Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
661/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää tofua ja on hyvää.

Eikös se ole jotain tekoainetta, siis keinotekoista....en varmasti syö

Vierailija
662/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skordarin voi käyttää uudestaan, kun vaan kääntää sen ylösalaisin. Eikä ole pakko huuhdella sitä välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EOlen ihmetellyt mm. sitä, miksi köyhän pitää ehdottomasti ostaa kestävyyteensä nähden kallis uusi tietokone. Kun minä, keskituloinen pystyn hoitamaan asiani käytettyinä ostetuilla yrityskoneilla. Vuosikustannus noilla käytetyillä tietokoneilla jää huomattavasti pienemmäksi kuin marketkoneilla. Vastaavaa "köyhän pitää saada luksusta" -ajattelua näyttää olevan muissakin asioissa eli jossain määrin se "köyhyys" johtuu henkilön omista valinnoista.

On muuten hyviä käytetyt yrityskoneet! Ostin vuosi sitten kolmen sadan hintaisen ja ihan eri laatua kuin halpa uusi kone joka oli äänekäs ja kuumeni. Suosittelen!

Samat havainnot täälläkin.

Ei voi kuin kompata. Kaupasta ostettu 600e kone alkaa köhiä jo vuoden jälkeen ja kolme vuotta on oikeastaan maksimi käyttöikä. Kun ostaa 600e käytetyn yritystietokoneen, saa todella laadukkaan koneen, joka kestää oikeasti monta vuotta. Nykyisen koneen ostin Taitonetistä 450e kolme vuotta sitten. Kone pelittää edelleen yhtä hyvin kuin sen ostopäivänäkin. Tuuletin ei huuda jatkuvasti eikä kone kuumene normaalissa käytössä. Entiset koneet ovat kuumenneet jo pelkästä netin selailustakin.

Minulla on myös käytetty yrityskone. Muistia ja nopeutta riittää, eikä kuumene. Maksoi muistaakseni 200- 250€ plus postikulut.

En tiedä onko tämä jo tullut, mutta jos vain mahdollisuus, kannattaa ehdottomasti käydä poimimassa marjat ja sienet metsistä, saa samalla liikuntaa (ei tarvitse maksaa salikorteista, jumpista tms.) ja mieli virkistyy samalla. Marjat ovat superfoodia ja ilmaista sellaista. Partsille itse kasvatetut tomaatit jne.

Vierailija
664/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisilla on liikaa velkaa, keskituloiset tuhlaavat luonnonvaroja, keskituloiset käyttävät liikaa rahaa merkkituotteisiin yms. turhuuteen ja valittavat ettei rahat riitä, keskituloiset kerskailevat kalliilla autoilla ja asuvat tuloihin nähden liian hulppeasti ja keskituloisille on tärkeää näyttää varakkaalta, vaikka rahkeet eivät riitä.

Vierailija
665/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää, juokaa, naikaa, ei tiedä kuinka paljon aikaa 

Vierailija
666/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloisilla on liikaa velkaa, keskituloiset tuhlaavat luonnonvaroja, keskituloiset käyttävät liikaa rahaa merkkituotteisiin yms. turhuuteen ja valittavat ettei rahat riitä, keskituloiset kerskailevat kalliilla autoilla ja asuvat tuloihin nähden liian hulppeasti ja keskituloisille on tärkeää näyttää varakkaalta, vaikka rahkeet eivät riitä.

Mutta mitäs siihen sanot kun tuo kaikki on mahdollista pienituloisellekin...ja rahkeet on riittäneet oikein hyvin. Eikä ole rahan puutetta tarvinut valittaa.

Ei ole tarvetta näyttää mitään kellekään, mutta väkisin näkyy.

667/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankin pankkitili ja pankkikortti on ilmainen. 

Vierailija
668/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka käytän bideetä on pissan jälkeen fiksumpaa kuivata, kuin aina pestä. Kuivuu paikat. Olen ratkaissut asian leikkaamalla vanhoista t-paidoista paloja, jotka käytän siihen. Niille oma kannellinen astia pöntön vieressä muovipussi sisällä(hedelmäpussi). Pesen ne 90 asteessa peppupyyhkeiden kanssa, jotka ovat omassa korissaan.

Vierailija
669/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EOlen ihmetellyt mm. sitä, miksi köyhän pitää ehdottomasti ostaa kestävyyteensä nähden kallis uusi tietokone. Kun minä, keskituloinen pystyn hoitamaan asiani käytettyinä ostetuilla yrityskoneilla. Vuosikustannus noilla käytetyillä tietokoneilla jää huomattavasti pienemmäksi kuin marketkoneilla. Vastaavaa "köyhän pitää saada luksusta" -ajattelua näyttää olevan muissakin asioissa eli jossain määrin se "köyhyys" johtuu henkilön omista valinnoista.

On muuten hyviä käytetyt yrityskoneet! Ostin vuosi sitten kolmen sadan hintaisen ja ihan eri laatua kuin halpa uusi kone joka oli äänekäs ja kuumeni. Suosittelen!

Ei voi kuin kompata. Kaupasta ostettu 600e kone alkaa köhiä jo vuoden jälkeen ja kolme vuotta on oikeastaan maksimi käyttöikä. Kun ostaa 600e käytetyn yritystietokoneen, saa todella laadukkaan koneen, joka kestää oikeasti monta vuotta. Nykyisen koneen ostin Taitonetistä 450e kolme vuotta sitten. Kone pelittää edelleen yhtä hyvin kuin sen ostopäivänäkin. Tuuletin ei huuda jatkuvasti eikä kone kuumene normaalissa käytössä. Entiset koneet ovat kuumenneet jo pelkästä netin selailustakin.

Minulla on myös käytetty yrityskone. Muistia ja nopeutta riittää, eikä kuumene. Maksoi muistaakseni 200- 250€ plus postikulut.

En tiedä onko tämä jo tullut, mutta jos vain mahdollisuus, kannattaa ehdottomasti käydä poimimassa marjat ja sienet metsistä, saa samalla liikuntaa (ei tarvitse maksaa salikorteista, jumpista tms.) ja mieli virkistyy samalla. Marjat ovat superfoodia ja ilmaista sellaista. Partsille itse kasvatetut tomaatit jne.

Pienelläkin pihalla saa yhdelle ihmiselle kasvatettua monenmoista syötävää. Minulla on omenapuu, marjapensas, mansikkaa, perunaa, porkkanaa, vaihdellen herneitä, retiisejä ym. Nyt taas suunnitelmat käynnissä ensi kesäksi : kurkkua ja tomaattia amppeleihin, paprikaa ja chiliä laatikkoon, kesäkukat kasvatan itse jne.

Vierailija
670/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä370599 kirjoitti:

S-pankin pankkitili ja pankkikortti on ilmainen. 

Onhan ne jos maksaa ensin 100-120€ liittymisestä :) Ja tuo tilien ja korttien maksuttomuus poistunee lähiaikoina.

Vierailija
671/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka käytän bideetä on pissan jälkeen fiksumpaa kuivata, kuin aina pestä. Kuivuu paikat. Olen ratkaissut asian leikkaamalla vanhoista t-paidoista paloja, jotka käytän siihen. Niille oma kannellinen astia pöntön vieressä muovipussi sisällä(hedelmäpussi). Pesen ne 90 asteessa peppupyyhkeiden kanssa, jotka ovat omassa korissaan.

Vessapaperi maksaa noin 40 snt/rulla.

Mitä teet siitä säästyneellä rahalla ihan konkreettisesti?

Maksaa se veden käyttökin bideessä sekä pesuaine ja vesi pesukoneessa (toivon mukaan siis peset nämä perspyyhkeet omana koneenaan).

Käykö teillä koskaan vieraita?

Joku itsekunnioitus kannattaa säästäessä ja köyhäilyssäkin säilyttää.

Vierailija
672/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa se veden käyttökin bideessä sekä pesuaine ja vesi pesukoneessa (toivon mukaan siis peset nämä perspyyhkeet omana koneenaan).

Olen eri ihminen kuin tämä jolle vastasit mutta kyllä suomalaiset laittavat vessapaperiin tuhottoman paljon rahaa. 40 senttiä ei ole oikea summa arvioimaan kuinka paljon rahaa todellisuudessa vessanpytystä vedetään rahaa alas joka vuosi. 10 vessapaperirullaa on jo 4 euroa. Kuinka kauan ne kestävät käytössä???? Kuinka monta rullaa todellisuudessa menee vuodessa vessapaperiin on oikea tapa laskea.

Tottakai voi ostaa sen paketillisen vessapaperia koko vuodeksi vaikka sitä varten jos vieraita käy. Mutta muuten vessapaperin jatkuva käyttö on ihan turhaa. Ei vessapaperin käyttö tai käyttämättä jättäminen ole millään tavalla yhteydessä itsekunnioitukseen. 

Näissä kommenteissa näkyy kuinka omituinen ajatustapa monilla on siitä mikä on ihmisen arvoista elämää. Vessapaperi tuntuu olevan todella tärkeä kaveri monelle...Ja karkkipussit, ja herkut, ja kaikki muu mihin ne sentit ja eurot menee " itsekunnioituksen" nimissä:D

Vierailija
673/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri ihminen kuin tämä jolle vastasit mutta kyllä suomalaiset laittavat vessapaperiin tuhottoman paljon rahaa. 40 senttiä ei ole oikea summa arvioimaan kuinka paljon rahaa todellisuudessa vessanpytystä vedetään rahaa alas joka vuosi. 10 vessapaperirullaa on jo 4 euroa. Kuinka kauan ne kestävät käytössä???? Kuinka monta rullaa todellisuudessa menee vuodessa vessapaperiin on oikea tapa laskea.

Tottakai voi ostaa sen paketillisen vessapaperia koko vuodeksi vaikka sitä varten jos vieraita käy. Mutta muuten vessapaperin jatkuva käyttö on ihan turhaa. Ei vessapaperin käyttö tai käyttämättä jättäminen ole millään tavalla yhteydessä itsekunnioitukseen. 

Näissä kommenteissa näkyy kuinka omituinen ajatustapa monilla on siitä mikä on ihmisen arvoista elämää. Vessapaperi tuntuu olevan todella tärkeä kaveri monelle...Ja karkkipussit, ja herkut, ja kaikki muu mihin ne sentit ja eurot menee " itsekunnioituksen" nimissä:D

Kaikilla meillä on tosiaan omat ajatuksemme siitä, mikä on välttämätöntä ja mikä ei.

Kusi ja paskarätit vessan roskiksessa ei vaan tunnu millään tavalla normaalilta minun mielestäni.

Vessapaperille on kyllä muutakin käyttöä kuin takamuksen pyyhkiminen.

En osaa sanoa kumpi on ekologisempaa, bideesuihkulla suihkiminen ja pyykkikoneessa niiden rättien peseminen vai vessapaperin käyttö.

Karkkipussit ym ei liity vessapaperin tarpeellisuuteen enää kyllä mitenkään, joten vähän huono vertauskohde.

Hygieenisyydestä ym. en alkaisi itse kuitenkaan tinkimään. Edes vankilassa tai hoitolaitoksissa ei ihmiset joudu ilman vessapaperia elämään, sen verran perustarve se on.

Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
674/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia ei kannata värjätä. Luonnollisen väriset hiukset ovat klassisen tyylikkäät ja pysyvät paremmassa kunnossa ilman kemikaaleja. Naisilla puolipitkät tai pitkät hiukset on helppo leikata itsekin YouTuben ohjeilla tai antaa kaverin/ puolison leikata. Matala ponnari on aina tyylikäs, jos ei ehdi laittaa tukkaa.

Jos haluaa värjätä, niin värjää kotona ja ostaa värin tarjouksesta. Minun lempiväri on tasaisin väliajoin tarjouksessa 7€ ja ostan niitä aina 2 kpl ja tällä pärjään 4-5kk. Värjään ainoastaan juurikasvun. Pitkien hiusten tasoittaminen itse vie noin 5-10min, eli helppoa kuin heinän teko.

Vierailija
675/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia kannattaa käyttää molemmin puolin :)

Vierailija
676/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienelläkin pihalla saa yhdelle ihmiselle kasvatettua monenmoista syötävää. Minulla on omenapuu, marjapensas, mansikkaa, perunaa, porkkanaa, vaihdellen herneitä, retiisejä ym. Nyt taas suunnitelmat käynnissä ensi kesäksi : kurkkua ja tomaattia amppeleihin, paprikaa ja chiliä laatikkoon, kesäkukat kasvatan itse jne.

Kuulostat luksusköyhältä :) Näin on. Itse laittelin juuri tänään ja eilen joitain siemeniä itämään.

Vierailija
677/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää paskakin uudestaan.

Vierailija
678/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä on tosiaan omat ajatuksemme siitä, mikä on välttämätöntä ja mikä ei.

Kusi ja paskarätit vessan roskiksessa ei vaan tunnu millään tavalla normaalilta minun mielestäni.

Vessapaperille on kyllä muutakin käyttöä kuin takamuksen pyyhkiminen.

En osaa sanoa kumpi on ekologisempaa, bideesuihkulla suihkiminen ja pyykkikoneessa niiden rättien peseminen vai vessapaperin käyttö.

Karkkipussit ym ei liity vessapaperin tarpeellisuuteen enää kyllä mitenkään, joten vähän huono vertauskohde.

Hygieenisyydestä ym. en alkaisi itse kuitenkaan tinkimään. Edes vankilassa tai hoitolaitoksissa ei ihmiset joudu ilman vessapaperia elämään, sen verran perustarve se on.

Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

Pikkupyyhkeet ovat pinossa puhtaana tasolla pöntön vieressä ja niillä kuivataan puhdas pylly. Pissarästit pikkuroskiksessa. Vieraille on paperia tarjolla :) Pesen kuten kerroin ne 90 asteessa ja omassa koneellisessaan. Käsipyyhe roikkuu varatulla paikalla ja siinä lukee kädet, ettei vieraat sekoita. Meillä on miehen kanssa kyllä hyvä hygienia. Joka päivä käymme suihkussa. Paremmin se pylly puhdistuu bideellä, kuin paperilla. Käytän kangasnenäliinoja. Niitä iso pino, myös maskit kankaasta. Meillä sähkö kuuluu vuokraan ja vesilasku on kiinteä. 

Vierailija
679/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tingi terveellisestä ruuasta. Köyhälle terveys on pääomaa. Terveellisen ruuan ei tarvitse olla kallista. Syö sesongin mukaista kasvispainotteista ruokaa ja opettele käyttämään esim . kuivattuja linssejä ja papuja ruuanlaitosta. Näistä voi sitten kokata vaikkapa maukasta meksikolaista tai intialaista ruokaa.

Kuinka terveellisiä on ulkomailta,  Eu:n ulkopuolelta tulevat linssit/pavut?

Superfoodia. Aina ne kotimaisen hernerokan voittaa.

Vierailija
680/1383 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsisaippua kannattaa ostaa saippuakanistereissa. Tulee halvemmaksi, kuin että ostaisi jatkuvasti pumppupullollisia käsisaippuoita.

Ja hajusteetonta voi käyttää myös pyykinpesuaineena.

Eikö se vaahtoa huomattavasti enemmän kuin nestemäinen pyykinpesuaine? Käsin pyykätessä voi varmaan käyttää, mutta en laittaisi koneeseen.

Pesuneste on hupaa verrattaessa pesujauhoon.   -Sekä pesunesteen että pesujauheen mukaan tulee usein annosmitta, mutta puolittamalla annoksen saa jo ihan raikastuoksuisen pesutuloksen.  -Välttäkää vaaleita ryysyjä, sillä  tummat vaatteet kätkevät tahroja paremmin js siten riittää pienempi annostelu, mikä myös samalla vähentää pesuainejäämien mahd. aiheuttamaa kutinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi