Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ilmoitat työpaikalle olevasi sairaana vaikka et ole.

Vierailija
23.02.2017 |

Itse pidän kolme kertaa vuodessa pidennetyn viikonlopun eli ilmoitan olevani sairaana torstain ja perjantain.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä tällainen harmittaa😠

Vierailija
22/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä tehnyt noin. Jos haluan lomaa, otan sitä enkä valehtele sairauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä edes tullut mieleen. Mutta en muutenkaan valehtele, huijaa enkä varasta.

Vierailija
24/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä tällainen harmittaa😠

Käytättekö tessiä, vai paikallista sopimista? Anna kun arvaan...

25/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kerran. Kärsin lievästä masennuksesta ja ahdistuksesta, ja töihin meno tuntui mahdottomalta. Firman kannalta on useimmiten se ja sama olenko paikalla vai en, mun työt ei ole niin akuutteja etteikö ne malttaisi odottaa vaikka viikkoakin. Huono omatunto tuosta kyllä tuli.

Vierailija
26/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Mutta nykyisin jään kyllä kotiin jos vointi on niin huono, että pitää syödä koko ajan lääkettä jaksaakseen päivän. Kuume mulle ei nouse koskaan.

Vierailija
27/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette pidä ylimääräisiä sairaslomapäiviä? Pidättekö työstänne niin paljon? Pelkäättekö jäävänne kiinni?

AP

Mikset varasta rahaa mummoilta? pidätkö tuntemattomista mummoista niin paljon? pelkäätkö mummoja?

Vierailija
28/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä miten paljon olen oikeasti ollut sairaana. Jos olen ollut vain vähän tai en ollenkaan pitkään aikaan sairaana niin helposti saatan sopivan tilaisuuden tullen ottaa pari ylimääräistä sairaspäivää, jos haluan vaikka lähteä johonkin pidemmälle reissulle kuin normiviikonloppuna tms.

Tollaseen otetaan vuosilomapäiviä, tai sitten palkatonta!!

Vierailija
29/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä miten paljon olen oikeasti ollut sairaana. Jos olen ollut vain vähän tai en ollenkaan pitkään aikaan sairaana niin helposti saatan sopivan tilaisuuden tullen ottaa pari ylimääräistä sairaspäivää, jos haluan vaikka lähteä johonkin pidemmälle reissulle kuin normiviikonloppuna tms.

Suomalaiset hellittelevät mielellään ajatusta itsestään rehellisenä ja ahkerana kansana, vaikka osa suhtautuu "saikuttamiseen" ikään kuin ansaittuina lomapäivinä. Mikä ihmeen peruste tuo, että jos ei ole ollut riittävästi sairaana, voi ottaa pari ylimääräistä lomapäivää sairausloman muodossa, on töistä lintsaamiselle? Jos tarvitset ylimääräistä lomaa, pyydät palkatonta vapaata. Työnantaja maksaa tehdystä työstä, ja jos saikuttamisen vuoksi joudutaan maksamaan tyhjästä ja lisäksi ehkä palkkaamaan sijainen, jäävät nämä kulut lopulta työntekijöiden maksettaviksi.

Vierailija
30/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut ilman syytä sairauslomalla. Olen töissä monesti sellaisessa kunnossa, että moni muu olisi varmasti ollut saikulla, mutta en ole vaivautunut, esim. kaksi kertaa noidannuolen vuoksi olisin voinut lomailla, mutta olen ollut töissä. Kyse ei ole siitä, että niin kovasti rakastaisin työtäni vaan saikun pitäminen teettää niin valtavasti hommia, että ei ihan pienestä viitsi. Viime vuonna olin yhden päivän mahataudin takia pois. Se kaataa mut aina petiin.

Vierailija
31/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa ilmoittanut olevani sairaana, vaikka oikeasti en olekaan ollut. Kerran olin krapulassa (tiedän, typerää juoda edellisenä iltana, lähti yömyssyt vähän käsistä) ja kerran nukkunut niin huonosti, etten oikeastaan edes ollut työkunnossa. Lieventävänä asianhaarana molemmilla kerroilla se, että alle vuoden kestäneessä työsuhteessa ensimmäinen sairaspäivä oli palkaton.

Vierailija
32/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä yksi sai tällaisen "saikutuksen" jälkeen lähteä hyvin äkkiä. Oli unohtanut että on työkavereita FB kavereina ja sinne vääränlaisia päivityksiä lomareissulta kun muka "vatsataudissa".

Vierailija
33/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan. Aikoinaan pidin, mutta en tajunnut olevani vakavasti masentunut. Ehkä muutaman kerran vuodessa silloin olin "flunssan" takia poissa, kun oli niin hirveä olo. Olisi pitänyt mennä työterveyteen, sillä olitilalla olisin ollut ihan perusteiden kanssa saikulla useammasta kuukaudesta puoleen vuoteen. En enää muista, miksi en mennyt. Ehkä häpesin ja syyllistin itseäni? Tein itku silmässä töitä väkipakolla, sillä masennus ei johtunut töistä, vaan käsittelemättömistä traumoista.

Nyt en ole ollut vuosiin kertaakaan poissa, edes sairauden takia. En nimittäin ole ollut niin sairas, ettenkö olisi voinut olla menemättä töihin. Työnantajani on ihana, joten en halua jättää häntä pulaan, ellen ole ihan kuoleman kielissä. Arvostan häntä todella paljon ja haluan omalta osaltani vaikuttaa siihen, että firmalla menisi hyvin.

Vierailija
34/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset hellittelevät mielellään ajatusta itsestään rehellisenä ja ahkerana kansana, vaikka osa suhtautuu "saikuttamiseen" ikään kuin ansaittuina lomapäivinä. Mikä ihmeen peruste tuo, että jos ei ole ollut riittävästi sairaana, voi ottaa pari ylimääräistä lomapäivää sairausloman muodossa, on töistä lintsaamiselle? Jos tarvitset ylimääräistä lomaa, pyydät palkatonta vapaata. Työnantaja maksaa tehdystä työstä, ja jos saikuttamisen vuoksi joudutaan maksamaan tyhjästä ja lisäksi ehkä palkkaamaan sijainen, jäävät nämä kulut lopulta työntekijöiden maksettaviksi.

No onhan se epäreilua että kahdelle ihmiselle maksetaan sama palkka joista toinen on töissä koko ajan ja toinen vähän väliä (oikeasti) sairaana? Minusta ei, jos olen aina töissä ja työkaverille sairaslomia vaan kertyy, niin miksi hänelle maksetaan saman verran kuin minulle.

Entä jos jatkuva sairastelu johtuu vaikka omista elintavoista, onko se yhtään hyväksyttävämpää kuin ottaa JOSKUS pari saikkupäivää terveenä jos ei ole ollut sairaana? Minä en näe mitään väärää siinä, että satunnaisesti saan pari ylimääräistä vapaapäivää kun olen pysynyt terveenä pitkään.

Vierailija
35/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette pidä ylimääräisiä sairaslomapäiviä? Pidättekö työstänne niin paljon? Pelkäättekö jäävänne kiinni?

AP

Mikset varasta rahaa mummoilta? pidätkö tuntemattomista mummoista niin paljon? pelkäätkö mummoja?

En tee mitään laitonta. Itse en esimerkiksi arvosta ihmisiä jotka puhuvat puhelimeen ajaessaan.

AP

Vierailija
36/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En milloinkaan noin 15 vuoden työurani aikana.

Vierailija
37/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, olen viimeksi ollut "saikulla" joskus  2007  ja silloinkin pomo käski kotiin. Ja ei, en todellakaan ole mikään korvaamaton uhrautuja. En vain sairastele, pikkuflunssaa tai krapulaa en katso sairaudeksi.

Vierailija
38/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole sairaana, en voi olla sairauslomalla. Ei ole olemassa ylimääräisiä sairauslomapäiviä, dear!

Vierailija
39/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kaupungille maksaa saikuttaminen parisataa lisää. Kannattaa myös muistaa että mitallia ei saa jos puolkuntoisena töihin lähtee. Ja sitten kun on vanhempi niin voipipi olla että tulee joku vaiva joka laittaa siut saikkuun pidemmäks ajaks. Eli ei saikuttajia kannata haukkua, työnantajalla ja työterveydellä kyll ihan omat systeemit pitää siitä tilastoa. Ja jos on esim rankka duuni niin ei se tilastoollisesti näy et on raskasta jos ei saikuttaa pienemmästäki. Mut sit nää vitun pe-ma saikuttajat joka vitun kk. Tai ne jotka aina ovat poissa kun on joku työpaikanjärjestämä tapahtuma asiakkaille, tai vastuullisempaa homma. Vittu.

Vierailija
40/103 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lusmuilin ihan helkkaristi ja sen vuoksi nykyään on kaikesta sairastelusta niin huono omatunto etten ole poissa vasta kun on ihan pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi