Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei saa aitoa ulkomaalaista ruokaa?

Vierailija
23.02.2017 |

Luulitko syöneesi venäläisen blinin ravintolassa? Et muuten syönyt! Linkissä oikea venäläinen blini! Meille syötetään mitä ihmeellisimpiä ruokia, jotka kuitenkin ovat suomalaisia. Nepalilaisessa ravintolassa tarjoillaan suomalaista nepalilaista ruokaa, kiinalaisessa ravintolassa tarjotaan suomalaista kiinalaista ruokaa, jolla ei ole tekemistä oikean kiinalaisen ruuan kanssa mitään http://yle.fi/uutiset/3-9471396

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videolla kukaan Moskovan kadulla kävellyt ei tunnistanut suomalaista bliniä! Venäläinen aito blini on aivan erilainen kuin Suomessa tarjottu!

Vierailija
2/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olemme Suomessa. Löytyisikö Kiinassa suomalaisesta ravintolasta täysin suomalaista ruokaa? Tuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta bataatti tai avocado on kuin ei-suomalaista ruokaa?

Vierailija
4/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen haluaa syödä ulkomaalaista ruokaa. Miksei muuta sinne ilkomaille siellä saa syödä

Vierailija
5/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olemme Suomessa. Löytyisikö Kiinassa suomalaisesta ravintolasta täysin suomalaista ruokaa? Tuskin.

Huono perustelu. Olin joulukuussa Yhdysvalloissa ja söin siellä aitoa meksikolaista ruokaa meksikolaisen perheen ravintolassa. Miksei samaa ole Suomessa? Ulkomaalaiset joilla on ravintola, kokkaisivat pizzojen asemasta aitoa oman kulttuurin ruokaansa.

Vierailija
6/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono perustelu. Olin joulukuussa Yhdysvalloissa ja söin siellä aitoa meksikolaista ruokaa meksikolaisen perheen ravintolassa. Miksei samaa ole Suomessa? Ulkomaalaiset joilla on ravintola, kokkaisivat pizzojen asemasta aitoa oman kulttuurin ruokaansa.

Mistä tiedät että syömäsi ruoka oli täysin aitoa? Entä jos nämä ulkomaalaiset eivät halua kokata oman kulttuurin ruokaansa? Ota huomioon myös se, että se pizzeria on helpompi ja tuottaa enemmän kuin vaikkapa nepalilainen ravintola.

Vierailija
7/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan valopäisyyden huippu.

Niin kuin tää edes erottais aitoa meksikolaista yhdysvaltalaisesta meksikolaisesta.

Jos menee ketjuravinteliin syömään bliniä niin voi juu olla että se on eri kuin venäläisen ravintolan blini. Mutta joo, että tämmönen kouvolapöllö tällä kertaa.

Vierailija
8/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulitko syöneesi venäläisen blinin ravintolassa? Et muuten syönyt! Linkissä oikea venäläinen blini! Meille syötetään mitä ihmeellisimpiä ruokia, jotka kuitenkin ovat suomalaisia. Nepalilaisessa ravintolassa tarjoillaan suomalaista nepalilaista ruokaa, kiinalaisessa ravintolassa tarjotaan suomalaista kiinalaista ruokaa, jolla ei ole tekemistä oikean kiinalaisen ruuan kanssa mitään http://yle.fi/uutiset/3-9471396

Väärin käy jossain oikeassa kiinalaisessa eikä näissä yhtäkeittiötä palvovissa(en nyt muista minkä ilmansuunnan kettiö on). Ota nepalilaisessa niitä alkuperäisiä vaihtoehtoja ja muista azar ruoan kanssa. Olen myös syönyt leningradissa ravintolassa blinejä jotka olivat paksuja, eivät kuten lettuja mutteivät kuten paksuimmat suomaliset blinit joten blini on vain "lettu" jonka voi tehdä monella tapaa. Amerikassa pancake ei ole pannukakku eikä edes suomalainen lettu joten sou kaikki on oikeasti ihan aitoja eikä reseptinkään tarvitse olla täysin sama koska sellaista aitoa ei nykymaailmassa ole olemassakaan. Parhaat reseptit muokkaantuvat myös kansojen makujen mukaan. Monipuolinen kehittyvä, kulttuurirajoja rikkova ruoka ei ole huono asia.

Vierailija
9/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin käy jossain oikeassa kiinalaisessa eikä näissä yhtäkeittiötä palvovissa(en nyt muista minkä ilmansuunnan kettiö on). Ota nepalilaisessa niitä alkuperäisiä vaihtoehtoja ja muista azar ruoan kanssa. Olen myös syönyt leningradissa ravintolassa blinejä jotka olivat paksuja, eivät kuten lettuja mutteivät kuten paksuimmat suomaliset blinit joten blini on vain "lettu" jonka voi tehdä monella tapaa. Amerikassa pancake ei ole pannukakku eikä edes suomalainen lettu joten sou kaikki on oikeasti ihan aitoja eikä reseptinkään tarvitse olla täysin sama koska sellaista aitoa ei nykymaailmassa ole olemassakaan. Parhaat reseptit muokkaantuvat myös kansojen makujen mukaan. Monipuolinen kehittyvä, kulttuurirajoja rikkova ruoka ei ole huono asia.

Vierailija
10/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odotellut jo vuosia milloin somalialaisia ravintoloita alkaa ilmestyä katu kuvaan.

Vierailija
11/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 95% suomalaisista ei suostuisi syömään autenttista kiinalaista ruokaa.

Vierailija
12/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen haluaa, että hänen kiinalaisessa lihapadassaan on lihaa, ei kalvoja, sorkkia, karvaisia läskinpalasia, pilkottuja keuhkoja tai edes suolenpalasia. Siksi me emme suostuisi syömään aitoa kiinalaista ruokaa, jos kuulisimme, mitä siinä on. Sama intialaisen keittiön ihmeiden kanssa. Mausteilla peitetään se, että liha on jo mätänemistilassa eikä kasviksetkaan kovin paljoa paremmin voi.

Vierailija
13/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa maan tavallla ja silleen. Ei ole ullkomaalaiselle ruualle niin paljoa kysyntää, että sitä kannattaisi "aitona" tehdä.

Vierailija
14/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että syömäsi ruoka oli täysin aitoa? Entä jos nämä ulkomaalaiset eivät halua kokata oman kulttuurin ruokaansa? Ota huomioon myös se, että se pizzeria on helpompi ja tuottaa enemmän kuin vaikkapa nepalilainen ravintola.

"Mistä tiedät että syömäsi ruoka oli täysin aitoa? "

Siitä että meksikolainen ruoka on suosikkini, olen kokannut sitä itse, syönyt sitä meksikossa, syön meksikolaista ruokaa aina ulkomailla jos löydän ravintolan. Kyllä sen aidon oppii tunnistamaan.

Vierailija
15/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että meksikolainen ruoka on suosikkini, olen kokannut sitä itse, syönyt sitä meksikossa, syön meksikolaista ruokaa aina ulkomailla jos löydän ravintolan. Kyllä sen aidon oppii tunnistamaan.

TexMex vai MexMex?

Vierailija
16/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh. Olen puoliksi venäläinen. Voisin kertoa kirjeenvaihtaja Kronvallille, että blineistä on eri puolilla maata eri versioita. Oman "puolikassukuni" sijoilla Lounais-Venäjällä nuo paksummat ja kuohkeat blinit ovat suosittuja.

Mutta noin muuten: totta kai ruokia mukautetaan asiakaskunnan mukaan. Tykkään esimerkiksi itse tehdä intialaista ruokaa, mutta kun matkailimme miehen kanssa Intiassa, niin varsinkin Etelä-Intian ruuat olivat aivan liikaa. Suu paloi tunnottomaksi ja makukyvyttömäksi ekalla suupalalla.

Joten jos ei halua myydä ruokaa vain pienelle kouralliselle "ekstremistejä", niin totta kai sitä mukautetaan. Asiakas voi aina pyytää tulisempaa, jos haluaa ja uskoo kestävänsä.

Kiinalaisen keittiön ongelma ovat eksoottiset ja osin Suomessa kielletyt ainekset. Tuskin ap haluat friteerattua käärmettä tai koirasta tehtyä lihapataa? Sitähän minäkin.

Vierailija
17/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on aito ulkomaalainen ruoka? Itse olen luullut, ettei missään maassa ole tarkalleen samoja tapoja, vaan eri alueilla ja eri ihmisillä on erilaisia tapoja tehdä ruokia. Kenen ruoka siis on se aito? 

Vierailija
18/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmettä olisi kiva syödä. Kerran melkein pyydystin yhden ruuaksi, mutta pirulainen luikeroi karkuun johonkin koloon.

Sinkkumies

Vierailija
19/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TexMex vai MexMex?

Aito meksikolainen, ei texmexiä, vaikka sekin on ihan hyvää. Aidossa meksikolaisessa ruoassa käytetään enemmän yrttejä ja tuorekastikkeita, eikä juurikaan mitään kermaa tai smetanaa. Paljon freesimmän makuista.

Vierailija
20/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jokainen ravintoloitsija on alalla ennen kaikkea elääkseen sillä ravintolanpidolla. Ei esimerkiksi tehdäkseen kotimaalleen pr-työtä oman toimeentulonsa kustannuksella.

Jos suomalaisia eivät liian eksoottiset maut kiinnosta, niin kannattaisi ehkä näin ollen katsoa peiliin. Siellä se syy on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän