Official Temptation Island Suomi Finland 2017 eli TI
Noniin, tässä uusi ketju vuoden 2017 TI Suomi ohjelmalle. Nyt kaivetaan popcornit esiin ja istutaan mukavasti sohvalle ja aletaan ruotimaan ohjelmaa. Mitä mieltä olet?
Kommentit (3798)
Vierailija kirjoitti:
Kuin täällä puhutaan niin paljon Vilmasta miksi kukaan ei puhu hänen mahtavista rinnoistaa. Hän esittelee niitä IGssäkin joka kuvassa. ja MIKSI täällä puhutaan vaan siitä suihkussa nussivatsa läski Pauliinasta eikä tästä seksikkäästä Pauliinasta.
Samaa ihmettelen minäkin.
Vilma ja Juuso bongattu eilen yöbussissa. Molemmilla brittipoliisin koppalakki ja Vilmalla nahkakorsetti, viskiä tissuttelivat takapenkillä.
Harvoin kyllä oikeesti näkee niin kummallista ihmistä kuin mitä se Jonne on. Kasvot ei liiku ollenkaan, sama ilme naamalla, tasainen äänensävy päällä, jotenki tosi karmivaa :D Mitä ihmettä se Erica(?) näkee siinä ihmisessä? Eikä kukaan oikeesti reagoi tolla tavalla jos huomaa, että toinen on käytännössä lopettanut suhteen ja siirtynyt eteenpäin? Oon miettiny että joillainhan voi olla kauheesti jotain kiusaamisjuttuja tai rankka lapsuus niin on jotenki tosi estyneitä ja ulosanti on heikkoo, voisko kyse olla vaan siitä? Vai onko just jotenki sosiopaatti tai jotain?
Miten Sonja voi olla noin huono elämän pelissä? Piehtaroimalla Miikan kanssa menettää pääroolinsa koko pelissä. Eikö Sonja sitä ymmärrä? Eerika kiittää ja vie pääpalkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kyllä oikeesti näkee niin kummallista ihmistä kuin mitä se Jonne on. Kasvot ei liiku ollenkaan, sama ilme naamalla, tasainen äänensävy päällä, jotenki tosi karmivaa :D Mitä ihmettä se Erica(?) näkee siinä ihmisessä? Eikä kukaan oikeesti reagoi tolla tavalla jos huomaa, että toinen on käytännössä lopettanut suhteen ja siirtynyt eteenpäin? Oon miettiny että joillainhan voi olla kauheesti jotain kiusaamisjuttuja tai rankka lapsuus niin on jotenki tosi estyneitä ja ulosanti on heikkoo, voisko kyse olla vaan siitä? Vai onko just jotenki sosiopaatti tai jotain?
Kyllä se joku paatti on, mutta minusta ei ole siitä tarkkaa diagnoosia tekemään. Jäbällä on selvästi joku "perception is reality" -ideologia ja ilmeisesti uskoo että niin kauan kun toitottaa omaa totuuttaan niin langat pysyy käsissä. Ei kukaan halua olla paska ihminen, joten omassa mielessään Jonne on varmaan vakuuttanut itsensäkin juttujensa todenperäisyydestä. Itsepetoksen voimalla ihminen voi olla näennäisen itsevarma ja jo se vetoaa joihinkin naisiin riittävästi.
Monet ovat kommentoineet, että usein ne jotka haukkuvat toisia narsisteja, ovatkin itse narsisteja. Tämä pitää paikkansa, asia on monesti näin. Narsisti puolustautuu usein juuri näin, projisoi omat ongelmansa siihen kohteeseensa, esittää ulkomaailmalle kuinka asia olisi niinpäin, että se uhri on se narsisti, itse puhdas pulmunen.
Tuota ohjelmaa seuraamalla en lähde Jonnelle persoonallisuushäiriötä diagnosoimaan, mutta näin psykologin näkökulmasta katsottuna kyllä on selkeää, että Jonne ei ole Sonjaa hyvin kohdellut. En kuitenkaan usko Sonjan olevan puhdas pulmunen joka ei ikinä olisi tehnyt mitään väärää, mutta tämä ei tarkoita, että Sonja olisi tässä se narsisti. Sonja on ihan normaali nuori, kaikki meistä tekevät virheitä eikä niitä tarvitse nostaa tapetille todisteena siitä, että hän olisi se viallinen yksilö.
Ihminen, joka on parisuhteessa ihmisen kanssa joka jollain tavalla alistaa tmv. on todella vaikeassa tilanteessa, jossa on hyvin vaikea toimia oikein ihan mitä tahansa tekeekään. Monella tämä aiheuttaa ongelmia esimerkiksi löytää rajat siinä mikä on oikein, väärin, ok ja hyväksyttävää, kun säännöt tuntuvat olevan erilaiset riippuen siitä kumman osapuolen käytöksestä puhutaan.
Loppuun vielä haluaisin huomauttaa, että vaikka olisi diagnosoitu persoonallisuushäiriö, ei se suoraan tarkoita ihmisen olevan täysin läpimätä (tällä viitaten siis ketjussa esiintyvään keskusteluun narsismista yleisesti).
Sonja kertoi että jos\kun J. on tehnyt jotakin ilkeää, niin sen jälkeen väittää että tätä ei ole tapahtunut, ja että S. kuvittelee kaiken.
Googlettakaapa termi gaslighting, avautuu tuokin asia. Tyypillistä narskun toimintaa.
ps. Kuka tervejärkinen kumppaniaan arvostava ihminen edes tekee puolisolleen ikäviä asioita... Niinpä.
Sonjalla ei mennyt ihan siinä putkeen, kun oli housut kintuissa pepa kameraan päin aamulla.. hävettäisi minua hänen pöksyissään.. noh, humalan piikkiin.
kyllä kurosestakin huomaa että jonne pelottaa myös häntäkin, uhkailee selvästi kurostakin jos tarkkaan lukee eleitä. Jonne on melko selvästi mielestäni narsistipsykopaatti eli pahin mahdollinen olento, psykopaattien valehtelu on myös tahatonta tulee kuin automaattisesti. Saa nähdä kuinka kovaa uskaltaa sami grillata tulevissa jaksoissa meneekö ns. päätyyn asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ajatellut, että kaikkien (alkuperäisten) naisten kumppanien nimet alkaa j kirjaimella :D
Vilma & JUUSO
Pauliina & JOONAS
Sonja & JONNE
Emmi & JESSEJotenki huvittavaa :D
Tuosta ei täällä puhuttukaan kuin heti ekan jakson jälkeen
No anteeksi, että en ole lukenut 155 sivun pituisen keskustelun jokaista kommenttia :)
Miksi noin paljon alapeukkuja viimeisessä kommentissa? Ihan asiallinen ja hyvä huomautus minusta. En minäkään lue kaikkia yli 2000 kommenttia..
tämäkin kommentti saa varmasti alapeukkuja roimasti mutta ei kiinnosta :) mielestäni vain turhaa alapeukuttaa järkeviä kommentteja.
Tekis mieli kysyä palstalaisilta "katotaanko me nyt ihan samaa ohjelmaa" 😀 Jonne pelaa kyllä tosiaan pelejänsä, mutta psykopaatti ja narsisti? Ei tunnu olevan sen enempää kuin itserakas ja omahyväinen tyyppi.
Nauttii muiden huomiosta ja leikkii toisten tunteilla. Itse kuvaa tätä peliksi eli haluaa testata et miten pitkällä ollessaan voi vielä sanoa ei. Ei vaan ihan tajunnut, että vastapuoli ei ole pelinappula vaan oikea ihminen.
Jonne ehkä viime iltanuotiolla tajusi ettei hän olekaan pelin ohjaaja vaan ihan samanlainen pelinappula kuin muutkin. Ei voi Sonjan tekemisiin/sanomisiin vaikuttaa kuten ehkä kotioloissa ja kyllähän se laittaa parhaimmankin pelaajan vakavaksi 😉
Annan kuitenkin plussaa että juuri Jonne oli se joka meni Niklaksen perään (kun Niklas poistui nukkumaan? Oksentamaan?) ja meni juttelemaan. Huolehti siis hyvin ettei uusi tulokas vetäydy yksinään syrjään.
Ihminen voi olla helvetin kusipää ja itsekäs, mutta diagnoosiin on pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Jasmin on ällö :D työntää persettä Juusolle vaik sanoo ettei oo kiinnostunut.....
Jasmin hoitaa vaan työtään ja ihan mallikkaasti hoitaakin muihin sinkkuihin verrattuna. Sinkkujen homma on yrittää vietellä varattuja ja tarjota sitä "tempteissöniä" kiinnostivatpa he sitten tai eivät.
Juuso kyllä vaikuttaa näistä miehistä kaikista helpoimmalta. Jonnen elämän peliin näyttäis olevan hyvin hankala mennä väliin, joonaksesta puhumattakaan. Juuso on jotenkin niin yksinkertasen olonen, että helppo pyöritellä ja syöttää ns. faktoja sekottaakseen sen pakkaa.
Nykyajan trendinä tuntuu olevan, että kaikille epämiellyttävilke tyypeille lätkitään narsistin leimoja otsaan. Jonne vaikuttaa välinpitämättömältä, itsekeskeiseltä, manipuloivalta ja pinnalliselta ihmiseltä, mutta se ei tarkoita ettäkö hänellä olisi välttämättä persoonallisuushäiriö. On olemassa myös ihan vaan puhtaita pissipää- ihmisiä, joilla ei ole persoonallisuushäiriötä.
Tuo tunteettomuus voi olla myös tiedostettua dissosiatiivista käytöstä; ei halua "menettää kasvojaan julkisesti", joten peittää tunteensa ja horisee jotain "loogisia selityksiä" asioille.
En missään nimessä halua puolustella Jonnea (itseasiassa persoonallisuushäiriöhän siirtäisi vastuun pois häneltä itseltään, koska kyseessä on sairaus), lähinnä vaan kyllästyttää kun kaikki ex-puolisosta pomoon ja postimieheen on naraisteja. Psykopatia taas on kriminologinen käsite, eikä tautiluokitus tai diagnoosi. Jotkut ihmiset vaan ovat itsekeskeisiä ja häikäilemättömiä, ilman että asiaa tarvitsee medikalisoida. Nykyisessä yksilöä korostavassa "minä minä ja aina ensin minä" -kulttuurissa ja ilmapiirissä ko. luonteisuus ei edes ole enää mikään ihme.
Vierailija kirjoitti:
En ota mitenkään kantaa noiden ihmisten suhteisiin. En tunne heitä.
Mutta totean, että on helppo sivusta ihmetellä, miksi joku ei ota suhteesta hatkoja jos ei voi siinä hyvin. Itsekin elin hyvin nuorena itseäni muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa suhteessa, jossa olin aika lailla alistettu. Se oli pitkään aika tuskaista. Mutta eipä vain ollut helppo lähteä! Sitä on nimenomaan niin manipuloitu ja itsetunnoltaan lytistetty, ja lisäksi pelkäsin. Ihan oikeasti pelkäisin, mitä hän tekee jos lähden. Niinpä vakuutin itseni uudelleen ja uudelleen että kyllä tämä tästä ja että asiat muuttuvat hyviksi. Kun kuitenkin sitä hyvääkin oli varsinkin alkuvaiheessa ollut.
Sitten pääsin uusiin sosiaalisiin kuvioihin ja tajusin että tyypin jättäminen ei ole ainoastaan tärkeää vaan myös ihan mahdollista. Se oli elämäni paras päätös. Mutta ei helppo, eikä käynyt nopeasti. Läheiseni eivät vieläkään tiedä, millainen hän oikeasti minulle oli. Luulevat varmaan että ihan mukava. En kertakaikkiaan henno kertoa ja pahoittaa heidän mieltään takiani. Se on nyt mennyttä elämää.
Miks tää ketju on täynnä tällasia, ei pahalla mut ei ihan hirveesti kiinnosta tuntemattomien av-mammojen omat ihmissuhdekiemurat :D
En usko että Jonne on täysverinen narsisti, sillä yleensä vaikuttavat aluksi todella ihanilta ja empaattisilta (myös muita ylivertaisen fiksuilta.. 😂) mutta ihmisryhmälle aika tyypillistä mm. yrittää nopeastikin saada lisää valtaa esim. lasten kautta, vaikeampi suhteesta lähteä jne... helpompi kontrolloitava. Onneksi edes tuossa Sonja pitänyt puolensa. Ällöttävä tyyppi anyway, tosi isot luulot itsestään, kuin olisi joku maailman napa, "pelin voittaja" tms. Ja tuo some-käyttäytyminen, pliis... hohhoi
Turha sun on Jonne näiden pikkutyttöjen mielipiteistä välittää. Itselläkin oli kerran tuollainen Sonjan kaltainen narsku muija ja olin todella tyytyväinen kun pääsin siitä eroon. Meni kimppaan jätkän kanssa jonka kanssa minua petti. Pari vuotta niin oli saanut senkin jätkän aivan sekaisin ja raivoihinsa ja uuskin jätkä sai siitä tarpeekseen. Nykyään ei tunnu yksikään mies sitä puoltavuotta pidempään kestävän.
Älä Jonne välitä näiden pikkutyttöjen haukuista. Itsellänikin oli kerran tuollainen Sonjan kaltainen narsku tyttöystävänä. Lähti toisen jätkän matkaan jonka kanssa minua pettikin. Ei mennyt kuin pari vuotta niin tuo uusikin mies oli aivan hermoraunioina ja halusi keinolla millä hyvänsä tuosta narkusta eroon. Eikä kukaan jätkä ole tuota narsisti muijaa nykyään enää puoltavuotta kauemmin kestänyt.
En mäkään mitään diagnooseja ala täältä sohvalta heittelee, mut aika kovaa häikkää tunne-elämän saralla.
Muka-fiksuja kommentteja eikä ilmekään värähdä kun näkee tyttöystävänsä touhut ja varsinkin puheet. Pelottava.
En voi sille mitään, mutta Börje/Rony on todella kuuma! 😂