Eli koko elämänsä kuin köyhä poikamies eikä edes kaupasta ruokaa raaskinut kunnolla ostaa.
Osakkeita osti kaikella rahalla ja yhtään ei hautaan niitä saanut mukanaan.Tuo on aina niin hassu lause, mikä jotenkin minulle kuulostaa aivan järkyttävältä vainajan elämän mollaamiselta, ettei "yhtään niitä osakkeita saanut hautaan mukaan" -- ei kai kukaan niin luulekaan?
Onko tullut mieleen, että tuon sukulaisen elämänarvot olivat "kuluta vain se mitä aidosti tarvitset" - olisiko hänellä mielestäsi ollut parempi/arvokkaampi/ihailtavampi elämä jos hän olisi osakkeiden sijaan ostanut vaikkapa autoja, kaviaaria, pattayanmatkoja tai ottanut koko rahalla tatuointeja ???Itse en ola mikään minimalisti kitupiikki, mutta paljon enemmän tyydytystä minulle tuo sijoittaa rahaa kuin tuhlata sitä johonkin kiinapskaan.
+ olen oman isovanhempani ja appivanhempieni "perintöaarteet" päässyt tyhjentämään, enkä todellakaan halua vastaavaa jälkeeni jättää. Varmaan kaiken sen tavaran hankkiminen on tuonut heille turvaa ja tyydytystä - mutta melkoinen työ oli kaupata eteenpäin kaikki kalusteet, maljakot, seinälautaset, itämaiset matot, turkikset jnejne (siis iso osa ei meinannut mennä edes ilmaiseksi, ja jonkin verran sitten meni vaan kaatopaikallekin, tietenkin).Olkaa iloisia ihan jokainen, jonka sukulaiset ovat niin "hölmöjä" että vaan ostelevat osakkeita!
Mutta mitä järkeä elää sairaalloisen pihisti ja jättää muille sitten tuhlattavaksi ne rahat? Minua ei kuolinvuoteella lämmittäisi ajatus, että jäipä läjä osakkeita muille. Jos ylimääräistä on paljon niin sitten vaikka hyväntekeväisyyteen itse määrittelemiin asioihin. Palveluiden käyttäminen työllistää, ei rahalla tarvi ostaa mitään turhaa tavaraa.
Juurikin näin ja minä olen tuo jonka sukulainen kupsahti miljonäärinä.
Hän ei eläessään mm. raaskinut ostaa piimää vaikka tykkäsi siitä, kun vedelläkin pärjää...
Oli tehnyt melko epäreilun testamentin jossa meni välit sukulaisten kesken.
Jostain syystä oli jättänyt häntä eniten elämänsä aikana auttaneet huomioimatta.
Itse en koskaan edes kuvitellut saavani osuutta perinnöstä, mutta harmittaa silti epäreilusti tehty testamentti.
Hän jätti omaisuuden jo valmiiksi varakkaille ihmisille.Ehkä hän ajatteli, että perintö säilyy paremmin kun osaavat jp omaakin varallisuutta säilöä?
Osa köyhistä kiistatta on sellaisia, että kaikki raha on heti käytettävä kun sitä kerran on. Tosin moni voisi suuresti hyötyä edes 5000€ summasta niin pääsisi pois kädestä-suuhun elämästä ja aloittaa sen oman varallisuuden keräämistä.
Valitettavasti ostettavia kertyy, kun on pidempään köyhä. Itse sain isomman summan rahaa ja ostin talvitakin, kengät ja tietokoneen. Kaikki ihmettelee miksi tuhlaan. Talvitakkini oli vanha ja kylmä, tietokonetta TV:tä tms en omistanut aikaisemmin ja nyt huomaan kuinka maailma avartuu. Sama kengissä. Kituuttelin lintassa olevilla ikivanhoilla takvikengillä, niin oli ihana ostaa hyvät uudet. Ja oikeasti hyvä ja pikkuisen kalliit. Tiedän, että kirpparilta saa, mutta kaupasta saa parempia. Ainakin minun leveään jalkaan.
Jonkun mielestä heti tuhlasin. Omasta mielestäni ostin takin ja kengät tulevaisuuden köyhyyttä varten.
Ei liity aiheeseen, mutta älkää nyt h**ä siirtäkö koko taloyhtiön murheeksi teidän ötökkäongelmia!![/quote]
Höpö höpö.
