HSL liputta maksu 100€
Jos lippu unohtuu ostaa tms. onko 100€ sakko mielestänne kohtuullinen? Minusta se on aivan liian suuri työttömille, eläkeläisille, pienipalkkaisille jne.
Kommentit (44)
Siks mä kuljenkin autolla ja laitan HSL lippuun työnantajan tarjoamaa epassi rahaa. Käyn siis vapaa-ajalla matkat veloituksetta baariin ja takas. Miks joku unohtaisi ostaa lipun? Unohtaako myös maksaa ostokset kaupassakin ja vaan kävelee ulos?
"lippu unohtuu ostaa"
Vahingossa kävelit junaan sisälle!?
Kannattaa ostaa matkalippu jossei ole varaa maksaa.
Ei ole tuollaisia ongelmia kun en harrasta luvatta matkustamista.
Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.
Hei elämä on täynnä valintoja. Joko maksat lipun tai kyttäät hysteerisenä jokaisella pysäkillä tuliko tarkastajat jolloin pamahtaa satasen lasku. Kallis kyyti.
Ai niin, mainituilla ryhmillä ei ole mitään asiaa pummata. Ei todellakaan kiinnosta mitä tekosyitä tarjolla.
Halvempaa siis kulkea omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Halvempaa siis kulkea omalla autolla.
Parkkisakko on paljon halvempi. Voi omalla autolla mennä keskustaan ja vetää jalkakäytävälle poikittain auton parkkiin. Maksaa vaan pyyhkijän alle ilmestyneen lapun pois. Parkkisakon hinnalla saa pysäköidä mihin tahansa.
Ei varmaan unohdu kovin monta kertaa. Ihan kohtuullinen. Mitä enemmän jengi matkustaa pummilla, sitä enemmän rahaa jää saamatta ja sitä kovempi paine se raha on ottaa maksavilta asiakkailta ja noista sakoista.
Saisi kyllä olla tuplat tuo sakko.
Minkä unohdukselle voi? Kohtuutonta kurittaa pienestä rikkeestä. Pitäisi riittää kun lupaa maksaa seuraavalla kerralla
Olen kulkenut 20 vuotta pummilla stadissa, 2 sakkoa tullut, olen säästänyt kymmeniä tuhansia euroja.
Pitäisi olla samoin kuin esim. Tukholmassa; et pääse metroon, junaan tai bussiin ilman lippua kun se pitää aina näyttää koneelle tai kuskille.
Itse unohdin aktivoida sarjalippuni ja sain sakon. Huolimattomuudesta 100€, kyllä kirpaisi. Uusia sarjalippuja en ole sen jälkeen ostanut, helpompi muistaa että lippua ei ole ja se pitää ostaa joka kerta eriksee.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan unohdu kovin monta kertaa. Ihan kohtuullinen. Mitä enemmän jengi matkustaa pummilla, sitä enemmän rahaa jää saamatta ja sitä kovempi paine se raha on ottaa maksavilta asiakkailta ja noista sakoista.
Varmasti kun on pari kertaa maksanun niin muisti alkaa toimia.
Sovellus temppuilee ja kuljettajat eivät enää myy lippuja. Vaihtoehdot: 1) Jää kyydistä, hoida lippu automaatista/alepasta, myöhästyt töistä. 2)Hyppää kyytiin, ajoissa töissä, mutta saatan saada sakot
Elämä on valitoja. Tähän asti olemme olemme vältelleet bonusvaihtoehtoa. 3)osta toinen auto. Näin olet ajoissa töissä myös niinä päivinä, kun auto on vaimon käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä unohdukselle voi? Kohtuutonta kurittaa pienestä rikkeestä. Pitäisi riittää kun lupaa maksaa seuraavalla kerralla
Samaten olisi kiva jos vaikka Prisman kassalla riittäisi kun lupaa maksaa seuraavalla kerralla, kun ei ollut ollenkaan tarkoitus tehdä kauppareissua mutta tuli nyt vain vahingossa kerätyksi kärry täyteen.
Eikös se ole150e? Sekin on halpa. Kuljin pummilla vuoden kun olin komennuksella siellä. Meni voiton puolelle aika hyvin.
Liputta matkustamisen sakkomaksu on nostettava niin korkealle ettei liputta matkustaminen kannata. Tahallaan liputta matkustavat ovat varkaita jotka varastavat meiltä kaikilta muilta kaupunkilaisilta. Jos lippu unohtuu ostaa kerran kymmenessä vuodessa ja jää siitä kiinni niin sitten maksaa eikä inise.
Lipun voi aina ostaa, sakko on valinta.