Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sun elämäsi suurin "virhe", valinta jota et uudelleen tekisi näillä kokemuksin mitä sulla nykyään on?

Vierailija
23.02.2017 |

?

Kommentit (357)

Vierailija
221/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa pahalta sanoa, mutta en ryhtyisi nykyiseen parisuhteeseen. Mielenterveysongelmaisen kanssa eläminen on yksi iso loukku, josta ei noin vain kiivetä pois, sillä omatunto ei sitä salli.. Lisäksi omat tuhansien eurojen säästöni ovat huvenneet tämän ylläpitoon. No ainakin olen pelastanut yhden ihmishengen. :)

Vierailija
222/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi antanut sukulaismiehen hyväksikäyttää minua lapsena seksuaalisesti

Siis annoit, minä taasen en olisi antanut, mutta tietynlaisesta seksuaalisesta häiriökäytöksestä sain kärsiä, mutta en toki olisi antanut niin käymän, mutta kun niin vaan toinen ahdisteli sen enempää kertomatta tällä palstalla, että mitä tapahtui puolustautumisestani huolimatta; ei onneksi raiskausta, ja jos kyseinen henkilö olisi sitä yrittänytkin, olisin todellakin pistänyt kampoihin, koska välttelin kyseistä henkilöä tuolta sairaalta käytökseltään kohtaani muutoinkin.  Sain kuitenkin rohkeutta ilmaistua toiselle vanhemmistani, mitä perheessämme tapahtuu tuolta osin, mutta jälkeen päin olen katunut vain ja ainoastaan sitä, että miksi en vetänyt asiaa myöhemmin kuitenkin oikeuteen? Miksi säälin kyseistä sairasta henkilöä ja lähipiiriään?

Toisaalta en voi tietää,olisivatko kuviot sitten menneet aivan toisin kuin miten ne sittemin menivätkään.  Paha sai kuitenkin eläessään jo ns. palkkansa.  Mutta jälkeenpäin  minua syytöntä on pyritty syyllistämään kaikesta, mihin en ole voinut vaikuttaakaan, eivätkä ole olleet edes minulle kuuluvia asioitakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta,oletteko esim. huonoihin parisuhteisiin ajautuneet miettineet miksi niin kävi? Joku syyhän itsessä on,miksi siihen jää tai kokee vetoa tietyntyyppisiin ihmisiin. Ihan vastaisuuden varalta kannattaa pohtia omaa osuutta asiassa,eikä syytellä vain ex-kumppania.

Olen aivan samaa mieltä kanssasi noitten suhteen, jotka ovat valinneet itselleen vääränlaisen puolison, joka onkin matkan varrella tuonut sellaiset puolet esiin, että ovat sitten vasta havainneet valinneensa vääränlaisen puolison.   Niinhän se vakka kantensa valitsee, että varmasti on omassakin itsessään jotain häikkää, jos ja kun ei malta niin kauan seurustella tulevan puolisonsa kanssa, ettei huomaa jo esim. seurustelukumppaninsa salaamiaankin asioita menneisyydestään. Onko pakko mennä lapsiakin synnyttämään miehelle, joka on todettu mieleltään sairaaksi tai muuten vaan alkoholistiksi?

Vierailija
224/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Ennen kuin tulin uskoon, elin synnissä. Tein silloin "virheitä", joista suurin taitaa olla abortti.

Uskoon tullessani tulin totuuteen, tunnustin syntini ja sain ne Jumalalta anteeksi Jeesuksen sovituksen ja ylösnousemuksen ansiosta.

Herää jo, ei abortti mikään synti ole. Täysin laillinen juttu Suomessa ja muissakin sivistysvaltioissa.

Syntisiä me olemme kaikki, teit sitten miten päin tahansa tässä elämässä, lyhyeksi luonehditussa. Välistä kyllä tuntuu pitkästyttävältä. Menneitä ei kannata liikaa alkaa miettimään, mitä olisi pitänyt tehdä silloin ja tuolloin tehdyt liikehdinnät päätöksineen olivat siihen aikaan aivan oikeita päätöksiä.

Vierailija
225/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt elämässäni kaiken väärin, tehnyt mitä ei pitäisi ja jättänyt tekemättä mitä olisi pitänyt tehdä eli olen totaali luuseri failure. Sillä tietomäärällä ja vajavaisella käsityskyvyllä joka kulloinkin on ollut, en olisi tosin osannut toisinkaan elää tai valita, no jotain olisin voinut valita toisin jos olisi (ollut) hyvä itsetunto edes niin en olisi ajatellut sitä niin paljon mitä muut sanovat ja tehnyt juttuja jotka jätin tekemättä muiden pilkkaamisen vuoksi, ja ne jutut olivat juuri niitä joita olisi todellakin pitänyt tehdä. nuoret huomio, tehkää, älkää välittäkö kateellisista jotka yrittävät torpata etenemisenne!! No näillä mennään, ei auta. Nyt on myöhäistä enää mikään.

Vierailija
226/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka koette miehen olleen pahin virheenne, miten pitkään olitte yhdessä ennen perheen perustamista? Miksette lähteneet liitosta ennen lapsia?

Mentiin nuorena yhteen, oltiin 7 vuotta yhdessä ennen lapsia.

Homman nimi on siinä, että kun on vain kaksi aikuista, itsekkääilläkin elämäntavoilla pärjää kohtalaisesti. Kun tulee lapsia, molempien pitäisi kypsyä ajatteleen muitakin kuin itseä. Toisen itsekkäät elämäntavat onkin toisen selkänahasta suoraan pois, kun lapsia ei voi jättää hoitamatta.

Vierailija
227/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisin ollut rehellinen ja hakenut apua mielenterveysongelmiin ja syömishäiriöön nuorena. En uskaltanut tai kehdannut kertoa kenellekään ja elin kuluttavaa ja hirveää kaksoiselämää, joka vainoaa minua vieläkin. Menetin esimerkiksi kaikki ystäväni pitkältä ajanjaksolta, lopetin koulun ja syrjäydyin, kuitenkin perheelle ja sukulaisille viimeiseen asti esitin, että kaikki on hyvin, vaikka olin itsemurhan partaalla.

Olisi ollut paljon helpompaa ja kaikille parempi, että olisin voinut puhua ongelmistani avoimesti ja kohdata ne.

Edelleen maksan kalliita oppirahoja tuosta, mutta voin sentään sanoa, että nykyään olen terve, kouluttautunut ja oikeastaan aika normaali ihminen. 

Vierailija
228/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi 16-vuotiaana (olen nyt 26) juonut sitä yhtä siideriä liikaa ja lähtenyt ajamaan mopolla. Ajoin kun oli tyhjä tie ja ei ketään näkyvissä. Poliisit tuli vastaan ja pysäytti. Puhalsin 0,6 ja käräjiltä sakkoa ja ajokieltoa. Häpeän että olen rattijuoppo. Sulkenut jo ainakin yhden ison oven elämässäni, toivon että olisi vielä mahdollisuuksia päästä unelmieni ammattiin.

Vierailija
229/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että aloin seurustelemaan ihmisen kanssa, jonka tiesin olleen uskoton aiemmassa suhteessaan. Päätin heti tavattuamme, että parisuhdetta tästä ei synny juurikin tästä syystä, mutta niin vain lopetin järjen kuuntelemisen ja aloin toimia vain tunteitani kuunnellen. Ei ikinä enää.

Vierailija
230/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ymmärryksellä, sanoisin nuorelle minulle näin: Ei ole sinun vikasi, että vanhempasi ovat kyvyttömiä vanhemmuuteen ja vastuullisuuteen. Et ole heille mitään velkaa. Opiskele ja selvitä asiat, jotka sinua aidosti kiinnostavat. Tavoittele unelmiasi, vaikka se olisi työlästä, pelottavaa ja vaatisi useamman yrityksen. Älä etsi turvaa muista, etsi turva itsestäsi, seiso omilla jaloillasi ja ajattele itse. Kerro todelliset tunteesi, paljasta itsesi, näytä kipusi. Ja ennenkaikkea, älä elä miellyttäen muita, sillä siinä kadottaa itsensä. Rakasta hyvä ihminen itseäsi, arvosta ja ole itsesi puolella. Aina!

Vierailija
231/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisi vehnää.

Vierailija
232/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli virhe rakastua suomenruotsalaiseen.

Vierailija
233/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin että häntäheikki muuttuu kun oikeasti rakastuu. Ei muuttunut. Eli oli pitänyt naida kilttimies. Lapsille sentään ok isä.

Vierailija
234/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miettisi avioeroa 7 vuotta vaan olisin lähtenyt saman tien.

Vierailija
235/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ryhtynyt vakavaan parisuhteeseen ekan miehen kanssa joka minut sattui huolimaan. Minulla oli niin huono itsetunto että en tajunnut yhtään miten kivannäköinen nuori nainen olin ja että olisin varmasti saanut miehen jonka kanssa elämä olisi ollut mukavampaa. Nyt olen rupsahtanut kahden lapsen äiti, miestäni ei kiinnosta seurani, ajatukseni eikä edes seksi kanssani. Enkä tälläisenä lösähtäneenä masentuneena mammana enää kelpaa kenellekään.

Vierailija
236/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika ryyppääminen, monta vuotta meni kun sumussa enkä huomioinut läheisiäni.

Vierailija
237/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju!

Kadun sitä etten hakenut apua psyykkisiin ongelmiin. Nyt kun 27 vuoden ikä lähestyy niin käteen on jäänyt aika heikot eväät tulevaisuutta varten. Ei ole ihmistä luotu elämään yksin neljän seinän sisällä.

Vierailija
238/357 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä etten ottanut lukiossa pitkää matematiikkaa ja fysiikkaa. Laiska mikä laiska.

239/357 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi pitkä tarina, mutta luotin väärään ihmiseen, minkä seurauksena sain sairauden ja vamman joka ei koskaan parane.

Menin sanattomaksi.. Paljon voimia sulle ja hali ☺❤

240/357 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi ryhtynyt vakavaan parisuhteeseen ekan miehen kanssa joka minut sattui huolimaan. Minulla oli niin huono itsetunto että en tajunnut yhtään miten kivannäköinen nuori nainen olin ja että olisin varmasti saanut miehen jonka kanssa elämä olisi ollut mukavampaa. Nyt olen rupsahtanut kahden lapsen äiti, miestäni ei kiinnosta seurani, ajatukseni eikä edes seksi kanssani. Enkä tälläisenä lösähtäneenä masentuneena mammana enää kelpaa kenellekään.

Mä en usko, että olet lösähtänyt, rupsahtanut ym.. Miehesi vaan antaa sun uskoa niin jotta ettet jättäis sitä. Sä olet varmasti kaunis, fiksu ja hauska sekä ihana ihminen. Tee itsellesi hyvin, lähde ja jätä tollainen pa**a. Sä ansaitset parempaa 🌹