Vaatekoit tulee kun vaatteita ja kaappia ei pestä!
Pitää ymmärtää että ne kaikki kuolee 60 tai yli asteessa pesten.
95 % tulee etelänmatkoilta matkalaukussa tai vanhoissa matoissa huonekaluissa joita kotoaan tai mummuilta "perii" tai tuo antiikkikaupoista tai kirpputorilta. Koska niitä ei voi pestä.
Vaatteissa ei juuri tule - kunhan ne voi pestä ja pesee huolella.
Myös vaatekoit tuhoutuu + 60 pesussa. Sen päälle kuumaan kuivuriin niin on ok.
https://www.cleanipedia.com/fi/kotona/helposti-eroon-koiperhosista.html…
Muuten hyvä, mutta suomessa ei ole yhtään köyhää ihmistä. Sosiaaliturva järjestelmä on pitänyt siitä huolen, että ihmisillä on riittävästi toimeentuloa. Jokaisella on asunto,ruokaa,lämpöä ym.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta suomessa ei ole yhtään köyhää ihmistä. Sosiaaliturva järjestelmä on pitänyt siitä huolen, että ihmisillä on riittävästi toimeentuloa. Jokaisella on asunto,ruokaa,lämpöä ym.
Häh? Ei kyllä pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinin on säästää ruokiin menevässä rahassa. Yhden vanhemmat perheenä maksan ielelläni hyvät harrastukset ja vaatteetkin teineillä oltava kohtuu hyvät. En ole kummoinen kokki ja rahaa on vähän, mutta olen silti saanut kiitosta kasvavilta teineiltä ruuista. Teen siis patoja perunasta, sipulista, porkkanasta, tomaattimurskasta ja tarjouslihasta, makaronilaatikkoa, pakastekalasta keittoa, pannaria edullisilla pakastemansikoilla ja kermavaahdolla, riisipuuroa, marjapuuroa ja sunnuntaina leivon korvapuusteja ja sämpylöitä.
Ruuasta ei kuulu koskaan tinkiä. Ruoka on suomessa yllättävän edullista tänäpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vanhan niksi-Pirkan vinkki on ollut toimiva herkkämahaisella koiralla.
Ydinluut voi täyttää uudestaan. Ydinluu maksaa lähikaupassa 4,49e. Kun koira on syönyt luuytimen tyhjäksi, tehdään sekoitus riisistä ja pienestä palasta maksamakkaraa (maksaa 70s S-kaupoissa, 200g pötköstä riittää helposti 12-15 luuhun) ja täytetään luu sillä. Laitetaan pakkaseen kunnes mössö jäätyy. Sieltä sitten voi antaa syötäväksi ja ajankuluksi. Jäädyttämisen ideana on, että luun kalvaminen kestää kauemmin eikä mössö päädy koiran kitaan samantien.
Miksi sinulla on koira jos sen kunnollinen ylläpito on sinulle ylivoimainen tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei kyllä pidä paikkaansa.
Pitää. Tosin ihmisiä on jokunen asunnottomina omasta tahdostaan ja valinnastaan johtuen, mutta esimerkiksi nälkää suomessa ei kärsi kukaan.
Realismia kirjoitti:
Ei liity aiheeseen, mutta älkää nyt h**ä siirtäkö koko taloyhtiön murheeksi teidän ötökkäongelmia!![/quote]
Höpö höpö.
Vaatekoit tulee kun vaatteita ja kaappia ei pestä!
Pitää ymmärtää että ne kaikki kuolee 60 tai yli asteessa pesten.
95 % tulee etelänmatkoilta matkalaukussa tai vanhoissa matoissa huonekaluissa joita kotoaan tai mummuilta "perii" tai tuo antiikkikaupoista tai kirpputorilta. Koska niitä ei voi pestä.
Vaatteissa ei juuri tule - kunhan ne voi pestä ja pesee huolella.
Myös vaatekoit tuhoutuu + 60 pesussa. Sen päälle kuumaan kuivuriin niin on ok.
https://www.cleanipedia.com/fi/kotona/helposti-eroon-koiperhosista.html…
Villa tai silkki ei taida kestää 60'C. Koi ei taida syödä muita?