Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Vaatteet paljastavat usein ihmisen luokka-aseman, vaikka sitä yrittäisi salata, kertoo tutkija – Tältä köyhyys näyttää ja tuntuu Suomessa

Vierailija
24.02.2017 |

Voiko joku copypasteta artikkelin sisällön tähän?

Kommentit (528)

Vierailija
521/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietämämi viisi-kuusikymppiset varakkaat on just niin tylsiä ja näkymättömiä pukeutujia kuin olla voi.

Kulkevat juuri niin marketvaatteiden näköisissä mukavissa perusperttivaatteissa.

Ne on äkkirikastuneita, jotka materialisteja.

Mä olen just tällainen tylsä ja näkymätön kuuskymppinen. Ajan vanhalla autolla ja vaatteet tylsiä ja huomaamattomia. En meikkaa ja tukka ponnarilla tai nutturalla. Hymyilytti, kun uusi porukka tallilla ihmetteli salaa, kenen hevosia käyn hoitamassa, vaikka omistan kolme hevosta tallilla. Vanhat ja kuluneet ratsastuskamppeet päällä. Suku rikasta jo parisataa vuotta eli perin ns. vanhaa rahaa. Äkkirikastuneet usein pukeutuvat näyttävästi ja käytös moukkamaista. Meillä perheessä painotettu kunnon ammatin hankintaa ja koulutusta. Sekä käytöstapoja.

Miksi larppaat netissä? Tuleeko työttömänä yksiössä parempi mieli, kun esität jotain mitä et ole? Suomessa ei ole vanhaa rahaa ja jos olisi, eivät he vauvassa olisi kertomassa miten ihmiset salaa ihmettelivät hevosiaan. 

Vierailija
522/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietämämi viisi-kuusikymppiset varakkaat on just niin tylsiä ja näkymättömiä pukeutujia kuin olla voi.

Kulkevat juuri niin marketvaatteiden näköisissä mukavissa perusperttivaatteissa.

Ne on äkkirikastuneita, jotka materialisteja.

Mä olen just tällainen tylsä ja näkymätön kuuskymppinen. Ajan vanhalla autolla ja vaatteet tylsiä ja huomaamattomia. En meikkaa ja tukka ponnarilla tai nutturalla. Hymyilytti, kun uusi porukka tallilla ihmetteli salaa, kenen hevosia käyn hoitamassa, vaikka omistan kolme hevosta tallilla. Vanhat ja kuluneet ratsastuskamppeet päällä. Suku rikasta jo parisataa vuotta eli perin ns. vanhaa rahaa. Äkkirikastuneet usein pukeutuvat näyttävästi ja käytös moukkamaista. Meillä perheessä painotettu kunnon ammatin hankintaa ja koulutusta. Sekä käytöstapoja.

Miksi larppaat

Anna nyt ihmisillä jotain iloa olla. Kyllä Suomessakin on rikkaita sukuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Pidän itseäni varakkaana, mutta pukeudun boheemisti ja mukavasti. Välillä erityisinä rönttäpäivinä mietin kaupungilla että näytän varmaan narkomaanilta, mutta suoraan sanottuna ei kiinnosta ja samat vaatteet vedän päälle seuraavallekin kauppareissulle.

Boheemi ja mukavakin voi olla laadukasta, ja laadun kyllä harjaantunut silmä erottaa Tokmannista. Ei se tarvitse olla puku, että näyttää varakkaalta. Tuskin sinulla rönttävaatteidenkaan kanssa on mitään muovista halpiskelloa ja marketin muovikassia, jossa tavarat.

Vierailija
524/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Pidän itseäni varakkaana, mutta pukeudun boheemisti ja mukavasti. Välillä erityisinä rönttäpäivinä mietin kaupungilla että näytän varmaan narkomaanilta, mutta suoraan sanottuna ei kiinnosta ja samat vaatteet vedän päälle seuraavallekin kauppareissulle.

Boheemi ja mukavakin voi olla laadukasta, ja laadun kyllä harjaantunut silmä erottaa Tokmannista. Ei se tarvitse olla puku, että näyttää varakkaalta. Tuskin sinulla rönttävaatteidenkaan kanssa on mitään muovista halpiskelloa ja marketin muovikassia, jossa tavarat.

Olen eri, mutta tunnistan yllä olevasta kommentista itseni. Vanhemmiten mukavuudenhalu on voittanut turhamaisuuden, joten vaatteet ovat vähän niin ja näin, mutta ranteessa on aina kalliimpi tai halvempi kultakello. Myös korut ovat aina arvometallia, ja kynä on jotakin muuta kuin markettikynä.

Voin kulkea kaupan muovikassin kanssa kaupungilla, koska se näyttää reilusti siltä, mitä se on, mutta keinonahkalaukkua en kanna. Jos oma laukku on mukana, niin se on kunnon nahkaa.

Vierailija
525/528 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsena oppinut, että köyhän ei kamnata ostaa kuin kestävää ja laadukasta. Onneksi nykyisin voi löytää laatua myös käytettynä. 

Vierailija
526/528 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta tunnistan yllä olevasta kommentista itseni. Vanhemmiten mukavuudenhalu on voittanut turhamaisuuden, joten vaatteet ovat vähän niin ja näin, mutta ranteessa on aina kalliimpi tai halvempi kultakello. Myös korut ovat aina arvometallia, ja kynä on jotakin muuta kuin market

Minä olen samanlainen - laukku ja kello ja kengät ym. aina laatutavaraa, muuten aika karseissa kamppeissa saatan kaupassa käydä. Arvostan laatua, koska se kestää ian kaiken eikä tarvitse jatkuvasti olla ostamassa jotakin muoviroskaa. 

Vierailija
527/528 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli et käytä merkkivaatteita arjessa olet sitten huono ihminen annetaan ehkä ymmärtää?

Vierailija
528/528 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?